Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett, C20XE. winterstalling + nieuwe delen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2009 om 13:57 #17417449
Zeg het eens Freek :jerry
21 juni 2009 om 17:31 #17417450Zo, weer eens beetje aan het kijken hoe ik de C20XE in de D kadett wil hebben. Na de vakantie wil ik de motor laten reviseren ( kop en onderblok los, dan zelf opbouwen )
Ik heb ook eens naar de uitlaat gekeken, bij de grijze kadett had ik de uitlaat van een E kadett Gsi pasgemaakt onder de D kadett… ik zat alleen met het probleem dat de middendemper een veel te grote diameter heeft en dus tegen de tunnel aan rammelde.
Bij de blauwe kadett wil ik het anders gaan doen.
na wat zoeken heb ik deze dempers gevonden:
plaatje
De auto moet stil zijn, net alsof de originele 1200 er nog inligt. Het vermogen moet er alleen niet onder lijden, hij moet dus niet geknepen worden.
De diameter van een C20XE uitlaat is 54mm deze demper is 63.5mm.. ben van plan om vanaf het uitlaatspruitstuk alles 63.5mm te maken.
Wie heeft dus ervaring met deze dempers en weet hoe stil ze zijn, heb ik genoeg aan 1 demper of kan ik er beter 2 onder maken ( + een einddemper uiteraard )
21 juni 2009 om 19:31 #17417451die dempt amper. ik heb daarvan de langste in RVS en een zelfde maar dan kleiner als einddemper. rest van de uitlaat is 60mm RVS.
http://s30.photobucket.com/albums/c341/mayhem22/?action=view¤t=03052009007.flv
klinkt heerlijk, maar niet bepaald als een 1200
23 juni 2009 om 21:53 #17417452tis een open uitlaat, die is heel moeilijk te dempen op de kleine lengte die je onder een corsa hebt, je kan er ook wel silencers in zetten die doen het wel aardig bij simons dempers king:
27 juni 2009 om 19:52 #17417453bedankt voor de info over deze dempers… moet wat anders gaan zoeken dus.
Schijnt dat de tussendempers van een Golf 2 turbo diesel dezelfde diameter aansluiting als de C20XE pijp.
Daar maar eens naar kijken dus…Laatst ook even de wielen van mij op men broers polo gepast, dit paste dus niet door de diameter van het n14aafgat. wel jammer want we wouden even weten of men broer 14” 8J kon hebben, maargoed.. wel een leuk fototje van zijn wielen onder mijn kadett haha :P 13” met 175-50/13 banden
Ook dacht een collega van me grappig te zijn toen hij een busje van de Autohaas VW dealer moest plakken :’)
Kreeg hem er niet mer af omdat die door de zon aardig vast gebakken is… zet hem van de week in de stickerplak hal en dan zorg ik dat ie eraf gehaald word en dat er op de ruit boven in ”Opel” of ”Kadett” komt te staan haha :P
Wat betreft de motorrevisie is er ook een vordering. De C20XE van mij word niet gereviseerd, hij gaat de verkoop in. Want ! Ik ben vandaag naar Brunssum geweest ( 200km rijden ) en heb daar een gereviseerde C20XE gekocht. Aanstaande zaterdag ga ik hem ophalen dan is hij helemaal klaar. Het is een C20XE met nieuwe Mahle zuigers, 20XE krukas uiteraard uitgebalanceerd, uitgewogen en gepolijste drijfstangen, XEV klepstoters, zuigers ingeslepen voor een andere nokkenas ( ivm de kleplift ) afgedraaid vliegwiel en de kop is een Coscast kop die 3000km geleden gereviseerd is hij zal door de man waar ik de motor van koop helemaal gereinigd worden, de kleppen ingeslepen worden en uiteraard nieuwe klepsteelhoedjes. De motor word verder in elkaar gezet deze week zodat hij in principe erin gehangen kan worden en starten maar. Krijg er overgins ook nog een jaar garantie bij.
Van Anton Notten koop ik de motor hij heeft een BMW motorenzaak in Brunssum maar deed voor de hobby het reviseren van Opel motoren. Hij stopt er echter mee en doet het hele zooitje weg. Hij zelf heeft rond de 45 a 50 C20XE’s gereviseerd en heeft nu een hele berg met onderdelen verzameld dat kon nu ook allemaal weg kon. Mooi adresje dus voor motoronderdelen.. stond ook nog een gereviseerde C20NE die moest echter nog in de auto van zijn vader komen.
Aankomende zaterdag komen er foto’s van het blok en de verdere specificaties, waarom ik trouwens dit heb gedaan ipv van het reviseren van men eigen motor is de prijs. Dit kost me minder dan de helft dan dat ik kwijt zou zijn voor een complete revisie van men eigen motor + dat ik dan een Coscast kop heb.
27 juni 2009 om 22:06 #17417454kom ik morgen die seh wel bij je besnuffelen ;)
3 juli 2009 om 20:23 #17417455origineel gepost door custom
kom ik morgen die seh wel bij je besnuffelen ;)Rook goed hea :jerry apart van je corsa trouwens…
Maandag ga ik beginnen met het uitbouwen van de 20SEH zodat hij zsm klaar ligt voor je… hoor dan nog wel wanneer je hem op komt halen :)
4 juli 2009 om 06:56 #17417456Is Prima :D
De A heeft het tot nu toe weer prima gedaan, dus snap der ook niets van.
5 juli 2009 om 16:21 #17417457origineel gepost door custom
Is Prima :DDe A heeft het tot nu toe weer prima gedaan, dus snap der ook niets van.
Nee is wel een beetje apart met die A :jerry
Heb gister ook de gereviseerde C20XE opgehaald.
