Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2010 om 10:13 #17418001
Dan ga ik morgen ff langs de automatrialenzaak. Vanavond kan helaas niet ga met een maatje kijken naar een Ktm 525 :P
10 juni 2010 om 10:31 #17418002origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Peter_89
Kopen denk.. Maar je kunt ook gewoon hele koppelings gebeuren er uit halen.. Gewoon de boutjes van de druk groep los halen.. Eventueel wil ik je wel x helpen als het moet..De koppeling haal ik er idd uit, met drukgroep en alles. Alleen om die drukgroep te spannen moet ik van die klemmentjes hebben :P Ik hoop dat ze die bij de automatrialen zaak verkopen.
Anders probeer ik ze zelf te maken
Zonder die klemmen kan je de koppeling er dus niet tussen uit krijgen..
Het is idd makkelijker met die klemmen. Heb het zelf vaak zat gedaan.. Rally auto waar ik toen aan sleutelde deed ik het zowat elke week:P
10 juni 2010 om 20:10 #17418003origineel gepost door Peter_89
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Peter_89
Kopen denk.. Maar je kunt ook gewoon hele koppelings gebeuren er uit halen.. Gewoon de boutjes van de druk groep los halen.. Eventueel wil ik je wel x helpen als het moet..De koppeling haal ik er idd uit, met drukgroep en alles. Alleen om die drukgroep te spannen moet ik van die klemmentjes hebben :P Ik hoop dat ze die bij de automatrialen zaak verkopen.
Anders probeer ik ze zelf te maken
Zonder die klemmen kan je de koppeling er dus niet tussen uit krijgen..
Het is idd makkelijker met die klemmen. Heb het zelf vaak zat gedaan.. Rally auto waar ik toen aan sleutelde deed ik het zowat elke week:P
Volgens mij kan het ook niet zonder die klemmen toch ? hoe kun je het zonder die klemmen doen dan ?
10 juni 2010 om 20:19 #17418004Zonder die klemmen moet je de drukgroep aandraaien tegen z’n veerdruk in.
Vrij lastig, gaat nogal zwaar en het is ook even klooien voordat je ‘m er goed voor hebt.
Met die klemmetjes erop is de veerdruk weg en kan je de boutjes er met de hand indraaien.
Ook krijg je de drukgroep veel makkelijker op de goede plek, omdat je ‘m tegen het vliegwiel aan kan drukken en dan nog schuiven.Ik kijk vanavond nog wel even of ik nog een setje klemmetjes in mijn gereedschapkist heb rondslingeren.
10 juni 2010 om 20:27 #17418005origineel gepost door CommoCruiser
Zonder die klemmen moet je de drukgroep aandraaien tegen z’n veerdruk in.
Vrij lastig, gaat nogal zwaar en het is ook even klooien voordat je ‘m er goed voor hebt.
Met die klemmetjes erop is de veerdruk weg en kan je de boutjes er met de hand indraaien.
Ook krijg je de drukgroep veel makkelijker op de goede plek, omdat je ‘m tegen het vliegwiel aan kan drukken en dan nog schuiven.Ik kijk vanavond nog wel even of ik nog een setje klemmetjes in mijn gereedschapkist heb rondslingeren.
Ik heb de drukgroep boutjes er al uit… hoe bedoel je tegen de veerdruk aandraaien ? hij zit nu zegmaar klem tussen het druklager en het vliegwiel :P
Als je nog een paar van die klemmetje voor me te leen hebt zou dat echt super zijn !! :thumbup
10 juni 2010 om 20:32 #17418006origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door CommoCruiser
Zonder die klemmen moet je de drukgroep aandraaien tegen z’n veerdruk in.
Vrij lastig, gaat nogal zwaar en het is ook even klooien voordat je ‘m er goed voor hebt.
Met die klemmetjes erop is de veerdruk weg en kan je de boutjes er met de hand indraaien.
Ook krijg je de drukgroep veel makkelijker op de goede plek, omdat je ‘m tegen het vliegwiel aan kan drukken en dan nog schuiven.Ik kijk vanavond nog wel even of ik nog een setje klemmetjes in mijn gereedschapkist heb rondslingeren.
