Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2009 om 17:50 #17417550
origineel gepost door thomas-opel83
bij mij heeft het altijd goed gewerkt,was van een of andere vw,audi die filter.Ok ik zal eens bij de automatrialenzaak vragen of ze iets voor me hebben :) Thnx! goeie tips zijn altijd welkom :P
21 november 2009 om 18:43 #17417551bij autosport matrialen zaken hebben ze ze ook.
kijk bijvoorbeeld eens bij biesheuvel autosport op de site,prima service ook daar!21 november 2009 om 19:46 #17417552origineel gepost door thomas-opel83
bij autosport matrialen zaken hebben ze ze ook.
kijk bijvoorbeeld eens bij biesheuvel autosport op de site,prima service ook daar!Jah idd, maar dan zit je ook gelijk weer aan verzendkosten vast :jerry Ik moet sowieso nog bij de automatrialenzaak zijn volgende week dus dan haal ik gelijk ff zo’n filter :)
22 november 2009 om 17:01 #17417553vandaag even het kadettje deels gesloopt :jerry motorblokje vlink kaal gemaakt, aanbouwdelen er af, kachel motor etc er af. orginele alarm er af, zijschermen bumper knipperlichten alles er af, en ook nog even b100 gespeeld hahahah :jerry foto`s post glenn wel king:
22 november 2009 om 18:58 #17417554origineel gepost door wessaa
vandaag even het kadettje deels gesloopt :jerry motorblokje vlink kaal gemaakt, aanbouwdelen er af, kachel motor etc er af. orginele alarm er af, zijschermen bumper knipperlichten alles er af, en ook nog even b100 gespeeld hahahah :jerry foto`s post glenn wel king:jep jep we zijn begonnen met slopen, eeeh ik bedoel demonteren…
Hier een paar foto’s
Zo staat ie er nu bij, morgen sleep ik hem naar men werk.
De kop eraf gehaald zodat ik een beetje ruimte heb om te lassen.. uitlaat gaat er ook nog onderuit maar dat doe ik ff op men werk..
mooi thuis aan het beunen, nog niet in de garagebox omdat men werk +- 1,5km van men huis is en van de garagebox wel wat verder :P
B-100 aka Wessaa was er ook. De antenne vond ie wel heel intressant. Hij had zo ongeveer ontvangst tot en met de Baron die op een schip zat aan de middelandse zee :’) Wessaa had ook aaaaaaltijd pech dat het hier niet zulk mooi weer was :’)Had ook nog een remleidingfelssetje gekocht
De achteras alvast voorzien van nieuwe remleiding. Onder de auto word ook alles vernieuwd.
Van midlock, werkt prima ! :)23 november 2009 om 09:12 #17417555Mooie as man.! Ziet er weer goed uit.
25 november 2009 om 16:55 #17417556origineel gepost door custom
Mooie as man.! Ziet er weer goed uit.dankje !
Kadett staat onderant sinds maandag op men werk. Gister en eergister avond mooi bezig geweest. Zit toch wel iets meer werk ik dan ik dacht. kan vanavond ook niks doen omdat er niemand op de zaak is.. Maar morgen ga ik er weer tegen an :P
Wie weet trouwens waar ik koperen 8mm leiding kan krijgen voor de aanvoer en retour van de brandstof. Heb Lenssen Motorsport gevonden maar 9 euro per meter vind ik te gek, heb zeker een metertje of 8 a 8,5 nodig.
25 november 2009 om 18:20 #17417557waar om beslist koper ?
rubber of plastic (als orgineel)kan toch ook
blijft een leerzaam topic trouwens
voor een aspirant D rijdergrtz
25 november 2009 om 19:31 #17417558origineel gepost door mrp-tech2
waar om beslist koper ?
rubber of plastic (als orgineel)kan toch ook
blijft een leerzaam topic trouwens
voor een aspirant D rijdergrtz
metaal/koper is origineel onder een e kadett gsi :P
komt druk op te staan hea :) slang kan ook wel maar dat vind ik niet zo netjes onder de auto + dat hetbsneller lek kan raken dan koper.
