Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2008 om 07:16 #17417174
Zover zit mijn dash er ook al in, alles werkt ook.. (Gelukkig)
Maar ik ben beizg met die ombouw en het voorzetraampje te poliesteren en strak te zetten zodat het naadloos aansluit :)
Ziet er goed uit.!
ps. hoeveel olie gaat erin een c20ne.. ik heb er nu 3 liter in gegooid, maar hij geeft al bijna bij Max aan…? koud natuurlijk en nog niet gelopen.
28 augustus 2008 om 23:07 #17417175origineel gepost door custom
Zover zit mijn dash er ook al in, alles werkt ook.. (Gelukkig)Maar ik ben beizg met die ombouw en het voorzetraampje te poliesteren en strak te zetten zodat het naadloos aansluit :)
Ziet er goed uit.!
ps. hoeveel olie gaat erin een c20ne.. ik heb er nu 3 liter in gegooid, maar hij geeft al bijna bij Max aan…? koud natuurlijk en nog niet gelopen.
Dat raampje moet ik nog doen idd.. maar dat is zo gebeurt… kan ik op men werk wel redelijk snel afmaken.
Denk dat er zo ongeveer 4,5 liter ingaat… ff laten lopen dan zit het filter ook vol…
Mijne wil trouwens niet lopen. ik krijg geen benzine in de injectorrail. wssnlijk iets met de brandstofdruk regelaar…
29 augustus 2008 om 08:05 #17417176Ik las het inderdaad net, mijn technische kennis reikt niet zover, ik heb dan ook altijd mijn laptop in de garage staan zodat ik het op internet op kan zoeken.
29 augustus 2008 om 16:33 #17417177origineel gepost door custom
Ik las het inderdaad net, mijn technische kennis reikt niet zover, ik heb dan ook altijd mijn laptop in de garage staan zodat ik het op internet op kan zoeken.Ah ok :P maare is ook niet meer nodig !! hij loopt !!! :D ik had de benzine slangen verkeerd om… de retour op de ingang van de injectorrail en de aanvoer op de retour van de injectorrail :jerry beetje dom maarja :P het is verholpen ^^
30 augustus 2008 om 17:11 #17417178Fijn dat ie loopt man, op die dag zit ik nog te wachten.. Maar tot die tijd ga ik gewoon verder met de rest :)
30 augustus 2008 om 17:57 #17417179origineel gepost door custom
Fijn dat ie loopt man, op die dag zit ik nog te wachten.. Maar tot die tijd ga ik gewoon verder met de rest :)^^ :P vandaag een beetje wezen rijden, ook ff een middendemper erop gemaakt. Ik vind het echt bloedsnel, hij is sneller dan men E kadett GSi C20XE
Als je nog iets moet weten voor je ombouw dan hoor ik het van je hea! kan de ombouw nu wel dromen :’)
Ohja er zijn bij mij nog wel een paar probleempjes
-km teller werkt niet, iets met de stekker op de sensor denk ik.
– remmen zijn niet helemaal goed
– moet uitgelijnd worden
– moet nog een einddemper op
Remmen worden ontlucht bij euromaster, daar word hij tevens uitgelijnd, kameraad van me werkt daar.
Einddemper moet ik nog wat op verzinnen, auto moet muisstil worden. oftewel het moet net als een originele 1200 klinken.
Over een weekje ofzo ook ff men achterverlaging ophalen, nog een paar oliekoelerleidingen laten maken bij Bredenoord en dan is ie klaar voor de apk…
30 augustus 2008 om 20:38 #17417180ik krijg nog gen vonkies hoor, snap der geen hout van, en kijk of ik hem verder al klaar kan maken.. spuiten ed…
wel fijn dat de jouwe goed loopt.
als je nou in de buurt zou wonen :wors
31 augustus 2008 om 09:30 #17417181origineel gepost door custom
ik krijg nog gen vonkies hoor, snap der geen hout van, en kijk of ik hem verder al klaar kan maken.. spuiten ed…wel fijn dat de jouwe goed loopt.
als je nou in de buurt zou wonen :wors
Ik zal van de week wel even posten hoe ik het met die ronde stekker heb gedaan, welke draad ik waarop aangesloten heb.
