D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 1,410)
  • Auteur
    Berichten
  • #17418026
    GTS2.2DTI
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2006

      A voor het kleurnummer stond in het verleden voor Acrylaat-Dupont troep dus, oftewel Thermoplastlak en deze auto’s werden gemaakt in Antwerpen en Engeland. E kleur waren de Kadetjes en Ascona’s en Manta’s die in Duitsland geproduceerd werden en daar zat een 2K of Einbrennlak op, vandaar die E voor het nummer. In princiepe hoef je de A of E code niet eens in te voeren als je kleur gaat mengen.

      Wreef je met een doek met Thinner over een Detje of Ascona waar een A voor het kleurnummer stond loste die rotlak zo op. Op auto’s met een E voor het nummer had je daar geen last mee. Ik het die A kleuren wel eens vervloekt in het verleden. Ik werkte in midden jaren 80 bij Morsink in Vriezenveen en daar kregen we al de Opeltjes van Opel Kamp uit Almelo. Als je dan weer zo’n Acrylaat kreng kreeg schuurde je jezelf helemaal een ongeluk met die kleeftroep. Ook werkte het veelal op en zorgde het voor randvorming….

      #17418027
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        idd, die thermoplast lak is een bokke systeem, vooral als je een hele auto moet kaal halen :sleeping

        #17418028
        GlennGSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 August 2007

          De A en E moeten we bij de computer bij me op het werk ( bij de selemix computer ) wel degelijk invoeren anders krijgen we der geen kleur uit :’)… Echter het bindmiddel kun je uit eindelijk zelf nog kiezen ( bij het selemix systeem ) de verf van men motorruimte is met een acryl binder gemengt.. ( we hebben alleen een acryl en dtm binder ivm dat we geen autospuit bedrijf zijn maar industrieel )

          De buitenkant wil ik ooit nog es een keer overspuiten met een dupon lak ( glasurit word me te duur )

          Heb nu ook een mooi schuurpapier gevonden.. een collega van me kwam ermee. Tis een soort van gaas.. deze gaat niet volzitten.

          #17418029
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            maf :P

            op een corsa A staat ie als E243, en zo ook in de motip & sikkens computer.

            maargoed, 243 it is:wors

            #17418030
            GlennGSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 August 2007

              origineel gepost door mayhem
              maf :P

              op een corsa A staat ie als E243, en zo ook in de motip & sikkens computer.

              maargoed, 243 it is:wors

              okok :P dan weet ik het ook niet meer.. tis idd 243 :jerry dan kom je er wel :)

              #17418031
              GTS2.2DTI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2006

                Een Corsa is altijd met Einbrennlak gespoten. Die krengen worden al sinds jaar en dag in Spanje geproduceerd, in Zarragosa om precies te zijn. De letter code voor de lak gaaft alleen maar aan welk soort lak op de auto is gespoten en heeft niets met de kleur op zich te maken..

                #17418032
                GlennGSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 August 2007

                  origineel gepost door GTS2.2DTI
                  Een Corsa is altijd met Einbrennlak gespoten. Die krengen worden al sinds jaar en dag in Spanje geproduceerd, in Zarragosa om precies te zijn. De letter code voor de lak gaaft alleen maar aan welk soort lak op de auto is gespoten en heeft niets met de kleur op zich te maken..

                  okok zodra de bouwvak voorbij is zal ik eens met de man van Colorup praten, eens vragen waarom de computer bij ons em tript ( niks vind ) als je E243 invoert :jerry

                  Maar hoe deden jullie dat met het spuiten.. als er een A lak opzat ging er dan ook weer een A lak erop ? Of werd het dan met een E lak gespoten ? Ik bedoel met de meeste systemen kun je toch gewoon de binder veranderen ?

                  #17418033
                  GTS2.2DTI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2006

                    Midden jaren 80 hebben we nog een tijdje gespoten met Dupont Thermoplast, het was echter grote rotzooi om te spuiten weet ik mij te herinneren. Na het spuiten moest je de delen polijsten tot de glans exact goed was.

                    Meestal spoot ik die krengen gewoon met Standox 2K lak bij. Kleuren klopten toen die jaren ook best wel goed.

                    Tegenwoordig kun je inderdaad door middel van binders de lak aanpassen naar wens. Dat kan echter niet bij alle merken autolakken. Mijn laatste jaren als spuiter werkte ik met RM watergedragen lak. Als het op de mengmachine staat is het nog niet watergedragen, als je er binder aan toevoegt word het of watergedragen of ja pakt een andere binder en dan is het gewoon ouwerwetse basis lak. Met die omzetter kun je geen hele auto spuiten maar een binnenkantje of een kleine spot repair is dan goed te doen..

