Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2009 om 13:25 #17417474
origineel gepost door custom
benzinepomp opnieuw aansluiten met leidingen, oliekoeler afhangen, nieuwe accu zoeken deze heeft maar 9v. meer in zich ;) electrische is allemaal gesoldeerd, en volgens mij nog goed ook ;) alleen de geschakelde + zit niet goed, want die draad is bij mij anders dan bi de jouwe. ik heb een aparte Gesch. + getrokken.kijk de afwerkingen allemaal, gaat mooi zo !
Ook goed dat je een nieuwe geschakelde plus hebt getrokken, weet je tenminste zeker dat er een plus op de draad staat.
Er is ook weer een update voor mijn motorombouw ! ik heb een complete Dis ontsteking gevonden voor men Coscast Dis kop en ga ik morgen ophalen ! best blij mee opzich
13 augustus 2009 om 06:11 #17417475Realxxed man, komt er ook weer schot in de zaak.. Wanneer moet ie de weg weer op, of denk je nog niet op die termijn..?
13 augustus 2009 om 08:21 #17417476origineel gepost door custom
Realxxed man, komt er ook weer schot in de zaak.. Wanneer moet ie de weg weer op, of denk je nog niet op die termijn..?Jah ben er best wel blij mee omdat dat spul nogal moeilijk te vinden is. Verder denk ik nog niet echt aan een bepaalde tijd dat hij klaar moet zijn, lekker rustig aan doen :P Moet nog wat delen van de motor spuiten wat delen laten glasparelstralen dan de motor verder opbouwen. Maar dat ik die ontsteking ga ophalen is idd al een beste schot in de zaak !
13 augustus 2009 om 08:29 #17417477komt helemaal goed zo te zien.!
Ik heb ook nog een set velgen die gestraald en gespoten moet worden… maarja..
13 augustus 2009 om 13:18 #17417478origineel gepost door custom
komt helemaal goed zo te zien.!Ik heb ook nog een set velgen die gestraald en gespoten moet worden… maarja..
uiteraard king: maare wat voorn velgen gaat het om, zit er poedercoating op nu en welke kleur moeten ze worden ??
13 augustus 2009 om 15:02 #17417479Setje calibra putdeksels…. kleur, of wit of zwart of zilver… weet het nog niet…
Ik denk dat wit het mooist is.
14 augustus 2009 om 17:53 #17417480origineel gepost door custom
Setje calibra putdeksels…. kleur, of wit of zwart of zilver… weet het nog niet…Ik denk dat wit het mooist is.
ok mooi spul :P Wit (L) haha :P maare waar komen ze onder dan ?
ff een klein updatje wat betreft het slopen van de D kadett, hij is vandaag door de buurman van men broer opgehaald voor het oud ijzer en staat nu daar… volgende week ff de laatste dingen eraf halen.
Auto met de buurman van men broer :jerry
Achter de Merc
29 augustus 2009 om 20:56 #17417481Kleppendeksel, distributie afdekkap en de ”L” gespoten, de letters op de L zijn niet helemaal strak omdat ik niet zown vaste hand heb haha :P zit wel mooi onder de blanke lak allemaal.
Die blauw is de kleur van de auto A 243 en het wit is dezelfde van men velgen ReinweiB, ral 9010
31 augustus 2009 om 14:27 #17417482Heej Glenn,
Ziet er goed uit.! en afscheid genomen van de oude D zie ik..
de Calibra putdeksels komen onder de Corsa B.
vrijdag ga ik de ganse dag aan de D verder met een kennis, dus hoepnlijk issie dan af :D
13 september 2009 om 16:48 #17417483Ik zat eens met Jimmy ( custom ) via mail te praten over een uitlaat onder een D kadett met 2 liter motor.
Nou kwamen we op een GTE uitlaat uit ( voor een Kadett D GTE 18i.. ) deze is 52mm diameter. De originele pijp van een C20XE is 54mm… maakt het uit als je dan met een 52mm pijp gaat rijden ?? Ik zit namelijk anders te denken aan een Golf 2 diesel midden demper, deze is wel 54mm… ik weet alleen niet of een diesel demper net zoveel dempt als een demper van een benzine motor ?
14 september 2009 om 16:41 #17417484die 2 mm is bijna niet te merken gok ik zo.
en in apeldoorn doen ze niet meer zo moeilijk om een beetje kabaal :jerry
van de week op de kayersdijk was controle, ben 4x langs gereden om te kijken of ze me van de weg gingen plukken..
1ste x gewoon normaal rijden.
2e x rijden met alleen m`n angel eyes aan in het donker
3e x rijden met alles aan , reed op dat stukje 70 en keihard de muziek aan.
4e x rijden, de straat er tegenover met een noodgang uit komen zeilen..
en nog niet aanhouden he hahaahha knooiers:jerry:jerry:jerry14 september 2009 om 19:46 #17417485wesley wesley toch, wegpiraat :P nee maar het gaat me niet zo zeer om de politie maar meer omdat ik met 120 op de snelweg niet knetter gek wil worden van de herrie :P
14 september 2009 om 20:04 #17417486220 op de snelweg bedoel je toch ;)
30 september 2009 om 09:42 #17417487Glenn,
Ik ben aan het zoeken en de gte einddemper diameter is 49… de middendemer van deze zou 45 zijn… hetzelfde als van de 1.6
Dat is dus eigenlijk te krapjes.. nu zit ik te denken om uitlaatbuis te kopen van 57mm en zelf op maat te maken (vriend van me kan dat)…
30 september 2009 om 16:02 #17417488origineel gepost door custom
Glenn,Ik ben aan het zoeken en de gte einddemper diameter is 49… de middendemer van deze zou 45 zijn… hetzelfde als van de 1.6
Dat is dus eigenlijk te krapjes.. nu zit ik te denken om uitlaatbuis te kopen van 57mm en zelf op maat te maken (vriend van me kan dat)…
haha jah 220 op de autobahn :P..