Ben trouwens blij dat je het een leerzaam topicvind. dat was namelijk ook een beetje de bedoeling dat het voor andere makkelijker word en niet 2 keer het wiel hoeven uit te vinden :P
26 november 2009 om 11:35 #17417559origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door mrp-tech2
waar om beslist koper ?
rubber of plastic (als orgineel)kan toch ook
blijft een leerzaam topic trouwens
voor een aspirant D rijdergrtz
metaal/koper is origineel onder een e kadett gsi :P
komt druk op te staan hea :) slang kan ook wel maar dat vind ik niet zo netjes onder de auto + dat hetbsneller lek kan raken dan koper.
Ben trouwens blij dat je het een leerzaam topicvind. dat was namelijk ook een beetje de bedoeling dat het voor andere makkelijker word en niet 2 keer het wiel hoeven uit te vinden :P
jij hebt toch ook niet het wiel uit gevonden, wel een verbreed stalen wielen feteshisme hahahahahaahah
27 november 2009 om 06:45 #17417560origineel gepost door wessaa
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door mrp-tech2
waar om beslist koper ?
rubber of plastic (als orgineel)kan toch ook
blijft een leerzaam topic trouwens
voor een aspirant D rijdergrtz
metaal/koper is origineel onder een e kadett gsi :P
komt druk op te staan hea :) slang kan ook wel maar dat vind ik niet zo netjes onder de auto + dat hetbsneller lek kan raken dan koper.
Ben trouwens blij dat je het een leerzaam topicvind. dat was namelijk ook een beetje de bedoeling dat het voor andere makkelijker word en niet 2 keer het wiel hoeven uit te vinden :P
jij hebt toch ook niet het wiel uit gevonden, wel een verbreed stalen wielen feteshisme hahahahahaahah
haha jah waarom denk je dat men wielen gebroken wit zijn :P
met de kadett zit het trouwens ff tegen. is wel iets meer werk die chassisbalken doorlassen dan ik dacht. en gister heeft het lasapparaat ook de geest gegeven. als het goed is komt vandaag iemand van lorch ff langs om te kijken/fixen
Hopelijk kan ik vanavond nog verder
27 november 2009 om 08:04 #17417561Ja Glenn… Het zit altijd tegen..
Had je mijn mailtje nog gehad..? Dat deeltje is het enigste wat bij mij nog tegenzit, dan issie klaar. :D
27 november 2009 om 14:10 #17417562origineel gepost door custom
Ja Glenn… Het zit altijd tegen..Had je mijn mailtje nog gehad..? Dat deeltje is het enigste wat bij mij nog tegenzit, dan issie klaar. :D
haha idd hoe meer je demonteerd hoe meer roest je vaak tegen komt :P maare over die schotels ? ben denk ik vergeten te antwoorden :’). zodra de kadett klaar is op men werk dan gaat ie naar de garagebox en gaan de veerpoten eronder weg. dan mag je ze hebben. maar weet je zeker dat je die van een d kadett nodig hebten niet van een e kadett ?
27 november 2009 om 14:14 #17417563origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door wessaa
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door mrp-tech2
waar om beslist koper ?
rubber of plastic (als orgineel)kan toch ook
blijft een leerzaam topic trouwens
voor een aspirant D rijdergrtz
metaal/koper is origineel onder een e kadett gsi :P
komt druk op te staan hea :) slang kan ook wel maar dat vind ik niet zo netjes onder de auto + dat hetbsneller lek kan raken dan koper.
