Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2008 om 06:21 #17395131
Das altijd gevaarlijk, mis schakelen en direct je nos erop knallen…
Ik hoop voor je dat het mee valt30 juni 2009 om 20:09 #17395132origineel gepost door max
Is goed laat het dan maar niet te oud worden.Wat betreft die lachgas jet calculator.
http://www.ny-trex.com/calculator.php
Bar naar PSI
X bar * 14.50377 = X PSI
1 bar = 14.50377 PSI
2 bar = 29.00755 PSI
2,5 bar = 36.25943 PSI
3 bar = 43.51132 PSI
3.5 bar = 50.76321 PSIben me hier is in aan het verdiepen geweest maar ik kan 1 vak niet invullen. en dat zijn de Number of Nitrous Jets.
volgens mij komene nummers van het merk NOS niet over1 met dit programma.
greetz
30 juni 2009 om 20:25 #17395133aantal injectoren~!!
30 juni 2009 om 21:05 #17395134origineel gepost door CORSA2L16VALVE
origineel gepost door max
Is goed laat het dan maar niet te oud worden.Wat betreft die lachgas jet calculator.
http://www.ny-trex.com/calculator.php
Bar naar PSI
X bar * 14.50377 = X PSI
1 bar = 14.50377 PSI
2 bar = 29.00755 PSI
2,5 bar = 36.25943 PSI
3 bar = 43.51132 PSI
3.5 bar = 50.76321 PSIben me hier is in aan het verdiepen geweest maar ik kan 1 vak niet invullen. en dat zijn de Number of Nitrous Jets.
volgens mij komene nummers van het merk NOS niet over1 met dit programma.
greetz
Ik heb een andere site gevonden waar je ook direct ports en Wet kits kunt uittellen.
hopelijk is dit betrouwbaar want ik heb zou volgens mijn berekeningen 10pk minder hebben dan zou moeten. Maar kan mischien te maken hebben dat ze ooit slechte NOS gevult hebben en men filtertje telkens wat vuil blijft inzitten
ikzelf heb dus
23psi benzinedruk
014 benzine nozzel
O26 NOS nozzel
direct port dus 4 injectoren
en kwam op de bank uit op een extra van 93,7pk extra en een perfecte A/F verhoudingmaar als ik alles uittel zou ik een benzine nozzel nodig hebben van 017?
Ofwel klopt mijn benzinedrukmeter niet. (maar als ik zie hoe mijn drukregelaar ingeschroeft is in vergelijking met de 2 dan zou dit wel kunne kloppen)
Ofwel geven ze een grotere nozzel aan op de site zodat i zeker niet te arm looptIk ga nu een 018 benzine nozzel steken
met 032 NOS nozzel en 45psizou goed zijn voor een 150 pk extra
@geert666 dan kom ik een paar duizend pk’s erbij:swearahja andere site [email]null[/email]KLIKKIE DOEN
greetz1 juli 2009 om 05:48 #17395135je hebt een 0.026 nozzle en ik kom dan aan 96 pk:vertag:vertag
en bij een 0.032 nozzle moet je een 0.018 benzine gebruiken 184pk
kommatjes goed zetten!!:vertag:vertag:vertag:vertag:vertag
5 juli 2009 om 09:24 #17395136heb dus gisteren men flessen laten vullen voor over 2 weken in bitburg en heb dan ook maar wat Jets bij besteld.
032 met 018 combinatie goed voor 156pk op de wielen theoretisch erbij
030 met 016 combinatie goed voor 139pk op de wielen theoretisch erbijmaar als dat dan afwijkt zoals hetgene er bij nu insteekt hoop ik toch nog steeds op een 100 tot 125 pk ermee te winnen
greetz
5 juli 2009 om 09:35 #17395137wat kost 1 kilo lachgas nu tegen woordig??
die 23 psi benzinedruk is wel heel erg weinig in je oude setup5 juli 2009 om 10:20 #17395138+- 16 euro ofzo
5 juli 2009 om 11:41 #17395139origineel gepost door geert666
wat kost 1 kilo lachgas nu tegen woordig??
die 23 psi benzinedruk is wel heel erg weinig in je oude setupvond ik eigenlijk ook maar de A/F waarde was perfect over de hele lijn op de testbank. wij hebben hem toen afgeregeld op de bank daarmee. Alles daarboven kreeg de motor teveel benzine binnen en verzoop hij
Denk wel dat ik men octaan ga verhogen om detonatie tegen te gaangreetz
5 juli 2009 om 11:43 #17395140betaal in de speedshop in stekene 75 euro voor een volledige fles te vullen en gaat 4,6 kilo in een 10LBS fles
dus 16,30 per kilo
greetz
5 juli 2009 om 12:06 #173951413 runs leeg?
5 juli 2009 om 16:37 #17395142edit
5 juli 2009 om 16:37 #17395143origineel gepost door geert666
3 runs leeg?nu nog 8runs
dan zal het wel 5 a 6 worden denk ik
Kan er mij iemand helpen om aan plannen te geraken voor een buizenchassis voor de corsa. wil op de voorkant enkel nog buizen
greetz
7 juli 2009 om 08:04 #17395144Neem wel een stuk koudere bougies met grotere hoeveelheden lachgas. ik zat op warmte graad 6 en wil eigenlijk nog een stuk lager. Meer richting 3.
