Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 januari 2010 om 08:12 #17417650
Sjezus Glenn, echt meer roest dan verwacht zeg.! de mijne is ook helemaal kaal geweest bij de voeteruimtes, maar op wat oppervlakkige roest niets rot oid.. (gelukkig)
Maar wel super hoe je het doet.!
13 januari 2010 om 20:29 #17417651origineel gepost door custom
Sjezus Glenn, echt meer roest dan verwacht zeg.! de mijne is ook helemaal kaal geweest bij de voeteruimtes, maar op wat oppervlakkige roest niets rot oid.. (gelukkig)Maar wel super hoe je het doet.!
Jah idd echt meer roest dan verwacht ! Maare, houd die roest goed in de gaten.. Hij rot van binnen uit hea. Als je het vanaf de buitenkant ziet dan krijg je dus zoiets als bij mij :)
Thnx voor het compliment.. stimuleert weer de zin om het af te maken hea :P Eerst maar es wachten op een nieuwe powervijl…
14 januari 2010 om 07:16 #17417652Ik know :vertag heb een corsa A 2 liter gehad met dat probleem
22 januari 2010 om 22:02 #17417654Zo ! gister weer bezig geweest met de kadett.. zit al aardig schot in de linkerkant.. Ben alleen te lui geweest om foto’s te maken dus die komen morgen wel.
Ohjah en de nieuwe powervijl is echt nasty… mooi compact en werkt super.. Kan dus weer mooi roest weg slijpen :)
24 januari 2010 om 13:55 #17417655Hierbij een foto van gister.. schiet al wel aardig op :)
24 januari 2010 om 22:25 #17417656u2u
25 januari 2010 om 07:53 #17417657gaat weer lekker Glenn.!
25 januari 2010 om 20:17 #17417658origineel gepost door custom
gaat weer lekker Glenn.!Zeker zeker ! :P vanavond ook weer lekker bezig geweest..
Helaas weer geen foto’s van. Ik word echt helemaal naar van men telefoon. De accu is binnen een dag al leeg als ie helemaal opgeladen is smorgens. Binnenkort maar es de belcompany binnen stampen en een nieuwe tel eisen :jerry
Maargoed, vandaag ff de plaat gemaakt die erover komt. Ook een beginnetje gemaakt aan de vloer. Alles ook weer in de epoxy gesmeerd. Morgen komen de foto’s er wel van :)
@ Rens, u2u back ! ene thnx ^^
26 januari 2010 om 18:39 #17417659Hallo Glenn,
Mooie restauratie waar je mee bezig bent, ik moet nog beginnen met mijn D kadett maar ik had een paar vraagies over de vering.
Ik ben al een tijd opzoek naar lagere achter veren voor m’n D GTE en zie dat jij ze bij V-maxx hebt bestelt, is dat nou de ref. : 35OP80 ??
Op de foto van na verlaging ligt ie voor iets hoger, is dat omdat er geen motor in zit ?
Denk je dat dit setje past met 9×16″ wielen met een ET30 offset ?
Wat is het verschil tussen cylindrical et conical voor veren ? Heb je daar een foto van ?
Alvast bedankt, Michiel;)
26 januari 2010 om 20:57 #17417660origineel gepost door Michiel de Heus
Hallo Glenn,Mooie restauratie waar je mee bezig bent, ik moet nog beginnen met mijn D kadett maar ik had een paar vraagies over de vering.
Ik ben al een tijd opzoek naar lagere achter veren voor m’n D GTE en zie dat jij ze bij V-maxx hebt bestelt, is dat nou de ref. : 35OP80 ??
Op de foto van na verlaging ligt ie voor iets hoger, is dat omdat er geen motor in zit ?
Denk je dat dit setje past met 9×16″ wielen met een ET30 offset ?
Wat is het verschil tussen cylindrical et conical voor veren ? Heb je daar een foto van ?
Alvast bedankt, Michiel;)
Dankje !
Over de vering. dat referentienummer weet ik zo niet dat kan ik morgen ff nakijken :)
Op de foto na verlaging is hij aan de voorkant idd wat hoger. De motor zat er gewoon nog in. Echter had ik achterin nogal wat MDF in liggen oftewel audio. En de voorveren waren nageperst van -30 of -40 of iets dergelijks ( weet het niet zeker meer ) naar -80. Dus misschien zijn de veren net niet ver genoeg nageperst.. maargoed dat maakte mij niet zoveel uit want aan de voorkant komt er straks bij mij een KW schroefset onder.
