Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!!
- Dit onderwerp bevat 431 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 december 2021om 22:41 door mark82.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2012 om 10:33 #18059291
Heb je nou lenskoplampen achter prismaglas geplaatst? Krijg je daar niet een raar lichtbeeld van?
27 september 2012 om 11:32 #18059292Mooi project! :thumbup Dit ga ik met belangstelling volgen :) :jerry
27 september 2012 om 16:51 #18059293@Fearless wrote:
Heb je nou lenskoplampen achter prismaglas geplaatst? Krijg je daar niet een raar lichtbeeld van?
Tja dat is eerder gevraagd inderdaad in een ander topic, maar het licht beeld is echt perfect…
@RTech wrote:
Mooi project! :thumbup Dit ga ik met belangstelling volgen :) :jerry
Dank dank, kan ook zelf haast niet wachten om het af te maken!
27 september 2012 om 20:26 #18059294heb nog een mooie grille liggenm zou wel mooi bij jouw wagen passen.
27 september 2012 om 20:43 #18059295Vakman! :thumb
28 september 2012 om 06:47 #18059296@blue-mission wrote:
heb nog een mooie grille liggenm zou wel mooi bij jouw wagen passen.
Vinde mijn GT grilletje ook mooi hoor, maar doe is een fotootje in mn PM box als je wil?
@midnight black wrote:
Vakman! :thumb
Senks, doe mn best…
Gisteren wel weer wat tegenslag, achterpaneel is er erger aan toe dan ik dacht aan één kant. Zat weer zo’n typische ‘blaar’ in een hoek en daar achter was het ‘weg’… Ook stukje binnenpaneel weg…
Nu wou ik de restauratie van de achterkant nog even tot een later tijdstip uitstellen, dus ga daar voor nu even wat aan repareren met los plaatwerk er in lassen en ontroesten van de rest en even coaten…
28 september 2012 om 22:00 #18059297Zo, weer een lange dag achter de rug en van top tot teen onder de teer en vuile bende van het schoonmaken van de bodem. Heb besloten om nooit meer een auto te kopen als er bitumen onder is gespoten!!! :swear Wat een troep is dat toch!!
En natuurlijk onderweg nog weer meer roest tegen gekomen… :(
Veerschotels achter leken nog wel in aardige toestand, tot ik zag dat het gaatje in het midden wel wat aangetast er uit zag… En toen ik eens met een schroevendraaier ging steken leek het nog mee te vallen, tot ik er met een hamertje op ging slaan. Die ging er op een plek zo doorheen. En het was niet nodig om te boren om hem los te krijgen….
Dus maar weer meer lassen, deze ga ik zelf maken en dan wel met een andere constructie die naar de wielkast betere afwatering heeft. Die originele hebben daar een rand waar water en vuil erg makkelijk er onder kruipt..
Dan een mooie voor/na foto:
Normaal ben ik niet zo van de plaatjes metaal er op bakken, maar de wielkast randen zijn nog net iets te strak om ze er zo maar af te slijpen, dus dat komt wellicht bij de volgende restauratie wel weer over een aantal jaartjes… Als het er nog van komt, want wat is dat een pleuris werk, en tijd en geld rovend!!
En nog meer gaatjes:
En dan de bodem reiniging, al een aardig eind op weg…
En nu we dan toch bezig zijn komen er nog wat groep A verstevigingen op. Onder andere de beugels voor de achter as worden van zgn. gussets voorzien á la groep A
29 september 2012 om 08:57 #18059298Goed bezig kerel ! Je steek er aardig wat en lasdraad in :wors . Ik ben echt heel benieuwd hoe het uitpakt allemaal, vooral die stuurstangen vind ik interessant. Nu je de bodem zo hebt verstevigd zal de kadett ook beter sturen en ook steviger zijn. Wij deden ook zoeits in de cross maar dan lang niet zo mooi als jij dit nu doet. Ik zeg goed bezig!
29 september 2012 om 15:30 #18059299Dank je wel man, inderdaad al een volle fles menggas in opgegaan, draad zit er nog wel op, maar zo’n pro machine (Transka) heeft ook 10 kilo rollen….
