Cruisecontrol

Forumindex Forums Modellen Grandland X Cruisecontrol

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18417453
    jopsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2019

      Ik heb een vraagje….

      Is het niet zo dat wanneer de cruisecontrol opstaat,je een versnelling lager schakelt de cruisecontrol dan moet uitvallen ???  dat staat toch zo in de handleiding volgens mij.  Waarom schiet mijn wagen dan meestal bij terugschakelen ineens weer vol gas naar de daarvoor ingestelde cruisecontrol ??  Levensgevaarlijk.

      #18417471
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Lees de handleiding nog eens door waarna je het antwoord vindt.

        #18417476
        computerbug
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2011

          Zodra u uw koppeling intrapt zou de cruise control af moeten sluiten.

          Zit er bij u wel/geen schakelaar boven het pedaal?, zou gewoon moeten, volgens mij is het juist zo als de schakelaar daar niet zit moet de cruise control niet werken.

          #18417518
          rene
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2004

            Bij mijn Astra K schakelde de cc ook niet uit tijdens het schakelen,

            Alleen bij remmen en via het stuur

            #18417520
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              [quote quote=18417476]Zodra u uw koppeling intrapt zou de cruise control af moeten sluiten.[/quote]

              Zeker met nieuwe autos? Zeker zeker?

              #18417563
              quandor
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 November 2017

                [quote quote=18417476]Zodra u uw koppeling intrapt zou de cruise control af moeten sluiten. Zit er bij u wel/geen schakelaar boven het pedaal?, zou gewoon moeten, volgens mij is het juist zo als de schakelaar daar niet zit moet de cruise control niet werken.[/quote]

                Dat is dus NIET waar, dat geldt alleen als de koppeling 3 seconden of langer wordt ingedrukt. Bij normaal overschakelen lijft de CC gehandhaafd!

                Ik schreef niet voor niets : “Lees de handleiding nog eens door”.

                Ik ben niet te beroerd om mensen te adviseren die een GLX rijden, maar zaken die je heel simpel in de handleiding kunt vinden horen imho nu niet direct op het forum thuis en de vraag van topicstarter wordt uitstekend beantwoord in de handleiding.

                #18417568
                _Henny_
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 April 2021

                  Als ik met mijn GLX van dec 2020 op cruise control rijd, en ik trap mijn koppeling in, dan zakt het toerental.  Ik kan dan in een andere (meestal hogere) versnelling zetten, en zodra ik de koppeling weer los laat gaat de cruise control weer verder op dezelfde snelheid.   Dit is heel handig als ik op de snelweg rijd en langzaam de snelheid opvoer via de cruis control op het stuur. Ik kan dan toch schakelen zonder dat deze uitvalt. En zonder het gas te bedienen.

                  Dit werkte overigens precies hetzelfde als in mijn Mokka die ik hiervoor had.

                  #18417570
                  quandor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 November 2017

                    Yes, hetgeen _Henny_  schrijft is dus het juiste! Uitzonderingen gelden voor de 1e en 2e versnelling maar dat staat állemaal in de handleiding. Waar? Misschien wel ‘onder’ cruisecontrol……….. :applause02:

                    Daarom nogmaals : lees de handleiding even door!

                    #18417886
                    jopsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2019

                      [quote quote=18417471]Lees de handleiding nog eens door waarna je het antwoord vindt.[/quote]

                       

                      In de handleiding staat dat wanneer je de rem beroert of de koppeling intrapt de cruisecontrol uitvalt………….

                      Waarom valt die de ene keer uit bij mij en de andere keer niet bij het intrappen van de koppeling meneer QUANDOR ?  of moet dat ook in de handleiding staan.  Kunnen we even van wagen wisselen,dan kan je ervaren hoe deze kutwagen rijdt…    Een gevaar op de baan

                      #18417903
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        Beste heer Jopsa : als uw auto niet helemaal doet wat in de handleiding staat, welk nut heeft het dan om hier op het forum er vragen over te stellen? Een Opel dealer raadplegen die naar het euvel gaat kijken lijkt mij veel handiger. Als u in de handleiding leest dat door het intrappen van de koppeling de cruisecontrol wordt gedeactiveerd, zet dan svp dat stukje uit de handleiding (met vermelding van paginanummers) hier even neer, net zoals ik het uit de handleiding heb gekopieerd en hier geplakt. Daar kunnen wij allemaal van leren want niet uit te sluiten valt dat Opel met het maken van de GLX bij opeenvolgende jaargangen kleine of grotere elektronische wijzigingen aanbrengt. Dat zou ik dan graag in de handleiding van uw GLX willen lezen hetgeen u dan in het gelijk zou stellen omdat u een nieuwere versie van de auto rijdt met gewijzigde elektronica.

