Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18351343
    CorsaBom99
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2018

      Hallo, mijn naam is Dennis en ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 18 jaar en rijdt een Opel Corsa B uit ’00.

      Al van jongs af aan zit ik in de auto wereld en heb al veel gesleuteld.

      Sinds een maand werk ik nu ook in een motorrevisie bedrijf en wordt mijn ervaring en passie alleen maar groter en meer.

      Ik ben van plan een project te beginnen met mijn corsatje, ik zou graag foto’s willen zien van jullie project corsa’s ik weet namelijk niet waar ik moet beginnen. :help:

      Ik hoop op mooie reactie’s

      Met vriendelijke groet.

      Dennis

      #18351345
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Hoi en welkom op het forum!

        In dit topic kun je lezen over de motorwissel van mijn Corsa van afgelopen zomer en de zaken waar ik nu mee bezig ben.

        Groet,

        Jasper

        #18351358
        CorsaBom99
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2018

          Jasper ik heb inderdaad jouw verhaal gevolgd inderdaad! Mooi werk verricht !

          Ik ben van plan om een c20xe in mijn corsa te bouwen. Het blok is passend gemaakt voor in een corsa b.

          Alleen ik twijfel omdat er toch een aantal plekjes beginnen te komen op de mijne..

          Wat zou jij in dit geval doen?

          Groet,

          Dennis

          Corsa B Eco X12XE 1999

          #18351361
          Jasper98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2017

            Op zich heb je wel een goed punt, als je een C20XE in gaat bouwen loont het als de ‘basis’ zeg maar goed is. Ik zou goed kijken wat de staat van de carrosserie is. Als je zelf de gelegenheid hebt om eventueel te lassen kun je er een mooi project van maken.

            Hier en daar wat roest is een Corsa B niet vreemd…ahum… Ik ben de afgelopen week bezig geweest met nieuwe veerschotels in te lassen. Toen ik eenmaal begonnen was kwam ik steeds meer roest tegen. Allemaal weggehaald, behandeld, waar nodig nieuw staal ingelast en nu weer beschermen tegen opnieuw roesten.

            Maar ja, als je een auto graag mag heb je er veel, dan niet alles, voor over.

            Groet,

            Jasper

            #18351412
            CorsaBom99
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2018

              Zelf de mogelijkheid om te lassen heb ik wel, en inderdaad de roestplekken zijn bekend bij de corsa b. Toevallig heb ik 3 maanden geleden ook de veerschotels behandeld alleen heb toen niet de tijd gehad om de hoekjes van de deuren te behandellen ik denk dat ik komende week de auto op de brug zet en weer eens ga kijken naar de staat van de “basis” anders lekker doorspaten voor een ouder modelletje corsa OPC

              Groet,

              Dennis

              Corsa B eco X12XE 1999

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.