Vandaag maar even de kokers achter schoon gemaakt, andere veerschotel er ook af en een malletje gemaakt voor de groep A versteviging. Helaas mijn camera vergeten… Maar heb met mijn telefoon nog wel een plaatje kunnen maken van de zelf gefabriceerde veerschotels. Ga ze er pook beter op plaatsen, met een gusset tegen de zijkant van de koker aan (partje sinaasappelschil qua vorm) zodat het bij de wielkast beter afwatert zonder dat het allemaal er tussen kruipt…
Even bij de smit langs geweest voor wat meer materiaal, onder andere RVS strips waar ik nieuwe tank houders van ga maken. Komt ook nog een nieuwe tank onder, dit keer een echte GSI tank en dan maak ik de leidingen nog verder van koper in plaats van rubber benzineslang… Veerschotels uit 3mm gemaakt, lekker dik, en daar een stukje pijp op gelast, ingeslepen, omgetikt en ring er op… net echt! king:
29 september 2012 om 16:12 #18059300hoe maak jij je bodem kaal ?
ik doe het zelf met verhitten, of koud er afkrabben.
29 september 2012 om 17:19 #18059301Ziet er goed uit die schotels zullen niet zomaar vergaan :thumb
29 september 2012 om 18:10 #18059302wat een top werk :thumbup je gsi kan er straks weer jaren tegen aan
29 september 2012 om 19:28 #18059303@blue-mission wrote:
hoe maak jij je bodem kaal ?
ik doe het zelf met verhitten, of koud er afkrabben.
Nou er zit voor een groot deel wax op met een laag bitumen er overheen. Gelukkig is de wax oud en een beetje krokant, dus dat schraapt er zeer makkelijk af. Op een groot deel zit ook synthetisch rubber, maar daar zit grotendeels geen roest onder, dus dat krab ik hooguit een beetje glad en verwijder het waar wel roest zit, maar laat er wel wat van zitten en ontvet het gewoon goed. Zo kan straks de hele bodem waar nodig in de 3M 08800. Uiteraard eerst alle plekjes bijwerken en in de inox spray (van Nedroj!!) Had twee merken inox spray, van Las en van Nedroj en die eerste is toch echt stukke slechtere kwaliteit. Die van Nedroj is er met de lamellenschijf zelfs maar moeizaam af te slijpen en ook met hamerslagen bladdert het er niet af!! Erg mooi spul om roest op de lassen te voorkomen! Helaas voor de hobbyist nergens te krijgen alleen…
@trashmetal wrote:
Ziet er goed uit die schotels zullen niet zomaar vergaan :thumb
Nee staan stijf in de inox spray, straks nog een laagje 3M 08800 en ze kunnen weer eeuwig mee…
@bastiaan1981 wrote:
wat een top werk :thumbup je gsi kan er straks weer jaren tegen aan
Dank je, hoop er voorlopig weer even niks meer aan te hoeven doen. Wat is dit toch rotwerk… Sleutel liever aan een motor of electra…
30 september 2012 om 09:44 #18059304zelf wil ik mn wagen compleet in de epoxyprimer zettten,
en dan evt beschermlaag ook.30 september 2012 om 13:00 #18059305@blue-mission wrote:
zelf wil ik mn wagen compleet in de epoxyprimer zettten,
en dan evt beschermlaag ook.Ja dat was mijn plan ook, alleen werd mij 1K epoxy al afgeraden, die Nedroj inox spray is een lasprimer van heel goede kwaliteit en bikkelhard. Daar kan gelijk de anti steenslag overheen. Doen de profs ook en die doen dat enkel als het geen garantie problemen geeft. Heb zelf nu ervaren hoe degelijk die coating is en heb er alle vertrouwen in.
Die 3M 08800 kost me nu al meer dan 400 euro en dan wil je natuurlijk een perfecte ondergrond eerst. Dus alles kaal, waar de onderlaag nog perfect is gewoon ontvetten, waar blank metaal zit even inox er op en dan kan zo de 08800 er op…
30 september 2012 om 20:26 #18059306ik ga voor een 2K epoxyprimer.
gr
30 september 2012 om 20:44 #18059307Dat zit er origineel ook op, prima spul! :thumb
30 september 2012 om 20:55 #18059308mocht je het nog nodig hebben
even laten weten, ik heb wat goedkope adresjes,
bijv 5 liter 2k epoxy primer inc verharder, 113 euro,
niet goed, geld terug, :thumb30 september 2012 om 22:00 #18059309Dank voor het aanbod, alleen ik heb geen spuitcabine. Die 3M coating gaat zonder nevel en minimaal gespetter er op, dus kan zo in de garage.
Onze carrosseriebouwer/spuiter werkt zo alle bodems en dorpels af en heeft 46 jaar ervaring in het vak, dit is wat hij mij aanraadt en ik kan niet anders zeggen dan dat alles wat bij hem vandaan komt uitzonderlijk goed van kwaliteit is. En al het werk wat hij heeft opgeleverd aan ons bedrijf al jarenlang is gewoon super, geen roest op te bekennen. Wel geinig, hij raadde mij die inox spray aan voor het laswerk en ik koop het van het merk ‘LAScare’ waarbij een tekst op de spuitbus prijkt “Schadeherstel voor Professionals’. Nou dan denk je kwaliteit in handen te hebben en bij het eerste paneel wat ik er mee had bespoten (goed opgeruwd alles) wat ik nog een beetje na moest kloppen zag ik de bladders er af vliegen. Dus even met mijn nagel er over en ik krabde het er zo af. Toen die van Nedroj getest en werkelijk amper er af te krijgen met de lamellenschijf in de haakse slijper!! Het is minstens net zo hard als de 2K primer die af fabriek op de Kadett zit, en die is al goed hard!
