Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2009 om 13:04 #17417600
origineel gepost door steinmetzpaul
origineel gepost door GlennGSI
Dankje..
Heb net alleen iets ontdekt wat echt gigantisch klote is. Heeft me aan het twijvelen gezet om nog door te gaan uberhaupt om nog Opel te rijden. Ben het op het moment helemaal zat met die scheitauto’s
Hoe zit het.
Ik heb deze kadett gekocht van Meneer de Laat die hier ook op het forum zit. Hij had de kadett 2 weken pas toen ik hem kocht. Hij zei dat hij toch liever een C kadett had en een D kadett hem toch niet zo trok. Stond in de advertentie als een ” Harde Kadett !!” ik der heen hier en daar toch wat roest gevonden maargoed dat kan.
Ben ik dus vanavond met de bodem bezig maak ik de draagarmophanging schoon blijkt deze helemaal zijn dicht gekleid met 1 of ander staalplamuur achtig iets.. het lijkt wel beton.
Aan de rechterkant zit er niet eens meer een plaat over die draagarmophanging !!! meneer de Laat wist er van dat er een 2 liter in kwam hoe the fuck kan hij het in zen hoofd halen om deze auto dan toch te verkopen aan me. Ik had uiteraard beter kunnen kijken. Maar als je weet dat het minimaal 150 pk op komt dan zeg je toch iets !!! als ik het niet gevonden had. what the fack had er dan wel niet kunnen gebeuren, betaald hij de begravenis dan ?
Hij kon er zelf ook niet anders dan er vanaf weten. Dit zal wel de rede zijn geweest dat hij hem verkocht. En blijkbaar vond hij mijn leven niet zo belangrijk. Dit is zelfs met het originele 1200tje nog levensgevaarlijk.
Ik vind dit echt een hele grote naaistreek en vind het ook gigantisch onverantwoordelijk. Dit is echt de laatste oude Opel die ik heb gekocht. Ik zal hem zeker weten klaar maken. Heb er nu al teveel werk inzitten. maar het gaat zeker nog een maand duren voordat het laswerk klaar is.
Men E kadett GSi hou ik ook wel. Maar voor dagelijks vervoer gaat er wat anders komen. Iets nieuws iets dat niet Opel is. Ben het spuugzat met deze zooi.
En wat meneer de Laat betreft… ik hoop niet dat je nog meer van zulke auto’s heb verkocht en daarbij dus hoeveel levens je wel niet op het spel heb gezet.
Ik blijf er bij dat ik beter had kunnen kijken. Maar als iemand je vertelt dat het een 2 liter moet worden dan heb je toch wel het verstand om van de verkoop af te zien of in ieder geval het te laten zien zo dat ik ervan geweten had. Nogmaal, levensgevaarlijk.
Morgen komen foto’s
He glen das balen zeg.
maar ik kan je met zekerheid zeggen dat meneer de Laat er echt niets van af wist hij had die auto zelfs nog na laten kijken door een bevriende garage houder en zelfs hij had dit probeem niet gezien. anders had hij je deze wagen echt niet verkocht als harde kadett.
de rede van de verkoop was dat hij liever C kadetjes heeft en daar is niets van gelogen.
verder wens ik je suc6 met opknappen en gelukkig heb je het zelf optijd ondektmvg Paul
Of hij het wist of niet is natuurlijk moeilijk te zeggen voor me. Ik hoop eerlijk gezegd dat ie het niet wist. Maargoed dat valt haast niet te zeggen natuurlijk. Ik baal er in iedergeval goed van idd.
We gaan gewoon verder met de kadett, helaas wel met wat minder schik. Die komt wel weer terug als de motor er eindelijk in kan. Voorals nog zit ik ziekig thuis.
Wil overgens de laat niet afschilderen als oplichter oid omdat ik ook wel inzie dat ik niks geen bewijzen oid heb dat hij ervan wist. Ik hoop dat het ook zo blijft.
10 december 2009 om 13:08 #17417601origineel gepost door asconahobbyist
als je geen roest wilt kan je een astra G gaan halen,die hebben er weinig last van.
Escortjes rotten ook als de neten en vorige week bij de plaatwerker die mn Ascona doet een Golf 3 op de brug zien staan uit 97 met de dorpels links en rechts van voor tot achter verrot.
Ford focus,onderkanten deuren roesten
Nissan Almera oud type,dorpels rotten en frontbalk
Nissan Almera nieuw type frontbalken rotten
Ford Ka,overal roest.
