Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden.
- Dit onderwerp bevat 218 reacties, 34 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 juni 2019om 14:35 door Dolby.
-
AuteurBerichten
-
23 april 2014 om 20:06 #18229766
Let wel goed op het aanhaalmoment van de bougies !!!!!!
Niet te vast zetten!!
23 april 2014 om 20:07 #18229767Zit er dik uit die sportstars onder Zaf :thumb
Valt het bezine rijden een beetje mee ? Na een lange tijd een dikke 2,0DTI gereden te hebben ?
Ik ben nu 3 jaar van m’n diesel afgestapt Laatste was een Astra H 1,7CDTI maar ik kan er nog niet echt aan wennen… Nu een Meriva B 1,4T 140Pk .23 april 2014 om 20:35 #18229768Hoi Jos, Mooie Zaf hoor en de Irmschers staan er goed. Heb je ook dat bij de Zaf de velgen iets verder naar buiten komen voor als bij de Astra? Verlaging zou wel mogen ja ;) (Zegt degene die ook nog op de originele vering rijdt en dit ook blijft doen :jerry ).
23 april 2014 om 20:46 #18229769@gerben rsv wrote:
Let wel goed op het aanhaalmoment van de bougies !!!!!!
Niet te vast zetten!!
in vier tijd altijd ”gewoon” vastgezet zonder momentsleutel en nooit geen problemen gehad
ot: ziet er leuk uit , maar indd moet wel ff verlaagt worden :P
24 april 2014 om 17:06 #18229770Bedankt voor de leuke reacties. Ben er zelf ook heel erg blij mij. En het rijd ook heerlijk met de 18″inch velgen eronder. Vind met de originele Opel velgen net iets te veel hobbelen. :thumb
24 april 2014 om 17:10 #18229771@StefanDTI, De tijd zal het nog moeten leren. Maar het zal zeker tegen vallen ten opzichte van mijn Astra Diesel. Daar heb ik altijd sportief mee gereden
maar nooit onder de 1 op 14 gekregen met de 18″inch Sportvelgen. Met deze Zafira is het moeilijk om de 1 op 12 te halen
op de snelweg met zo veel als mogelijk cruisecontrol. Binnen door rijd ik op dit moment volgens BC 1 op 10. Maar als ik ga tanken doe ik nog
altijd met de hand narekenen of het wel echt klopt. Wat me echt goed op valt is dat met diesel kun je stampen terwijl de auto redelijk zuinig blijft.
Als je met benzine harder gaat rijden merk je het meteen aan je benzine meter. :shock:@stefanDTI wrote:
Zit er dik uit die sportstars onder Zaf :thumb
Valt het bezine rijden een beetje mee ? Na een lange tijd een dikke 2,0DTI gereden te hebben ?
Ik ben nu 3 jaar van m’n diesel afgestapt Laatste was een Astra H 1,7CDTI maar ik kan er nog niet echt aan wennen… Nu een Meriva B 1,4T 140Pk .24 april 2014 om 17:29 #18229772nice ziet er top uit met de wielen :)
24 april 2014 om 17:56 #18229773@Haasje, bedankt Ron. Maar jouw Astra mag er ook zeker wezen. :thumb
ps: Zou ik op mijn Z22SE nog een compressor plaatsen. ;)
@Haasje17 wrote:
Ziet er goed uit Jos!
24 april 2014 om 18:27 #18229774Foto van de korte versie radio antenne. Dit omdat ik dit mooier vind. En de originele antenne te groot is om de Zafira in de garage te zetten. ;)
Foto van mijn Pioneer Radio.
25 april 2014 om 20:37 #18229775Vandaag bij de Opel dealer een deurdranger voor linksachter besteld met daarbij een Blindplaat voor de EGR af te doppen. Als het goed is kan ik het Maandag ophalen en monteren. ;)
25 april 2014 om 22:39 #18229776Zo, staat echt dik die wielen eronder :thumb
gelijk een heel andere uitstraling.28 april 2014 om 20:17 #18229777Bij aankoop van de Zafira hadden we ontdekt dat linksachter de deurdranger kapot was. Dus hebben we vandaag even een nieuwe gemonteerd.
Nieuwe Deurdranger;
Montage Deurdranger;
Dankzij mijn buurman was dit klusje zo uitgevoerd. :thumb Nu gaat de deur weer veilig open en dicht
zonder dat de deur van zelf dichtvalt.29 april 2014 om 20:16 #18229778Netjes, had je geen scheurvorming in het plaatwerk van de deur rondom de deurvanger? Dat is namelijk ook enigzins een kwaaltje.
30 april 2014 om 08:50 #18229779Na het monteren van de nieuwe deurdranger had mijn buurman al gewaarschuwd het kan zijn dat de deur nu stroef open en dicht gaat. Maar tot onze verbazing
werkte alles soepel en zonder geluid. Bij mijn rechter achterdeur heb ik wel een geluid met open en dicht maken.@midnight black wrote:
Netjes, had je geen scheurvorming in het plaatwerk van de deur rondom de deurvanger? Dat is namelijk ook enigzins een kwaaltje.
30 april 2014 om 09:07 #18229780Omdat mijn rechter achterluidsprekers kraakte. Heb ik gekeken waar het aan zou kunnen liggen. Al snel ontdekt dat de luidspreker helemaal versleten was.