Er is trouwens best makkelijk goedkoop aan 2K primer te komen.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=2k+grundierung&_sacat=0&_from=R40″ onclick=”window.open(this.href);return false;Maar ja, geen idee van de kwaliteit. De pest is dat je met carrosseriewerk altijd pas na jaren kunt zeggen of het goed was, en laten we wel wezen, niks gaat voor eeuwig mee ook heh. Weet nog wel dat ik mijn achter as met Hammerite had gedaan en na een paar weken hier en daar al een roestpitje zag en toen aan iedereen zei wat een rommel het was. Nou het is inmiddels jaren later en het is niks erger geworden! Die Hammerite is zo gek nog niet eigenlijk! Nog steeds een super strakke achter as! king:
Nee epoxy primer is prachtig, mooi voor zichtwerk, want je kan het mooi strak maken er mee. Alleen moet je wel een spuitcabine hebben en een fatsoenlijke compressor.
Heb nu zelf een ontvochter gemaakt, zal ik nog verder op in gaan later en foto van maken. Dat is net genoeg voor de 3M coating en een beetje rode 2K onderstellen lak die ik ik de motorruimte er nog overheen ga aanbrengen. De ondergrond zal het moeten hebben van de lasprimer (inox spray) verder…
1 oktober 2012 om 05:41 #18059310Mooi om te weten dat hammerite goed is op dn achteras
Heb ik ook gedaan :D1 oktober 2012 om 06:09 #18059311hammerite zal ik dan denk ook pakkken op de assen
1 oktober 2012 om 09:41 #18059312Wat is dit toch rotwerk… Sleutel liever aan een motor of electra…
:D hahaha Ik las liever een halve auto aan elkaar dan dat ik de electronica ervan uit moet zoeken en repareren ;)
1 oktober 2012 om 11:26 #18059313Je moet wel hammerite zwart glanzend of zijdeglans nemen zonder hamerslag effect. Die hamerslag lak heeft namelijk silicone en dan kan hij nooit meer fatsoenlijk gespoten worden als je dat nog eens mocht willen.
2 oktober 2012 om 11:27 #18059314ik heb hem zo goed als kaalgeborsteld eerst in de menie daarna zijdeglans zwarte hammerite
denk dat het wel even goed blijft :D
mocht de astra blijven komt er een achteras onder met schijven, kan ik opnieuw beginnen :D3 oktober 2012 om 21:34 #18059315Doodop, vies en vuil, snakkend naar een douche… Het harde werken breekt me nu wel een beetje op, maar verheug me enorm er op om er weer in te kunnen rijden!! king:
Heb de groep A verstevigingen op de achter as bevestigingen gelast. Mooi kokertje voor gevouwen uit 2mm materiaal! En afwatering gemaakt zodat het niet inwendig doorrot.
Veerschotels er op, ook van binnen uit op het dwars plaatje gelast door twee luikjes in de vloer uit te slijpen die ik weer dicht maak met twee plaatjes….
En het eerste echte beun plaatje tegen gekomen in mijn auto, heb er niks op tegen als er plaatjes in gelast worden, maar moet wel eerst het oude deel er uit, en niet over elkaar heen, want dat is garantie op rot! Dit is nog wel door een pro gedaan, want het was wel echt gepuntlast!
Er achter zat de nare verrassing:
Veerpootcup verstevigingen:
En moet een nieuwe tank bestellen, mijne had een deuk doordat de auto een keer van de krik gleed. Geprobeerd om uit te deuken, maar helaas er doorheen geprikt… Geen idee welke tank ik nou moet nemen, want heb op mijne die origineel voor carburateur was destijds zelf een retour leiding gelast in de tank opnemer. Neig naar een GSI tank met dikke retour leiding, maar ben bang dat ik dan nog meer dan alleen een tank nodig heb, zoals de plaat waar de retour leiding op komt voor op de achterkant. Heb nu ook een externe pomp… Iemand tips?
Zag wel dat ze bij Artaparts niet zo duur zijn, maar mijn oude was een gegalvaniseerde tank, vraag me af of die goedkope aftermarket tanks dat ook zijn??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.