                    Ik ben er inmiddels al weer dik 8 jaar uit dus er zal best wel veel veranderd/verbeterd zijn in tussentijd. Maar het mooiste resultaat behaalde ik eerder altijd met Glasurit en dan de conventionele basislak en niet diet water zooi. Ik heb bijna 20 jaar als autospuiter/schadehersteller gewerkt en in die 20 jaar is de lak al verander van Low Solid naar Medium Solid en later naar High Solid.

                    #17418034
                    GlennGSI
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 August 2007

                      origineel gepost door GTS2.2DTI
                      Midden jaren 80 hebben we nog een tijdje gespoten met Dupont Thermoplast, het was echter grote rotzooi om te spuiten weet ik mij te herinneren. Na het spuiten moest je de delen polijsten tot de glans exact goed was.

                      Meestal spoot ik die krengen gewoon met Standox 2K lak bij. Kleuren klopten toen die jaren ook best wel goed.

                      Tegenwoordig kun je inderdaad door middel van binders de lak aanpassen naar wens. Dat kan echter niet bij alle merken autolakken. Mijn laatste jaren als spuiter werkte ik met RM watergedragen lak. Als het op de mengmachine staat is het nog niet watergedragen, als je er binder aan toevoegt word het of watergedragen of ja pakt een andere binder en dan is het gewoon ouwerwetse basis lak. Met die omzetter kun je geen hele auto spuiten maar een binnenkantje of een kleine spot repair is dan goed te doen..

                      Ik ben er inmiddels al weer dik 8 jaar uit dus er zal best wel veel veranderd/verbeterd zijn in tussentijd. Maar het mooiste resultaat behaalde ik eerder altijd met Glasurit en dan de conventionele basislak en niet diet water zooi. Ik heb bijna 20 jaar als autospuiter/schadehersteller gewerkt en in die 20 jaar is de lak al verander van Low Solid naar Medium Solid en later naar High Solid.

                      okok, van watergedragenlakken heb ik niet zoveel verstand.. ik werk bij een industrieele spuitbedrijf en daar word helemaal niks met watergedragenlak gespoten.

                      Glasurit kun je idd heel glad spuiten echter is daar de prijs ook wel naar.

                      De merken die wij verspuiten is vooral dupon, selemix, autocolor, sigma, hempel, zandleven en nog een aantal andere merken. Dit zijn de voornaamste merken die we verspuiten. De eerste 3 zijn de lakken voor een mooi resultaat. De andere zijn coatings voor het spuiten van laagdiktes en conserveren van industrieele objecten.

                      #17418035
                      GlennGSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 August 2007

                        Zo, afgelopen week druk geweest met de laatste dingentjes voor de keuring..

                        Alles klaar vandaag. Wou em even overrijden vanaf de garagebox naar huis zodat ik morgenvroeg naar de garage kon.

                        Nou niet dus :fy1

                        Ik ben de woonwijk nog niet uit of de kadett houd er mee op… wssnlijk kapotte brandstofpomp.. Als dat nog niet lullig genoeg is kapt de startmotor er ook mee !!!!

                        De brandstofpomp moet ik nog naar kijken, daar heb ik wel een andere voor liggen.

                        Alleen die startmotor daar snap ik niks van. De startmotor zelf is prima in orde. Maar als hij ingebouwd zit lijkt het alsof de zwart/rode draad te weinig spanning levert ??? De startmotor draait dan dus niet als ik de sleutel omdraai, wel tikt het relais. Hij heeft het van het begin af aan wel goed gedaan.

                        Ik moet het nog meten hoeveel hij krijgt, maar dan als nog weet ik niet waar ik het in moet zoeken. Die draad kan toch niet van het 1 op het andere moment minder spanning doorgeven ? Dat kan alleen als hij ergens kortsluiting maakt ( heb ik het met Freek over gehad al ) Echter kan ik niks aan de draad vinden.

                        Vanuit de auto is het gewoon de originele D kadett draad, daar heb ik hem gesoldeerd aan de grote ronde stekker waarna hij in een originel C20XE dis draadboom gaat. Als ik de draad door meet is het gewoon 0,0 ohm dus goed.

                        Wie weet hoe ik erachter kan komen wat er mis gaat ?

                        #17418036
                        folkyc20xe
                          Lid sinds:
                          13 February 2005

                          massa goed controleren, desnoods met een startkabel gauw ff maken.

                          Bij mijn D kadett zat de + kabel niet goed op de accuklem, daarom startte die van mij niet meer.

                          #17418037
                          GlennGSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 August 2007

                            origineel gepost door folkyc20xe
                            massa goed controleren, desnoods met een startkabel gauw ff maken.

