Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 19:10 #17417625
Paar foto’s van de motor gemaakt die had ik namelijk nog niet. Morgen weer aan het werk en dan hopelijk morgenavond ook verder met de kadett.
beetje bewogen :’)
Dat lelijke oranje filter gaat er na 1000km toch af voor nieuwe olie en dan komt er gewoon een zwart filter op. Heb er niet opgelet bij aanschaf van het filter dat ie oranje was :’) Kan me er gruwelijk aan ergeren haha.Wat voor een olie is btw verstandig om mee te gaan rijden. Waar ik de motor van heb gekocht vertelde me dat ik de eerste 1000km het beste gewoon goedkopie olie erin kon gooien, dan na 1000km olie eraf oliefilter wisselen en dan goede olie erin.
Maar wat is goede olie voor een gereviceerde C20XE ? Hij zal gewoon dagelijks gebruikt worden in eerste instantie.
Semisyntheet, volsyntheet 10w 40, 5w 40 en welk merk enzovoort enzovoort ? Prijs doet me er niet toe er moet gewoon goed spul in straks.
3 januari 2010 om 19:17 #17417626hey glenn is back!!
hoe staat het met de beun haas vloer?
super net blok
over je olie gewoon goeie 10w40
de paar centen die je kunt besparen zijn de moeite ook niet denk ikgrtz frans
3 januari 2010 om 19:21 #17417627origineel gepost door mrp-tech2
hey glenn is back!!
hoe staat het met de beun haas vloer?
super net blok
over je olie gewoon goeie 10w40
de paar centen die je kunt besparen zijn de moeite ook niet denk ikgrtz frans
Beunhaasvloer ? :’)
Thnx ! Mja wat is goeie 10w 40 en dan vol of semi syntheet ?3 januari 2010 om 19:26 #17417628Dit vind ik op de Kroon olie site als ik zoek op een C20XE
Helar 0W-40 is een uiterst moderne vol-synthetische motorolie van absolute topklasse.
Door de zéér lage viscositeit, in combinatie met het gebruik van geavanceerde additieven, stelt Helar 0W-40 de nieuwe norm op motorolie gebied.
De volgende unieke eigenschappen zijn verkregen:
•Geeft maximaal 4% brandstofbesparing en een bijzonder laag olieverbruik (kostenvoordeel en minder kans op een te laag oliepeil)
•Door de zéér lage viscositeit een vlotte koude start (langere levensduur accu en startmotor)
•Onder de meest zware bedrijfsomstandigheden een sterke smeerfilm (hoge technische betrouwbaarheid)
•Enorm goed reinigend vermogen en katalysator vriendelijk (helpt de uitlaatgasemissie waarden laag te houden)
•Voorkomt effectief motorslijtage (extreem lange levensduur van het draaiende gedeelte)
•Is uitstekend opgewassen tegen de huidige lange verversingstermijnen (zekerheid)
Toepassing
Helar 0W-40 is een universele vol-synthetische motorolie, geschikt voor alle (turbo) benzine- en (turbo)dieselmotoren (zowel direct als indirect ingespoten).
Helar 0W-40 kan toegepast worden in personen- en bestelwagens.Dit is dus een volsyntheet.. 0 w 40 van kroon olieen
3 januari 2010 om 19:34 #17417629waarom niet gewoon een mooi wit orgineel opel olie filter, zijn vaak nog goedkoper als van fram of mahle:)
Verder zeer net werk en een hele mooie XE:wub suc6 verder en mooi dat je de dett niet opgegeven heb!:thumbup
3 januari 2010 om 19:37 #17417630ik meende dat jij niet echt onder de in druk was van de topmonteur
die de vorige vloer had herstelt
0w40 is dat niet vreselijk dun of praat ik dan onzin?
bel anders ff een revisie bedrijf met die vraag
antwoord berust dan hopelijk op kennis en ervaring3 januari 2010 om 19:47 #17417631origineel gepost door voederbiet
waarom niet gewoon een mooi wit orgineel opel olie filter, zijn vaak nog goedkoper als van fram of mahle:)Verder zeer net werk en een hele mooie XE:wub suc6 verder en mooi dat je de dett niet opgegeven heb!:thumbup
Jah dat kan ook :jerry als het maar niet zo smerig oranje is :P
Ene ook thnx ! :P Motor zelf is overgens niet door mij gereviceerd.. dat is door de vorige eigenaar gedaan. Ik heb em verder helemaal opgebouwd/ spul gestraald en gespoten. De kadett hebk idd niet opgegeven zal wel de laatste zijn die ik doe. Morgen weer mooi een potje lassen aan de Dett :P
3 januari 2010 om 19:49 #17417632origineel gepost door mrp-tech2
ik meende dat jij niet echt onder de in druk was van de topmonteur
die de vorige vloer had herstelt
0w40 is dat niet vreselijk dun of praat ik dan onzin?
