Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi 1994 c16xe tik is er weer :s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2015 om 19:36 #17269857
nieuw projectje sind een jaar maar voor het eerst nu een topic met een paar vraagjes :)
ik had hem gekocht voor heel weinig dus wist dat er heel wat dingen aan zouden zijn
hier en foto bij aankoop :)
hier thuis aangekomen
het blok is een c16xe met 179 *** km gelopen er was roest aan de chassis balken onderaan accubak uitlaat rot en verkeerd motor lekte alle kanten versnellingsbak niet goed afgestelt noem maar op
iedereen bij me thuis zijden sloop da ding toch gewoon maar ben ervan gaan houden :) dus ik wou hem de glory gunnen uit de vroegere jaren hier wat foto’s van wat al gebeurd isnu heb er paar maanden mee gereden voelde dat de wagen sputterde en het had een kappote inlaatcollector rammelen langst alle kanten dus
ik dacht ik doe het ineens goed en heb de moter eruit gehaaldeerst nog setje velgen gekocht irmscher 16 icnh twinspoke :)
zo en toen kon het blok eruit :)
zo thuis en het blok kon uit elkaar
de cillinderkop gelijk naar de revisie hier istie al terug :)
toen het blok uit elkaar en proper maken die handel
na wat poetswerk zien ze er weer zo uit
blok in een kleurtje
toen alles weer in elkaar der mee :)enkel alle veren van iedere piston zijn vervangen lagerschalen was niets aan te zien
en alle pakkingen keringen van heel het blok ook
vandaag alles aan beginnen sluiten
zo staat de wagen er nu bij met lexmaul uitlaatspruitstuk ook :)
nu de vragen die ik nog heb zijn de carterontluchting wil ik naar mijn luchtfilterbak maken maar maakt het uit of ik deze uit laat komen onder het filter of boven het filter ?
de volgende update zal snel volgen uitlaat en eerste start + heb een setje kw v2 schroefsetje van iemand op het forum gekocht dus deze komt er ook nog onder .gr ken d
4 januari 2015 om 19:50 #18267250Dat pak je mooi aan zeg! Succes, ik volg je topic
5 januari 2015 om 20:15 #18267251Voor heteerst gesraaid vandaag echter moterstorigslampje gaat aan kan dit doordat multi v riem er nog niet oplichtof de uitlaat er nog niet aanhangd ? Heb ook nog een stekkertje over iemand een idee waar deze vandaan komt ?
5 januari 2015 om 20:16 #182672526 januari 2015 om 07:11 #18267253ventilator??
6 januari 2015 om 07:29 #18267254Die is al aangesloten
7 januari 2015 om 18:42 #18267248Themperatuur meter denk ik
7 januari 2015 om 18:46 #18267245zwarte plastic stukje naar achter schuiven en kleuren bekijken.
en dan in schema zoeken7 januari 2015 om 19:46 #18267244vandaag uitlaat eronder gehangen nu wil ik starten olie lampje doet niks meer en als ik start hoor ik de klepstoters tikken :s
heb al ander lampje geprobeerd doet niets draait wel goed maar vertrouw het tikken niet wat zou de oorzaak kunnen zijn ?ben bang dat er te weinig oliedruk is maar weet het niet want het olielampje doet gewoon niks ook niet bij conctact aanzetten
ook het moterstoringslampje brand nog steeds zit al hellemaal te panikeren of ik niets verkeerd heb gedaan ;smvg ken d
7 januari 2015 om 19:54 #18267242Nieuwe oring gedaan bij het monteren van de olie aanzuigbuis?
ZIe je olie spetteren met de dop eraf?Draad van de olieschakelaar gecontroleerd?
7 januari 2015 om 20:00 #18267243nieuwe oring gebruikt bij aanzuigbuis draad zie ik ook niets aan olie spetteren heb ik niet gecontroleerd wel na het draaien waren de nokkenassen nat van de olie
gr ken d
9 januari 2015 om 15:19 #18267255Vandaag de oliedruktester van op het werk mee naar huis genomen zondag maar eens testen
En denk ook dat er iets onderbroken is van de kabel naar dash van de oliedruk sensor iemand idee waar ?Mvg ken d
11 januari 2015 om 17:18 #18267256De oliedruktest was super in orde het getik kwam door dat de olie nog niet overal was gekomen in het blok denk ik ook gelijk testritje gemaakt zo zonder einddemper klinkt wel super :o en de koperenkoppeling voelt ook goed aan :) morgen uitlaat hellemaal monteren en dan de kw set eronder :)
Gr ken d
12 januari 2015 om 20:41 #18267257De motor draait mooi enkel et moterstoringslampje blijft aan kan die door dat de lambda sensor nu ergens anders zit het is een lexmaul spaggeti
Ook als ik gas wil geven heb ik de indruk dat er even een doodmoment is tussen gasgeven en toeren maken ?
Alvast bedankt ken d
12 januari 2015 om 21:07 #18267258Even uitlezen?
12 januari 2015 om 21:17 #18267259Ja was ik van plan maar mss dat iemand wist wat het kon zijn :)
14 januari 2015 om 18:26 #18267260Weer problemen de wagen rijd goed maar batterij gaat plat en als de wagen draaid met startbatterij
Meet ik op de batterij 10v en dit daalt dus alternator laad niet op alternator is nieuw en alles is aangesloten is nog gechekt iemand een idee wat er misgaat ? Mvg ken d14 januari 2015 om 20:10 #18267261brand je acculampje als je je contact aan heb.
dit stroompje is namelijk nodig als voorspanning.14 januari 2015 om 20:16 #18267262Voor de ik de moter gedaan had enzo werkte dit wel nu niet meer omiedruklampje ook niet trouwens
Heb oliedruk wel gemeten en die is goed
Kan het dat het iets te maken heeft met de twee lampjes ?
Mvg ken d
14 januari 2015 om 20:54 #18267263heb je groot kans van.
heb je deze stekker goed aangesloten
14 januari 2015 om 21:00 #18267264deze is waarschijnlijk van je secundaire luchtpomp
maar die heb je volgens mij verwijderd.14 januari 2015 om 21:05 #18267265Die onderste bleek van achteruitrij licht te zijn :) die schakelende +waar komt die ?
Mvg ken d
16 januari 2015 om 17:33 #18267266Net drie uur lopen zoeken uitmeten maar niets gevonden het lampje van de batterij wilt niet branden en de nieuwe orginele opel alternator laad niet bij ben ten einde raad iemand nog een idee ?
Gr ken d
16 januari 2015 om 22:42 #18267267Is het lampje zelf wel heel
16 januari 2015 om 23:04 #18267268Ja lampje werkt als ik het appart test
Nu vraag ik mij af als het lampje niet brand laad hij dan ook ni ?
Of staat dit niet in verbinding ?Gr ken d
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.