Dbilas FLowmaster vs BMC CDA

Forumindex Forums Modellen Astra Dbilas FLowmaster vs BMC CDA

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244504
    RickR91
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 April 2011

      Beste forumleden.

      Zoals de titel al zegt, vraag ik me af wat jullie keus zou zijn.
      Ook zou ik graag zaken zien als : powerband, vermogenstoename, geluid, gasreactie en nog meer eigenschappen van de systemen.
      Ik heb al rondgezocht en de zoekfuncties gebruikt, maar niet gevonden wat ik zocht.

      Mocht je evt. een van deze dingen te koop hebben liggen, mag je een PM sturen ;)

      Bij voorbaat dank voor jullie reacties!!

      #17963055
      robert_corsa
        Lid sinds:
        16 May 2009

        nou, zal je uit je dromen helpen.
        ik had optie 2. geeft veel geluid, trekt van 1000 t/m 2500 toeren geleidelijker door. enige echt leuke van dit ding is dat wanneer je die slang los haalt, je een echte inpreza sound krijgt. dat mis ik soms wel eens, er zullen wat mensen omgekeken hebben :wub

        optie 2 is nagenoeg gelijk aan optie 1. op papier zal die beter zn werk kunnen doen, aangezien het een heel goed merk is.

        ik zou voor optie 3 gaan:
        -de begrensers uit je orginele luchtbak halen.
        -inlegfiter van green erin stoppen.
        je gaat niet harder of sneller. maakt allemaal niets uit. welke optie je ook neemt. je zal alleen in lage toeren lekkerder kunnen rijden.

        heb ook een z16se. deze motoren zijn gewoon traag.
        kan je wel zeggen, ik heb dus die green filter, hij is gechipt en een groep a uitlaat systeem. in hoge toeren trekt hij nu zeker lekkerder door.
        geen groot verschil verder.

        zit zelf te kijken voor een coupe turbo of 2.2. aan 1 kant vind ik het wel jammer, want mijn huidige z16se gaat nu al bijna 60.000km mee. en het enige wat ik aan het blokje heb gehad is de thermostaat. verder geen olie verbruik, tis ook niet echt een zuip bak met 1.13

        succes met je keuze

        #17963056
        BlueAstraG
          Lid sinds:
          24 December 2011

          Wat RobertCorsa hierboven al schrijft, optie 3 is een goede optie. Precies zoals hij het beschrijft. Filterbak ontgrenzen, K&N of Green inlegfilter erin. Eventueel een Vectra C aanzuigbuis + adapter plaatsen voor nog betere toevoer.

          Je kunt ook kiezen voor een cold air intake met groot conisch filter, vind ik persoonlijk nog beter.

          Alles wat je hartje begeerd, kun je krijgen bij Datatuning in Nijkerk. Perfecte service en kwaliteit. Bel even en hij zorgt dat hij het op voorraad krijgt. Als hij dat al niet heeft. Ze helpen je zelfs met installeren. De koffie en ideeen staan al klaar.

          Voor de Vectra C aanzuigbuis + adapter kun je even langs de Opel dealert gaan, kost geen drol. 30 euro ofzo.

          #17963054
          RickR91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 April 2011

            Ik had mijn filterbak al ontgrensd, en een Astra Diesel inlaat en dat scheelde al.
            En nu rij ik met een open filter rond, en dat scheelde merkbaar! Boven de 120 trekt ie stukken sneller op dan met de filterbak!

            Ik ben voorlopig niet van plan om een motorswap te doen.
            De Z16SE is een betrouwbaar blok, en omdat bijna niemand er wat aan doet, vind ik het een leuke uitdaging.

            BlueAstraG, je raadt een conisch filter aan in een behuizing, maar is die BMC CDA dat niet??

