Ervaring onderhoud door kwik fit?

Forumindex Forums Overige Auto algemeen Ervaring onderhoud door kwik fit?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #18218317
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Collega was er geweest voor APK met zijn Honda CRX 1.6 16V DOHC 1992,

      Werd afgekeurd op de voorremklauwen die zouden Vast zitten, moesten nieuwe op.
      Ik had toevallig paar dagen ervoor ermee gereden omdat ie wat hoorde, dat Bleek een Versnellingsbak die Dood aan t gaan was (kwaaltje bij deze honda’s).
      Maar niks gemerkt van SLecht remmen of aanlopen van de remmen, ook geen blauwe schijven niks, ding reed en remde perfect, en mooi rechtuit.

      Ik de auto een diezelfde middag ergens anders laten keuren, gelijk een uitdraai van het Remtest raport aangevraagd, en Met honda, Collega en al teruggereden.
      En gevraagd of we het RDW mochten laten komen voor een inspectie, ik kon je melden dat ie er alles aan deed om dat niet te laten gebeuren, had hun Officiele afkeurraport er nog bij, en in de tijd dat ik weggeweest ben heb ik nooit de remmen kunnen repareren.

      Heeeeelllll toevallig was een Medewerker aan zijn eigen CRX bezig met de Voorremmen, en die had wel knap paarse Schijven, ik zo, jij had dus zijn klauwen nodig voor jouw auto??? bekkie vol tanden haha…

      Heb de Betreffende Honda nooit meer bij die Vestiging gezien overigens..

      Willem

      #18218318
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        @mattemaker wrote:

        pffff hahahaha .. wel lache om dit te lezen… veel verhalen uit de oude doos…
        ik werk er zelf keurmeester-1e monteur en kom van diverse dealers vandaan.. ook opel ;) ben dus dealermonteur geweest..
        kan je zeggen dat een grote beurt bij kwikfit meer gecontroleerd-vervangen-schoongemaakt word dan bij dealers..
        los gelopen wiel..is op staande voet ontslag… :vertag
        ik was ook geen fan van kwikfit.. maar sinds een paar jaar zijn ze echt goed bezig..
        nu zal er wel verschil zitten in monteurs en kwikfits.. maar bij ons in de meern GEEN gelul..
        goed is goed.. slecht is slecht.. en advies is advies.. :vertag

        apk is apk.. ben je het er niet mee eens.. kan je in beroep gaan.. en dan komt de rdw de keurmeester controleren..
        heeft de keurmeester gelijk.. zijn de kosten voor de klant.. (en dat is bij elk apk station)

        wij zijn een kwikfit die wel een op-com hebben..en zelfde soort voor nog andere merken..
        dus niet alle kwikfits zijn hetzelfde.. idem met dealers..

        Dan kan de keurmeester hier in goes zijn boeltje alvast gaan pakken.

        Was een klant die had de wagen bij kwikfit gekeurd omdat ie te laat was met keuren. Keurmeester had de achter rem afgekeurd en nog wat klein spul gordel gerafeld en paar lampjes,. wij alles in orde gemaakt Splinternieuwe remvoering + cilinders gemonteerd gordel er in en wat lampjes. Die kon dus weer mooi afgemeld worden… Klant was aardig snel terug met de mededeling de achter remmen zijn niet goed verschil in remmen. Subframe moest gelast worden omdat hij het over het hoofd had gezien… Wij over onze eigen remmentest bank gereden 5 procent verschil tussen links en rechts. Die zijn dus gewoon GOED. Maar goed de klant ging weer terug met om te zeggen dat de remmen toch echt goed waren. Keurmeester kwikfit zij: Ja maar als je dan het subrame last dan zien we die rem wel over het hoofd :fy1 Nou top monteurs/keurmeesters werken daar zeg :thumb :puke

        Klant zij dit is echt de laatste keer geweest bij die prutsers

        En hier nog een schandalig verhaal over kwitfit bron Bestegarage.nl

        ben met mijn kangoo naar deze garage gegaan (kwik fit) omdat mijn man weereens te laat was voor de apk
        we dachten even snel te keuren maar hellaas binnen een half uur werd ik gebeld dat mijn katalysator rem lijdingen en lampje kenteken enz enz stukwaren en dit was maar een klein deel minimale kosten 900 euro ik schrok me letterlijk een hoedje heb overlegd met mijn man en besloot de kangoo niet meer te laten maken en maar voor een andere te kijken maar omdat ik een meervoudig gehandicapt kind heb is dit niet zo heel makkelijk dus we hebben de auto opgehaald en gezegd dat we hem dan naar de sloop zouden brengen maar na dat we waren bij gekomen van de schok besloot ik garage jan de visser in schore te bellen en dit te vertellen en hij wilde wel even kijken
        kwik fit heeft mijn auto afgekeurd maar bij jan bleek er alleen een remcilinder en een lapje aan vervanging toe te zijn
        er is door de rdw een steekproef op onze auto geweest omdat hij eerst was afgekeurd maar ook hun hebben mijn kangoo goedgekeurd

        #18218319
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Tuurlijk heb je Minder Slechte Vestigingen, maar ik ken wel mensen die er Kort geleden gewerkt hebben, die opdracht kregen dingen die nog redelijk waren als Versleten te bestempelen om meer te verkopen, en dat soort dingen.

          En dat van die Remklauwen van de Honda zal de Vestigings manager / Beheerder ook niet geweten hebben.
          Mijn Collega is echt een NoNo wat autotechniek betreft, maar gelukkig had ie mij nog, aangezien we toen minimaal 8uur per dag met elkaar opgescheept zaten op het werk, een aardig hechte band, en veel vertrouwen in elkaar..

          Ik vind het wel schandalig dat de betreffende monteur zo’n Actie uit halen wou voor zijn eigen belang.

          willem

          #18218320
          mattemaker
            Lid sinds:
            28 September 2007

            das nou met recht kansloos.. ik zou zo echt niet kunnen werken met dat soort personeel.. :puke
            en inderdaad gaan er de meest gekke verhallen rond..
            gelukkig.. ;) dit soort gasten vliegen er tegenwoordig gelijk uit.. belletje hoofdkantoor.. doeii :vert
            bij ons (de meern) zal dit soort dingen niet/of nooit gebeuren. ;)
            mensen die mij kennen .. weten dat ik dat nooit zou doen of toelaten.. :agent
            een foutje maken is menselijk en zit soms in een klein hoekje.. gewoon eerlijk zijn naar de klant en een oplossing zoeken..

            maja ik ga een ander zijn fouten niet goed praten :thumbdown , ben wel benieuwd wat voor verhalen er nog meer zijn.. :jerry

            maar bij ons word jullie auto/opel wel goed behandelt :thumb (zoals sommige hier weten ;) )

          4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.