Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2009 om 21:58 #17417575
gaat de goeie kant op glenn!!!
hopelijk houd ie beter als je vorigegrtz frans
5 december 2009 om 22:10 #17417576origineel gepost door mrp-tech2
gaat de goeie kant op glenn!!!
hopelijk houd ie beter als je vorigegrtz frans
Thnx ! dat is wel de bedoeling van de verstevigingen :jerry Maargoed deze bodem is ook hard, dat scheelt ook een hoop. Bij de vorige was de vloermat 24/7 drijfnat vanwege een gat in de bodem bij de ophanging die voor de apk provosorisch was dicht gekit :jerry
7 december 2009 om 16:09 #17417577Echt een net project hoor, Keep up the good work!
7 december 2009 om 21:01 #17417578origineel gepost door 2e-c14nz
Echt een net project hoor, Keep up the good work!Dankje..
Heb net alleen iets ontdekt wat echt gigantisch klote is. Heeft me aan het twijvelen gezet om nog door te gaan uberhaupt om nog Opel te rijden. Ben het op het moment helemaal zat met die scheitauto’s
Hoe zit het.
Ik heb deze kadett gekocht van Meneer de Laat die hier ook op het forum zit. Hij had de kadett 2 weken pas toen ik hem kocht. Hij zei dat hij toch liever een C kadett had en een D kadett hem toch niet zo trok. Stond in de advertentie als een ” Harde Kadett !!” ik der heen hier en daar toch wat roest gevonden maargoed dat kan.
Ben ik dus vanavond met de bodem bezig maak ik de draagarmophanging schoon blijkt deze helemaal zijn dicht gekleid met 1 of ander staalplamuur achtig iets.. het lijkt wel beton.
Aan de rechterkant zit er niet eens meer een plaat over die draagarmophanging !!! meneer de Laat wist er van dat er een 2 liter in kwam hoe the fuck kan hij het in zen hoofd halen om deze auto dan toch te verkopen aan me. Ik had uiteraard beter kunnen kijken. Maar als je weet dat het minimaal 150 pk op komt dan zeg je toch iets !!! als ik het niet gevonden had. what the fack had er dan wel niet kunnen gebeuren, betaald hij de begravenis dan ?
Hij kon er zelf ook niet anders dan er vanaf weten. Dit zal wel de rede zijn geweest dat hij hem verkocht. En blijkbaar vond hij mijn leven niet zo belangrijk. Dit is zelfs met het originele 1200tje nog levensgevaarlijk.
Ik vind dit echt een hele grote naaistreek en vind het ook gigantisch onverantwoordelijk. Dit is echt de laatste oude Opel die ik heb gekocht. Ik zal hem zeker weten klaar maken. Heb er nu al teveel werk inzitten. maar het gaat zeker nog een maand duren voordat het laswerk klaar is.
Men E kadett GSi hou ik ook wel. Maar voor dagelijks vervoer gaat er wat anders komen. Iets nieuws iets dat niet Opel is. Ben het spuugzat met deze zooi.
En wat meneer de Laat betreft… ik hoop niet dat je nog meer van zulke auto’s heb verkocht en daarbij dus hoeveel levens je wel niet op het spel heb gezet.
Ik blijf er bij dat ik beter had kunnen kijken. Maar als iemand je vertelt dat het een 2 liter moet worden dan heb je toch wel het verstand om van de verkoop af te zien of in ieder geval het te laten zien zo dat ik ervan geweten had. Nogmaal, levensgevaarlijk.
Morgen komen foto’s
7 december 2009 om 21:11 #17417579dat is kut glenn
ik hoop dat je hem wel klaar kunt maken anders is wel heel erg zonde van al je werk
is het niet mogelijk hier nw materiaal voor te kopen ?
in ieder geval succes/ sterkte
dit is echt:cry:crygrtz frans
7 december 2009 om 21:16 #17417580Naaistreek of niet, je had beter moeten kijken…. zelf al helemaal omdat je wist DAT dat een erg bekend roest plek is bij de D kadettjes.
hij heeft hem ook maar kort gehad, tja kan door tal dingen komen.
zijn meerderen hier op het forum die autos niet langer dan paar weken hebben en dan alweer wisselen.
maar jij had toch al is eerder afgescheurde draagarm gehad? ik zou dan juist extra naar zulke plekken kijken!