                        handleiding pagina 158 en daarna :

                        Cruise control
                        De cruisecontrol kan snelheden hoger dan 40 km/h opslaan en aanhouden. Bovendien moet bij een handgeschakelde versnelling minimaal de derde versnelling zijn ingeschakeld en bij een automatische versnellingsbak minimaal stand D of, in stand M, de tweede of een hogere
                        versnelling.

                        De cruisecontrol wordt automatisch gedeactiveerd in de volgende gevallen:
                        ● Het rempedaal wordt bediend.
                        ● De rijsnelheid is lager dan 40 km/h.
                        ● Het Traction Control-systeem of elektronische stabiliteitsregeling is actief.
                        ● De keuzehendel staat in de stand N (automatische versnellingsbak), de eerste of tweede versnelling (handgeschakelde versnellingsbak).

                         

                        #18417979
                        jopsa
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 May 2019

                          Quandor

                           

                          Ik rij manueel.  In de handleiding staat dus dat de cruise control gedeactiveerd wordt bij het intrappen van de koppeling (vermoed pag 162)

                          En naar de dealer ????  ben je nu aan het lachen lieve vriend ??  Ik ben de wagen in de 2 jaar dat ik er mee rij al ongeveer 3 maand kwijt geweest bij de dealer zonder dat ze iets vinden.

                          Gaat uw koffer vanzelf open ?  Gaat uw deur niet meer open ??  Sluit uw wagen vanzelf af ?  Gaan uw ramen uit zichzelf open ?  Opent uw wagen spontaan ?  Gaan uw wiswassers spontaan bij geen regen wissen of omgekeerd ?  Gaan ze traag wissen bij hevige regen of helemaal niet ?  gaan ze snel wissen wanneer er niks vocht is ? gaan uw lichten plots uit in het holst van de nacht ?  Valt uw motor uit en in stuurslot tijdens het rijden ?  Moet ik verder gaan ??  Meneer Quandor ???   Gaat uw cruisecontrol de ene keer wel uit bij koppelen en de andere keer niet ?

                          Gaat uw dodehoeklamp branden wanneer er niks is ?  Gaat uw dodehoeklamp dan niet branden wanneer er wel iets is ?

                          Wordt uw zetel ook niet warm wanneer je de zetel verwarming volle bak opzet ?   Werkt uw achterzetel verwarming ook helemaal niet ?

                          Gaat uw dashboard ook flikkeren wanneer je de digitale kilometerteller opzet ?

                          Lukt het bij uw navigatie ook niet om grote steden en straten te vinden ?   Is uw display van de achteruitrijcamera soms minutenlang zwart ?

                          Stuur uw navigatie ook naar het noorden als je een adres in het zuiden intikt ?

                          Valt uw radio soms uit ?    Valt uw motor soms uit na het starten ?    Moet je soms ook 4 keer proberen vooraleer de motor aanslaat ??  MOET IK VERDER GAAN MENEER QUANDOR ????????    MOET IK AAN U DE GOEDKEURING VRAGEN OM HIER EEN VRAAG TE KOMEN STELLEN IN VERBAND MET DE AL DAN NIET CORRECTE WERKING VAN EEN FUNCTIE???  In dien dit niet mag dan beter dit forum opschorten heer QUANDOR

                          Gaat uw dashboard soms flippen met allerlei gegevens die erop komen uit het niets ?

                          Gaat uw stuurverwarming nu eens niet en dan weer wel ?

                          Staat uw wagen open wanneer je in de garage komt en naar je werk wil en zeker bent dat je afsloot ?   Staat je wagen gesloten wanneer je zeker bent dat je hem  niet sloot ?

                          Uw wagen al eens na een dag shoppen ongesloten gevonden op de parking waar je deze gesloten achterliet ?