            #17963057
            BlueAstraG
              Lid sinds:
              24 December 2011

              Ik ben ook gek op open luchtfilters, vooral in de winter. Want dan krijgt ‘ie toch behoorlijk wat koude lucht binnen en het geluid is kicken. Mits je er een soort schild omheen bouwt. In de zomer wordt het anders, dan gaat ‘ie merkbaar vermogen inleveren. Ben zelf bezig geweest met een constructie te creëeren maar warme lucht ga je niet mislopen. Zelfs niet in de winter.

              De BMC CDA lijkt mij een goed product. Overpriced, maar goed.
              En ja, dat is wel het idee wat ik in gedachten had.

              Beter neem je contact op met Datatuning.nl, daar heb je hetzelfde concept met een beter conisch luchtfilter en voor een aangenamere prijs. Ik rij er zelf ook mee (ook bij Datatuning vandaan) en het bevalt zeer goed. Het filter is customized 100% naar performance.

              Heb bijna alle combinaties luchtfilters gehad, dit steekt er met kop en schouders tussenuit.

              Zal zo even een foto voor je uploaden van mijn filter en dan zul je het zien.

              #17963058
              BlueAstraG
                Lid sinds:
                24 December 2011

                #17963059
                BlueAstraG
                  Lid sinds:
                  24 December 2011

                  Ik zal even mierenneuken, je kunt het filter ook in het zwart krijgen :ass

                  #17963060
                  RickR91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 April 2011

                    Nu het punt van powerband, ik merk dat ik zelf vaak in het gebied van 2000-4500 rij, dus is het wel fijn als het vermogen/koppel in dat toerengebied ligt.
                    Ik ben geen n00b op het theoretische gebied van motorentuning, maar heb weinig praktijkervaring.

                    Blue, dat filter ziet er goooooeeiii uit :D
                    Zal helemaal mooi worden icm met alu C16NZ kleppendeksel die ik nog ga bewerken :D

                    Wat is je ervaring qua rijgedrag daarmee? Brandstofverbruik is niet zo’n pre. Gemiddeld rij ik in de zomer 570-680 km op 40-45 liter.
                    In de winter is dat 500-560 km op hetzelfde aantal liters

                    Ik las ook iets over imitatie’s in andere topics die maar 30 euro kosten.
                    Of kan ik beter de originele bestellen a 55 GBP bij dat forumlid die korting krijgt?

                    #17963061
                    BlueAstraG
                      Lid sinds:
                      24 December 2011

                      Qua prestaties ga je er wederom op vooruit.

                      Imitaties ga je alleen maar op achteruit. Die van €55,- ziet er goed uit, had ‘m al bekeken.

                      Ik zou toch gaan voor het systeem van Datatuning, die nemen ook bestaande systemen onder de loep en verbeteren het concept naar optimale performance.

                      Het design ziet er vaak leuk uit van sommige systemen, de conische luchtfilters schort het vaak aan. Wil je een optimale performance en geen lopend bandwerk, Datatuning is je adres.

                      Ben daar niet voor niets vaste klant.

                      Zal binnenkort een workshop aanmaken want het chippen met een nieuwe module komt eraan. Ook de bougies worden vervangen door performance bougies.

                      #17963062
                      RickR91
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 April 2011

                        Blue, die van TX Automotive kost 55GBP , Great Britain Pound dus.
                        Wat is het verschil tussen die van TX , en die jij onder je motorkap hebt?

                        Begrijp ik goed dat Datatuning het hele systeem uit elkaar haalt en aanpast??
                        Hoeveel kostte het jou? En wat hebben ze gedaan?

                        #17963063
                        robert_corsa
                          Lid sinds:
                          16 May 2009

                          je hoeft geen bmc te kopen, die dingen van 30 euro zijn precies het zelfde
                          carbon filter huis, en een simpele luchtfilter. allemaal het zelfde

                          zoveel is er nu ook weer niet aan een z16se te doen hoor.

