Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2010 om 22:12 #17417976
origineel gepost door freek corsa
Ik doe het zelf ook bij mooi weer :PKan ook haast niet anders in een D kadett/ A corsa enzovoort :P Met het raam dicht kan ik me amper ontplooien in zo’n klein gebakkie :jerry
2 juni 2010 om 22:22 #17417977En dan is mijn auto kleiner dan jou kadett, en jij past bijna 2 keer in mijn lichaam :P
2 juni 2010 om 22:26 #17417978origineel gepost door freek corsa
En dan is mijn auto kleiner dan jou kadett, en jij past bijna 2 keer in mijn lichaam :P:jerry idd ik snap ook nog steeds niet hoe je het doet
haha mja het hoort er eigenlijk ook wel een beetje bij hea. Men petje maakt het hele verhaal ook mooi af king:
2 juni 2010 om 22:39 #17417979zeker nette wagen geworden!
geluidje wat je hoort klinkt idd wel een beetje alsof je snaar te strak zit!
succes met de apk! en veel rij plezier!
3 juni 2010 om 08:13 #17417980Dat is een fijn apparaat geworden Glenn! Hoop m een keer in het echt te spotten! Het lijkt alleen net of de motor zich iets verslikt ofzo, maar dat zal wel bedrog zijn. Kan niet anders dan mooi hard lopen king:
3 juni 2010 om 10:29 #17417981zo klinkt het idd bij dat filmpje waar men broer de einddemper filmt. Stationair wil ie ook nog wel heel af en toe hikken. Ik heb nog een andere stappenmotor liggen die probeer ik even. Kan me heugen dat deze die er nu op zit niet zo fijn meer was.
Maare thnx ! :p Ik zal van de zomer een hoop gaan touren dus wie weet spot je me :P
7 juni 2010 om 18:33 #17417982Pff ik word zo niet goed van die uitlaat. Ik krijg em bij het flexibele stuk niet gasdicht. tussen de pakking lekt ie. Iemand tips ?
Heb ook nog een heel irritant rammeltje of zeg maar gerust rammel.
Als ie stationair draait dan rammelt het als de ziekte, trap ik de koppeling in is het weg.. conclusie druklager ? Die is nieuw !! Heb echt zo geen zin om de bak er weer af te halen. Of ik moet de cassette eruit halen maar daar moet ik dan wel een goede beschrijving van hebben hoe ik dat moet doen.
Van dat druklager baal ik het meeste. Uitlaat komt wel goed denk ik.
Alleen die 2 dingen en het spiegeltje monteren en dan is ie apk klaar.
Ohjah dat rammeltje, zou dat ook eventueel de aandrijfas kunnen zijn als ie niet helemaal goed in de versnellingsbak zit ? hij lekt namelijk olie aan de rechterkant en het lijkt alsof ie niet helemaal erin zit, echter krijg ik em er niet verder in. Ik zal daar morgen ff een fototje van maken.
Ohjah en men uitlaatspruitstuk word echt heel snel heet.. als ie fftjes draait en je zet em uit dan tikt ie al… ( van de hitte ) is dat normaal ?
7 juni 2010 om 18:48 #17417983Dat van de uitlaatspruitstuk is normaal doet de mijne ook :thumbup
Hoop voor je dat je niet je bak er af moet hallen maar het je as is
7 juni 2010 om 18:50 #17417984word je uitlaat over de gehele lengte warm?
een uitlaat word wel snel warm, maar als hij ergens verstopt zit,word het voorste deel erg snel,erg warm.
denk dat die rammel niet je druklager is, dat rammelt meestal niet maar maakt meer een vervelend zoemend geluid(beetje als een droog lopend lager).
succes verder!
7 juni 2010 om 19:03 #17417985Uitspruitstuk word idd alleen snel warm.. Uitlaat zelf zit niet dicht dat weet ik zeker :P Maar dan zal het wel zo horen, kan het me allemaal niet meer herinneren van men E kadett 16v.