                            Bij mijn D kadett zat de + kabel niet goed op de accuklem, daarom startte die van mij niet meer.

                            zal ik morgen nog eens controleren. Maar weet eigenlijk 100% zeker dat die goed is.

                            #17418038
                            Van het Ende Customs
                              Lid sinds:
                              1 April 2008

                              ik zou ook gokken op een massa

                              suc6, en dan volgende week maar ff een apk’tje

                              #17418039
                              GlennGSI
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 August 2007

                                origineel gepost door Van het Ende Customs
                                ik zou ook gokken op een massa

                                suc6, en dan volgende week maar ff een apk’tje

                                :P ik hoop dat het dat is..

                                Volgende week zit de bouwvak erop voor mij :( weer werken dan.. misschien dat ik een ochtendje vrij kan krijgen om te keuren. Tis echter altijd wel erg druk na de bouwvak.

                                #17418040
                                Trompie
                                  Lid sinds:
                                  5 November 2007

                                  Mooi kloten!

                                  Te veel op de kloten gekregen toen met het vele starten?

                                  Succes iig!

                                  #17418041
                                  custom
                                    Lid sinds:
                                    19 December 2004

                                    Het zit je ook niet mee Glenn.

                                    #17418042
                                    GlennGSI
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 August 2007

                                      Tis opgelost !! startmotor is prima in orde gelukkig. Bleek de massastrip tussen de versnellingsbak en de chassisbalk te zijn. Die is ineens gaan etteren. Vervangen, alles goed kaal geschuurd en de startmotor ging weer mooi rond !

                                      Nu nog ff een filter binnen krijgen ( heb ik al besteld ) voor tussen de tank en brandstofpomp en dan loopt hij weer als een zonnetje

                                      Dat filter wil ik er nu tussen hebben omdat ik bang ben dat de andere pomp dan ook naar de klote gaat :)

                                      Wel jammer dat ik vandaag niet meer kan keuren

                                      #17418043
                                      custom
                                        Lid sinds:
                                        19 December 2004

                                        Mooi werk weer, filtertje is wel makkelijk ja, hopenlijk verder geen tegenslag meer man.

                                        #17418044
                                        Fearless
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2005

                                          hahaha, dit had ik dus ook.
                                          Gebeurde na het lassen…ik had de accu niet losgenomen.

                                          Nieuwe strip er op en weer knallen:thumbup

                                          #17418045
                                          GlennGSI
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 August 2007

                                            @ Jimmy: ik verwacht nu geen tegenslag meer :P mja opzich met techniek weet je het maar nooit :P Hoe is het btw met jou D kadett ?? Knalt de 20SEH nog lekker ?

                                            @ Dennie: Oeh dat is ook niet zo fijn nee… heb je geluk dat de accu niet klapte, heb dat 1 keer gezien op men werk toen klapte de accu van een MB busje ( zo’n oud hok ) ding zat achterin de bus en er werd aan de voorkant gelast daar hadden ze toen geluk mee.

                                            #17418046
                                            custom
                                              Lid sinds:
                                              19 December 2004

                                              Heej, ja de seh doet het prima, hij drupt nog wat olie maar verder geen mankementen.. van 1 naar 2naar 3 is wielspin bij goed gas geven dus :D altijd leuk.. inmiddels al 1500 km mee gereden.

                                              #17418047
                                              GlennGSI
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                28 August 2007

                                                origineel gepost door custom
                                                Heej, ja de seh doet het prima, hij drupt nog wat olie maar verder geen mankementen.. van 1 naar 2naar 3 is wielspin bij goed gas geven dus :D altijd leuk.. inmiddels al 1500 km mee gereden.

                                                Super :thumbup leuk om te horen dat je er nog veel plezier van hebt :D tot in de 3 wielspin idd haha Echt een super torretje. Mocht je em ooit nog es weg willen doen die motor koop ik em graag weer terug van je :P

                                                #17418048
                                                custom
                                                  Lid sinds:
                                                  19 December 2004

                                                  voorlopig gaat er niets weg.. in de toekomst misschien als er kinderen komen..

                                                  #17418049
                                                  asconahobbyist
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 June 2008

                                                    thnx voor de kleurcode,gaat helemaal goedkomen!

                                                    #17418050
                                                    GlennGSI
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 August 2007

                                                      origineel gepost door custom
                                                      voorlopig gaat er niets weg.. in de toekomst misschien als er kinderen komen..

                                                      Haha okok :P ook niet voor een XE ? :jerry

                                                      @ asconahobbiyst: super ! ene geen dank :P

                                                    25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 1,410)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.