                          #17963064
                          RickR91
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 April 2011

                            Robert, wat dacht je van de C16SE?? ;)
                            Dezelfde basis, alleen dan met mechanische gasklep ipv electronisch.
                            En een fellere ECU mapping.
                            Is het blok wat in de Nova GSi geleverd is.

                            #17963065
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              Spagettiespruitstuk / C16SE inlaat monteren. ECU remap dan moet jer er al ongeveer evenveel als een C16SE uit kunnen krijgen vermoed zelfs meer.

                              #17963066
                              robert_corsa
                                Lid sinds:
                                16 May 2009

                                succes met het vinden van zo’n blok, of aanbouwdelen.

                                volgens mij niet echt plug and play…. als je het al passend krijgt.

                                #17963067
                                BlueAstraG
                                  Lid sinds:
                                  24 December 2011

                                  Wat ik bedoel, het is eigen design met het beste van alle werelden. Het juiste formaat behuizing, warmtewerend, pasklaar en het ideale filter voor optimale prestaties. Clean uiterlijk, noem maar op.

                                  Je hebt cold air intakes met het juiste uiterlijk maar met een slecht filter, met goed filter en sjappie uiterlijk, allemaal combinaties die het niet of net niet zijn. Het filter van Datatuning heeft alles tot in detail geoptimaliseerd. Performance, design, alles is gedekt.

                                  Als je lid wordt van ATC, krijg je een grote korting op het hele assortiment. Neem anders even contact op en je bent 100% wijzer. Ook de voordelen ten opzichte van andere producten die op de markt zijn.

                                  Ik sla nergens een slaatje uit, ben gewoon een Opel liefhebber. En geniet van het perfectioneren van tuning.

                                  #17963068
                                  Haasje17
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    8 September 2009

                                    @robert_corsa wrote:

                                    succes met het vinden van zo’n blok, of aanbouwdelen.

                                    volgens mij niet echt plug and play…. als je het al passend krijgt.

                                    Is gewoon plug and play, enkel moet je flens maken voor je gasklephuis.

                                    #17963069
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      @BlueAstraG wrote:

                                      Wat ik bedoel, het is eigen design met het beste van alle werelden. Het juiste formaat behuizing, warmtewerend, pasklaar en het ideale filter voor optimale prestaties. Clean uiterlijk, noem maar op.

                                      Je hebt cold air intakes met het juiste uiterlijk maar met een slecht filter, met goed filter en sjappie uiterlijk, allemaal combinaties die het niet of net niet zijn. Het filter van Datatuning heeft alles tot in detail geoptimaliseerd. Performance, design, alles is gedekt.

                                      Als je lid wordt van ATC, krijg je een grote korting op het hele assortiment. Neem anders even contact op en je bent 100% wijzer. Ook de voordelen ten opzichte van andere producten die op de markt zijn.

                                      Ik sla nergens een slaatje uit, ben gewoon een Opel liefhebber. En geniet van het perfectioneren van tuning.

                                      Filter behuizing / inhoud verschild niets met die van bmc of tx motorsport. Zou me zelfs niets verbazen als zij deze daar gewoon inkopen.

                                      #17963070
                                      BlueAstraG
                                        Lid sinds:
                                        24 December 2011

                                        Dat zeg ik, het beste van alle werelden. Dat wil zeggen, zoiets bestaat al. Een combinatie van het juiste materiaal.

                                        #17963071
                                        Silence
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 December 2005

                                          Ik heb sinds kort een Flowmaster op mijn astra zitten (x16xel) en ben er zeer over te spreken het is een erg mooi systeem en doet precies waar het voor bedoelt is maar of het ook echt meer vermogen oplevert durf ik niet te zeggen.

                                          ik merk al wel een duidelijk verschil tegenover een k&n 57i kit de gasreactie is een stuk beter geworden en hij trekt veel soepeler door dan met een 57i kit je kan echt merken dat hij nu ook echt koude lucht krijgt.

                                          wat mij betreft dubbel en dwars zijn geld waard maar dat is natuurlijk mijn mening.