De beweegbare rand was helemaal poreus en kapot. Daardoor kraakte de luidspreker.Origineel Opel Luidspreker achterdeur 13cm;
Heb gekozen voor een 2-weg systeem om voldoende tweeter (hoge tonen) bij de kinderen te krijgen.
Nieuwe Pioneer TS-G132CI 2-weg systeem;
Nieuwe pasklaar ring gekocht om luidsprekers te monteren;
Monteren van de 13CM achterluidsprekers;
Eerst een beetje aanpassen zodat de nieuwe 13cm Luidsprekers passen in de pasring.
Tweeter plaatsen boven bij de achterdeurgreep;
Deurpaneel terug monteren;
Ben blij met de nieuwe achterluidsprekers vooral omdat het gekraak nu weg is. Had alleen zelf iets meer bas verwacht maarja
het zijn maar 13cm woofers. ;) De voorluidspreker die 16,5CM zijn komt echt een super goed geluid uit met redelijk goede bas. :wubVandaag als het goed is kan ik de EGR blindplaat ophalen bij de Opel dealer. Als ik hem vandaag heb zal ik waarschijnlijk vanavond
meteen monteren. Ik hoop dat ik daardoor geen motormanagement problemen krijg. Maar heb hier op het forum al voldoende gelezen
die het al zonder problemen hebben gemonteerd op de zelfde motor. Dus als het goed is zou het goed moeten komen. :D30 april 2014 om 18:27 #18229781Goed bezig hiero. Mooi is dat hè, zo’n auto na aanschaf onder handen nemen. Wat was je kwijt voor die deurvervanger? Ik heb rechts achter hetzelfde probleem.
30 april 2014 om 19:44 #18229782Ik heb bij de Opel dealer €38,10 inclusief moeten betalen. Het is een hoop geld maar veiligheid voor de kinderen en de deur is natuurlijk belangrijker.
@Blackbull wrote:
Goed bezig hiero. Mooi is dat hè, zo’n auto na aanschaf onder handen nemen. Wat was je kwijt voor die deurvervanger? Ik heb rechts achter hetzelfde probleem.
30 april 2014 om 20:12 #18229783Lekker bezig Jos :thumbup .
30 april 2014 om 20:22 #18229784Bedankt Alfred. :thumb Jouw Zafira mag er ook zeker wezen. :thumb
@Astralfred wrote:
Lekker bezig Jos :thumbup .
30 april 2014 om 20:23 #18229785hebben vanavond de EGR blindplaat gemonteerd. En daarna de motor gestart. Geen Motorlampje te zien. We zullen zien of het zo blijft als ik morgen op de snelweg rij.
1 mei 2014 om 16:28 #18229786AnoniemLid sinds:
1 January 1970Weg met die kartonnen speakers :D :thumb
1 mei 2014 om 17:39 #18229787@Dolby wrote:
Afgelopen weekend 2 defecten gerepareerd. Bij aankoop van de Zafira werkten de elektrische spiegels en achter ramen niet.
– De Elektrische ramen hadden we snel kunnen oplossen omdat de contacten van de spiegels geoxideerd was. Even schoonmaken en de spiegels werkte zoals het zou moeten werken.
– Het probleem van de achterramen hadden we ook redelijk snel gevonden op de bekende plek namelijk een kabelbreuk in de achterdeur rechtsachter. Zie foto’s.
1.
2.
3.
4.Deze kabelbreuk hebben we gerepareerd. Daarna alles getest en alles werkt weer zoals het zou moeten. :thumb
Deze 2 problemen heb ik ook met mijn Zafira.
Zo te zien is het wel zelf op te lossen, welke contacten van de spiegel heb je schoongemaakt? Moet ik de spiegel loshalen of het knopje in de deur?Zo ziet de kabel in de deur er bij mij nu uit, erin zijn een paar kabeltjes door.
Moet ik de kapotte kabels helemaal van voor af vernieuwen?1 mei 2014 om 21:00 #18229788De contacten van de Knopje in de deur die was namelijk geoxideerd. Met een schroevendraaier schoon gemaakt en daarna werkte de spiegels weer. :thumb
De kabelbreuk in de deur is inderdaad redelijk zelf te repareren inderdaad.
28 mei 2014 om 07:12 #18229789Omdat ik heel veel problemen hoor en zie over de EGR klep. Heb ik deze preventief afgedopt. Moet ook eerlijk zeggen dat het lekkerder rijd. Het lijkt wel alsof het blokt beter oppakt en rustiger loopt. Om de blindplaat te monteren moet je even goed kijken hoe je het moet doen. Je moet namelijk een stukje motorafdekplaat loshalen om bij de EGR te kunnen komen. Maar voor de rest
is het werk van niks.Blindplaat gemonteerd;
Blindplaat1
Blindplaat2 met pakking
Blindplaat verkeerd gemonteerd. Je moet de blindplaat schuin monteren.
Dankzei tips van leden hier op het forum achter gekomen. Want zoals je hier op de foto ziet krijg je regelmatig een foutcode: EGR not present.
Monteerd je de EGR klep goed dus schuin heb je nergens problemen mee.
Heb inmiddels de nodige KM’s gereden met alle tevredenheid. Ik heb nu gemiddeld +/- 4000Km gereden maar ben nog steeds onder de indruk van het vermogen van de Z22SE blok.
28 mei 2014 om 09:45 #18229790Goed bezig Jos,
Fijn he zon zee aan ruimte in de auto.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.