Conische voorveren zijn aan de onderkant smaller. de winding is zegmaar kleiner van diameter dan de bovenste winding. en cilinderisch is dat ze boven en onder de windingen dezelfde diameter hebben.
Ik kan eventueel nog wel ff foto’s maken van het verschil ?
Ik heb btw mijn setje via Pipo van het forum hier gekocht.
Of het icm die wielen past weet ik wel zeker van niet. Mijn 14” 8J loopt nu al namelijk af en toe aan bij mij. Ik heb rondom 8cm verlaging.. dus dan zou je hoger moeten gaan.
26 januari 2010 om 21:35 #17417661En dan nu de foto’s maar even van vandaag.
laatste plaat over de ophanging als ie vast zit en in de verf kan het hele gebeuren weer dicht.
Vanaf onderen
Nog een keer
2 roest scheurtjes in de vloer. ook maar dicht lassen.En toen was de gasfles leeg vant lasapparaat. hopelijk word die morgen omgewisseld zodat ik morgenavond weer verder kan :)
26 januari 2010 om 22:45 #17417662Ok bedankt voor je antwoorden. Tja het verschil in de veren was meer om te weten wat ik er op heb, maar dat kan je denk niet zo makkelijk zien als ze gemonteerd zijn, ik zal ze eerst er af moeten halen. Maar kan je bijde monteren, of zit er ergens anders ook verschil ? Als je een photo hebt graag. Die van de E kadett zijn cylindrical toch ?
Hoe rijden die veren verder ? wat voor schokbrekers gebruik je ?
Kan je me het contact van Pipo even U2Uen ?:)
27 januari 2010 om 08:00 #17417663Glen, als ik ooit iemand nodig heb die mijn kadett (oid) moet lassen, dan bel ik je :D
27 januari 2010 om 18:55 #17417664origineel gepost door Michiel de Heus
Ok bedankt voor je antwoorden. Tja het verschil in de veren was meer om te weten wat ik er op heb, maar dat kan je denk niet zo makkelijk zien als ze gemonteerd zijn, ik zal ze eerst er af moeten halen. Maar kan je bijde monteren, of zit er ergens anders ook verschil ? Als je een photo hebt graag. Die van de E kadett zijn cylindrical toch ?Hoe rijden die veren verder ? wat voor schokbrekers gebruik je ?
Kan je me het contact van Pipo even U2Uen ?:)
Als het gemonteerd zit dan zie je het idd slecht wat voor een veren het zijn. Je kunt ze niet beiden monteren dat gaat problemen geven. Die van een E kadett zijn idd cylindrisch maar deze passen niet op een D kadett hoor !
De veren die ik heb vind ik prima niks op aan te merken. De dempers zijn ook van V-maxx verkorte dempers.. Pipo zou alleen voor men nog een paar achterdempers verder verkorten omdat nu men achterveren los liggen bij het opkrikken van de auto.
Pipo kun je bereiken door zijn username in te tikken bij je U2U geadresseerde.. zijn username is dus pipo :P
27 januari 2010 om 18:56 #17417665origineel gepost door custom
Glen, als ik ooit iemand nodig heb die mijn kadett (oid) moet lassen, dan bel ik je :DHaha is prima ! :P word er al verrekte handig in vond ik zelf ook al :P
27 januari 2010 om 18:58 #17417666Vandaag helaas weer een snipperavondje.. de gasfles word morgen gewisseld dus morgen weer verder :)
Ik had nog wel een vraagje over men krik.. hier even gekopieerd uit men topic erover.
Ik heb al een tijdje een krik van het merk Omega. Het gaat om de low profile krik ( voor verlaagde auto’s ) Maar nou heeft de krik op de zijkant gelegen en nu werkt hij niet goed meer.
Zodra ik pomp ( krik ) dan heeft hij heel laat pas druk, als de pompstang bijna onderin is zegmaar. De magic lift werkt dus niet.
Als ik een auto opkrik dan moet ik ook heel vaak pompen voor dat hij helemaal omhoog is.
De olie is op peil dat heb ik al nagekeken. Maar wat kan het zijn ?? Baal er een beetje van omdat ik de krik nog maar 2 keer echt gebruikt heb :’)
Heb die krik straks best wel nodig voor de kadett dus hij moet wel weer goed werken dan.
28 januari 2010 om 21:32 #17417667En de foto’s van de 3 uurtje van vanavond..
Alles wat gelast moest worden is nu gelast. Alleen de plaat over de linkerdraagarmophanging heen nog en dan is dat gebeuren allemaal klaar. Dan nog het spul even opnieuw in de verf en antisteenslag zetten.
Begint echt wel op te schieten zo.
