Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2016 om 01:53 #18267386
Denk dat een van je klepstoters vervuild is
motorflush wil dan wel eens de oplossing zijn
bij mn c16se gehad dat het niet hielp
speciaal gereedschap gekocht vd nokkenas dat de kop er niet af hoeft
bijna nieuw setje klepstoters besteld :D
rijd ik op de snelweg, ff gas bij om iemand in te halen
getik foetsie :shock: nooit weer terug geweest21 mei 2016 om 02:13 #18267387dat is het betere werk….
ik heb zelf de klepstoters gekocht voor 195 euro… i.p.v. de 450 euro die de garage mij aan wilde smeren voor imitatie meuk…21 mei 2016 om 08:39 #1826738825 mei 2016 om 15:28 #18267345Het is opgelost de spanner zat schuin een nieuwe erop en een nieuwe riem maar het tikken was nog niet weg even rustig een toertje gaan rijden en weg tik dus denk vervuilde klepstoter .
Allemaal nogmaals bedankt voor de hulp ;)
Mvg ken d
26 mei 2016 om 03:46 #18267389:thumb :D Da’s mazzel bij mij duurde het rondje toeren 2 maanden dat het weg was :jerry
26 mei 2016 om 05:44 #18267370En heb al een platvliegwiel klaarliggen en een versterkedrukgroep en druklager zijn besteld binnekort de versnellingsbak er nog eens af :)
26 mei 2016 om 20:20 #18267390Nu ben ik aan het twijfelen om een setje cat cams van mtech te gaan rijden op mijn c16xe wat moet ik dan hebben en is dit aan te raden ?
Nu de kop is gevlakt geweest dus weet ook niet of dit zomaar kan ivm raken kleppen zuiger ?
Het zou wel om de straat nokkenassen gaan geen racesetje.
Mvg ken d26 mei 2016 om 20:28 #18267391Nokkenassen kunnen met de standaard nokkenastandwielen.. Verstelbare zou optimaal zijn.. Je distributieriem zal ervoor wel los moeten..
Hoeven geen andere kleppen in.. Dus de standaard kleppen zijn goed genoeg..
Nokkenassen gaan goed samen met een powerbox en sport spruitstuk.. Valt veel vermogen mee te winnen.. Poorten bewerken van de kop levert nog iets meer op26 mei 2016 om 20:37 #18267392Wel ik heb mantzel box dbilas airflowmaster lexmaul uitlaatspruitstuk en sportkat naar open pijp.
En distributie los is me niet zo een probleem al aantal keer gedaan maar twijfel enkel over klepspeling met zuigers met extra lift ? Of gaat er bij het vlakken niet zo heel veel verschil op zitten ?Mvg ken d
26 mei 2016 om 21:02 #18267393bij het vlakken gaat er niet zo heel veel vanaf.. het minimale eigenlijk…het verschil tussen het hoogste en laagste deel van de kromming vlakken ze eraf… en bij een normaal gebruikte kop zal dat minimaal zijn.. echt millimeter werk
met standaard kleppen en klepstoters zou het gewoon moeten kunnen.. of er moet iets heel wonderbaarlijks mis gaan.. ( wat ik niet denk dat er zal gebeuren buiten het optijd zetten van de nokkenassen en krukas)
als je de standaard nokkenassen met de “fast road”nokkenassen vergelijkt zul je zien dat de nokken niet zo heel veel groter worden… de nokken zijn wat langer om de klep verder open te houden27 mei 2016 om 11:43 #18267394Ik heb 264 graden Dr Schrick cams gehad, lift 9,8 en duration 110, deze zijn perfect voor in de X1.6XEC1.6XE. Ik heb zelfs met Schrick 280 graden , lift 10,25, gereden maat dit liep niet stationair met de standaard ecu. Zelfs toen raakten de kleppen de zuigers niet!
27 mei 2016 om 14:00 #18267395klopt.. je zult ook een ECU remap moeten overwegen.. om de inspuiting en stationair loop weer goed te laten lopen.. ook het verbruik weer optimaal te maken.. met een standaard ECU zal er meer lucht dan benzine binnen komen wat effect zal hebben op een goed/perfect lucht brandstof mengel…
27 mei 2016 om 18:27 #18267396Ging ik sowieso doen iemand mss een goed adresje voor remap in belgie ?
Of ergens in zuid nederland en de schrick nokkenassen kunnen die met de orginele tandwielen ?Mvg ken d
27 mei 2016 om 20:25 #18267397Mijn computers waren gechipt, alleen de 280 graden nokken waren voor de ralleye. Gelijk weer eruit laten bouwen en de 264 graden nokken er weer in.
27 mei 2016 om 20:46 #18267398Of heeft er mss nog iemand een leuk setje liggen liefst wel voor gewoon gebruik
Mvg ken d
28 mei 2016 om 19:41 #18267399Ik wil ook meet koppel onderin bovenin mag maar onderin liever hoe bepaal ik welke nokkenassen ik neem en raden jullie me iets aan ?
Mvg ken d
28 mei 2016 om 20:00 #18267400Fabrikant geeft normaliter aan welke powerband de nokken hebben. Dus in welke toerengebied ze het meeste opleveren.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
28 mei 2016 om 20:04 #18267401Zie bij dbilas en bij cat cams nergens iets staan over powerband mss kijk ik verkeerd zie enkel lift en graden . Is ook voor het eerst dat ik iets met nokkenassen ga proberen dus weet er best weinig vanaf :)
Mvg ken d
28 mei 2016 om 20:33 #18267402Newman geeft wel netjes alles aan.
Lees dit ook even door:
http://www.newman-cams.com/selecting-the-right-camshaft/” onclick=”window.open(this.href);return false;Sent from my SM-G935F using Tapatalk
28 mei 2016 om 20:39 #18267403rijd iemand deze nokkenassen zou voor de 262 graden nokkenassen willen gaan iemand ervaring mee en waar best aankopen gewoon bij hen zelf ? Of zijn er vergelijkbare cams van cat cams of dbilas of schrick ?
Mvg ken d
28 mei 2016 om 20:48 #18267404262 is redelijk tam dbilas heeft ze ook.
28 mei 2016 om 20:55 #18267405Voor dagelijks gebruik is een mildere cam beter als een wilde nok.
Heb je in het toerengebied waar je het meeste rijdt een vermogenstoename en hoef je niet steeds tegen de begrenzer te jakkeren om profijt van te hebben.
Bij de wildere cams heb je misschien welswaar 15pk extra bij 7200rpm maar verlies je 10pk onderin.
Doe mij maar 10pk extra tussen de 2500-6000rpm. Heb ik meer aan.Sent from my SM-G935F using Tapatalk
28 mei 2016 om 20:58 #18267406Het moet niet gek zijn wil het gewoon voelen tussen de 2000,2500-6000,6500 en mag ook niet plots heel slecht gaan lopen stationair wil uit me setup 140-145 pk halen en vooral meer koppelonderin
Mvg ken d
28 mei 2016 om 21:49 #18267407Dan raad ik een 262°/264° cam aan
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
28 mei 2016 om 21:51 #18267408En een bepaald merk of is dit niet echt van belang ?
Mvg ken d
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.