                          Al eens het oranje driehoekje in het midden van uw display plots zien verschijnen en als de bliksem weer verdwijnen ?

                          beste HEER QUANDOR   JAAAAAAAAA,ik kan nog doorgaan.   EEN KUTWAGEN IS DIT.   RUILEN??????

                          En de dealer zeg je ????  Ik hoop dat met de uwe hetzelfde gebeurt (1 op de 100 wagens is niet ok weet ik) maar waarschijnlijk heb je meer geluk.  Even naar de dealer volgens u.     mag ik dan in mijn geval een vraagje stellen hier ?  Alsjeblief,mag het ??

                          Ondertussen voorgekomen bij justitie.  Ik heb meer dan 100 video opnames maar ze gaan nog eens een expert aanstellen.  Wel,dan gebeurt natuurlijk niks he meneer QUANDOR ?   Werkt uw start-stop systeem lieve jongen ?  WEL,HET MIJNE NIET !!!!    Wil je mijn wagen niet ovenemen als het dan maar een zaak is van naar uw dealer te stappen ??  Ohja………………GAAN UW KNIPPERLICHTEN PLOTS UIT ZICHZELF KNIPPEREN ?

                          En zeg me nu niet dat ik niet mag ROEPEN

                          Ik wens je verder nog een fijne dag heer Quandor    (of ga ik verder met mijn lijstje ?)  Alle vooruit    een laatste dan.     Verspringen op uw display de gegevens van de volgende onderhoudsbeurt ?    Zo maar  ?   zonder reden ?       Was uw ophanging niet ok aan de voorkant  ??   Haal ik er mijn dagboek bij voor de volledige lijst mankementen ??  Welke dealer lost dit op ?  Zelfs de opel ingenieur lostte het niet op.   Euh….misschien vind je de oplossing in uw automaat handboek ?

                          #18417981
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            Dat u een ‘maandagochtend’ auto heeft, wil toch niet zeggen dat u de ‘hele wereld’ ermee lastig moet vallen?

                            I’ll rest my case.

                            #18417987
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              ik stelde een vraag.  Uw antwoord sloeg op niks.  Antwoord dan niet.  Of denk je dat ik de handleiding nog niet doorgenomen had.

                              uw laatste zinnetje spreekt voor  zich………….  mond vol tanden

                              u hebt grootheidswaanzin wanneer u denkt de hele wereld te vertegenwoordigen…………….

                               

                              #18418006
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017

                                Hr. Jopsa, u staat bol van frustatie. Ik wens u heel veel sterkte.

                                #18418014
                                koenwar
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 February 2018

                                  offtopic, maar ik herken me helaas wel in veel punten van Jopsa. Gelukkig niet de motorproblemen en het stuurslot.

                                  Ik stond laatst ook bij de garage met de vraag of ze naar de kofferbakklep konden kijken die uit zichzelf open gaat als ik parkeer, en de dealer zei dat hij nog nooit van het probleem had gehoord en het niet kon oplossen. Ik wacht op de dag dat ik de discussie aan moet dat mijn achterklep zichzelf tegen een boom aan heeft geduwd.

                                  Dodehoek lampjes gaan echt regelmatig aan zonder dat er iemand in mijn dodehoek zit (lege snelweg)

                                  Start-stop systeem heeft het ooit goed gedaan, maar de laatste tijd doet het niets meer dan het lampje laten knipperen.

                                  infotainment scherm blijft denk ik 1 uit 50 keer starten minuten lang uit om daarna plots het logo te laten zien en door te starten.

                                  voor mij zijn deze problemen niet vreselijk, maar voor een auto van 40k verwacht je toch iets beters… :wacko:

                                  #18418043
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    Beste Quandor

                                     

                                    U lult uit uw nek.  Ik wil er echter nog wel wat tijd aan besteden…..

                                    Nee,ik ga geen video’s om u te plezieren en foto’s van de handleiding naar u doorsturen.

                                    U bent precies een kenner…   U denkt dat er andere sofware in zit :wacko:       Ik kreeg tal van identieke vervangwagens waar mijn problemen niet voorkwamen.  Mijn schoonbroer rijdt met dezelfde.  Dus,enig vergelijk is mogelijk.  Maar goed,breng ik de wagen even bij u binnen ?  In een oogwenk opgelost dan.

