Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 182)
  • Auteur
    Berichten
  • #18275290
    Leendert89
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 November 2012

      Binnen nu en wat voor tijd moet/ga je een beslissing nemen? Ben wel zeer benieuwd naar een eventuele veranderingen

      #18275291
      remutr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 August 2012

        Is een semi oldtimer niet wat voor jouw?

        tussen de 25 en 40 jaar heb je toch reductie tarief voor de verzekering, wegenbelasting?

        Dan zou je een ascona b of c kunnen kiezen

        #18275292
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          @Leendert89 wrote:

          Binnen nu en wat voor tijd moet/ga je een beslissing nemen? Ben wel zeer benieuwd naar een eventuele veranderingen

          dat zal binnen een paar weken zijn

          #18275293
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            @remutr wrote:

            Is een semi oldtimer niet wat voor jouw?

            tussen de 25 en 40 jaar heb je toch reductie tarief voor de verzekering, wegenbelasting?

            Dan zou je een ascona b of c kunnen kiezen

            Reductie tarief kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ook in de wintermaanden rijd
            en pas over een paar jaar kan ik een “normale” autoverzekering afsluiten, ook oldtimerverzekering
            op dit moment is een corsa b x12xe de beste optie :thumbup

            #18275294
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              @trashmetal wrote:

              @remutr wrote:

              Is een semi oldtimer niet wat voor jouw?

              tussen de 25 en 40 jaar heb je toch reductie tarief voor de verzekering, wegenbelasting?

              Dan zou je een ascona b of c kunnen kiezen

              Reductie tarief kom ik niet voor in aanmerking omdat ik ook in de wintermaanden rijd
              en pas over een paar jaar kan ik een “normale” autoverzekering afsluiten, ook oldtimerverzekering
              op dit moment is een corsa b x12xe de beste optie :thumbup

              dat met je verzekering, heeft dat te maken omdat je beginnend bestuurder bent of een andere reden??
              ik kon mijn gsi alleen tegen top tarief verzekeren ( 85 euro per maand voor WA plus) toen ik nog beginnend bestuurder was…

              #18275295
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                Nee, de politie vind dat ik mn skill’s beter op het circuit kan uitoefenen
                maar mario luisterde niet, tot ik een rij ontzegging van een half jaar aan mn broek had ;)
                nooit van mn leven een ongeluk veroorzaakt
                en toch betaal ik iets meer dan 100 pleuro per maand voorlopig
                alsof ik nog niet genoeg heb betaald :swear

                na een rij ontzegging wordt je geschrapt door je verzekeraar en komt dat in het systeem
                dit checken andere verzekeraars als je een verzekering wilt afsluiten
                die hierdoor dan weer geweigerd wordt

                #18275296
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  @trashmetal wrote:

                  Nee, de politie vind dat ik mn skill’s beter op het circuit kan uitoefenen
                  maar mario luisterde niet, tot ik een rij ontzegging van een half jaar aan mn broek had ;)
                  nooit van mn leven een ongeluk veroorzaakt
                  en toch betaal ik iets meer dan 100 pleuro per maand voorlopig
                  alsof ik nog niet genoeg heb betaald :swear

                  na een rij ontzegging wordt je geschrapt door je verzekeraar en komt dat in het systeem
                  dit checken andere verzekeraars als je een verzekering wilt afsluiten
                  die hierdoor dan weer geweigerd wordt

                  oh op die fiets.. zal vast niet zo erg zijn als dat van mij… ik ben niet echt een voorbeeld bestuurder…
                  ik heb les gehad van een docent rijopleiding van de politie in rotterdam… dus ik rijdt wat steviger door dan menig ander weggebruiker maar wel oplettend en ik heb wel ene paar ongevalletjes gehad.. maar de enkelzijdige heb ik nooit aan de verzekering gemeld.. (bijvoorbeeld koplamp kapot of een bumper naar de knoppen) en de andere waren niet mijn fout… maar dat was toen ik beginnend bestuurder was.. nu valt het wel mee en ga ik ieder jaar naar zandvoort of een ander circuit wat mijn aandacht trekt..

                  ik vind overgens wel dat de rechter veel te snel een rijontzegging oplegt… er is niks strafbaars aan beetje door rijden.. zolang je alles veilig houdt en goed oplet… wat sommige brokkenpiloten of deukendouwers niet doen…

                  #18275297
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Heb iemand in mijn omgeving ook personen die hun rijbewijs kwijt zijn geweest voor te hoge snelheid.
                    Die hebben allen geen problemen met hun verzekering gehad.

