Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 18:11 #17684248
Jij ja :thumbup
Mooi spul! Ik ga voor die bussen van VHT
http://www.tools.vocor.nl/index.php?action=page&group_id=20000005&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb alleen geen oven, wel een combimagnetron :jerry
Heb al gezien dat het ook kan met een verfbrander. Die er voorzichtig overheen en je ziet de wrincles zo op komen.
Zoals jij hem daar hebt vind ik hem al zeer netjes. Als het verhit wordt lijkt het net alsof de verf is gaan schuften op de onderliggende laag…
Zal het gewoon even proberen, doe wel een stuk staal met en zonder verwarmen. :thumbup
10 oktober 2012 om 19:16 #17684246Ok tof, ben benieuwd naar je resultaten!
Oja, misschien overbodig om te zeggen, maar zorg dat je materiaal écht 100% schoon en kaal is.
Beter daar van te voren iets meer aandacht aan besteden, anders valt het tegen.
Is wel heel belangrijk voor deze lak kwam ik toen achter. :)10 oktober 2012 om 19:20 #17684245Ga m stralen met grit, kaler kan het niet worden ;)
Heb je m ook in de primer gezet?
10 oktober 2012 om 19:25 #17684244Wrinkle lak heb ik ook op mijn c20xe :)
Vond het destijds al mooi staan!
Heb er wel een foto van maar die zal ik eens moeten opzoeken10 oktober 2012 om 19:38 #17684242Geen primer, gewoon goed kaal en wrinkle lak er op. :thumbup
10 oktober 2012 om 19:40 #17684241@Fearless wrote:
Jij ja :thumbup
Mooi spul! Ik ga voor die bussen van VHT
http://www.tools.vocor.nl/index.php?action=page&group_id=20000005&lang=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik heb alleen geen oven, wel een combimagnetron :jerry
Heb al gezien dat het ook kan met een verfbrander. Die er voorzichtig overheen en je ziet de wrincles zo op komen.
Zoals jij hem daar hebt vind ik hem al zeer netjes. Als het verhit wordt lijkt het net alsof de verf is gaan schuften op de onderliggende laag…
Zal het gewoon even proberen, doe wel een stuk staal met en zonder verwarmen. :thumbup
ik heb het toevallig gisteren avond daar ook besteld, kreeg vanochtend al een mailtje van dhl dat het verzonden is :thumb
het spul kan in de oven, maar als je hem monteerd en dan de motor laat draaien was ook voldoende dacht ik?10 oktober 2012 om 19:43 #17684240Dan is het toch al gedroogd als je het monteerd ?:P:P dat werkt niet.
Je kumt het afbakken in de oven, maar het hoeft niet.
Het effect van de wrickles is alleen veel beter als het even verwarmd is. Dat red je dus ook met een goeie fohn of verstripper.15 oktober 2012 om 16:07 #17684239Na werktijd nog even de brug op geweest om de automaatbak aan te sluiten op de radiateur. Plus een liter olie er bij in, en nu schakelt ie ook weer zonder slippen. king:
Ook alvast een begin gemaakt aan de 2.0.
Alles er af wat er af kan voordat ie in de bok gezet wordt.Als iemand nog wat delen nodig heeft hoor ik het wel. Het blok wordt omgebouwd naar dubbele webers dus de in en uitlaat mogen dus weg. Hoef er niet veel voor te hebben….ruilen tegen andere delen vind ik ook prima. :thumbup
Redelijk schoon nog:
De in en uitlaat mag weg. Deze is met LPG mengstuk….die mag ook los weg, maar liever alles in 1.
Als er hier iemand een leuke set webers heeft en een in en uitlaatspruitstuk dan hoor ik dat graag :thumbup
Ook heb ik nog een bobine set nodig voor het blok. De contactpuntloze verdeler zit nog wel op het blok, de rest is niet aanwezig.16 oktober 2012 om 15:35 #17684257Fuseekogel rubbers vervangen.
Moet alleen nog een ander draagarmpje zoeken voor de linkerkant. Zit iets een roestgat in. Mag niet gelast worden dus wordt compleet vervangen.
Tis maar een klein rotgaatje, maar met draagarmen gaan we het daar natuurlijk niet op gokken…Dus vervangen!Ideaal zon assortiment met hoesjes
Weet iemand wat ik kan veranderen om het camber te veranderen? Omdraaien heeft geen nut volgens mij.
De wielen moeten weer rechterop komen te staan.
Hij staat nu / wat scheve bandenslijtage veroorzaakt en bij wat sporing in de weg wordt ie wat zoekerig.
Niet ideaal dus.17 oktober 2012 om 08:28 #17684249heej, as ik me nie vergis heb je hem nu juist verkeerd om zitten….
heb d’r hier twee staan en daar zitten ze bij alle 2 juist de andere kant op.
omdat je draagarm al onder een hoek geplaatst staat zorgt de schuinte van je fusee ervoor
dat de pin/bout van de fusee recht naar beneden komt te staan, nu gaat ie vringen op je fusee
waardoor die eerder stuk gaat.mvg johan
17 oktober 2012 om 08:40 #17684247AnoniemLid sinds:
1 January 1970Anders kun je de gaten van de bovenste fusee ook wel wat groter maken/sleufgsten van maken
Dan kan de kogel verder naar buitenHeb dat al meer gedaan enkel dan juist de andere kant op
17 oktober 2012 om 10:27 #17684243@astra GT wrote:
heej, as ik me nie vergis heb je hem nu juist verkeerd om zitten….
heb d’r hier twee staan en daar zitten ze bij alle 2 juist de andere kant op.
omdat je draagarm al onder een hoek geplaatst staat zorgt de schuinte van je fusee ervoor
dat de pin/bout van de fusee recht naar beneden komt te staan, nu gaat ie vringen op je fusee
waardoor die eerder stuk gaat.mvg johan
Dus bij jou staat het “dopje” boven op de kogel naar voren gericht?