Das wat ik zo even weet
Je ziet het,is niet alleen Opel;)Dat het niet alleen opel is dat weet ik. Ben zelf spuiter van beroep en zie van alles langs komen. Maar nieuwere auto’s in het algemeen hebben er minder last van roest op dragende delen dan auto’s van 20 jaar en ouder. Denk aan een golf 4 of een Seat Ibiza 2002 oid. Men broers Polo G40 uit 93 roest ook helemaal nergens maargoed die is niet van alle gemakken voorzien.
10 december 2009 om 13:55 #17417602het is puur de leeftijd.
de nieuwere auto’s hebben minder zout en pekel meegemaakt dan de oldtimers.ik denk dat bijna alle nieuwere auto’s de 25 jaar oud niet halen.
maar je hebt gelijk dat als je een nieuwere auto koopt, je 99 van de 100 keer een goede auto met goed chassis koopt.
10 december 2009 om 14:48 #17417603Toch zijn oudere autos mooier en leuker!
Roest moeten we maar voor lief nemen…. :D10 december 2009 om 15:18 #17417604helemaal mee eens, daarom zijn we ook zo blij met tektyl en ML.:angel
om het roest enigzins weg te houden:hmmzsucces met de kadett en ik ben benieuwd naar nieuwe foto’s
10 december 2009 om 15:24 #17417605origineel gepost door kaneelschep
Toch zijn oudere autos mooier en leuker!
Roest moeten we maar voor lief nemen…. :Ddat klopt oudere auto’s zijn zeker wel leuker. Roest neem ik ook voor lief. Alleen op deze plaats liever niet, was niet de bedoeling dat het een halve restauratie zou worden :)
10 december 2009 om 15:41 #17417606Je hebt ook wel een beetje gelijk hoor.. Het zou leuk zijn als je die info van te voren had gekregen! :hmmz
Ik doe zelf ook vaak denken/hopen dat anderen wel beetje meedenken. Maar je kan er nou eenmaal niet van uit gaan en uiteindelijk heb je zelf de problemen… En dan kan je alleen jezelf nog de schuld geven… Tis lullig maar zooo waar… :argue
Nou ja.. Misschien beter om ervan uit te gaan dat ie het gewoon niet gezien had..Succes man!
12 december 2009 om 19:06 #17417607Nou vandaag bezig geweest met de auto..
Hier de rechterkant en ook gelijk de slechtste kant.
De plaat over dat witte heen is dus aan de onderkant helemaal los gemaakt en aan de linker en rechterkant ingeslepen. Waarschijnlijk is de plaat omhoog gebogen en daaronder dus de gips aangebracht. daarna de plaat weer terug getikt.
Dit trof ik aan toen ik de plaat weghaalde.
Stuk eruitEn schoon. Dit heeft 3 uur geduurd Hier zijn ook de gaten zichtbaar. Het spul wat erin zit lijkt op gips.. zitten ook van die matten tussen..
Maandagavond weer verder ff kijken of ik het dan gelast kan hebben.12 december 2009 om 19:20 #17417608valt nog mee zelfs,heb het wel erger gezien,gelukkig is de bak eronder wel goed.
Is in elk geval goed te repareren.
Blijft kut natuurlijk als je het niet verwacht.
Vindt het trouwens ook wel een achterlijke constructie hoor!
Zowel de D en E kadett en de C Ascona hebben het zo,het is ook bijna altijd slecht.
Echt stom gemaakt,mijn C Ascona (of eigenlijk die van mn pa) die was daar echt,beyond repair.
Was niks meer mee te beginnen,daarom is dr ook een andere voorkop op gegaan.
Overigens voor de liefhebbers,sloperij Gaos in Emmeloord heeft nog een paar D Kadetten staan,dus mocht je nog wat nodig hebben,staan er een stuk of 3 / 412 december 2009 om 19:29 #17417609origineel gepost door asconahobbyist
valt nog mee zelfs,heb het wel erger gezien,gelukkig is de bak eronder wel goed.
Is in elk geval goed te repareren.
Blijft kut natuurlijk als je het niet verwacht.
Vindt het trouwens ook wel een achterlijke constructie hoor!
Zowel de D en E kadett en de C Ascona hebben het zo,het is ook bijna altijd slecht.
Echt stom gemaakt,mijn C Ascona (of eigenlijk die van mn pa) die was daar echt,beyond repair.
Was niks meer mee te beginnen,daarom is dr ook een andere voorkop op gegaan.
Overigens voor de liefhebbers,sloperij Gaos in Emmeloord heeft nog een paar D Kadetten staan,dus mocht je nog wat nodig hebben,staan er een stuk of 3 / 4Het is idd wel iets beter dan ik had verwacht. Echter is de plaat onder de auto bol gaan staan door de roest ertussen. dat moet ik dus wel weer recht zien te krijgen.