Morgenavond helaas eventjes niks doen. Ik ga dan ff in zwolle kijken naar een opleiding autospuiter aangezien ik dat papiertje nog niet heb.
30 januari 2010 om 17:31 #17417668En vandaag weer fftjes bezig geweest.
Vloer is nu roestvrij en zit in de expoxy net als de ophanging aan de boven en onderkant.Hopelijk aankomende week af maken en de week derop de motorruimte spuiten.
30 januari 2010 om 17:58 #17417669Ziet er goed uit Glenn, is ie weer helemaal netjes! Je oude 1.2 blokje doet het trouwens nog steeds perfect, die heb ik voor een jaar geleden ofzo bij je opgehaald toen.:thumbup:D
30 januari 2010 om 18:16 #17417670origineel gepost door GlennGSI
En zo staat ie er op het moment bij
Hey Glenn,
Ik zie net pas dit topic van je.
Hij wordt mooi, man !
En hij is dezelfde kleur als mijn oude 16V (die op die zwarte-wit foto), en ook tweedeurs.Ik zal van de week nog even kijken voor die middenconsole.
30 januari 2010 om 19:08 #17417671origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door GlennGSI
En zo staat ie er op het moment bij
Hey Glenn,
Ik zie net pas dit topic van je.
Hij wordt mooi, man !
En hij is dezelfde kleur als mijn oude 16V (die op die zwarte-wit foto), en ook tweedeurs.Ik zal van de week nog even kijken voor die middenconsole.
Heaj, dankje !
Mooi worden doet deze hopelijk wel jah :P die oude van me was de prioriteit niet echt dat ie mooi moest worden :jerry Weer is wat anders nu hea :)
Maar had je ook dit kleurtje jah ! ik vind het echt een super kleurtje lekker oudbollig :jerry
Als je ff zou willen kijken voor dat consol zou dat super zijn jah ! :)
30 januari 2010 om 19:12 #17417672origineel gepost door *Jurgen*
Ziet er goed uit Glenn, is ie weer helemaal netjes! Je oude 1.2 blokje doet het trouwens nog steeds perfect, die heb ik voor een jaar geleden ofzo bij je opgehaald toen.:thumbup:DHej Jurgen, leuk om te horen dat die 12S nog steeds mooi loopt :P de kleppen moesten wel aardig bijgesteld worden ofniet ? :P
Maare als je nog onderdelen zoekt voor een 12S binnenkort gaat het blokje uit men blauwe D :P heb ook nog een goeie kop liggen voor een 12S :P
1 februari 2010 om 16:28 #17417673origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door *Jurgen*
Ziet er goed uit Glenn, is ie weer helemaal netjes! Je oude 1.2 blokje doet het trouwens nog steeds perfect, die heb ik voor een jaar geleden ofzo bij je opgehaald toen.:thumbup:DHej Jurgen, leuk om te horen dat die 12S nog steeds mooi loopt :P de kleppen moesten wel aardig bijgesteld worden ofniet ? :P
Maare als je nog onderdelen zoekt voor een 12S binnenkort gaat het blokje uit men blauwe D :P heb ook nog een goeie kop liggen voor een 12S :P
Nouja als je er vanaf moet, heb binnenkort nog een blokje nodig om een vers motorblok op te bouwen voor een toekomstig projectje ;) Laat het maar weten als je er vanaf wilt ;)
1 februari 2010 om 17:17 #17417674is dat hok nou nog nie af :P hahaha
, kom je trouwens vrijdag avond ook ff koffie leuten op de meet van dbs?3 februari 2010 om 22:05 #17417675origineel gepost door *Jurgen*
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door *Jurgen*
Ziet er goed uit Glenn, is ie weer helemaal netjes! Je oude 1.2 blokje doet het trouwens nog steeds perfect, die heb ik voor een jaar geleden ofzo bij je opgehaald toen.:thumbup:DHej Jurgen, leuk om te horen dat die 12S nog steeds mooi loopt :P de kleppen moesten wel aardig bijgesteld worden ofniet ? :P
Maare als je nog onderdelen zoekt voor een 12S binnenkort gaat het blokje uit men blauwe D :P heb ook nog een goeie kop liggen voor een 12S :P
Nouja als je er vanaf moet, heb binnenkort nog een blokje nodig om een vers motorblok op te bouwen voor een toekomstig projectje ;) Laat het maar weten als je er vanaf wilt ;)
Het onderblok zit wel een beetje vol met stof.. maargoed als je hem toch opnieuw wilt opbouwen..
Voor een kratje beugels mag je em weer opkomen halen zodra hij eruit is :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.