Ik heb de drukgroep boutjes er al uit… hoe bedoel je tegen de veerdruk aandraaien ? hij zit nu zegmaar klem tussen het druklager en het vliegwiel :P
Als je nog een paar van die klemmetje voor me te leen hebt zou dat echt super zijn !! :thumbup
Dat bedoel ik dus !
De veer van de drukgroep zorgt ervoor dat deze zichzelf klem zet tussen druklager en vliegwiel.
Hierdoor kan je ‘m, bij montage, vrij lastig op de goede plek krijgen, zodat de boutjes er weer in kunnen.Had je de koppelingskabel al losgehaald van de gaffel aan de bak?
Dat kan je iets meer speling geven, omdat het druklager dan iets meer de bak in kan.10 juni 2010 om 20:39 #17418007origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door CommoCruiser
Zonder die klemmen moet je de drukgroep aandraaien tegen z’n veerdruk in.
Vrij lastig, gaat nogal zwaar en het is ook even klooien voordat je ‘m er goed voor hebt.
Met die klemmetjes erop is de veerdruk weg en kan je de boutjes er met de hand indraaien.
Ook krijg je de drukgroep veel makkelijker op de goede plek, omdat je ‘m tegen het vliegwiel aan kan drukken en dan nog schuiven.Ik kijk vanavond nog wel even of ik nog een setje klemmetjes in mijn gereedschapkist heb rondslingeren.
Ik heb de drukgroep boutjes er al uit… hoe bedoel je tegen de veerdruk aandraaien ? hij zit nu zegmaar klem tussen het druklager en het vliegwiel :P
Als je nog een paar van die klemmetje voor me te leen hebt zou dat echt super zijn !! :thumbup
Dat bedoel ik dus !
De veer van de drukgroep zorgt ervoor dat deze zichzelf klem zet tussen druklager en vliegwiel.
Hierdoor kan je ‘m, bij montage, vrij lastig op de goede plek krijgen, zodat de boutjes er weer in kunnen.Had je de koppelingskabel al losgehaald van de gaffel aan de bak?
Dat kan je iets meer speling geven, omdat het druklager dan iets meer de bak in kan.Hmm ok :P maar der zit echt geen beweging in :P de koppelingskabel heb ik idd al los gemaakt. dit scheelde eigenlijk vrijwel niks. Zit er goed strak en klem tussen :P
10 juni 2010 om 23:01 #17418008Klemmetjes gevonden !
Zie je U2U !11 juni 2010 om 18:01 #17418009
Lekkende as.. zit de as er zo goed in ? zoja dan zal het de keering zijn.
Casette met de boosdoener rechts. heeft echt veel speling.
Ziet er nog wel goed uit dacht ik zo.
Binnenkant
vliegwiel zonder koppeling en drukgroep.Heb van Commocruizer een setje klemmetjes geleend en dat werkt perfect thnx daarvoor !
17 juni 2010 om 14:10 #17418010En hoe staat het nu met de Kadett?
17 juni 2010 om 20:07 #17418011origineel gepost door Trompie
En hoe staat het nu met de Kadett?De onderdelen heb ik nu allemaal binnen, dus de bak kan weer inmekaar.
Heb alleen een beetje weinig tijd gehad deze week :P Vandaag begonnen met motorrijles enzo dus tjah :P
Maargoed het gaat helemaal goed komen uiteraard. Hij moet binnenkort echt voor de apk want ik wil rijden !!
18 juni 2010 om 23:15 #17418012hij zit weer in mekaar, nog wat boutjes aandraaien ( vooral die van de drukgroep ff op moment ) en dan kan ie weer gestart worden. Hopelijk is het geklapper dan weg…
27 juni 2010 om 17:35 #17418013Heb de Kadett apk klaar gemaakt, hij kan dus voor de keuring.
Nog wel 2 dingen waar ik mee zit. Ik hoor nog steeds het geluid van een riem die te strak staat. v-snaar is het niet dus zal het de distributieriem zijn maar die staat volgens het tekentje op de spanrol wel goed ??
Wat is verstandig om te doen ?
Hierbij ff een foto van APK/RDW modus. Hij gaat na de keuringen weer naar beneden maar niet meer zoals eerst. achter wil ik een setje -60 veren proberen en dan voor gewoon weer op hoogte schroeven.
