contactslot schakelaar

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) contactslot schakelaar

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358176
    scirocco60
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 October 2008

      Vorige week een probleem met de startmotor gehad.

      waarschijnlijk is hij gaan meedraaien na het starten.

      inmiddels een nieuwe geplaats start weer prima.

      maar verdenk toch dat de contact slot schakelaar de boosdoener is geweest.

      sleutel komt ook niet lekker terug na het starten.

      wil deze gaan vervangen is dat een beetje te doen ?

      OPEL ZAFIRA A (F75_) | 1999.04-2005.06 – 2.2 16V (F75) – 2198ccm 147pk

       

       

      #18358508
      zohrann
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 July 2018

        Goedemorgen,

         

        ben nieuw hier op het forum en heb al wat klusjes gedaan aan mij Zafira, met behulp van Youtube. Zo heb ik dus ook mijn startmotor en contact slot schakelaar vervangen. Vooral het contactslot gedeelte moet je niet vergeten! Volgens de dealer in Nijmegen kan deze sluiting in je startmotor veroorzaken. Toen ik die van mij eruit had was het idd duidelijk te zien dat er contacten waren ingebrand. Oja, en let op, rondkijken voor een nieuwe doet wonderen, ik heb een nieuwe voor €4,70 gevonden, ipv de €60 die de dealer vraagt!!

        In het volgende filmpje  is te zien hoe je het contactslot gedeelte vervangt. Is een Corsa, maar komt overeen met de Zafira!

        Wat betreft het stroef gaan van het contact slot, ik heb er zelf wat PTFE op gespoten toen de cylinder eruit was. Merk dat de boel wat beter gaat nu, al gaat hij nog steeds lastig in en uit de beginstand ( stuurslot stand). Dit moet met beleid.

        Ik zag wel deze howto hiervoor, maar daar heb ik de tijd nog niet voor genomen;

        [HOW-TO] – Astra G – stuur/contactslot reparatie

         

        Hulde aan dit mooie forum, succes met deze eenvoudige ingrijp!!

         

        gr John

        #18362578
        scirocco60
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 October 2008

          beetje laat. bedankt voor de goede uitleg en de tips  :toppie:

          was idd goed te doen.

          #18364368
          BenKuiper
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2012

            Ik had ook het contactslot van een Zafira A 2001 willen vervangen, echter heeft dit schakelblokje géén stekker zoals in het filmpje hierboven. De kabel lijkt door te lopen naar de zekeringkast / ECU?

             

            Iemand die de contactslot schakelaar van een Zafira A reeds heeft vervangen, en weet waar ik de kabel moet afkoppelen (ik ben geen voorstander van kabels doorknippen en nieuwe kabels aankrimpen/solderen)

            #18365304
            Longman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 April 2019

              Hallo, ik ben net nieuwe hier maar hoop dat ik mijn vraag hier goed zit..
              Ik moet me Slotcilinder, contactslot vervangen opel zafira 2001 maar ik krijg de cilinder niet los of er uit.
              Ik heb alles gevolgd zoals het op de forum staat beschreven.
              Sleutel stand en pennetje boven in slot gedrukt ook maar komt geen beweging in o o k bij het draaien van de sleutel niet ..
              Voel wel het pinnetje in het cilinder gaatje boven voorbij mijn schroevendraaier gaan maar komt niet los bij draaien sleutel standen..
              Lijkt de cilinder muurvast te zitten.
              En inderdaad sleutel draait wel maar geen weerstand alleen 1e stand als die van stuurslot af gaat wel ..maar verder draait die door geen start niets s sleutel er uit en contact licht en koplampen blijven aan .dus accu min los gehaald anders accu leeg loopt.
              Weet iemand een opties wat te doen om toch de cilinder los te krijgen?
              Alvast bedankt Frits.

              #18367570
              robert1701
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2005

                Hebben jullie het al klaar gekregen bij je Zafira?

                Ik ben namelijk net bezig met mijn “slot” te vervangen van mijn Zafira A F75.

                Ik kon nog net mijn contact opzetten, maar starten ging niet en terug afzetten ook niet meer.

                Hier zie je waarom:

                slot_zafira

                Die …kleine deugniet… (om geen lelijke woorden te gebruiken) was onderaan afgebroken.

                De draaischakelaar achteraan kon ik er dan ook eerst niet afschuiven omdat dat afgebroken stukje er nog in zat.

                Die draaischakelaar ga ik dan ook maar ineens vervangen, want het spleetje waar die pin in gaat is ook al wat uitgesleten.

                Met 4,68 € voor de draaischakelaar en 8,29 € voor de slotcilinder met 2 (gewone) sleutels, kan ik toch al terug rijden.

                slot_zafira2

                Ik zal later wel de passende binnenkant bestellen en de onderdelen overzetten van mijn origineel slot.

                slot_zafira3

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.