Ben trouwens blij dat je het een leerzaam topicvind. dat was namelijk ook een beetje de bedoeling dat het voor andere makkelijker word en niet 2 keer het wiel hoeven uit te vinden :P
jij hebt toch ook niet het wiel uit gevonden, wel een verbreed stalen wielen feteshisme hahahahahaahah
haha jah waarom denk je dat men wielen gebroken wit zijn :P
met de kadett zit het trouwens ff tegen. is wel iets meer werk die chassisbalken doorlassen dan ik dacht. en gister heeft het lasapparaat ook de geest gegeven. als het goed is komt vandaag iemand van lorch ff langs om te kijken/fixen
Hopelijk kan ik vanavond nog verder
dat is balor!
als je verder nog hulp nodig hebt dan hoor ik het wel, kan weer redelijk goed lopen dus haha, alleen morgen naar essen lekker in een rolstoel mee :jerry :jerry :jerry :jerry
27 november 2009 om 16:02 #17417564Glenn, volgens mij zijn die hetzelfde maar dat weet ik dus niet omdat ik die d kadett veerpoten al heb weggegooid :(
27 november 2009 om 20:48 #17417565origineel gepost door custom
Glenn, volgens mij zijn die hetzelfde maar dat weet ik dus niet omdat ik die d kadett veerpoten al heb weggegooid :(Aah ok op die fiets :P zodra ik het spul eronder uit heb ga ik een fototje maken en dan stuur ik die wel naar jou. Kun je ff kijken of het dezelfde zijn :) Als je eerder andere vind hoor ik het wel :)
Vandaag nogal wat tegenslag gehad :”’) !! de spartamet is er mee opgehouden… de gasschuif is afgebroken. Nieuwe is al besteld :P BEn ook bezig met een carburateur opboren naar 11 mm ff kijken of men dellorto sproeiers van men ouwe aerox derin passen en dan eens zien wat ie dan doet :jerry
Ben met de kadett niet verder gegaan, lasapparaat is nog steeds kapot. Krijgen maandag een andere en dan gaat deze voor reparatie weg. Is waarschijnlijk het motortje die voor de draadaanvoer zorgt of storing in het gene wat de stroomaanvoer regelt naar het motortje….
Morgen ook maar es in Essen kijken bij de motorshow. Ik ga met men broer mee met Dutch Blitz Society das een opel club hier uit de buurt..
27 november 2009 om 20:50 #17417566origineel gepost door wessaa
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door wessaa
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door mrp-tech2
waar om beslist koper ?
rubber of plastic (als orgineel)kan toch ook
blijft een leerzaam topic trouwens
voor een aspirant D rijdergrtz
metaal/koper is origineel onder een e kadett gsi :P
komt druk op te staan hea :) slang kan ook wel maar dat vind ik niet zo netjes onder de auto + dat hetbsneller lek kan raken dan koper.
Ben trouwens blij dat je het een leerzaam topicvind. dat was namelijk ook een beetje de bedoeling dat het voor andere makkelijker word en niet 2 keer het wiel hoeven uit te vinden :P
jij hebt toch ook niet het wiel uit gevonden, wel een verbreed stalen wielen feteshisme hahahahahaahah
haha jah waarom denk je dat men wielen gebroken wit zijn :P
met de kadett zit het trouwens ff tegen. is wel iets meer werk die chassisbalken doorlassen dan ik dacht. en gister heeft het lasapparaat ook de geest gegeven. als het goed is komt vandaag iemand van lorch ff langs om te kijken/fixen
Hopelijk kan ik vanavond nog verder
dat is balor!
als je verder nog hulp nodig hebt dan hoor ik het wel, kan weer redelijk goed lopen dus haha, alleen morgen naar essen lekker in een rolstoel mee :jerry :jerry :jerry :jerry
Zekah :P maare hebben ze je al geholpen deraan dan ??? :o Maar das wel beter voor je denk ik in de rolstoel :P kun je wel een beetje auto rijden dan ??
28 november 2009 om 06:39 #17417567veel plezier vandaag.. zou ook gaan maar wegens omstandigheden.. (geen geld omdat ik een nieuwe keuken heb gekocht) ga ik niet ;)
29 november 2009 om 12:46 #17417568origineel gepost door custom
veel plezier vandaag.. zou ook gaan maar wegens omstandigheden.. (geen geld omdat ik een nieuwe keuken heb gekocht) ga ik niet ;)Hej jah dank je nog :P was super gezellig en veel moois gezien, nog een leuk spiegeltje voor de kadett gekocht verder eigenlijk niks gekocht daar. Zag bij westuning nog wel de donkere achterlichten voor men D tje maar die kosten 150 euro, net als op hun site.. leek me een beetje onzin om ze dan op essen te halen als ze het zelfde kosten..