Achter -40 voor – heel veel
10 minuten later achter -40 voor – hoger dan heel veelOhjah het 2de ding waar ik nog een beetje van baal is dat ik nog steeds een klapper hoor uit de bak/druklager gedeelte.
Als ie apk en dergelijk heeft ga ik denk ik even contact opnemen met DHZ twente om de motor te laten nakijken ( gewoon ff voormezelf dat er een specialist naar kijkt en zijn mening erover geeft ) en om de keering van de bak te laten vervangen dat simpelweg omdat ik dat echt niet trek om te doen. kwil rijden.
27 juni 2010 om 18:18 #17418014zet je er wel ff originele opel wielen onder voor de rdw?
spoorbreedte geilen ze ook op.
27 juni 2010 om 18:23 #17418015origineel gepost door mayhem
zet je er wel ff originele opel wielen onder voor de rdw?spoorbreedte geilen ze ook op.
Jep voor de rdw heb ik nog 4 originele GT wielen liggen. Moeten alleen nog even een paar banden op.
maare jij een idee over het riem geluidje ??
28 juni 2010 om 12:13 #17418016Hoor je dit alleen als hij stationair draait, of is het geluid altijd aanwezig? De rollen zijn nog wel goed?
28 juni 2010 om 19:39 #17418017origineel gepost door 2e-c14nz
Hoor je dit alleen als hij stationair draait, of is het geluid altijd aanwezig? De rollen zijn nog wel goed?niet alleen bij stationair toerental. loopt ook op als de toeren oplopen. Rollen zijn nieuw net als de riem
29 juni 2010 om 14:06 #17418018nieuwe immitatie waterpomp gemonteerd??
Die willen ook wel ns wat kabaal maken als de riem in het begin nog lekker strak staat.29 juni 2010 om 16:14 #17418019origineel gepost door asconahobbyist
nieuwe immitatie waterpomp gemonteerd??
Die willen ook wel ns wat kabaal maken als de riem in het begin nog lekker strak staat.Is een GM waterpomp volgens mij. Degene waar ik de motor van heb gekocht heeft alles nieuw en alles GM erop gezet. riem, span en looprollen in iedergeval wel.
19 juli 2010 om 20:21 #17418020even een vraagje tussendoor!
Maatje van mij heeft ook een D Dett en wil m in de kleur van de jouwe spuiten.
Wat is t kleurnummer??19 juli 2010 om 22:14 #17418021origineel gepost door asconahobbyist
even een vraagje tussendoor!
Maatje van mij heeft ook een D Dett en wil m in de kleur van de jouwe spuiten.
Wat is t kleurnummer??A243 uit men hoofd. Ik zal het morgen voor je nakijken voor de zekerheid.
19 juli 2010 om 23:58 #17418022en hoe is het nou met de kadett? al een keer voor de apk weg gebracht?
word nu wel eens tijd dat dit monster de weg op gaat :)greetss
20 juli 2010 om 10:17 #17418023origineel gepost door wingersv
en hoe is het nou met de kadett? al een keer voor de apk weg gebracht?
word nu wel eens tijd dat dit monster de weg op gaat :)greetss
haha nee nog niet.. wat in de titelstaat datie de volgendeweekging moest eigenlijk de volgende maand zijn haha. 6 augustus heb ik een afspraak staan. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ie in 1 keer erdoor komt of ze moeten iets kleins vinden.
20 juli 2010 om 10:28 #17418024origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door asconahobbyist
even een vraagje tussendoor!
Maatje van mij heeft ook een D Dett en wil m in de kleur van de jouwe spuiten.
Wat is t kleurnummer??A243 uit men hoofd. Ik zal het morgen voor je nakijken voor de zekerheid.
de kleur is china blue, of op z’n duits, portsalien blauw. (niet op de spelling letten)
kleurcode is E243
20 juli 2010 om 16:19 #17418025nee hoor Joop :P tis echt A243 hebhet net ff nagekeken op het plaatje op de slotplaat
Als je E243 invoert in het bestand van dupon en selemix krijg je er ook geen blauw uit :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.