Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 mei 2016 om 16:56 #18267364
of past een drukgroep van een c16se ook op een x14xe vliegwiel ?
mvg kend
3 mei 2016 om 21:47 #18267365Montage diepte van de drukgroep is anders Trashmetal als je een kom vliegwiel voor een vlak vliegwiel vervangt past je drukgroep simpelweg niet.
Dan zou je c16se een even diepe kom vliegwiel gehad hebben als je x16xe.
Onze c16se had een plat vliegwiel.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 mei 2016 om 21:48 #18267366Bart-GSi:
Boutpatroon is gelijk.
Alleen heb je bij een kom vliegeiel een veel plattere drukgroep dan bij een plat vliegwiel.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 mei 2016 om 21:52 #18267367ok.. weet ik dat ook weer.. just trying to help out
4 mei 2016 om 05:30 #18267368Iedereen probeert te helpen en daarvoor dank .
Wil enkel nog even weten of ik voor een c16se drukgroep kan gaan bij een x14xe vliegwiel ?Mvg ken d
18 mei 2016 om 20:32 #18267369Vandaag na een rit van 40 min autosnelweg na eens goed eccelereren plots een onbekende tik.
Als ik in de motorruimte luister lijkt het van bij de inlaatcollector te komen .
Vraag mij af of er mss iets in de inlaat is gevlogen wat me raar lijkt.Verder draaid de motor wel goed maar heb durf niet meer te rijden wil geen schade rijden.hier klein filmpje van de tik.
Hopenlijk kan iemand helpen
18 mei 2016 om 20:47 #18267371Binnenwerk inlaat los, kwaaltje van het originele kunstof inlaat.
Kan heel eng klinken.
Kan video of geluidsopname niet bekijken trouwens
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 mei 2016 om 20:58 #18267372Er zit een mantzel powerbox op maar het klinkt echt vanuit inlaatcollector .
Mvg ken d
19 mei 2016 om 06:06 #18267373Ik hoop maat dat de lagerschalen van cil 1 niet uitgesleten zijn waardoor de zuiger de kleppen raakt of kan dit niet zomaar ?mvg ken d
19 mei 2016 om 07:41 #18267374Als een zuiger een klep wil raken moet je distributieriem versprongen zijn.. Met een kapot laget alleen gebeurd dat niet.. Hij zal wat gaan tikken maar meer ook niet… Enndat tikken hoor je van onder uit de motor.. Niet vanaf het inlaat spruitstuk…
19 mei 2016 om 08:28 #18267375Het lijkt van het inlaat spruitstuk maar kan ook er onder zijn maar wat kan het dan zijn ?
Starter alternator ? En als de dis riem verspringt is het dan niet einde verhaal ? De motor draaid wel nog gewoon goed.Mvg ken d
19 mei 2016 om 08:36 #18267376Tikken kan ook van versleten hydraulische klepstoters komen door gebrek aan voldoende smeering… Anders genaamd: een aantal keer met te weinig olie rijden of met een versleten oliepomp
komt het tikken als de motor loopt of als de motor uitstaat na het rijden??19 mei 2016 om 10:49 #18267377Ik ging gistere even tot 5000 toeren op de autosnelweg en toen kreeg ie het plots het is niet meer weg geweest. En cillinderkop is 15000km geleden volledig gereviseerd en alles nieuw erin. Nu was ik aan het denken voor ik het blok uiteenhaalde had ik een gelijkaardige tik en toen kwam dit van de disriemspanner ga deze morgen eens nakijken.
Mvg ken d
19 mei 2016 om 11:09 #18267378Ahh ok ja bij alles nieuw dan zal er geen versleten stoter zijn…
19 mei 2016 om 13:27 #18267379ik zeg niet dat dat niet kan hoor maar is dit niet heel snel dan ?
Oh en had verkeerd gelezen het is bij lopende motorMvg ken d
19 mei 2016 om 13:41 #18267380nouja.. heb bij m`n broer al gehad dat ze bij een kop revisie de klepstoters niet mee vervangen hadden.. toen ging de corsa ( ook een c16xe) tikken als een diesel…
19 mei 2016 om 15:58 #18267381En moeten er dan nieuwe in of is zo een product aan je olie toevoegen mss genoeg en welk merk word er dan aangeraden ?
Mvg ken d
19 mei 2016 om 16:00 #18267382als het licht tikt zou dikkere olie voldoende zijn.. als ze echt hard tikken dan zijn ze wel aan vervanging toe..
moet alleen wel je nokkenassen eruit om ze te vervangen… maar ik wacht even af met wat wim-v6 zal zeggen.. voordat we zover zijn en mocht het straks wat anders zijn…19 mei 2016 om 16:08 #18267383http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=101052&hid=1156&lhid=&lvid=&mid=1156″ onclick=”window.open(this.href);return false;
deze heb ik toen in m`n broers corsa gedaan… zijn best goed
19 mei 2016 om 18:29 #18267384Heb je wel voldoende oliedruk?
19 mei 2016 om 18:33 #18267385Heb even je filmpje gefixt:
[youtube:3en68ptf]http://www.youtube.com/watch?v=JsyC_wdjZT8[/youtube:3en68ptf]19 mei 2016 om 20:04 #18267246Nooit last van gehad tot gisteren toen ik voor het eerst boven 5000toeren ging toen had die het ineens
Dus weet niet of oliedruk goed is was wel goed toen ik de motor net had ingebouwd.
Ik zal morgen ook een iets langer en duidelijker filmpje makenMvg ken d
19 mei 2016 om 21:51 #18267237@basss27 wrote:
Heb even je filmpje gefixt:
[youtube:3s4hxepo]http://www.youtube.com/watch?v=JsyC_wdjZT8[/youtube:3s4hxepo]Filmpje is privaat
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 mei 2016 om 22:34 #18267238Gefixt
20 mei 2016 om 05:46 #18267239Dankje voor het filmpje ;) ik ga vanavond en morgen is een aantal dingen nakijken en laat jullie iets weten .
Mvg ken d
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.