                    Wel drank en drugsrijders,die zijn wel uit hun verzekering geflikkert.

                    Eenzijdige ongevallen wijst wel uit dat je goed je grens kan bepalen. :P
                    Heb er ook zo een in mijn omgeving.

                    Ik wil ook wel doorrijden, maar ga dat zeker niet in een stad doen.
                    Mooie bitenwegen zijn daar veel mooier voor, bij voorkeur in de heuvels / bergen met mooie hairpins, en bochtjes in een auto zonder ABS ASR ESP en stuurbekrachtiging, kiefst beetje ouwe zooi met aangepast onderstel, het echte werk.

                    Heb ook al knap wat geracet vroeger, daar leer je echt sturen. (250pk / 700kg / achterwiel aandrijving / geenszinse vorm van rijhulp op de auto.)

                    Ik heb dan ook nooit eenzijdige ongelukken gemaakt op de openbare weg, en een enkele keer op het cicuit.

                    Rij veel door Den Haag en Rotterdam voor mijn werk, dan zie je pas hoeveel mensen er zijn die zichzelf overschatten, geen gevaren zien.

                    Mensen plegen regelmatig haast zelfmoord om mijn vrachtwagen maar voorbij te komen bijvoorbeeld.
                    Gaat meestal net goed, en een enkele keer goed mis, dan zitten ze klem tussen ern vrachtwagen en een paal.
                    Ik kan je vertellen met het gewicht van een 25tons 30km/u akelig hard is, de leefruimte in de betreffende personenauto werd knap krap voor de bestuurder, stroommast gaf niet mee zeg maar, die stond nog gewoon op zijn plekkie, en de truck had vrijwel niks aan schade, dus de auto heeft alles geabsorbeerd.

                    Ik ben wel beter op dat soort idioten gaan letten, nu ging het enkel om materiele schade, maar als je klem komt te zitten met ernstig (inwendig) letsel kan dat best wel eens fataal worden, zelfs met 30km/u.

                    Nu ben ik geen 20 meer en is de drang naar doortrappen er aardig uit met de truck, ga op mijn gemak de stad door.

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18275298
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      @wim-v6 wrote:

                      Heb iemand in mijn omgeving ook personen die hun rijbewijs kwijt zijn geweest voor te hoge snelheid.
                      Die hebben allen geen problemen met hun verzekering gehad.

                      Wel drank en drugsrijders,die zijn wel uit hun verzekering geflikkert.

                      Eenzijdige ongevallen wijst wel uit dat je goed je grens kan bepalen. :P
                      Heb er ook zo een in mijn omgeving.

                      Ik wil ook wel doorrijden, maar ga dat zeker niet in een stad doen.
                      Mooie bitenwegen zijn daar veel mooier voor, bij voorkeur in de heuvels / bergen met mooie hairpins, en bochtjes in een auto zonder ABS ASR ESP en stuurbekrachtiging, kiefst beetje ouwe zooi met aangepast onderstel, het echte werk.

                      Heb ook al knap wat geracet vroeger, daar leer je echt sturen. (250pk / 700kg / achterwiel aandrijving / geenszinse vorm van rijhulp op de auto.)

                      Ik heb dan ook nooit eenzijdige ongelukken gemaakt op de openbare weg, en een enkele keer op het cicuit.

                      Rij veel door Den Haag en Rotterdam voor mijn werk, dan zie je pas hoeveel mensen er zijn die zichzelf overschatten, geen gevaren zien.

                      Mensen plegen regelmatig haast zelfmoord om mijn vrachtwagen maar voorbij te komen bijvoorbeeld.
                      Gaat meestal net goed, en een enkele keer goed mis, dan zitten ze klem tussen ern vrachtwagen en een paal.
                      Ik kan je vertellen met het gewicht van een 25tons 30km/u akelig hard is, de leefruimte in de betreffende personenauto werd knap krap voor de bestuurder, stroommast gaf niet mee zeg maar, die stond nog gewoon op zijn plekkie, en de truck had vrijwel niks aan schade, dus de auto heeft alles geabsorbeerd.