7 december 2009 om 21:27 #17417581ergens is t verantwoording van de koper, maar er is wel aan gerommeld.
ik heb ook een plek ondekt bij mijn D by de draagarm byryderszijde. maar das enkel de voetplaat, en de balk is nog niet aangetast.
tevens is de veerschotel rot links achter, maar das ook zo gefixt.heb m by hans op de brug gehad, en had gezien dat de schotel wat werk nodig had, echter blijkt er een nieuw stuk in de balk te moeten van 15cm lang. das inmiddels gefixt.
maar daar is nooit aan gekloot, dus ik hoef ook niemand de schuld te geven.
7 december 2009 om 21:34 #17417582Heeft arta parts hier geen oplossing voor.
De plaatjes zullen uitkomst bieden:cry:cry:cry
theun
7 december 2009 om 21:36 #17417583ff netjes lassen en weer doorgaan met opbouwen ;)
7 december 2009 om 22:05 #17417584origineel gepost door sw16v
Naaistreek of niet, je had beter moeten kijken…. zelf al helemaal omdat je wist DAT dat een erg bekend roest plek is bij de D kadettjes.hij heeft hem ook maar kort gehad, tja kan door tal dingen komen.
zijn meerderen hier op het forum die autos niet langer dan paar weken hebben en dan alweer wisselen.
maar jij had toch al is eerder afgescheurde draagarm gehad? ik zou dan juist extra naar zulke plekken kijken!
Dat weet ik daarom zeg ik dat dus ook 2 keer. Ik heb er op men snuffert onder gelegen en de bodem van voor tot achter bekeken en het zag er goed uit. Dat was ook niet zo vreemd want hij was dus dicht gekleid enzovoort. Het was dus vanaf de buitenkant niet te zien.
Meneer de Laat bezit ook 2 C kadett aero’s dus hij heeft er ook verstand genoeg van. Ik blijf erbij dat als hij er van wist wat dus totaal niet onwaarschijnlijk is dat het verteld moest worden. Vooral omdat het om de veiligheid gaat, die van mij en die van anderen.
Nogmaals ik had beter kunnen kijken. Maar of ik het dan ook gezien had ? Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als ik smorgens in de krant lees dat er een ernstig ongeluk heeft plaats gevonden. Als je de foto’s heb je gezien dat zie je de ernst van de zaak wel. het is niet zomaar een gaatje.
7 december 2009 om 22:09 #17417585origineel gepost door mayhem
ergens is t verantwoording van de koper, maar er is wel aan gerommeld.ik heb ook een plek ondekt bij mijn D by de draagarm byryderszijde. maar das enkel de voetplaat, en de balk is nog niet aangetast.
tevens is de veerschotel rot links achter, maar das ook zo gefixt.heb m by hans op de brug gehad, en had gezien dat de schotel wat werk nodig had, echter blijkt er een nieuw stuk in de balk te moeten van 15cm lang. das inmiddels gefixt.
maar daar is nooit aan gekloot, dus ik hoef ook niemand de schuld te geven.
De verkoper heeft hier misschien ook niet aangerommeld. Ik weet haast wel zeker van niet. Ik denk dat hij er ook mee ””genaait”” is Maar dan zou hij toch dan beter moeten weten.
De schuld ligt uiteraard bij mezelf.. en het is uiteraard men eigen probleem. Maargoed als je zoiets als dit ontdekt dan doe je wel meer dan balen. Vooral als het niet anders geweest kan zijn dan dat de verkoper ervan wist.
7 december 2009 om 22:11 #17417586@ Theun, Frans en Freek
Hij gaat sowieso klaar gemaakt worden. Het gaat alleen een tijdje langer duren. Ik zat niet echt op een halve restauratie te wachten.
Het is alleen wel het laatste. Ik begin er nooit meer aan en vind het ontzettend jammer dat het op deze manier moet eindigen.
8 december 2009 om 07:15 #17417587Kan het niet zo zijn dat de verkoper het echt niet wist? Het is wel zwaar klote voor je! Maar goed, dit soort dingen heb je echt niet alleen bij Opel hor..
8 december 2009 om 08:15 #17417588das mooi klote man!
Nou moet ik zeggen dat het me niet onbekend voorkomt.
Ook bij de C Ascona meestal hetzelfde gelazer,zelfs als het er ogenschijnlijk goed uitziet zit er meestal wel ellende.
mn 87 er is denk de enige die echt hard is daar.
Inderdaad gewoon fixen,dan weet je zeker dat het goed zit.
Bij mijn C Ascona restauratie dacht ik ook dat de donorneus keihard was maar mooi dus niet,onder de pedalen evengoed een flink gat!
Ach,en als ie verders hard is…..
Blijft natuurlijk wel een autootje van 26 jaar oud waarvan de meeste exemplaren met een jaar of 10/12 al stokverrot op de sloop lagen.