Ik heb ze zo teruggezet zoals ik ze er af pakte namelijk. Weet niet hoe ze horen. Kan even bij de sedan kijken hoe ze daarop zitten.Heb al te horen gekregen dat het camber iig uitlijnbaar is met plaatjes in de bovenste draagarm. Dus dat is top:grin:
19 oktober 2012 om 18:20 #17684235jawel bij mijn staan de dopkes idd naar voor toe. zo staat ie recht.
Da van die camber is wel een goeie tip was me nog niet opgvallen, had bij mij ook last van
ken ik da meteen ook oplossen :thumbgroeten
19 oktober 2012 om 19:53 #17684231@louwe 16 klepper wrote:
Anders kun je de gaten van de bovenste fusee ook wel wat groter maken/sleufgsten van maken
Dan kan de kogel verder naar buitenHeb dat al meer gedaan enkel dan juist de andere kant op
Naar buiten toe uitsleuven ga ik niet doen, veel vlees is er namelijk niet.
Ik heb op het bof forum gelezen dat het wel uitlijnbaar is. Dmv plaatjes en dergelijk in het bovendeel.
Ik zal ook even proberen wat er precies veranderd als ik de bovenste kogels omdraai, en kijk morgen even bij de sedan hoe ze daarop gemonteerd zijn.
19 oktober 2012 om 21:59 #17684229In het werkplaatsboek staat, dat de kogels met de “hoge” kant naar achteren gekeerd. Zitten ze dus toch verkeerd om lijkt me.
20 oktober 2012 om 07:52 #17684226klopt als de hoge kant achter zit wijst het dopke naar voor ;)
26 oktober 2012 om 20:07 #17684227Kogels omgedraaid, draagarm vervangen. Nu nog een handremkabel pasmaken en de bank er in beunen. Dan ben ik wel apk klaar.
Heb nog een maand de tijd dus doe lekker rustig aan.Voor de 2.0 Cih heb ik een set 40mm webers gehaald. Mooi setje, ultrasoon gereinigd en met parel gestraald. Nieuwe pakkingset er tussen en een zakje met losse delen erbij.
Geen kelken of inlaat er bij, die zoek ik elders wel weer ergens.Binnenkort gaan we het gt dekseltje stralen. Dan spuiten. Denk dat de webers ook in kleur gezet gaan worden.
28 oktober 2012 om 19:11 #17684421Weer door aan de Sedan…
Lekker het kacheltje aan. Binnen no-time kun je in je tshirt werken :thumbup
Was met het binnenscherm bezig, maarja zo kun je niet meer verder natuurlijk:
Dus heb ik maar wat plamuur gesmeerd. Dit moet ik nog bijwerken. Komt later wel als het achterschort gelast is.
Kleppendeksel klaar voor het stralen, ik moet nog wat moois verzinnen voor de carterventilatie.
Ik maak gewoon een catchtankje, dus moet iets van een nippel op het deksel komen.
31 oktober 2012 om 19:04 #17684422heb je vanochtend nog gespot in de station net voordat je wezep in reed :thumbup wij zijn bezig in wapenveld de oude papierfabriek aan het slopen.
En ziet er goed uit met de wagens :thumbup
31 oktober 2012 om 20:02 #17684423Hah lache! :thumbup Ik reedt mooi rustig aan. Had me vergist qua tijd dus hoefde me niet te haasten :D
Heb nu een deel van het zijscherm geschuurt om te kijken hoe ernstig het is met de lagen verf.
Binnenkort rollen we m helemaal zwart :wub3 november 2012 om 20:48 #17684424fijn dat de rekord weer op een goed plekje is gekomen… is de enige auto waar ik eigenlijk nog altijd spijt van heb dat ik hem weg heb gedaan…
waarom staat ie achter zo hoog? zitten er nog steeds blokjes tussen de veren? ik had hem toch op golf veren gezet achter, daarmee kwam die echt super laag, zo goed als op de aanslag rubbers, maar reed helemaal niet vervelend!
3 november 2012 om 21:03 #17684425Hey, ja weet niet wat er nu onderzit. Iig iets met hulpveren
Zag dat filmpje al wel op youtube haha, wat mooi trekhaak op de grond zowat:lol:Binnenkort helemaal schuren en rollen, wordt ie zwart en deukloos. Eerst nog even de achterbank en handremkabels voor de apk, daarna maak ik wat netter want die 3 lagen verf is geen porum.
7 november 2012 om 12:15 #17684426volgensmij kun je dat dekseltje niet laten stralen chroom is harder dan alu dus met stralen blijft het chroom zitten en je straalt het alu kapot
:swear7 november 2012 om 18:31 #17684427Dat chrome bladert er aan alle kanten af. Heb m alleen nog niet laten stralen. Zit nog te wachten op mn straalspullen, dan kan ik het zelf doen.
7 november 2012 om 18:47 #17684428mooie auto, ben benieuwd naar het eind resultaat :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.