Misschien dat je het dan na kan kijken met jou kabels ??
Als dat goed is zou ik eens bijvoorbeeld de bobine een keer wisselen met een andere. Of krijg je vanaf de bobinekabel wel een vonk ?
1 september 2008 om 08:57 #17417182Ik heb inmiddels een andere bobine, en branstofrelais, maar nog geen vonkies.. Dus volgens mij doe ik iets fout.. (Ben ook meer van het schuren, plamuren, poliester, spuiten etc. etc. ) dat motorische is niet echt mijn ding…. En heb nu ook regelmatig spijt da tik er aan ben begonnen.
Als je mij kan door geven wat je waar op hebt aangesloten :) Dan moet ik wel verder komen ja.
1 september 2008 om 16:20 #17417183origineel gepost door custom
Ik heb inmiddels een andere bobine, en branstofrelais, maar nog geen vonkies.. Dus volgens mij doe ik iets fout.. (Ben ook meer van het schuren, plamuren, poliester, spuiten etc. etc. ) dat motorische is niet echt mijn ding…. En heb nu ook regelmatig spijt da tik er aan ben begonnen.Als je mij kan door geven wat je waar op hebt aangesloten :) Dan moet ik wel verder komen ja.
Ik ga het even tevoorschijn toveren uit de grote bende hier in de schuur voor je en dan maak ik het even digitaal voor je.
Maaar schuren en spuiten enzovoort meer je ding :P ook spuiter van beroep ? :jerry
1 september 2008 om 16:23 #17417184SEH in een D-kadett zal zeker heel goed gaan, maar een orgineel uitlaat systeem werkt prima hoor die van mij is muisstil.
1 september 2008 om 16:27 #17417185origineel gepost door Corsa16V
SEH in een D-kadett zal zeker heel goed gaan, maar een orgineel uitlaat systeem werkt prima hoor die van mij is muisstil.Ok, origineel heeft een SEH toch een ongeregelde kat ??
Ik heb nu alleen nog maar een tussendemper van remus…
Moet dan dus nog een originele einddemper hebben en een katilysator ??
28 september 2008 om 16:46 #17417186Onderlip van een Seat Ibiza gemonteerd… hij schraapt de drempels mooi schoon nu :jerry
Hoop morgenavond de goede dempers van het -60 verlagingsset voor de achterzijde op te halen. Had eerst de dempers van een station gekregen. die paste niet.
Let btw niet op de vieze voorvelgen :jerry
28 september 2008 om 19:11 #17417187looking low… is het veel schoonmaken die witte velgen..?
28 september 2008 om 21:11 #17417188origineel gepost door custom
looking low… is het veel schoonmaken die witte velgen..?Is idd best laag :jerry
Tis veel schoonmaken jah…. elke anderhalve week kan ik er eigenlijk wel aan… Maargoed steeds als ze schoon zijn is het wel super ^^
29 september 2008 om 08:25 #17417189Maar jij rijdt er gewoon “altijd” mee.. de mijne zal alleen met een mooie zaterdag de garage uitkomen.. Ik twijfel nog over mijn velgen.. Verbreed GT.. wit/zwart of zilver grijs (origineel)
hoe laag is de jouwe nu..? mijne is voor 10, achter 8 cm omlaag.
29 september 2008 om 10:29 #17417190dempers van je e kadett passen toch ook
moet je alleen andere veren hebben29 september 2008 om 20:29 #17417191origineel gepost door pipo
dempers van je e kadett passen toch ook
moet je alleen andere veren hebbenJah klopt alleen die koni dempers die op de donor auto zaten waren een beetje naar de fillestijnen geholpel door de vorige eigenaar… Dus die waren niet echt bruikbaar meer.
Heb nu het verlagingset eronder zitten, vanavond ff gedaan want ik kon de goede dempers ophalen.