                      Ik ben wel beter op dat soort idioten gaan letten, nu ging het enkel om materiele schade, maar als je klem komt te zitten met ernstig (inwendig) letsel kan dat best wel eens fataal worden, zelfs met 30km/u.

                      Nu ben ik geen 20 meer en is de drang naar doortrappen er aardig uit met de truck, ga op mijn gemak de stad door.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      ik ken het.. ben zelf ook chauffeur met CE maar in de stad ga ik dat niet doen idd.. maar op snelwegen als er echt ruimte is om het gas in te trappen en ook op de slinger wegen..
                      het eenzijdige ongevalletje van mij was in de winter met een corsa op die smalle 13″stepwieltjes… toen heb ik mijn koplamp tegen een lantaarnpaal kapot gereden.. zelf opgelapt.. niks meer van te zien toen maar had 6 maanden mijn rijbewijs toen.. met de vrachtwagen kan tegenwoordig niet meer hard gereden worden.. electronica houdt je tegen en de baas ook omdat mijn baas de kickdown eraf gehaald heeft en de auto niet harder dan 83 km/h uur gaat.. ( is wel kut in belgie als ik naar zeeland moet) maar dat maakt het er ook niet leuker op… doe mij maar liever een daf of Scania vers van de dealer waar de baas nog niet met zijn laptop aan gezeten heeft om “diesel te besparen” want er wordt alleen maar meer mee getrapt omdat dat ding gewoon geen trekkracht meer heeft… een auto van 500 pk die al moeite krijgt bij 15 ton aan lading… terwijl die polen enzo fluitend voorbij komen rollen

                      #18275299
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Heb geen verbruiks controle, of vermogens beperkingen, of fleetboard of wat dan ook.
                        Schakelen kan ook handmatig.
                        Ik rijdt zelf niet harder als 83km/u, al moet ik naar frankrijk of Duitsland.gewoon op t gemakkie.

                        De auto haalt overigens 92 / 93km/u op de vlakke weg.
                        240hele pk’s, dus geen strepentrekker, dan nog in groen schakelen,1op4 bij stadswerk.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18275300
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          @wim-v6 wrote:

                          Heb geen verbruiks controle, of vermogens beperkingen, of fleetboard of wat dan ook.
                          Schakelen kan ook handmatig.
                          Ik rijdt zelf niet harder als 83km/u, al moet ik naar frankrijk of Duitsland.gewoon op t gemakkie.

                          De auto haalt overigens 92 / 93km/u op de vlakke weg.
                          240hele pk’s, dus geen strepentrekker, dan nog in groen schakelen,1op4 bij stadswerk.

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          wil me baas niks van weten.. die denkt zo diesel te besparen.. ik rijdt via peter appel voor de AH dus ik doe niks anders dan stad in stad uit rijden en zo af en toe snelweg.. maar met een volle wagen komt het spul bijna niet vooruit.. ook slaat de motor automatisch uit als je langer als een minuut stationair draait.. en ik rijdt automaat…

                          #18275301
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Ja ik ook automaat, door zelf te schakelen haal ik ruim 100km meer uit de 170 litertank.

                            Maar het ging hier om de Corsa van Trashmetal.
                            Ik zou er eentje zoeken die koud en GOED!! warm niet enige vorm van rammelen doet.

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                            #18275302
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              @wim-v6 wrote:

                              Ja ik ook automaat, door zelf te schakelen haal ik ruim 100km meer uit de 170 litertank.

                              Maar het ging hier om de Corsa van Trashmetal.
                              Ik zou er eentje zoeken die koud en GOED!! warm niet enige vorm van rammelen doet.

                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              een 1.4 8v motor zou goed doen in een corsatje.. als je de luchttoevoerbuis door trekt tot in de onder grill in de bumper hebben die dingen best wel goede koppel.. en een 8v motor zijn best wel erg degelijk…. althans vind ik zelf.. heb er 1 gehad en die is er met een kapotte koppakking op 256.000 km mee gestopt..

                              #18275303
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Ja alleen zo verrotte onzuinig, die 8klepper Singlepoints.

                                De 8klepper Multipoints lopen goed zuiniger.

                                Willem

                                #18275304
                                nova….
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  gewoon niet kopen bij Jet cars.. krijg je alleen maar allende van.