                                    U bent een idioot indien u vermoedt dat hier vragen zouden komen over een volle of lege tank.   Wat mogen we dan wel nog vra&gen meneer Quandor ?  Mogen we zelfs nog iets vragen ?

                                    uw verzekering kan me geen fluit schelen.  de mijne is in orde.  Omnium,rechtsbijstand….   Er is schadevergoeding geclaimd en andere wagen.  Ze mogen me een identieke bezorgen want hij rijdt goed (als hij niet bij de dealer staat) maar de electronica is hier een dikke min 10.   Er zullen er zijn die in orde zijn,maar deze (die U gerust mag overnemen) is waardeloos.   Voorgekomen bij rechtbank zoals ik al zei in een van de klaagzangen volgens u en het kost me ,een dikke 0 euro.  Afwachten nu he.

                                    Een forumlid hier op de site vertelde dat hij uit de garage reed en zijn kofferklep ging open   Resultaat,beschadigde poort en kofferbak.  Doodleuk alles zelf mogen betalen want dat kan niet he meneer…..   Of misschien mocht die persoon dat hier ook niet posten want het is voor meneer Quandor een te belachelijke vraag.  Moet ik dat ook even gaan opzoeken om het u te bewijzen ?

                                    Wat uw anwoord op het oranje driehoekje betreft bewijst dut U denkt dat U alwetend bent.  Volgens mij bent U leek in de voorkomende electronica problemen….  Kom eens in de leer bij mijn wagen vent.    Deze zal U nog een andere driehoek voorschotelen die niet duid op het feit dat een wagen te dichtbij komt….   Het is een andere lamp die vliegensvlug oplicht en weer dooft.   Meestal slaat de motor dan af en gaat deze in stuurslot.   Hopelijk meneer quandor ga jij dan met uw gezin niet door een bocht aan 70 per uur of meer terwij de wagn in het stuurslot springt en je tal van keren moet proberen om deze weer aan de praat te krijgen……..    De melding die ik één keer kon aflezen was “storing automatisch remsysteem”…..  Verholpen ???  Neeeeee   Bij dealer geweest ??? JAAAAAAAAAAAAAAAAA   Kennen ze het probleem ???  Jaaaa  want een personeelslid had hetzelfde voor en het resultaat is dat die wagen nu gerecycleerd wordt en misschien drink je er nu ow cola light uit…..  (moet ik daar ook bewijs van leveren ??)

                                     

                                    Uw opmerking wat betreft de navigatie …..    Neeeeee ik ben niet zo dom om het land niet aan te passen lieve jongen….  Ligt aan de wagen ???  Jaaaaaaaa

                                    Als laatste verwijt u me geïrriteerd te worden of kribbig (mooi woord dat laatste)  Neeee,U kan me zeker niet kribbig maken.  Ik hou er van om betweters zoals jij even antwoord te geven.  Je bent een onwetende vervelende betweter volgens mij  (maar ik kan ook verkeerd zijn)  Bewijs het anders eens

                                     

                                    groeten van mij en mijn mooie maar waardeloze grandland x

                                     

                                    Ohja,de problemen blijf ik posten hoor….  Wat U ervan vindt interesseert me geen je weet wel wat.  Misschien kunnen andere forumleden mijn getuigenissen aanhalen wanneer ze dezelfde problemen voorhebben  (dat deed ik ook,waarvoor heel erg veel dank aan de andere posters,weliswaar met waardeloze inhoud volgens de heer Quandor)

                                     

                                     

                                     

                                    #18418045
                                    jopsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 May 2019

                                      Hey Quandor,

                                       

                                      Mag ik je nog even iets vragen ?

                                      De dealer vroeg me om de wagen weer eens binnen te brengen ivm de electronica en cruisecontrol.

