CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling CORSA2L16VALVE zijn corsatje A op NOS

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 224)
  • Auteur
    Berichten
  • #17395006
    CORSA2L16VALVE
      Lid sinds:
      30 June 2004

      morgen hopelijk blok halen. en al men ARP bouten. Die ligt al van maandag op me te wachten ma voel me te ellendig om zover mee mijne auto te rijden. Zit al de ganse week mee ne serieuze griep

      dus hopelijk kan ik morgen eindelijk gaan

      greetz

      #17395007
      CORSA2L16VALVE
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ze hebben hier juist mijne blok terug binne gesmeten se.
        wat is er aan gebeuurd

        -bovenkant blok gevlakt (was een beetje oneven)
        -onderkant gevlakt zodat met carterpan zeker goed afsluit
        -kant oliepomp gevlakt + ook waar de pijp van de oliepijlstok moet komen
        -blok geboord van 86 naar 87 mm
        -blok gehoond

        en al men ARP bouten zijn er ook bij
        -headstuts voor de cilinderkop
        -8 vliegwielbouten
        -en de krukas stuts

        nu men engels is bijschaven om die uitleg te kunne lezen

        picas

        greetz

        #17395008
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          nette bouten, die moet ik ook nog eenkeer hebben :D

          #17395009
          geert666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 December 2004

            origineel gepost door corsaboy
            nette bouten, die moet ik ook nog eenkeer hebben :D

            die zijn wel makkelijk,blijft de draad in het blok heel:thumbup

            #17395010
            max
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              scan de beschrijving en ik kan hem voor je vertalen.

              #17395011
              CORSA2L16VALVE
                Lid sinds:
                30 June 2004

                origineel gepost door max
                scan de beschrijving en ik kan hem voor je vertalen.

                :hmmz even cdtje gaan zoeken dan om mijne scanner te instaleren als die nog werkt. En kijken of die op :fy1windows Vista werkt

                dank je max zal van de week proberen.

                greetz

                #17395012
                CORSA2L16VALVE
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  gisteren me een setje velgen gekocht. Men Eigen velgen die ik 5 jaar geleden verkocht heb. Zijn wel nimmer in de staat van hoe ik ze verkocht heb, maar ik ga ze wit laten coaten

                  als er iemand weet waar ik nieuwe centercaps kan vinden laat het me maar weten. mogen ook gewoon egale zijn.

                  greetz

                  #17395013
                  NovaTR
                    Lid sinds:
                    13 July 2007

                    Als je gewoon egale ook goed vindt, moet je gewoon ff een passende vinden. Heb ze zelf gebruikt van Volkswagen. Ff het embleempje eraf gewipt de boel geschuurd en gespoten en hoppa mooie egale naafdopjes!

                    Dikke bouten trouwens, goed werk! Succes met de opbouw.

                    #17395014
                    max
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Instalatie methode voor cilinderkop tapeinden.

                      190.000 PSI 7/16 inch diameter.

                      1. om een goede schroef verbinding en juiste aanhaalmomenten te verzekeren, reinig eerst alle schroefdraad en her-tap alle schroefdraad. Het her-tappen van de schroefdraad alleen indien nodig.
                      2. Reinig en controleer het materiaal voor instalatie. Acht op defecten of transport schaden, plus een goede passing, lengte en afmeting.
                      3. a. Als de cilinderkop tapeinden in een koelkanaal eindigen, smeer dan ARP THREAD SEALER op de tapeinden en in de gaten in het blok.
                      b. Als de cilinderkop tapeinden in een blind gat eindigen, smeer dan de draad, moeren en ringen/revetten in met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT of 30wt motorolie.
                      c. Draai de cilinderkop tapeinden in het blok „ALLEEN HANDVAST“.
                      P.s. Loctite kan gebruikt worden indien een vaste verbinding van de tapeinden gewenst is. De bevestigingsmaterialen moeten echter compleet vastgedraaid worden voordat de Loctite uitgehard is.
                      4. Monteer de cilinderkoppen en controleer voor een vrije passing en of alles in lood staat.
                      5. ARP adviseert het gebruik van ARP MOLY LUBRICANT of indien niet anders mogelijk een zeer geode kwaliteit Moly lubricant in plaats van motorolie. Dit is vawege de hogere weerstand op de tapeinden danwel de inconstitentheid in de klemkracht op de bevestigingsmaterialen wanneer er motorolie (of een lage kwaliteits smeermiddel) gebruikt wordt.
                      Voorspanning (aanhaalmoment) Aanbevelingen.
                      A. Aanhaalmomenten zijn gebaseerd op 75% van de maximale treksterkte van de bevestigingsmaterialen. Gebruik de aanhaalvolgorde van de autofabrikant. Gebruik NIET de aanhaalmomenten van de fabrikant. De moeren aanhalen met 70 ft lbs (94.9 Nm) bij gebruik van ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT (of ARP THREAD SEALER) of 85 ft lbs (115.2 Nm) bij 30W motorolie.
                      B. Vanwege de uitzettingscoefficient van ALUMINIUM, is het aanbevolen dat het aanhaalmoment 65 ft lbs (88.1 Nm) is met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT (of ARP THREAD SEALER).