Hierbij een paar telefoon foto’s
Coscastkop voor disontsteking :wors nu alleen nog de dis ontsteking op de kop tikken
5 juli 2009 om 16:50 #17417458Ik was informatie aan het zoeken over de Dis ontsteking, ik kom er alleen niet helemaal uit.
Kan ik nou wel de sensoren van men C20XE M2.5 gebruiken voor de M2.8 ontsteking ?
Wat heb ik verder nog nodig, sowieso de rotor, dismodule kabelboom + de M2.8 computer.. Inlaatspruitstuk van de M2.5 kan ik ook gewoon gebruiken op de M2.8 ?
kort gezegd… wat kan ik van mijn M2,5 C20XE gebruiken op de M2.8 C20XE en wat zal ik erbij moeten kopen ?
11 juli 2009 om 17:54 #17417459Iemand ?
12 juli 2009 om 06:41 #17417460Ik zou het niet weten Glenn..
vraag het anders apart in het c20xe deel hier. heb je meer bereik.
12 juli 2009 om 08:12 #17417461origineel gepost door GlennGSI
Ik was informatie aan het zoeken over de Dis ontsteking, ik kom er alleen niet helemaal uit.Kan ik nou wel de sensoren van men C20XE M2.5 gebruiken voor de M2.8 ontsteking ?
Wat heb ik verder nog nodig, sowieso de rotor, dismodule kabelboom + de M2.8 computer.. Inlaatspruitstuk van de M2.5 kan ik ook gewoon gebruiken op de M2.8 ?
kort gezegd… wat kan ik van mijn M2,5 C20XE gebruiken op de M2.8 C20XE en wat zal ik erbij moeten kopen ?
Zover ik weet past er heel weinig op elkaar.
Je moet de sencoren van de M2.8 gebruiken.
12 juli 2009 om 09:38 #17417462een coscast met dis zeeeeeeeeer zeldzaam!:wub
12 juli 2009 om 12:38 #17417463origineel gepost door freek corsa
origineel gepost door GlennGSI
Ik was informatie aan het zoeken over de Dis ontsteking, ik kom er alleen niet helemaal uit.Kan ik nou wel de sensoren van men C20XE M2.5 gebruiken voor de M2.8 ontsteking ?
Wat heb ik verder nog nodig, sowieso de rotor, dismodule kabelboom + de M2.8 computer.. Inlaatspruitstuk van de M2.5 kan ik ook gewoon gebruiken op de M2.8 ?
kort gezegd… wat kan ik van mijn M2,5 C20XE gebruiken op de M2.8 C20XE en wat zal ik erbij moeten kopen ?
Zover ik weet past er heel weinig op elkaar.
Je moet de sencoren van de M2.8 gebruiken.
Hmm ok, dan ga ik opzoek naar alles voor de M2.8 ontsteking… Hoe zit het eigenlijk met de tempratuursensor van de inlaatlucht, zit deze gemonteerd in het inlaatspruitstuk ? want dan zou ik ook een ander spruitstuk moeten hebben ofniet ? injectoren van de M2.8 zijn toch ook anders dan die van M2.5 ? blauw en creme ?
De klopsensor zit nog op het blok dus die heb ik al ( klein begin :’) ) mocht iemand nog wat hebben liggen hiervan dan hoor ik het graag.
12 juli 2009 om 12:39 #17417464origineel gepost door gsipiloot
een coscast met dis zeeeeeeeeer zeldzaam!:wubJeps (H) daarom wil ik ook gewoon met M2.8 gaan rijden ipv ombouwen naar M2.5
12 juli 2009 om 12:47 #17417465origineel gepost door custom
Ik zou het niet weten Glenn..vraag het anders apart in het c20xe deel hier. heb je meer bereik.
Heaj Jimmy, dat is ook wel een idee jah, dat ga ik ook maar eens proberen.
7 augustus 2009 om 21:15 #17417466Ben de oude kadett aan het slopen nu… volgende week gaat hij mee met het oud ijzer..
paar foto’s van vandaag, Wessaa was der ook om te helpen :thumbup
7 augustus 2009 om 22:27 #17417467ding zo slecht dan ?
8 augustus 2009 om 06:08 #17417468Ziet er goed uit Glenn, uit mekaar trekken dat ding :D
8 augustus 2009 om 16:02 #17417469origineel gepost door city77
ding zo slecht dan ?Jep een paar pagina’s terug staan foto’s van de draagarmophanging, deze was helemaal verrot en is rondom afgescheurd. Verder was het front verrot en de keienvanger bestond uit staalplamuur. Ik vond het een gruwelijk ruig ding maar door de draagarmophanging kon er niet meer mee gereden worden.
8 augustus 2009 om 16:03 #17417470origineel gepost door custom
Ziet er goed uit Glenn, uit mekaar trekken dat ding :DHaha jah, gaat me toch wel een beetje aan het hart hoor, mooie tijden gehad met deze auto :)
Loopt de motor btw al weer ? ^^
10 augustus 2009 om 07:59 #17417471nope, moet nog wat dingen aanpassen,
10 augustus 2009 om 20:08 #17417472origineel gepost door custom
nope, moet nog wat dingen aanpassen,Ok zoals ?? of kom je er wel uit ? Het electrische nu wel voor mekaar al ?
11 augustus 2009 om 06:11 #17417473benzinepomp opnieuw aansluiten met leidingen, oliekoeler afhangen, nieuwe accu zoeken deze heeft maar 9v. meer in zich ;) electrische is allemaal gesoldeerd, en volgens mij nog goed ook ;) alleen de geschakelde + zit niet goed, want die draad is bij mij anders dan bi de jouwe. ik heb een aparte Gesch. + getrokken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.