Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2010 om 17:08 #17418026
A voor het kleurnummer stond in het verleden voor Acrylaat-Dupont troep dus, oftewel Thermoplastlak en deze auto’s werden gemaakt in Antwerpen en Engeland. E kleur waren de Kadetjes en Ascona’s en Manta’s die in Duitsland geproduceerd werden en daar zat een 2K of Einbrennlak op, vandaar die E voor het nummer. In princiepe hoef je de A of E code niet eens in te voeren als je kleur gaat mengen.
Wreef je met een doek met Thinner over een Detje of Ascona waar een A voor het kleurnummer stond loste die rotlak zo op. Op auto’s met een E voor het nummer had je daar geen last mee. Ik het die A kleuren wel eens vervloekt in het verleden. Ik werkte in midden jaren 80 bij Morsink in Vriezenveen en daar kregen we al de Opeltjes van Opel Kamp uit Almelo. Als je dan weer zo’n Acrylaat kreng kreeg schuurde je jezelf helemaal een ongeluk met die kleeftroep. Ook werkte het veelal op en zorgde het voor randvorming….
20 juli 2010 om 17:33 #17418027idd, die thermoplast lak is een bokke systeem, vooral als je een hele auto moet kaal halen :sleeping
20 juli 2010 om 18:19 #17418028De A en E moeten we bij de computer bij me op het werk ( bij de selemix computer ) wel degelijk invoeren anders krijgen we der geen kleur uit :’)… Echter het bindmiddel kun je uit eindelijk zelf nog kiezen ( bij het selemix systeem ) de verf van men motorruimte is met een acryl binder gemengt.. ( we hebben alleen een acryl en dtm binder ivm dat we geen autospuit bedrijf zijn maar industrieel )
De buitenkant wil ik ooit nog es een keer overspuiten met een dupon lak ( glasurit word me te duur )
Heb nu ook een mooi schuurpapier gevonden.. een collega van me kwam ermee. Tis een soort van gaas.. deze gaat niet volzitten.
21 juli 2010 om 18:47 #17418029maf :P
op een corsa A staat ie als E243, en zo ook in de motip & sikkens computer.
maargoed, 243 it is:wors
21 juli 2010 om 18:52 #17418030origineel gepost door mayhem
maf :Pop een corsa A staat ie als E243, en zo ook in de motip & sikkens computer.
maargoed, 243 it is:wors
okok :P dan weet ik het ook niet meer.. tis idd 243 :jerry dan kom je er wel :)
21 juli 2010 om 19:14 #17418031Een Corsa is altijd met Einbrennlak gespoten. Die krengen worden al sinds jaar en dag in Spanje geproduceerd, in Zarragosa om precies te zijn. De letter code voor de lak gaaft alleen maar aan welk soort lak op de auto is gespoten en heeft niets met de kleur op zich te maken..
21 juli 2010 om 19:45 #17418032origineel gepost door GTS2.2DTI
Een Corsa is altijd met Einbrennlak gespoten. Die krengen worden al sinds jaar en dag in Spanje geproduceerd, in Zarragosa om precies te zijn. De letter code voor de lak gaaft alleen maar aan welk soort lak op de auto is gespoten en heeft niets met de kleur op zich te maken..okok zodra de bouwvak voorbij is zal ik eens met de man van Colorup praten, eens vragen waarom de computer bij ons em tript ( niks vind ) als je E243 invoert :jerry
Maar hoe deden jullie dat met het spuiten.. als er een A lak opzat ging er dan ook weer een A lak erop ? Of werd het dan met een E lak gespoten ? Ik bedoel met de meeste systemen kun je toch gewoon de binder veranderen ?
21 juli 2010 om 20:22 #17418033Midden jaren 80 hebben we nog een tijdje gespoten met Dupont Thermoplast, het was echter grote rotzooi om te spuiten weet ik mij te herinneren. Na het spuiten moest je de delen polijsten tot de glans exact goed was.
Meestal spoot ik die krengen gewoon met Standox 2K lak bij. Kleuren klopten toen die jaren ook best wel goed.
Tegenwoordig kun je inderdaad door middel van binders de lak aanpassen naar wens. Dat kan echter niet bij alle merken autolakken. Mijn laatste jaren als spuiter werkte ik met RM watergedragen lak. Als het op de mengmachine staat is het nog niet watergedragen, als je er binder aan toevoegt word het of watergedragen of ja pakt een andere binder en dan is het gewoon ouwerwetse basis lak. Met die omzetter kun je geen hele auto spuiten maar een binnenkantje of een kleine spot repair is dan goed te doen..