Maar die uitlaat, wat ik doe is een einddemper van een E kadett gsi ( originele ) middendemper van een golf 2 diesel of iets anders, net een beetje wat ik in het magazijn van de automatrialenzaak tegen kom en dan de rest maken van c20xe uitlaat selen van men ouwe E kadett.. Kga dus ook zelf wat eronder maken.
verder maak ik het wel demontabel met flenzen zodat ik evetueel bij teveel herrie nog een middendemper kan plaatsen ( als er ruimte voor is ) ben er nog niet overuit of ik de katylisator plaats.. zou dit nodig zijn bij het omkeuren ?
1 oktober 2009 om 08:00 #17417489Denk het wel… je zit dan natuurlijk ook met je emissie eisen, en ik zou het voor omkeuren zo origineel mogelijk maken.
Ik ga eerst zo een 1.6 middendemper kopen en daarna 1tje op maat maken, kan ik vast rijden :D
1 oktober 2009 om 08:02 #17417490lekte die SEH trouwens KVS bij jou… bij mij bleef tie maar lekken, na lang zoeken gister gevonden bij de slang onder d edynamo, die op het blok zit… dus die heb ik vernieuwd en vast gedraaid..en hij lekt neit meer nu.. (vanmorgen neit iig)
uitlaat geluid is voor mij geen probleem,. hier maakt niemand daar ene probleem van :D
1 oktober 2009 om 13:06 #17417491origineel gepost door custom
lekte die SEH trouwens KVS bij jou… bij mij bleef tie maar lekken, na lang zoeken gister gevonden bij de slang onder d edynamo, die op het blok zit… dus die heb ik vernieuwd en vast gedraaid..en hij lekt neit meer nu.. (vanmorgen neit iig)uitlaat geluid is voor mij geen probleem,. hier maakt niemand daar ene probleem van :D
met die emissie eisen zullen ze dan kijken naar wat de auto mag hebben of naar wat de motor mag hebben ?
Hij lekte bij mij trouwens alleen bij de radiateur niet bij het blok zelf, misschien door het demonteren uit de auto en het vervoeren en inbouwen enzo ?
1 oktober 2009 om 18:24 #17417492Ja zou kunnen, maar na lang zoeken heb ik het gevonden.. uitlaat is ook besteld..
als jij hem laat keuren met dit blok erin, dus op kenteken.. zou het even bij dhz twente navragen.
2 oktober 2009 om 17:39 #17417493origineel gepost door custom
Ja zou kunnen, maar na lang zoeken heb ik het gevonden.. uitlaat is ook besteld..als jij hem laat keuren met dit blok erin, dus op kenteken.. zou het even bij dhz twente navragen.
Goeie zaak, uitlaat ff derop dus en gaan ! :P
Mja of het keuren echt doorgaat moet ik tzt maar kijken, had gelezen dat per 1 januarie het weer veranderd ging worden met de omkeuring.. en voor 1 januari heb ik em niet klaar.. Dus tjah :P eerst maar eens afwachten wat er gaat veranderen :)
2 oktober 2009 om 17:56 #17417494Ja inderdaad.. de mijne blijft voorlopig ook nog even een stille 2 liter.
uitlaat eronder, en wiellagers laten zetten.. dan issie klaar. Alleen de stuurhuis hoes is gescheurd, maar dat laat ik wel vervangen :) Hoop met een weekje of 2/3 te kunnen APKén.
17 oktober 2009 om 18:24 #17417495Zo de Kadett maar eens verlaagt met een V-MAXX setje via Pipo..
Ook de sfi vervanger die ik van Sjoerdie heb gekocht gespoten
toch wel een verschil tussen origineel en -80 haha
17 oktober 2009 om 18:47 #17417496ff over het omkeuren:
ze kijken naar de emissie eisen van het jaar wanneer jouw auto gebouwd is…
dus ik met corsa a uit 83 mag gewoon 3.5% stationair hebben…en jij dus waarschijnlijk ook
ziet er verder wel erg netjes uit van je
17 oktober 2009 om 19:08 #17417497origineel gepost door TRPower
ff over het omkeuren:ze kijken naar de emissie eisen van het jaar wanneer jouw auto gebouwd is…
dus ik met corsa a uit 83 mag gewoon 3.5% stationair hebben…en jij dus waarschijnlijk ook
ziet er verder wel erg netjes uit van je
ok dat is dan wel ideaal. de emissie is dan altijd goed.. Kan ik trouwens welop kenteken laten zetten dat de motor minder uitstoot heeft? ze gaan hier in apeldoorn namelijk proeven doen met dat oudere auto’s meer parkeergeld moeten betalen.. en dat zie ik niet zo zitten :P
Dankje btw ^^
17 oktober 2009 om 19:37 #17417498hmm, je kan proberen of je m als u9 ofzo op kenteken zou kunnen krijgen, dan zou je idd minder uitstoot hebben als n carb motor…
ik wil zelf juist dat ik tot 3,5% mag gaan,omdat ik met webers ga rijden.
voor mij is die corsa toch geen daily drive… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.