                      Gebruik geen andere Moly lubricant. Gebruik alleen ARP MOLY LUBRICANT anders kan koppakkingschade ontstaan.

                      Instalatie methode voor hoofdlager tapeinden.

                      190.000 PSI 10mm diameter.

                      1. om een goede schroef verbinding en juiste aanhaalmomenten te verzekeren, reinig eerst alle schroefdraad en her-tap alle schroefdraad. Het her-tappen van de schroefdraad indien nodig.
                      2. Reinig en controleer het materiaal voor instalatie. Acht op defecten of transport schaden, plus een goede passing (lengte en afmeting).
                      3. Draai de hoofdlager tapeinden in het blok „ALLEEN HANDVAST“ met gebruik van olie of instalatie Lube (vet).
                      P.s. Loctite kan gebruikt worden indien een vaste verbinding van de tapeinden gewenst is. De bevestigingsmaterialen moeten echter compleet vastgedraaid worden voordat de Loctite uitgehard is. Smeer de draad, moeren en ringen/revetten in met ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT
                      6. Controleer voor een vrije passing en of alles in lood staat bij de lagerkap montage.
                      7. ARP adviseert het gebruik van ARP MOLY LUBRICANT of indien niet anders mogelijk een zeer geode kwaliteit Moly lubricant in plaats van motorolie. Dit is vawege de hogere weerstand op de tapeinden danwel de inconstitentheid in de klemkracht op de bevestigingsmaterialen wanneer er motorolie (of een lage kwaliteits smeermiddel) gebruikt wordt.

                      Voorspanning (aanhaalmoment) Aanbevelingen.
                      C. Aanhaalmomenten zijn gebaseerd op 75% van de maximale treksterkte van de bevestigingsmaterialen. Gebruik de aanhaalvolgorde van de autofabrikant. Gebruik NIET de aanhaalmomenten van de fabrikant. Controleer de lijnboring voor de juiste afmetingen en rondheid. 60 ft lbs (81.3 Nm) bij gebruik van ARP MOLY ASSEMBLY LUBRICANT

                      Gebruik geen andere Moly lubricant. Gebruik alleen ARP MOLY LUBRICANT gebruik van andere Vetten kan andere resultaten geven.

                      #17395015
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        zoals die voorbumper vast zit, kom je daar mee door de apk?
                        of moet er net als met hoodpins zo’n rubberflappie overheen?

                        origineel gepost door max
                        Gooi die dingen van M-tech er maar onder uit. Als je met sper en slick gaat werken dan kunnen ze al breken bij de Burn-out (eigen ervaring).

                        zelfs zonder sper en op rallyslicks brak die van Jim al tydens RAM

                        #17395016
                        CORSA2L16VALVE
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Hartelijk dank Max je bent de max :afro

                          bij mij houden ze nog steeds. maar ik moet toch een paar spullen bestellen bij Astley en heb morgen VISA. dan bestel ik me een een setje aandrijfassen op reserven. Homokineten heb ik nog genoeg op reserve liggen. maak ik me wel kant en klare aandrijfassen klaar en die zijn toch vervangen op 7min. Aangezien ik toch steeds men Camionet bij heb met matriaal op races.

                          hier is geen apk. corsa is oldtimer en moet nimmer naar de keuring hier. mooi een Oltimerplaat ertegen en niks meer ombouwen.