7 juli 2009 om 21:04 #17395145origineel gepost door max
Neem wel een stuk koudere bougies met grotere hoeveelheden lachgas. ik zat op warmte graad 6 en wil eigenlijk nog een stuk lager. Meer richting 3.heb al 2 stappen lager zitten en ga ook nog actaanbooster gebruiken zodat ik op minimum 105 octaan kom. Wat zeker goed is omdat ze in Amerika vanwaar NOS komt een stuk lager met octaangehalte zitten.
Max: weet jij mischien waar ik planne kan vinden om een rolkooi met buizenchassis kan vinden voor men corsa. Zodat ik alles volgens het boekje kan doen
greetz
8 juli 2009 om 01:17 #173951468 juli 2009 om 14:58 #17395147Neem daarvoor even contact op met de jongens van de DHRA, zei kunnen je precies vertellen wat je minimaal nodig hebt voor welke 1/4e mijl ET’s.
Hier krijg je dan de minimale buizen maten die je moet hebben voor je rollbar of Kooi.
9 januari 2010 om 20:14 #17395148Winterplannen
Nieuw klep steken in de cilinderkop (1krom)
nieuwe klepstoters (meer dan 250000km)
iets strerkere klepveren misschien ookHeb ook Nozzels klaar liggen om naar een shot NOS van 150pk te gaan
tegen advies van Max in ne tijdsinstelbare NItrous controler van SCHNITZ
maar heeft me niet veel gekost
maat kleinere remmen zodat ik 13″ dragbanden kan steken
maar moet ik ook even 2 verbrede stalen velgen regelen (als iemand er weet liggen in 13″… let me know)en dan mijne camion inorde zetten zodat we overal kunnen gaan draggen
greetz
9 januari 2010 om 21:07 #17395149wilde plannen..
die controller ben ik ook niet dol op..Tijdsinstelbare controller vind ik zo achterhaalt.
beter sparen voor vrij programmeerbaar en een injector drive gebruiken voor je nos zodat je zowel op rpm, als gasklepstand je nos kunt gaan inspuiten.
Met sommige systemen zelfs nog versnellingsafhankelijk te programmeren..Ik zou serieus daar eens naar gaan kijken…
9 januari 2010 om 22:36 #17395150kon het voor 140euro niet laten liggen op moment. Zit al met dubbele beveiliging
gasklepschakelaar op het gassysteem (enkel vol gas) en daar bovenop moet ik op men versnellingspook nog een knop induwen. zolang beide niet ingeschakeld zijn werkt het niet
greetz
9 januari 2010 om 23:13 #17395151Originally posted by CORSA2L16VALVE
kon het voor 140euro niet laten liggen op moment. Zit al met dubbele beveiliginggasklepschakelaar op het gassysteem (enkel vol gas) en daar bovenop moet ik op men versnellingspook nog een knop induwen. zolang beide niet ingeschakeld zijn werkt het niet
greetz
ja ok, maar dat kun je allemaal laten vervallen als je hem mee programmeert in je motormanagement systeem…
Dan is het alleen de powerknop voor je NOS bepaalt of het meedraait of niet…. En dan kun je ook nog andere voorwaardes eraan koppelen.. Bijv bepaalde olietemp etc….
Als je dat leuk vind hahaga ik ook doen..
9 januari 2010 om 23:27 #17395152friso heeft nog set 13″ verbreed te koop!
10 januari 2010 om 12:16 #17395153origineel gepost door corsaboy
Originally posted by CORSA2L16VALVE
kon het voor 140euro niet laten liggen op moment. Zit al met dubbele beveiliginggasklepschakelaar op het gassysteem (enkel vol gas) en daar bovenop moet ik op men versnellingspook nog een knop induwen. zolang beide niet ingeschakeld zijn werkt het niet
greetz
ja ok, maar dat kun je allemaal laten vervallen als je hem mee programmeert in je motormanagement systeem…
Dan is het alleen de powerknop voor je NOS bepaalt of het meedraait of niet…. En dan kun je ook nog andere voorwaardes eraan koppelen.. Bijv bepaalde olietemp etc….
Als je dat leuk vind hahaga ik ook doen..
ik haat aansturing met computers omdat ik er geen bal van ken
En er is hier in dit apeland niet veel volk te vinden die me kan helpen met die dingenEn 2de probleem. Ik en talen :thumbdown:swear
Van den ende. Hoe breed zijn die en wat moet i ervoor hebben
greetz
10 januari 2010 om 12:33 #17395154mooi corsa project wilje je mss is aanmelden op http://corsaa.forum2go.nl/ zitten allemaal corsa a liefhebbers ;)
10 januari 2010 om 12:55 #17395155met wat voor motormanagement rij je nu dan?????
Ik ga rijden met DTA -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.