Succes kerel!:thumbup8 december 2009 om 08:56 #17417589Damn zeg, dat is ook kl*te ze.! Ik weet nog dat ik toen ik mijn D kocht ik bij die ophanging te tectiel deraf heb gekrabd.. en gelukkig was de mijne daar hard, evenals bij de veerschotels trouwens.
Maar je moet hem echt afmaken hoor Glenn.! Dan issie gelijk helemaal goed.! ps. ik weet howe het is om tegenslagen te hebben met de D’s…
8 december 2009 om 21:43 #17417590ik zeg t je, aan de onderkant kijken zegt geen ruk.
je moet die tectyl matten aan de binnenkant eruit snokken, daar beginnen ze. als je daar de voetplaat eraf slijpt zie je ook gelijk waarom. de voetplaat zit onder een hoek van 45 graden op de balk, daar blijft dus alles tussen staan. eerdat ie aan de onderkant zichtbaar rot is, zit je dus al door die chassisbalk heen.
ik heb het geluk dat mijn balk niet is aangetast, zelfs geen blaasje, maar wel een stuk voetplaat van 10 by 20cm eruit geslepen ivm roestaanvreting.
9 december 2009 om 09:18 #17417591Ik ken dit.
Ook 1x zoiets gehad ding bij aankoop op de brug gehad niks te zien ook niet met prikken.
half Jaar later was er 1 plekje ingekomen en hopsa de rest ging ook mee.
En wij stonden bij toeval in de gargae voor nieuwe remblokken toen ze het ontdekten
Week ervoor nog 160 meegereden terwijl 25km per uur al teveel was.
Ze kunnen zo,n plek zo vakkundig maken dat het pas te laat opvalt.
Met alle gevolgen van dien.
Maar wij hebben het toen aangekaart door middel van aangifte ,want de man die deze auto gekeurt had was family van de handelaar en wist ervan.
Deze man mocht daarna ook geen keuringen meer doen.
Dus glenn hoe goed je ook oplet ze kunnen het heel profesioneel oplappen zonder dat je het ziet.
Sterkte met het oplappen9 december 2009 om 11:39 #17417592Waarom ben je nu Opel ineens zat? Elke auto roest of het nu een VW, Fiat, Mazda, Toyota, Mercedes of BMW is. En bij oude auto’s moet je gewoon altijd oppassen met wat je koopt, je kan roest verwachten, bodembescherming was zeer slecht in die tijden.
En jah er zitten ook oplichters tussen.
9 december 2009 om 12:18 #17417593als de vorige eigenaar de auto pas 2 weken had, is de kans groot dat hij er ook niks van wist.
en idd, alle oude auto’s zijn kwetsbaar. heb net het laswerk van een mercedes uit 1979 klaar. ding was echt stokverrot, maar het meeste zag je niet in eerste instantie.
BMW uit 1981 hier gehad 2 weken geleden, zelfde verhaal, ook verrot.
nieuwe dorpel ingelast, en hij belde vorige week dat de andere dorpel ook verrot is, wat echt niet te zien was. pas met kaal maken kwam het tevoorschijn.als je zekerheid wilt hebben moet je een hele nieuwe auto kopen. dan is het trouwens nog niet 100% zeker.
heb laatst een renault uit 1997 (op gas) onder handen genomen. kokerbalk helemaal verrot, evenals de dorpel aan de bermzijde.maar in ieder geval veel succes met klaar maken. tot nu toe ziet alles er mooi en netjes uit:thumbup
9 december 2009 om 16:01 #17417594lekker klote glenn
zal toch wel een oplossing zijn
en mocht je er echt niet uit komen geef even een gill
had je trouwens de platen nog ontvangen ?
9 december 2009 om 17:34 #17417595anders maken we er met z’n allen een group project van!!!
met de kennis die hier aanwezig is verdrijven we de roest duivel als een heuse exorcist!grtz frans
glenn minder wordt het the only way is up!!!!!!!!!!!
9 december 2009 om 22:04 #17417596Bedankt allemaal voor de reacties !
Ik ga de Kadett weer mooi klaar maken ! Zal een pens met werk zijn maar hij moet en zal weer helemaal fijn worden
@Dennis: Ik heb de platen ontvangen :)Foto’s laten nog even op zich wachten aangezien ik maandagnacht zo ziek als een hond ben geworden. Je kent het wel als je maag zich 20 keer binnestebuiten keert. Maargoed morgen wssnlijk als ik wat beter ben weer werken en zal dan ook wat foto’s schieten.
Ben nu wel aan het sparen en een klein beetje opzoek naar iets nieuwers.. wat overgens geen Opel zal zijn ( anders kan ik er toch niet vanaf blijven ) Zal sowieso iets zijn waar ik de slooppremie mee kan aanspreken zodat ik men Omega kan inleveren.