29 september 2008 om 20:30 #17417192origineel gepost door custom
Maar jij rijdt er gewoon “altijd” mee.. de mijne zal alleen met een mooie zaterdag de garage uitkomen.. Ik twijfel nog over mijn velgen.. Verbreed GT.. wit/zwart of zilver grijs (origineel)hoe laag is de jouwe nu..? mijne is voor 10, achter 8 cm omlaag.
Voor zitten er -60 veren op icm E Kadett GSi veerpoten + koni verstelbare dempers. achter zit nu -60 veren op met korte dempers ( niet verstelbaar ) Ik denk dat ik achter toch naar 80 ga… staat denk ik wel mooier… moet alleen ff kijken dat men wielen niet aanlopen. Ohw ene ik zou wit doen ^^
Ik heb trouwens a very big problem !
Ik heb net voor de zoveelste keer zonder benzine gestaan en nou ben ik het een beetje heel erg zat.
Als eerste hoe komt het, nou niet tanken dus… maar waarom ??
– De tankvlotter geeft niks aan op het dashboard, dit komt omdat ik er 1 van een E kadett in heb zitten ( vanwege de retouraansluiting ) Deze kan dus niks aangeven omdat de vlotter in een hele verkeerde positie staat.
– Mijn dagteller loopt niet ( even als de gewone kmstand teller ) anders had ik op de dagteller kunnen rijden.
Nou wil ik dus een tankvlotter in men D kadett 12S tank hebben die gewoon op het dashboard aangeeft hoeveel er nog in zit.
Hiervoor heb ik dus een tankvlotter van een D kadett nodig met retouraansluiting… weet iemand iets ? Of heeft iemand iets liggen ???
1 oktober 2008 om 21:31 #17417193Over dat uitlaat systeem, ik heb een NE in een kadett E. Was een 1.3 zonder kat dan, heb gewoon de voorpijp verlast zodat hij op de 2.0 voorpijp kon. Trekt goed loopt goed en muisstil, leuke reacties.
Nou komt er wel een ander uitlaatsysteem groep N eigenbouw onder met 2 dikke dempers, maar het is een goed alternatief!!Mooi laag zo, vind een d-kadettje toch ook dik:thumbup
1 oktober 2008 om 21:33 #17417194Ik weet het niet precies maar moet je dan niet gewoon een GTE tank hebben?
En een E-kadett tank past niet onder een D, is zeker weer anders ofzo.2 oktober 2008 om 06:21 #17417195Ik heb achter ook -80mm veren, dit is laag.. :) Moet allene nog verkorte dempers hebben of corsa a dempers.
met je tank kan ik je neit helpen, mijn vlotter is ook kaduuk, maar ik rijd op dagteller.
2 oktober 2008 om 21:11 #17417196origineel gepost door Corsa16V
Ik weet het niet precies maar moet je dan niet gewoon een GTE tank hebben?
En een E-kadett tank past niet onder een D, is zeker weer anders ofzo.Ik heb nu gewoon de 12S tank maar met een E kadett tankvlotter erin ( hier zit een retourpijpje op ) alleen geeft hij nu niet het goede aan.
2 oktober 2008 om 21:14 #17417197origineel gepost door custom
Ik heb achter ook -80mm veren, dit is laag.. :) Moet allene nog verkorte dempers hebben of corsa a dempers.met je tank kan ik je neit helpen, mijn vlotter is ook kaduuk, maar ik rijd op dagteller.
Ah ok, korte dempers… hmm ik heb ze via promaxx zit hier vlakbij apeldoorn. http://www.verlagings-veren.nl dacht ik… daar heb ik redelijk goedkoop die achterveren vandaan + dempers.
Heb jij op je vlotter wel een retour zitten ? want jij hebt toch gewoon een originele 13N tank eronder zitten ??
3 oktober 2008 om 07:10 #17417198Ik heb gewoon een 13N tank indd. Ik heb de retour gewoon zo op de tank aan kunnen sluiten, exact zoals: Corsa16V heeft gedaan.. Ik heb bij hem afgekeken. :)
Ik heb mijn -80 veren ook van V-Maxx, maar de Koni’s die ik nu achter heb zijn echt goede dempers, in hardheid verstelbaar.. Is verde rprima, alleen voor de apk niet.. :p
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.