Druklager zoemt idd als ie versleten is, maar dit is dus een nieuw lager.
Ook omdat als ik de koppeling intrap dat het weg is.. mja dan kan dus alles vanaf men koppeling tot aan me wiel kineten zijn
Hoop idd niet dat de bak er weer af moet, daar heb ik zo geen zin in :jerry
7 juni 2010 om 19:18 #17417986origineel gepost door GlennGSI
Heb ook nog een heel irritant rammeltje of zeg maar gerust rammel.Als ie stationair draait dan rammelt het als de ziekte, trap ik de koppeling in is het weg.. conclusie druklager ? Die is nieuw !! Heb echt zo geen zin om de bak er weer af te halen. Of ik moet de cassette eruit halen maar daar moet ik dan wel een goede beschrijving van hebben hoe ik dat moet doen.
Heb je al eens met deze bak gereden ?
Je kan namelijk de prise-as terugtrekken om de koppeling er uit te halen.
Als de borging van de prise-as er niet in zit, kan deze op en neer rammelen.
Als je de koppeling intrapt staat de prise-as stil en is het gerammel ook weg.
Als je het linker voorwiel eraf haalt kijk je voor de veerpoot tegen de bak aan. Daar zie je een zeskantige plug zitten.
Als je deze eruit draait kan je bij de prise-as komen.
Effe kijken of je daar een borging ziet zitten.
Als je de prise-as terugtrekt kan je de koppeling via het luikje aan de onderkant van het koppelingshuis eruit halen.7 juni 2010 om 19:30 #17417987origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door GlennGSI
Heb ook nog een heel irritant rammeltje of zeg maar gerust rammel.Als ie stationair draait dan rammelt het als de ziekte, trap ik de koppeling in is het weg.. conclusie druklager ? Die is nieuw !! Heb echt zo geen zin om de bak er weer af te halen. Of ik moet de cassette eruit halen maar daar moet ik dan wel een goede beschrijving van hebben hoe ik dat moet doen.
Heb je al eens met deze bak gereden ?
Je kan namelijk de prise-as terugtrekken om de koppeling er uit te halen.
Als de borging van de prise-as er niet in zit, kan deze op en neer rammelen.
Als je de koppeling intrapt staat de prise-as stil en is het gerammel ook weg.
Als je het linker voorwiel eraf haalt kijk je voor de veerpoot tegen de bak aan. Daar zie je een zeskantige plug zitten.
Als je deze eruit draait kan je bij de prise-as komen.
Effe kijken of je daar een borging ziet zitten.
Als je de prise-as terugtrekt kan je de koppeling via het luikje aan de onderkant van het koppelingshuis eruit halen.Deze bak heeft eerder op men witte GSi 16v gezeten. toen was ie prima in orde. Ik denk daarom dat het niet de bak zelf is. maar ik zal het in ieder geval wel even nakijken om het uit te sluiten. Hoe de borging eruit ziet zoek ik wel ff op in het boek :P
Thnx
7 juni 2010 om 19:46 #17417988Ach, misschien moet je druklager alleen een beetje inlopen……
7 juni 2010 om 19:51 #17417989origineel gepost door CommoCruiser
Ach, misschien moet je druklager alleen een beetje inlopen……Idd hoop dat het zo iets is.. mja tis echt een herrie.. als ik in de put sta dan is het echt hard.
7 juni 2010 om 20:04 #17417990Je hebt toch een deksel bij een F20 bak zitten die je eraf kan halen zodat je de koppeling ziet zitten? Haal die er ‘s af en laat de motor ‘s lopen en luister of het daar vandaan komt (wel uitkijken dat je er niet tussen komt..)
7 juni 2010 om 20:25 #17417991origineel gepost door corsaagsi
Je hebt toch een deksel bij een F20 bak zitten die je eraf kan halen zodat je de koppeling ziet zitten? Haal die er ‘s af en laat de motor ‘s lopen en luister of het daar vandaan komt (wel uitkijken dat je er niet tussen komt..)Heb em er al afgehaald idd. heb em toen niet laten lopen. Maar zal dat morgen ook eens doen en luisteren.