bel anders ff een revisie bedrijf met die vraag
antwoord berust dan hopelijk op kennis en ervaringhaha jaah idd het was idd een beunhaasvloer :P
0w 40 is idd koud vrij dun
•Door de zéér lage viscositeit een vlotte koude start (langere levensduur accu en startmotor) Nou maakt me de levensduur van men accu en startmotor vrij weinig uit.. gaat me meer om de klepstoters bij een koude start enzovoort..
Dit staat er in de omschrijving.. hebben ze wel een punt maar of dit dus ook goed is voor de motor ??
revisiebedrijven heb ik niet zoveel goeie ervaringen mee, die lezen meestal ook alles uit een boekje op of halen het uit de computer.
3 januari 2010 om 20:54 #17417633ik heb een nieuwe 2.0 exe ,en heb er 10w 40 ingedaan, loopt goed tikt niks, ik heb van kroon olie erin gedaan
3 januari 2010 om 20:57 #17417634mooi project kicke zo’n motor :thumbup
3 januari 2010 om 21:37 #17417635origineel gepost door vectra2004gts
mooi project kicke zo’n motor :thumbupThnx ! :D
3 januari 2010 om 21:38 #17417636origineel gepost door mark
ik heb een nieuwe 2.0 exe ,en heb er 10w 40 ingedaan, loopt goed tikt niks, ik heb van kroon olie erin gedaanOk, ik zal eens kijken op de kroon olie site over de 10w 40 olie van hun. Inprincipe lijkt me 10w 40 me ook het meest voor de hand liggende.. Maare heb jij een volsyntheet of een semi syntheet en wat is het verschil ?
Ik weet dat je als je eenmaal een volsyntheet erin heb niet meer naar semi syntheet moet gaan maar dat andersom wel kan.
4 januari 2010 om 21:47 #17417637
Mooi dik in de Sigma 525 gezet daar onder zit ie heel dik in de epoxy primer.Dit had ik al voor de vakantie gedaan dus was goed droog zodat ik kon lassen.
De plaat erover heen
Gedeeltelijk vast gelast. De plaat zit btw aan de binnenkant alleen in de epoxyprimer deze heeft toch bijna niks te lijden
Ik heb nu de gehele onderzijde vast zitten. Dus alle puntlassen daar zitten vast. Telefoon was alleen toen leeg dus daar nog geen foto’s van.Nu nog ff vanaf de onderkant de plaat precies op maat slijpen en vastlassen. Dan de lassen nog ff afwerken en dan weer aan het knooien met de epoxy en de Sigma verf. En dan is de ergste kant klaar.
7 januari 2010 om 14:27 #17417638Heej Glenn,
heb jij toevallig die 2 veerpootringen er al onderuit..?
7 januari 2010 om 20:35 #17417639origineel gepost door custom
Heej Glenn,heb jij toevallig die 2 veerpootringen er al onderuit..?
Helaas nog niet, zal pas worden als de auto in de garagebox staat. Komt wel akelig dicht bij :jerry
7 januari 2010 om 20:45 #17417640PU bussen gaan niet kapot bij mij.
Ik gebruik altijd 10W40 ( ik ben geen liefhebber van kroon olie )
Verder wil ik je feliciteren met je nieuwe bodem :thumbup
7 januari 2010 om 20:56 #17417641origineel gepost door freek corsa
PU bussen gaan niet kapot bij mij.Ik gebruik altijd 10W40 ( ik ben geen liefhebber van kroon olie )
Verder wil ik je feliciteren met je nieuwe bodem :thumbup
Toch maar eens overwegen om een setje pu bussen aan te schaffen. Las alleen dat de fabriek vlam had gevat :’)
maar ok 10W 40 en dan vol of half syntheet ? en welk merk is aan te raden ?
Dank je voor de felicitatie ! :jerry
Hier nog wat plaatjes van vanavond.