                                  #18275305
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    @wim-v6 wrote:

                                    Ja alleen zo verrotte onzuinig, die 8klepper Singlepoints.

                                    De 8klepper Multipoints lopen goed zuiniger.

                                    Willem

                                    behalve bij mij dan :jerry

                                    #18275306
                                    trashmetal
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 February 2007

                                      @nova…. wrote:

                                      gewoon niet kopen bij Jet cars.. krijg je alleen maar allende van.

                                      En dat verwacht ik ook voor die centen :D

                                      #18275307
                                      nova….
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        @trashmetal wrote:

                                        @nova…. wrote:

                                        gewoon niet kopen bij Jet cars.. krijg je alleen maar allende van.

                                        En dat verwacht ik ook voor die centen :D

                                        :D :D

                                        #18275308
                                        RamSwa72
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 February 2014

                                          Ooit daar een Senator weg gehaald a 1250€ die liep wat onrustig (5 poten) , na het verwijderen van de kop klopte dat cilinder drie zat geen zuiger in maar een mooi blok tropisch hardhout. :wtf
                                          Maar er ook een keer een Volvo 850 T5R weg gehaald voor 1000€ en de dag daarop door verkocht voor 2300€ en het leuke die rijd nog steeds in Goes rond ( niet wetende wat die presoon er allemaal aan gedaan moet hebben hem rijdend te houden)

                                          Maar ik zelf zal er nooit niet meer iets kopen …..

                                          #18275309
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Met die multipointjes reed ik altijd wel tussen de 1op13 en 1op17.

                                            Met de 1.6singlepoint 1x 1op16 gereden.
                                            Dat was met max 100 / 110km/u op vakantie.

                                            Verder deed de single point ergens tussen de 1op10 & 1op13.

                                            Mijn 1.6S 2traps carb motor (16SH) doet zo’n 1op13 op de kortere ritten, 1op14,5 gemiddeld.
                                            En kan 1op17rijden op de lange baan.

                                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                            #18275310
                                            Aapje
                                              Lid sinds:
                                              1 January 2009

                                              Streep mijn X12XE maar van je lijst Trash :D Hij tikt sinds vandaag in de bochten… Denk dat ik ‘m in de zomer es uit elkaar sloop en loer of ik de tik eruit kan krijgen :)

                                              #18275311
                                              trashmetal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 February 2007

                                                @Aapje wrote:

                                                Streep mijn X12XE maar van je lijst Trash :D Hij tikt sinds vandaag in de bochten… Denk dat ik ‘m in de zomer es uit elkaar sloop en loer of ik de tik eruit kan krijgen :)

                                                da’s minder

                                                #18275312
                                                trashmetal
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 February 2007

                                                  In de loop van volgende week zal de station de weg op gaan
                                                  moet alleen nog de remdrukcilinders achter vervangen
                                                  koplampen opnieuw afstellen
                                                  en dan is hij apk proof

                                                  Als het goed is komt forumlid JOZO vandaag kijken naar mijn astra
                                                  wil hij hem kopen zal ik volgend weekend afscheid nemen van mijn wagentje
                                                  de corsa waar het om begonnen is trekt nog steeds erg mn aandacht
                                                  en lijkt me het bezichtigen waard :hmmz

                                                  Rekensom,
                                                  wagentje kost 650
                                                  auto waar je redelijkerwijs van kan zeggen dat je er even mee vooruit kan
                                                  kost 1250 a 1500 euro (tuurlijk heb je er gelukstreffers tussen)
                                                  1250 – 650 = 600
                                                  zou het mij lukken om voor max 600 eu aan onderdelen
                                                  er weer een nagenoeg perfecte auto van te maken?
                                                  denk het wel :jerry

                                                  #18275313
                                                  remutr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 August 2012

                                                    Ik hoop het voor je.

                                                    Ik heb het niet zo op dat 010 volkje, zijn arrogant, weten alles beter en praten nooit direct maar altijd met een stom lulverhaal, oh ja en ik ben doordat me utregse werkgever ingepikt werd door een rotterdams bedrijf na 10 jaar me baan kwijt geraakt. Nee voor mij nooit iets uit rotjeknor.

                                                    #18275314
                                                    mayhem
                                                      Lid sinds:
                                                      13 June 2006

                                                      Goed verhaal man!

                                                      :hmmz :hmmz

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 182)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.