Ik ben er inmiddels al weer dik 8 jaar uit dus er zal best wel veel veranderd/verbeterd zijn in tussentijd. Maar het mooiste resultaat behaalde ik eerder altijd met Glasurit en dan de conventionele basislak en niet diet water zooi. Ik heb bijna 20 jaar als autospuiter/schadehersteller gewerkt en in die 20 jaar is de lak al verander van Low Solid naar Medium Solid en later naar High Solid.
21 juli 2010 om 20:46 #17418034origineel gepost door GTS2.2DTI
Midden jaren 80 hebben we nog een tijdje gespoten met Dupont Thermoplast, het was echter grote rotzooi om te spuiten weet ik mij te herinneren. Na het spuiten moest je de delen polijsten tot de glans exact goed was.Meestal spoot ik die krengen gewoon met Standox 2K lak bij. Kleuren klopten toen die jaren ook best wel goed.
Tegenwoordig kun je inderdaad door middel van binders de lak aanpassen naar wens. Dat kan echter niet bij alle merken autolakken. Mijn laatste jaren als spuiter werkte ik met RM watergedragen lak. Als het op de mengmachine staat is het nog niet watergedragen, als je er binder aan toevoegt word het of watergedragen of ja pakt een andere binder en dan is het gewoon ouwerwetse basis lak. Met die omzetter kun je geen hele auto spuiten maar een binnenkantje of een kleine spot repair is dan goed te doen..
Ik ben er inmiddels al weer dik 8 jaar uit dus er zal best wel veel veranderd/verbeterd zijn in tussentijd. Maar het mooiste resultaat behaalde ik eerder altijd met Glasurit en dan de conventionele basislak en niet diet water zooi. Ik heb bijna 20 jaar als autospuiter/schadehersteller gewerkt en in die 20 jaar is de lak al verander van Low Solid naar Medium Solid en later naar High Solid.
okok, van watergedragenlakken heb ik niet zoveel verstand.. ik werk bij een industrieele spuitbedrijf en daar word helemaal niks met watergedragenlak gespoten.
Glasurit kun je idd heel glad spuiten echter is daar de prijs ook wel naar.
De merken die wij verspuiten is vooral dupon, selemix, autocolor, sigma, hempel, zandleven en nog een aantal andere merken. Dit zijn de voornaamste merken die we verspuiten. De eerste 3 zijn de lakken voor een mooi resultaat. De andere zijn coatings voor het spuiten van laagdiktes en conserveren van industrieele objecten.
5 augustus 2010 om 19:04 #17418035Zo, afgelopen week druk geweest met de laatste dingentjes voor de keuring..
Alles klaar vandaag. Wou em even overrijden vanaf de garagebox naar huis zodat ik morgenvroeg naar de garage kon.
Nou niet dus :fy1
Ik ben de woonwijk nog niet uit of de kadett houd er mee op… wssnlijk kapotte brandstofpomp.. Als dat nog niet lullig genoeg is kapt de startmotor er ook mee !!!!
De brandstofpomp moet ik nog naar kijken, daar heb ik wel een andere voor liggen.
Alleen die startmotor daar snap ik niks van. De startmotor zelf is prima in orde. Maar als hij ingebouwd zit lijkt het alsof de zwart/rode draad te weinig spanning levert ??? De startmotor draait dan dus niet als ik de sleutel omdraai, wel tikt het relais. Hij heeft het van het begin af aan wel goed gedaan.
Ik moet het nog meten hoeveel hij krijgt, maar dan als nog weet ik niet waar ik het in moet zoeken. Die draad kan toch niet van het 1 op het andere moment minder spanning doorgeven ? Dat kan alleen als hij ergens kortsluiting maakt ( heb ik het met Freek over gehad al ) Echter kan ik niks aan de draad vinden.
Vanuit de auto is het gewoon de originele D kadett draad, daar heb ik hem gesoldeerd aan de grote ronde stekker waarna hij in een originel C20XE dis draadboom gaat. Als ik de draad door meet is het gewoon 0,0 ohm dus goed.
Wie weet hoe ik erachter kan komen wat er mis gaat ?