8 juni 2010 om 07:44 #17417992Ik had eerst ook lekkage bij de bak!
bij mij kwam dit puur doordat de as er niet ver genoeg in zat!
Als ik jou was zou ik dat eerst eens goed controleren! :thumbup8 juni 2010 om 15:20 #17417993origineel gepost door Trompie
Ik had eerst ook lekkage bij de bak!bij mij kwam dit puur doordat de as er niet ver genoeg in zat!
Als ik jou was zou ik dat eerst eens goed controleren! :thumbupHmm ok ga ik vanavond doen ! zou super zijn als het dan opgelost is.
8 juni 2010 om 17:32 #17417994Nou ben ff weze knooien met de Kadett..
Heb al wel geconstateerd dat het druklager rammelt op de bus waar hij overheen geschoven word. Die zit aan de bak zelf vast, is volgensmij kunstof. Als daar een nieuwe op zit moet het probleem verholpen zijn.
uitlaat is ook wel dicht nu volgens mij.
Nu nog maar ff zien hoe ik die prise as moet terug trekken. Heeft iemand een volledige beschrijving hiervan ?
Heb nog wat foto’s van de aandrijfas, mogen jullie van mij bepalen of hij goed zit of niet :P beetje werk uitbesteden is nooit verkeerd hea :P
Heb ook nog een filmpje van het druklager die rammelt op de kunstofbus.
foto en filmpje post ik vanavond ff.
9 juni 2010 om 16:58 #17417995foto’s en filmpje gaat em niet worden, telefoon is aardig gecrasht :’)
Ik heb nog ff gekeken maar ik denk dat de gehele cassette eruit moet. Bij een F20 zit er geen bout in de zijkant waardoor je de priseas kunt terug trekken.
Iemand hier ervaring mee ?
9 juni 2010 om 17:14 #17417996glenn,
als het deksel er afhaald. kun je met een van de bouten de pri-as er wel uit krijgen.
bij de oudere bakken kun je inderdaad een dop er uithalen.Theun
9 juni 2010 om 20:30 #17417997origineel gepost door theunm
glenn,als het deksel er afhaald. kun je met een van de bouten de pri-as er wel uit krijgen.
bij de oudere bakken kun je inderdaad een dop er uithalen.Theun
Hmm ok :P ik heb nu al de hele casette eruit getrokken.
Nu moet ik echter de drukgroep blokkeren weet iemand hoe ik aan dat blokkeer gereedschap ga komen ?
9 juni 2010 om 21:04 #17417998Kopen denk.. Maar je kunt ook gewoon hele koppelings gebeuren er uit halen.. Gewoon de boutjes van de druk groep los halen.. Eventueel wil ik je wel x helpen als het moet..
9 juni 2010 om 21:11 #17417999origineel gepost door Peter_89
Kopen denk.. Maar je kunt ook gewoon hele koppelings gebeuren er uit halen.. Gewoon de boutjes van de druk groep los halen.. Eventueel wil ik je wel x helpen als het moet..De koppeling haal ik er idd uit, met drukgroep en alles. Alleen om die drukgroep te spannen moet ik van die klemmentjes hebben :P Ik hoop dat ze die bij de automatrialen zaak verkopen.
Anders probeer ik ze zelf te maken
Zonder die klemmen kan je de koppeling er dus niet tussen uit krijgen..
10 juni 2010 om 09:12 #17418000idd,klemmetjes zijn volgens mij niet eens zo duur,kan zijn dat ze ze moeten bestellen,want kan al een paar jaar niet meer bij Opel,alleen nog bij de oudere modellen,zo tot 1994,daarna hebben ze een komvliegwiel.
Je moet ze van midlock hebben,heb ze zelf ook. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.