Zit inmiddels ook in de epoxy alleen geen foto van gemaakt :’)
Het spul alleen nog ff in de Sigma 525
En dit is de andere kant die nu aan de beurt is
Precies het zelfde verhaal
Wat ze hier mee uitgespookt hebben ? Bitumen waren eraf en helemaal grijs geschildert met daaronder groen en overal zit roest onder. Dit schuur ik dus ook even mooi af en ook maar in de epoxy enzovoort.
En zo staat ie er op het moment bij
De binnenkant van de draagarmophanging gaat als alles klaar is wel zo gigantisch in de ML tectiel dat ehm tjah dat het dus hopelijk nooit meer weer roest.
Ohjah en deze vandaag ook binnen gekregen van Friso Maas,
Met een vlakke gasklep zonder boutjes om de gaten te dichten, zit een andere gasklep in denk ik ?8 januari 2010 om 08:15 #17417642Ziet er goed uit Glenn.! Je maakt hem in ieder geval wel voro de komende 25 jaar weer in orde :D
Ik hoor het wle als je die dingen eronderuit hebt, dan kan die van mijn naar de keuring.
8 januari 2010 om 08:34 #17417643origineel gepost door GlennGSI
Toch maar eens overwegen om een setje pu bussen aan te schaffen. Las alleen dat de fabriek vlam had gevat :hmmzMaar oke, 10W40 en dan vol of half syntheet ?
En welk merk is aan te raden ?Dank je voor de felicitatie ! :jerry
Half syntheet dacht ik.
Het merk is voor elke persoon weer eigen keuze, daarom kan ik je hierin niet adviseren, de verschillende soorten olie hebben een kwaliteits aanduiding achterop de fles staan.
Want 10W40 is niet een kwaliteit, maar een specificatie van de olie.8 januari 2010 om 13:44 #17417644idd heb er eeb half syntheet in gedaan, waarom sja omdat ik dat a;tijd al gedaan heb in c20xetjes dus ja:)
8 januari 2010 om 17:49 #17417645@ Jimmy, Thnx ! ik hoop idd dat ie weer 25 jaar meegaat. Een goed onderhoud zal wel eraan mee gaan helpen :)
Over die schotels, als ik ze er eerder onderuit kon halen dan deed ik het ! Maar dat gaat helaas niet.
@ Freek, half sybtheet hmm ok en dan gewoon 10W40 ik kom er dan wel uit :) thnx. Die 10W40 is idd de viscositeit hoe dik/dun de olie is wanneer hij koud/warm is.. Ik zal eens kijken wat ze allemaal bij men vaste automatrialenzaak hebben, daar weten ze misschien ook nog wel een beetje welk merk aan te raden is.
@ Mark, er komt dan idd gewoon half syntheet in.
11 januari 2010 om 20:43 #17417646Tadaaa weer een paar foto’s
Plaat deruit
Rotte deel eruit halen, helaas is de powervijl overleden dus moet ff wachten op een nieuwe, hoop dat ie snel binnen is.Ohjah ! en de Spartamet kan de schuur weer in. Men Omega heeft APK en ik ga der mee rijden… Hij kwam gewoon in 1 keer zonder op of aanmerkingen door de APK en dat terwijl hij al een jaar stil staat en er een andere motor in is gekomen :P
Ik dacht dat het wiellager links achter kapot was omdat ik daar wat hoorde, scheen de rem te zijn haha :P maar de remvertraging was nog goed dus hij heeft APK :P
De rem haal ik nog wel ff los en maak ik even goed gangbaar.11 januari 2010 om 20:50 #17417647hey glenn
als ik jouw foto’s zie denk ik dat ik daar beter de flex ook eens in kan zetten
dan weet je zeker dat het goed is als je klaar bent
maar je ziet het allemaal weer zitten ,beter!!grtz
11 januari 2010 om 20:57 #17417648Goed bezig man… Toch stiekem weer meer roest dan je verwacht hè! :thumbdown
Succes!
11 januari 2010 om 21:13 #17417649@ mrp-tech2, Lijkt me wel verstandig idd :P ik denk dat bijna elke kadett daar wel roest heeft en dat terwijl het een oh zo belangrijk stuk is. Ene ik zie het weer helemaal zitten idd ! het is biiijjnaa zover en dan het spul mooi spuiten !
@ Jambon, Idd meer roest dan ik had verwacht maar goed ! das altijd zo hea :) kan er gelukkig nu om lachen nu het einde in zicht is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.