Die bak er onder zitten wel gaten in en 1 kant is ook open gedrukt dus door de roest.
Bedankt voor de tip over die sloperij. Ik zoek namelijk nog een mooie vloerbedekking.
Ik heb bij een E kadett GSi eens de gehele ophanging vervangen. En dat is echt een takkewerk.
12 december 2009 om 21:49 #17417610hey glenn
toch weer aan de klus geweest!!
nu ff doorzetten en je weet dat het daar 100% goed zit
succes glenn !grtz
12 december 2009 om 22:03 #17417611origineel gepost door mrp-tech2
hey glenntoch weer aan de klus geweest!!
nu ff doorzetten en je weet dat het daar 100% goed zit
succes glenn !grtz
Jep, ben weer zo goed als niet meer ziek. Het gaat nu weer helemaal goed komen. Als dit klaar is dan is de bodem 100% hard.. Dan fijn de motor erin bouwen. zal nog wel aardig wat werk in gaan zitten voordat het klaar is.
Helaas het interieur nu wel vol stof zitten… maar gaan kijken hoe ik dit na de ombouw weer helemaal netjes krijg.
12 december 2009 om 22:10 #17417612ik gok op een STOFZUIGER:jerry:jerry
mzl!
12 december 2009 om 22:43 #17417613origineel gepost door mrp-tech2
ik gok op een STOFZUIGER:jerry:jerrymzl!
Haha jah het grote deel wel.
Maar men audio inbouw kan ik niet stofzuigen :’) moet denk ik met het afblaaspistool in de weer. en een hoop poetsen
13 december 2009 om 10:43 #17417614Ik heb gehoord dat vloerbedekking e.d. erg mooi worden als je er over heen gaat met een hogedruk spuit.
Trouwens ik heb nog wat info over jouw Kadett (KX-91-JY). Die reed vroeger in Wageningen, die werd gebruikt door de onderdelenman van Opeldealer Kirpesteijn (is inmiddels weg). Die had als bijnaam ‘de straaljager’ omdat hij zo vlot was :P
13 december 2009 om 18:35 #17417615origineel gepost door Stender
Ik heb gehoord dat vloerbedekking e.d. erg mooi worden als je er over heen gaat met een hogedruk spuit.Trouwens ik heb nog wat info over jouw Kadett (KX-91-JY). Die reed vroeger in Wageningen, die werd gebruikt door de onderdelenman van Opeldealer Kirpesteijn (is inmiddels weg). Die had als bijnaam ‘de straaljager’ omdat hij zo vlot was :P
Jah vies is ie niet :P maar hij is kapot gesneden.
Zulke info is trouwens echt super :P Haha de straaljager, nou dat is dan vanaf nu de bijnaam weer voor de kadett. Heb je toevallig ook nog foto’s van de auto toendertijd. En van welk jaar tot welk jaar is hij door die dealer gebruikt? Vanaf toen hij nieuw was ?
14 december 2009 om 07:41 #17417616origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Stender
Ik heb gehoord dat vloerbedekking e.d. erg mooi worden als je er over heen gaat met een hogedruk spuit.Trouwens ik heb nog wat info over jouw Kadett (KX-91-JY). Die reed vroeger in Wageningen, die werd gebruikt door de onderdelenman van Opeldealer Kirpesteijn (is inmiddels weg). Die had als bijnaam ‘de straaljager’ omdat hij zo vlot was :P
Jah vies is ie niet :P maar hij is kapot gesneden.
Zulke info is trouwens echt super :P Haha de straaljager, nou dat is dan vanaf nu de bijnaam weer voor de kadett. Heb je toevallig ook nog foto’s van de auto toendertijd. En van welk jaar tot welk jaar is hij door die dealer gebruikt? Vanaf toen hij nieuw was ?
Foto’s heb ik niet, mijn moeder werkte daar vroeger. Ik zal vragen waar het was :P en nog veel succes met je Straaljager :P
14 december 2009 om 19:23 #17417617duurt lang :fy1
14 december 2009 om 21:53 #17417618origineel gepost door Stender
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Stender
Ik heb gehoord dat vloerbedekking e.d. erg mooi worden als je er over heen gaat met een hogedruk spuit.Trouwens ik heb nog wat info over jouw Kadett (KX-91-JY). Die reed vroeger in Wageningen, die werd gebruikt door de onderdelenman van Opeldealer Kirpesteijn (is inmiddels weg). Die had als bijnaam ‘de straaljager’ omdat hij zo vlot was :P
Jah vies is ie niet :P maar hij is kapot gesneden.
