Dbilas FLowmaster vs BMC CDA

Forumindex Forums Modellen Astra Dbilas FLowmaster vs BMC CDA

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17963078
    robert_corsa
      Lid sinds:
      16 May 2009

      ik rijd ook met een z16se. en ik heb de colt air intake erafgehaalt

      zoals gezegd, veel geluid. zelfde prestaties. voornaamste reden voor mij was dat filter na een kleine 7000km al vrij vies was. ik wou het risico op een vieze motor niet nemen.


      nu de filter box ontgrenst, en een green filter erin gelegd. persoonlijk vind ik dit een betere optie. motor is even goed nog stil. en trekt merkbaar vloeiender op vanaf lage toeren.

      keuze blijft aan jou. ik vind de colt air intake wel mooier staan.

      wat je ook doet, je wint er niets mee hoor. van 0 naar 100 zal je misschien een halve seconde winst hebben.

      #17963079
      derartz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2011

        ey robert, ben jij dit die hier aan het gassen is in die astra ;) haha
        http://www.youtube.com/watch?v=PVh4tqdeZYM” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #17963080
        Silence
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 December 2005

          wat je ook doet, je wint er niets mee hoor. van 0 naar 100 zal je misschien een halve seconde winst hebben.

          Hier ben ik het niet helemaal mee eens met een DBilas kit heb je wel degelijk een kleine vermogens toename en ga dan niet uit van 10pk maar eerder van 3 tot 6 pk je merkt het verschil heel erg goed zeker op de gasreactie en het doortrekken, het geluid durf ik niet te zeggen dit i.v.m. mijn uitlaat maar wel minder als een openluchtfilter zoals bijvoorbeeld een 57i kit.

          #17963081
          BlueAstraG
            Lid sinds:
            24 December 2011

            @Robert: wat voor aanzuigslang is dat, kerel? Ziet er trouwens echt dik uit.

            Ik zat eens te kijken naar de verschillen met jouw auto, mijn auto reageert precies andersom. De cold air intake overtreft de open én inlegfilter systemen. Optrekken, doortrekken, topsnelheid, soepelheid enz. enz.

            Bij mij wel degelijk een heel dik verschil.

            #17963082
            BlueAstraG
              Lid sinds:
              24 December 2011

              Ik denk wat Robert ook zo’n beetje aangeeft (?) is dat beide opties gewoon heel goed zijn. De ene reageert beter op een aangepaste filterbox met andere inlegfilter, de ander op een cold air intake.

              Mee eens :thumb

              #17963083
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                is toch afhankelijk van de auto.
                ik kan ook alleen zeggen wat ik er van vind en ervan merk.

                en dat ben ik in dat filmpje, grappig, nooit geweten dat ik op internet stond.

                hier had ik die flexibele slang van de colt air los gehaald, i.c.m. de remus middendemper vervanger en remus duplex klonk zo’n 8v best lekker hoor.
                hier stond ik ook nog op de schroefset en oude velgen.

                gelukkig volgend jaar weer laag vliegen:D mis het behoorlijk zo nu en dan.

                ik kan niet echt vertellen of die dblias echt beter is. zoals gezegd, het is top spul, dus verschil zal er zijn.
                heb alleen een reactie gehoord van iemand met een 2.0 16v 20xev
                die merkte er weinig van.

                succes met je keuze.

                moet mezelf wel een beetje verdedigen, ik zat niet echt vol te gassen in dat filmpje, en de motor was warm (net 240km weg gereden toen die dag)

                #17963084
                BlueAstraG
                  Lid sinds:
                  24 December 2011

                  Heel raar, maar wat je zegt klopt. Verschilt per auto. Zelfs al is het type hetzelfde :???:

                  Enne.. Volgens mij was dat vol gas jonguh! Wat loop je op te scheppen!

                  :ass

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.