                                          #17963072
                                          RickR91
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 April 2011

                                            Blue, ik was al een tijdje geregistreerd op het ATC forum, maar heb er verder niet veel mee gedaan ivm tijdgebrek.
                                            Maar dat is niet hetzelfde als wat je bedoelt neem ik aan?
                                            Als ik het goed begrijp, zitten jullie vooral in Flevoland?

                                            #17963073
                                            dasmoerf
                                              Lid sinds:
                                              15 October 2004

                                              Wat blue probeert te zeggen is dat Datatuning clubsponsor is en je als betaald lid daar korting krijgt.
                                              Atc leden zitten door heel nederland.

                                              blue is overigens geen medewerker of aandeelhouder daar, maar een tevreden klant zullen we maar zeggen :D

                                              #17963074
                                              BlueAstraG
                                                Lid sinds:
                                                24 December 2011

                                                @dasmoerf wrote:

                                                Wat blue probeert te zeggen is dat Datatuning clubsponsor is en je als betaald lid daar korting krijgt.
                                                Atc leden zitten door heel nederland.

                                                blue is overigens geen medewerker of aandeelhouder daar, maar een tevreden klant zullen we maar zeggen :D

                                                En zo is het maar net.

                                                Datatuning richt zich maar op 1 ding: ultieme performance. Je zult hen bijv. ook geen Autostyle shit e.v.a. van dat soort kwaliteit zien verkopen, ze richten zich op een hele andere markt waar kwaliteit op nr.1 komt te staan. En non-stop vooruitgang.

                                                Ieder zo z’n ding en keuzes, mijn keus is gebaseerd op keiharde feiten. Ik win nergens wat op, alleen Opel rijders het beste van het beste voor te leggen.

                                                Opel op onbetwiste nr.1 in de tuning scene, dat is een goede beweegreden dacht ik zo.

                                                #17963075
                                                BlueAstraG
                                                  Lid sinds:
                                                  24 December 2011

                                                  @RickR91 wrote:

                                                  Blue, ik was al een tijdje geregistreerd op het ATC forum, maar heb er verder niet veel mee gedaan ivm tijdgebrek.
                                                  Maar dat is niet hetzelfde als wat je bedoelt neem ik aan?
                                                  Als ik het goed begrijp, zitten jullie vooral in Flevoland?

                                                  Rick, neem gewoon contact op met Datatuning en bespreek de opties. Een telefoontje kan nooit kwaad.

                                                  Datatuning zit in Nijkerk, Gelderland. Op de website staan alle contactgegevens.

                                                  Al is de site qua inhoud niet compleet, Datatuning heeft meer op voorraad liggen en kan over een breder assortiment beschikken via bestelling. Zowel eigen lijn als andere hoogstaande merken. Alles is mogelijk.

                                                  #17963076
                                                  derartz
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    27 January 2011

                                                    mmm dus ik begrijp dat het rijden met een originelefilter bak altijd nog het beste is, prestatie technisch gezien. kan iemand vertellen wat ik ervan ga merken als ik b.v. een green inleg filter ga gebruiken ipv een originele inleg filter? De pijpjes in de luchtfilter bak zitten er bij mij al niet meer in, of maakt dat gewoon geen f*ck uit…

                                                    #17963077
                                                    BlueAstraG
                                                      Lid sinds:
                                                      24 December 2011

                                                      Een goede cold air intake gaat boven alles. Beter dan je originele filterbox. Hoe dan ook.

                                                      Mocht je je filterbox willen behouden: ontgrenzen, inlegfilter plaatsen (Green of K&N, verschilt weinig. K&N doe je iets langer mee) en kijken of je aanzuigbuis groter kan. Een beetje knutselen hier en daar kan geen kwaad.

                                                      Hiermee verlos je je auto van de astma en zal deze stukken beter lopen. Dus je filterbox behouden is ook een goede optie, mits hierboven aangegeven wordt uitgevoerd.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.