                          greetz

                          #17395017
                          CORSA2L16VALVE
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            @max uit de 2 vertalingen kan ik uit maken dat je direct de moeren op de aangegeven nm moet trekken. nimmer zoveel ° bij draaien zoals bij de orgineel? of ben ik mis?

                            En ten 2de bij de eerste uitleg staat een A en B op laatste met 2 verschillende sterkten aanhaalmomenten. moet ik de B gebruiken omdat de cilinderkop uit alu is of gewoon de A?


                            @Mayhem
                            mijn aandrijfas houd het zo al 3 sprintseizoenen nu op 210pk + 75pk shot NOS en intermediums (rallybanden)

                            greetz

                            #17395018
                            corsa-C-1.8
                              Lid sinds:
                              27 May 2007

                              @ max:

                              Yield strength is niet de treksterkte van het materiaal maar de vloeigrens. Tensile strength is de treksterkte.

                              de groeten,

                              Dennis

                              #17395019
                              max
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                @ Dennis, Thank je hebt gelijk.

                                @ Tim, Dit is een vraag die je neer zou kunnen leggen bij ARP. Gezien de meerdere mogelijke combinaties.

                                1- IJzeren blok, IJzeren kop.
                                2- IJzeren blok, Aluminium kop.
                                3- Aluminium blok, Aluminium kop

                                #17395020
                                CORSA2L16VALVE
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  vandaag hadden ze op werk men rolkooi gestraald

                                  daarstraks even met ne kameraad alles geschuurd dat het wat glad is en het eindresultaat gladder is.
                                  ook het plaatwerk van mijne kameraad zijne motorblok van zijne kever. (word ook eeen dragbakje met meer dan 150pk)

                                  morgen dus even alles snel spuiten in het wit se?
                                  en dan is dat ook al klaar

                                  greetz

                                  #17395021
                                  CORSA2L16VALVE
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    kooi is gespoten in wit kleurke (RAL 9003). na het weekend de platen is spuiten in de auto die ik erin gelast heb en ze uitspuiten op de bodem. want heel mijne binnekant is kaal en in kleur gespoten, en wil dit zo een beetje fatsoenlijk proberen te houden.

                                    #17395022
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      ben benieuwd..
                                      en nu snel foto’s plaatsen haha

                                      #17395023
                                      CORSA2L16VALVE
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        voila

                                        greetz

                                        #17395024
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          nice

                                          #17395025
                                          dubvivier
                                            Lid sinds:
                                            17 January 2007

                                            Ik zal er dus vanuit gaan dat je morgen niet in Brustem zal zijn?
                                            Maak niet veel uit er komen nog genoeg sprints.

                                            Greetz.

                                            #17395026
                                            CORSA2L16VALVE
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              jawel ben daar hoor. ga direct vertrekken. Om zelf te rijden idd niet. zal wachten zijn tot half mei denk ik/ hoop ik. Men doel ik King of Europe 2008 in juni.
                                              wil me in de top5 proberen te rijden van qualificaties voor de street klasse. (trager dan 12sec)

                                              ik heb afgesproken in Brustem met yves. zijne skyline komt naar mij om zijn rolkooi binnenin zijne auto te spuiten. leuk werkje. alles afplaken en tussen de buizen kruipen om overal aan te kunnen.:o

                                              greetz

                                              #17395027
                                              CORSA2L16VALVE
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                even een vraagje… wat is een blok bleuprinten?

                                                en een kleine update
                                                -toerenteller mee shiftlight besteld (had de shiftlamp nodig en voor 24 euro konde ni gekl… zijn):cool: is er intussen al
                                                -Glyco lagerschalen besteld voor krukas en drijfstangen
                                                -H-Beam drijfstangen zijn ook onderweg

                                                en huis gekocht:afro. dus zal een beetje zien zijn wa ik doen. maar King of europe zal ik wel halen

                                                greet

                                                #17395028
                                                geert666
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 December 2004

                                                  bleuprinten is volgens de originele specificaties bouwen

                                                  vroeger waren die tekeningen blauw:bleuprint

                                                  #17395029
                                                  Govers
                                                    Lid sinds:
                                                    11 August 2004
                                                    #17395030
                                                    CORSA2L16VALVE
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      dus gewoon ne deftige motor balancering. is al gebeurd dusja. Weer iets bijgeleerd van benaming.

                                                      merci

                                                      greetz

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 224)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.