Zulke info is trouwens echt super :P Haha de straaljager, nou dat is dan vanaf nu de bijnaam weer voor de kadett. Heb je toevallig ook nog foto’s van de auto toendertijd. En van welk jaar tot welk jaar is hij door die dealer gebruikt? Vanaf toen hij nieuw was ?
Foto’s heb ik niet, mijn moeder werkte daar vroeger. Ik zal vragen waar het was :P en nog veel succes met je Straaljager :P
Ah ok, ik heb nog een beetje op internet gezocht maar is verder ook niet zo heel veel meer over te vinden over die dealer. Bedankt in iedergeval !
14 december 2009 om 21:54 #17417619origineel gepost door wessaa
duurt lang :fy1Jah ik moest gister naar die meeting van je, dan kan ik ook niks doen hea :jerry
16 december 2009 om 21:28 #17417620Gister en vandaag niks gedaan. Maandag ben ik wel druk geweest. Rechterkant heb ik de ergste gaten al dicht doormiddel van nieuwe platen erin gelast. Rotte deel er uitgeslepen. Nu nog een paar kleinere gaten dicht lassen en dan is die kant klaar.
Gister en vandaag kon ik dus helaas niks doen ivm dat mijn baas niet thuis was savonds. Dat is het nadeel van hobbyen op men werk. Echter van men baas begrijp ik het wel. Hij is liever aanwezig ( woont naast de zaak ) als er geklust word ivm eventuele ongelukken/brand.
Morgen overmorgen en zaterdag zal er wel weer volop gewerkt worden aan de kadett. Hoop toch wel dat ik zaterdag de rechterkant helemaal af heb. Dan nog een weekje aan de andere kant werken en dan hopen dat ik em voor de kerst in de verf heb zodat ie naar de garagebox kan.
Morgen weer een paar foto’s
17 december 2009 om 21:00 #17417621Zo vandaag weer bezig geweest. Kon gelukkig de auto van men pa meenemen want met de spartemet is het nu echt niet te doen.
Toen ik terug kwam van men werk naar huis lagen er 3 auto’s in de sloot. Waaronder een Astra GSi, jammer weer natuurlijk.
Maargoed ik ben veilig en heel aangekomen over de ijsbaan dat weg heet.
Hier ff een paar foto’s
1 kant is klaar. alleen nog de plaat in het interieur erover heen.
spul gelijk doorgelast, moet uiteraard de lassen nog afwerken.De binnenkant, deze doe ik nog ff schoonstralen en dik in de verf.
Morgen ff het spul afwerken en in de epoxy smeren. En als ik nog tijd heb ff de andere kant open slijpen.
18 december 2009 om 00:49 #17417622ach ,zie het positief,je weet nu dat je vloertje 100% goed is.
Als je m goed behandeld heb je dr geen omkijken meer naar.
Best een lekker idee.
Ziet er goed uit kerel!:thumbup19 december 2009 om 16:44 #17417623origineel gepost door asconahobbyist
ach ,zie het positief,je weet nu dat je vloertje 100% goed is.
Als je m goed behandeld heb je dr geen omkijken meer naar.
Best een lekker idee.
Ziet er goed uit kerel!:thumbupThnx !
En idd :P ! Vandaag het spul in de epoxy gezet en het voelt nu al goed. Alleen die plaat er overheen moet ik nog erin lassen. Das een beetje irritant werk maargoed dat komt uiteraard ook wel goed.De teermat haal ik er ook helemaal uit. En de bodem zet ik aan de binnenkant dan helemaal in de epoxy en daarover Sigma 525 verf. Dit is zeer taai en sterk spul. Of ik weer teermatten erin brand weet ik nog niet. Had in je Ascona project topic gelezen dat dit van 3M te krijgen is. Misschien dat het bij mij er ook weer in komt.
Ik heb de andere kant ook eens een beetje bekeken maar dat moet ook wel goed komen die is echt stukken beter dan deze kant.
Een collega van me heeft een nieuwe luchtsleutel gekocht en beweert daarmee men draagarmbouten wel los te krijgen. Dus 1 van deze komt er ook onder.
Wie weet wat het verschil van deze 2 is ?
Ook wil ik er PU bussen in zetten. Maar heb gehoord dat deze bussen snel kapot gaan ?? wie iemand daar iets over ?
24 december 2009 om 13:20 #17417624Iemand nog ervaring met PU bussen ?
Heb men uitlaatdelen nu ook binnen. Allemaal van Simons / Jetex. Einddemper word een originele demper van een GSi met een RVS eindstuk schuin omhoog ala Golf 1 GTi Supersprint stijl.
Updates aan de auto laten tot na de vakantie op zich wachten omdat de zaak nu dicht is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.