5 augustus 2010 om 20:19 #17418036massa goed controleren, desnoods met een startkabel gauw ff maken.
Bij mijn D kadett zat de + kabel niet goed op de accuklem, daarom startte die van mij niet meer.
5 augustus 2010 om 20:29 #17418037origineel gepost door folkyc20xe
massa goed controleren, desnoods met een startkabel gauw ff maken.Bij mijn D kadett zat de + kabel niet goed op de accuklem, daarom startte die van mij niet meer.
zal ik morgen nog eens controleren. Maar weet eigenlijk 100% zeker dat die goed is.
5 augustus 2010 om 20:48 #17418038ik zou ook gokken op een massa
suc6, en dan volgende week maar ff een apk’tje
5 augustus 2010 om 20:59 #17418039origineel gepost door Van het Ende Customs
ik zou ook gokken op een massasuc6, en dan volgende week maar ff een apk’tje
:P ik hoop dat het dat is..
Volgende week zit de bouwvak erop voor mij :( weer werken dan.. misschien dat ik een ochtendje vrij kan krijgen om te keuren. Tis echter altijd wel erg druk na de bouwvak.
6 augustus 2010 om 12:03 #17418040Mooi kloten!
Te veel op de kloten gekregen toen met het vele starten?
Succes iig!
6 augustus 2010 om 12:08 #17418041Het zit je ook niet mee Glenn.
6 augustus 2010 om 14:05 #17418042Tis opgelost !! startmotor is prima in orde gelukkig. Bleek de massastrip tussen de versnellingsbak en de chassisbalk te zijn. Die is ineens gaan etteren. Vervangen, alles goed kaal geschuurd en de startmotor ging weer mooi rond !
Nu nog ff een filter binnen krijgen ( heb ik al besteld ) voor tussen de tank en brandstofpomp en dan loopt hij weer als een zonnetje
Dat filter wil ik er nu tussen hebben omdat ik bang ben dat de andere pomp dan ook naar de klote gaat :)
Wel jammer dat ik vandaag niet meer kan keuren
6 augustus 2010 om 14:29 #17418043Mooi werk weer, filtertje is wel makkelijk ja, hopenlijk verder geen tegenslag meer man.
6 augustus 2010 om 15:37 #17418044hahaha, dit had ik dus ook.
Gebeurde na het lassen…ik had de accu niet losgenomen.Nieuwe strip er op en weer knallen:thumbup
7 augustus 2010 om 10:25 #17418045@ Jimmy: ik verwacht nu geen tegenslag meer :P mja opzich met techniek weet je het maar nooit :P Hoe is het btw met jou D kadett ?? Knalt de 20SEH nog lekker ?
@ Dennie: Oeh dat is ook niet zo fijn nee… heb je geluk dat de accu niet klapte, heb dat 1 keer gezien op men werk toen klapte de accu van een MB busje ( zo’n oud hok ) ding zat achterin de bus en er werd aan de voorkant gelast daar hadden ze toen geluk mee.
7 augustus 2010 om 15:40 #17418046Heej, ja de seh doet het prima, hij drupt nog wat olie maar verder geen mankementen.. van 1 naar 2naar 3 is wielspin bij goed gas geven dus :D altijd leuk.. inmiddels al 1500 km mee gereden.
7 augustus 2010 om 18:45 #17418047origineel gepost door custom
Heej, ja de seh doet het prima, hij drupt nog wat olie maar verder geen mankementen.. van 1 naar 2naar 3 is wielspin bij goed gas geven dus :D altijd leuk.. inmiddels al 1500 km mee gereden.Super :thumbup leuk om te horen dat je er nog veel plezier van hebt :D tot in de 3 wielspin idd haha Echt een super torretje. Mocht je em ooit nog es weg willen doen die motor koop ik em graag weer terug van je :P
9 augustus 2010 om 11:05 #17418048voorlopig gaat er niets weg.. in de toekomst misschien als er kinderen komen..
9 augustus 2010 om 13:02 #17418049thnx voor de kleurcode,gaat helemaal goedkomen!
9 augustus 2010 om 16:04 #17418050origineel gepost door custom
voorlopig gaat er niets weg.. in de toekomst misschien als er kinderen komen..Haha okok :P ook niet voor een XE ? :jerry
@ asconahobbiyst: super ! ene geen dank :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.