Nieuwe keuken is ook nodig hea :P keer een jaartje overslaan van essen is bij zo’n aanwinst ook minder erg dan hea :jerry
30 november 2009 om 08:13 #17417569Heej, Ja dan is je voordeel ook weg.. Heb wel veen foto’s gezien al en ga volgend jaar wel zeker weer.!
30 november 2009 om 09:57 #174175708 mm koperleiding kun je bij een kampeerwinkel/caravanzaak vaak nog wel halen, was volgens mij ongeveer 5 euro per meter. Gebruiken ze daar in ieder geval als gasleiding. Kun je dan weer prima een rubberen benzineslang overheen vastzetten, heb t ook gebruikt onder de corsa! Een leuk alternatief is pneumatiek leiding, heb je ook in 8mm, is semitransparant en goed stug en vaak ook nog benzinebestendig (wel handig iig :thumbup). Weet alleen niet waar je dan als consument moet verkrijgen…
succes drmee!
EDIT:
gasleiding30 november 2009 om 11:09 #17417571origineel gepost door shoarmaschotel
8 mm koperleiding kun je bij een kampeerwinkel/caravanzaak vaak nog wel halen, was volgens mij ongeveer 5 euro per meter. Gebruiken ze daar in ieder geval als gasleiding. Kun je dan weer prima een rubberen benzineslang overheen vastzetten, heb t ook gebruikt onder de corsa! Een leuk alternatief is pneumatiek leiding, heb je ook in 8mm, is semitransparant en goed stug en vaak ook nog benzinebestendig (wel handig iig :thumbup). Weet alleen niet waar je dan als consument moet verkrijgen…succes drmee!
EDIT:
gasleidinghej jah gasleiding idd, heb nu lpg leiding bestelt. even kijken of dat wat is.. pneumatiek leiding is ook een mooi alternatief alleen heb ik het niet zo op kunstof :P thnx in ieder geval !
30 november 2009 om 16:33 #17417572origineel gepost door custom
Heej, Ja dan is je voordeel ook weg.. Heb wel veen foto’s gezien al en ga volgend jaar wel zeker weer.!haha idd :P dus tjah wel ff gekwijlt bij de EDS stand… die inlaten voor C20XE zijn echt dik. Volgende jaar hoop ik ook weer te gaan :P al is er bijna wel elk jaar het zelfde.. maargoed het sfeertje alleen al is leuk
1 december 2009 om 21:03 #17417573Aaah lekker men harses verbrand :’) ! en heb links een lasoog :’) Wel goed opgeschoten met de kadett. Rechter kant is nu zo goed als klaar, alles gelast. Alleen de draagarm ophanging aan de onderkant wil ik nog doorlassen alleen dan moet ie op de brug en daar staat nu een Scania Top line op dus dat gaat niet..
Verder alleen de linkerkant nog doorlassen en de radiateur op de plek, dan kan ik de motorruimte spuiten.. Hoop het spuiten zaterdag te doen.
Ik zal morgen ook ff een paar foto’s schieten
5 december 2009 om 21:11 #17417574Zo, maar weer es een paar foto’s van afgelopen week
alles schoongemaakt
balken links en rechts klaar.
rechts klaar
links alvast kaal gemaakt is nu ook gelast.
Onder de koplampen lekker rottig haha :P dit ontroest ik alleen.. Het is verder niet dragend of voor stevigheid.. het zal ooit nog wel een keer vervangen worden samen met het gehele voorfront aangezien er een deuk in de keienvanger zit en de slotplaat is ook een beetje roestig.. Hij heeft een keer schade gehad aan de voorkant. Dit is in een ver verleden wel netjes gerepareerd maar roest daardoor nu na jaren wel weer.
Heb de radiateur er nu ook zo goed als in.. dan alleen nog onder de auto de draagarmophanging verstevigen, deze is niet rot maar wil ook niet dat het weer gaat scheuren dus word voor de zekerheid aangepakt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.