                                      Wat zou jij doen ?  Kan je me wat raad geven ?  Wachten op de uitspraak van de rechtbank na de bevindingen van de expert ? Wat nog enkele maanden kan duren.   Of toch weer binnen doen,er weer lange tijd mee laten rijden en de dealer de kans geven om alle foutmeldingen te wissen ondertussen

                                       

                                      graag uw expertise

                                      #18418082
                                      quandor
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2017

                                        Ik wens u héél veel sterkte en nog veel meer ”plesante’ kilometers in uw auto.  :scratch:   :bye:

                                        #18418097
                                        quandor
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 November 2017

                                          Toevoeging : :toppie: :applause01: :yahoo:

                                          U heeft het over het niet willen maken van foto’s etc. etc. maar da’s helemaal niet aan de orde. Maak met het computermuisje een selectie van de tekst uit uw (online en gedownloade)  GLX handleiding, kies voor kopiëren en plak het hier.

                                          Simpeler kan toch bijna niet? Feit dat u dat niet doet zegt alles toch?

                                          #18418104
                                          RonaldGLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 August 2019

                                            Vervelend genoeg dat je een GLX hebt met problemen maar een forum is er om te helpen dus mag elke vraag gesteld worden. Ook al staat het soms in de beschrijving. Je hoeft niet te antwoorden als je vind dat het vragen is naar de bekende weg.
                                            De domste vraag is de vraag die niet gesteld word.

                                            #18418116
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              Beste Quandor

                                              Ik ken redelijk wat aangename Hollanders of Nederlanders….jij bent een Ollander.  je bent v olgens mij het soort Ollander die de andere Nederlanders in het buitenland een slechte naam geeft.  Bemoeizuchtig,arrogant,oliedom (niet simpel) en een enorm hoge dunk van zichzelf.

                                              Waarschijnlijk ben je ook gehaat door de meeste van uw buren ?  Of woon je ondertussen landelijk zodat niemand meer last van u heeft ?

                                              Ik wens geen oldtimer te rijden Ollander.    Maar ik heb wel respect voor bestuurders van een Geitje. (uw eend)  Ik zou u ook graag het woord “Dui sjevouw” horen uitspreken lieverd.

                                              Ik weet het ,je bent de slimste van het land.  Hopelijk was je te laat bij het toilet maar hopelijk geen last van vroegtijdig urine verlies.  Even laten checken bij de arts maar wel geen vragen stellen daar.

                                              #18418132
                                              quandor
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 November 2017

                                                U roept een heleboel over uw auto. Op het moment dat u echter wordt gevraagd om even simpel een stukje tekst uit de handleiding van uw auto te plaatsen, (hetgeen uw beweringen zou kunnen staven) vervalt u in imho warrige taal. Hr. Jopsa, u staat kennelijk bol van frustatie. Ik wens u heel veel sterkte.

                                                #18418170
                                                Gustje
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  14 November 2018

                                                  Ik herken de problemen bij Jopsa, ik heb al veel van die sensoren die  ( geen ) fouten geven gewoon laten uitschakelen.
                                                  De problemen zijn hierdoor niet weg maar ik heb er geen kopzorgen meer aan.De schade aan het kofferdeksel wordt bij het volgende onderhoud besproken en hopelijk hersteld door de garage. De sensor op het kofferdeksel hoeft voor mij niet meer.

                                                   

                                                  #18418209
                                                  jopsa
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 May 2019

                                                    [quote quote=18418132]Tot slot dan maar : u roept een heleboel over uw auto. Op het moment dat u echter wordt gevraagd om even simpel een stukje tekst uit de handleiding van uw auto te plaatsen, (hetgeen uw beweringen zou kunnen staven) vervalt u in warrige / onbeschofte taal. Het is ons wel duidelijk![/quote]

                                                     

                                                    Warrig ????   Begrijpend lezen of tussen de regels lezen is u precies onbekend. net als de electronica problemen met deze wagens… (dat laatste gelukkig voor u anders had jij misschien wel de ogen uit je kop gehuild)  En….  voor boertige sjarels zoals u doe ik inderdaad geen enkele moeite.  Is het mogelijk om dan zelf ook geen vragen te stellen hier op het forum ?

                                                    Als ik de eerste post nalees en dan uw antwoord erop weet men toch genoeg zeker….

                                                    Enne…onbeschoft ?? Wie ik ?  Maar vriend toch.  je hebt blijkbaar nog niet veel in uw leven meegemaakt dan..

                                                    #18418213
                                                    quandor
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 November 2017

                                                      Rest mij u allemachtig veel plezierige kilometers toe te wensen met uw Grandland X.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.