9 december 2009 om 22:24 #17417597als je geen roest wilt kan je een astra G gaan halen,die hebben er weinig last van.
Escortjes rotten ook als de neten en vorige week bij de plaatwerker die mn Ascona doet een Golf 3 op de brug zien staan uit 97 met de dorpels links en rechts van voor tot achter verrot.
Ford focus,onderkanten deuren roesten
Nissan Almera oud type,dorpels rotten en frontbalk
Nissan Almera nieuw type frontbalken rotten
Ford Ka,overal roest.
Das wat ik zo even weet
Je ziet het,is niet alleen Opel;)10 december 2009 om 06:33 #17417598origineel gepost door GlennGSI
Dankje..
Heb net alleen iets ontdekt wat echt gigantisch klote is. Heeft me aan het twijvelen gezet om nog door te gaan uberhaupt om nog Opel te rijden. Ben het op het moment helemaal zat met die scheitauto’s
Hoe zit het.
Ik heb deze kadett gekocht van Meneer de Laat die hier ook op het forum zit. Hij had de kadett 2 weken pas toen ik hem kocht. Hij zei dat hij toch liever een C kadett had en een D kadett hem toch niet zo trok. Stond in de advertentie als een ” Harde Kadett !!” ik der heen hier en daar toch wat roest gevonden maargoed dat kan.
Ben ik dus vanavond met de bodem bezig maak ik de draagarmophanging schoon blijkt deze helemaal zijn dicht gekleid met 1 of ander staalplamuur achtig iets.. het lijkt wel beton.
Aan de rechterkant zit er niet eens meer een plaat over die draagarmophanging !!! meneer de Laat wist er van dat er een 2 liter in kwam hoe the fuck kan hij het in zen hoofd halen om deze auto dan toch te verkopen aan me. Ik had uiteraard beter kunnen kijken. Maar als je weet dat het minimaal 150 pk op komt dan zeg je toch iets !!! als ik het niet gevonden had. what the fack had er dan wel niet kunnen gebeuren, betaald hij de begravenis dan ?
Hij kon er zelf ook niet anders dan er vanaf weten. Dit zal wel de rede zijn geweest dat hij hem verkocht. En blijkbaar vond hij mijn leven niet zo belangrijk. Dit is zelfs met het originele 1200tje nog levensgevaarlijk.
Ik vind dit echt een hele grote naaistreek en vind het ook gigantisch onverantwoordelijk. Dit is echt de laatste oude Opel die ik heb gekocht. Ik zal hem zeker weten klaar maken. Heb er nu al teveel werk inzitten. maar het gaat zeker nog een maand duren voordat het laswerk klaar is.
Men E kadett GSi hou ik ook wel. Maar voor dagelijks vervoer gaat er wat anders komen. Iets nieuws iets dat niet Opel is. Ben het spuugzat met deze zooi.
En wat meneer de Laat betreft… ik hoop niet dat je nog meer van zulke auto’s heb verkocht en daarbij dus hoeveel levens je wel niet op het spel heb gezet.
Ik blijf er bij dat ik beter had kunnen kijken. Maar als iemand je vertelt dat het een 2 liter moet worden dan heb je toch wel het verstand om van de verkoop af te zien of in ieder geval het te laten zien zo dat ik ervan geweten had. Nogmaal, levensgevaarlijk.
Morgen komen foto’s
He glen das balen zeg.
maar ik kan je met zekerheid zeggen dat meneer de Laat er echt niets van af wist hij had die auto zelfs nog na laten kijken door een bevriende garage houder en zelfs hij had dit probeem niet gezien. anders had hij je deze wagen echt niet verkocht als harde kadett.
de rede van de verkoop was dat hij liever C kadetjes heeft en daar is niets van gelogen.
verder wens ik je suc6 met opknappen en gelukkig heb je het zelf optijd ondektmvg Paul
10 december 2009 om 11:00 #17417599Bij die oudjes komt dat niet zo nauw haha, had laatst bij een oude Fiat 2 nieuwe bodemplaten en dorpels ingemaakt met zinkor staal, staat me pa te lullen met wat en kennis ( in de 65 ) van hoe ze het vroeger deden…. gewoon dichtsmeren met matten :P :cry , roest naar binnentikken en smeren. :fy1
Zeg ik van is toch levensgevaarlijk…. zeggen ze jah tijd is geld, vroeger moest je improviseren :cry
Hehe, maar kon niet aan het verstand brengen dat het levensgevaarlijk is :sleeping
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.