Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Climatronic+verwarming Insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2012 om 15:10 #17245979
Beste forummers,
Wat mij opvalt bij mijn Insignia (08-2011 MJ2011) is dat ik de temperatuur van de verwarming zeker 2-3 graden hoger moet zetten als bij mijn voorgaande vec C. Ik rijd meestal met de verwarming op stand Auto (dus ingeschakelde airco en automatische temp. regeling). In het config menu heb ik de klimaatregeling al op hoog gezet maar dit geldt puur en alleen voor de fanspeed, heeft geen invloed op de binnentemperatuur. De uistroomtemperatuur is door de VOD al eens gemeten en die lag in de temperatuurstand High rond de 48 graden. Volgens de dealert was dat ok. Verder zei men dat als de auto mooi op temperatuur komt het ook niet aan de thermostaat zou liggen. Denk zelf ook dat het niets met de thermostaat te maken heeft maar puur ergens in de climatronic zelf (softwarematig of zo???).
Het is ook niet zo dat er geen warme lucht wordt uitgeblazen maar puur dat de binnentemperatuur vaak maar mondjesmaat is. Nu is het buiten natuurlijk errug koud en dan heb je de verwarming al snel wat hoger staan maar zelfs 2 weken geleden reed ik af en toe rond met de temperatuur ingesteld op 24 of 25 graden. En soms is het dan net of de verwarming niet of nauwelijks reageert.
Wie herkent dit probleem of heeft er al eens over gehoord??? Op het Duitse Motor-Talk forum wordt er ook over geklaagd maar een echte oplossing schijnt er nog niet voor te zijn.
Greetz Roel met een i
1 februari 2012 om 15:34 #17985906Ha, dat gevoel had ik dus ook! Met name als het heel hard waait rond de auto. Ik begon al te zoeken naar tochtlekken omdat ik het maar koud bleef hebben.
Maar een oorzaak heb ik nog niet kunnen vinden (en zo te zien ben niet de enige…)
1 februari 2012 om 15:38 #17985907hier op dit forum hebben heel veel mensen het zelfde probleem.
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47385″ onclick=”window.open(this.href);return false;
1 februari 2012 om 17:43 #17985908Op het Belgische forum zijn er inderdaad veel mensen met hetzelfde probleem. Het verraste mij eigenlijk dat ik er hier weinig over vind. Ook ik ervaar problemen met mijn climate control. De ventilator blaast een niet noemenswaardige luchtstroom via de voorruit op de ‘auto’ stand, die nauwelijks versnelt bij het instellen van een hogere temperatuur. Hiermee wordt de auto nooit warm :( BIj het overschakelen op ‘manueel’ kun je het aantal streepjes lezen (op het display) waarop de ventilator blaast en dit is echt minimaal. De dealer reageert met de opmerking dat hij nog nooit eerder problemen hiermee heeft gehad. Alles werkt naar behoren volgens hem. Volgens het Belgische forum moet dit probleem dus opgelost worden met een software update. Vorige week heb ik toevallig een melding gemaakt bij Opel van dit probleem, zodra ik reactie heb ontvangen dan laat ik het weten. Ook heb ik weer een afspraak gemaakt met de dealer om gezamenlijk een testrit te maken over 2 weken.
6 februari 2012 om 15:20 #17985909Vandaag nog eens op het Engelse forum wezen neuzen en zag ineens “mijn” verwarmingsprobleem opduiken.
http://www.insignia-enthusiast.org/forums/index.php?showtopic=3511&st=0&gopid=43927&#entry43927
Schijnen ze dus aan de andere kant van de zee ook last van te hebben. Dus, mezelf de opdracht gegeven om eens met Opel Nederland te gaan bellen.Zo gezegd zo gedaan. Gebeld, probleem uitgelegd en antwoord gekregen: Meneer, het probleem komt in ons systeem niet voor :swear
Ik snap het echt niet meer. Er schijnt toch echt een software update te zijn om dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te krijgen maar ik kom er maar niet achter welke update-code of zoiets dit moet zijn. In Engeland schijnt die update er ook te zijn.
Wie hier op het forum werkt er bij Opel en weet meer van dit probleem????
Greetz insi-Roel
6 februari 2012 om 18:21 #17985910@opel-limbo wrote:
Ik snap het echt niet meer. Er schijnt toch echt een software update te zijn om dit probleem voor eens en altijd de wereld uit te krijgen maar ik kom er maar niet achter welke update-code of zoiets dit moet zijn. In Engeland schijnt die update er ook te zijn.
Op het Belgische forum is er ook sprake geweest van een update die dit probleem zou verhelpen. Echter, helaas is gebleken dat deze niet werkt. De mensen daar, wachten ook nog steeds op de oplossing. Als workaround stellen ze voor de verwarming op handmatig te zetten. Hierbij werkt de thermostaat wel, maar het nadeel is dat de ventilator op dezelfde ingestelde snelheid blijft draaien.
Maar ja, zo’n mooie bak en dan toch het gevoel hebben, dat je 10 jaar terug in de tijd gaat. :hmmz Voor de rest trouwens een kei van een auto…………………….
7 februari 2012 om 07:25 #17985911Ik kreeg gisteren op het Engelse forum het volgende antwoord op mijn vraag wie er meer weet van een software update code mbt verwarming Insignia. Wie herkent dit????? Of wie weet meer van dit soort codes cq. software updates???
the only thing i can see is Field Remedy: 2809
A software failure in the heating / climate control module may disable the stepper motors for air distribution mode and temperature of the heating, ventilation and air conditioning system. Loss of the ability to set the mode to the defrost/defog function can decrease the driver’s visibility under certain driving conditions. The heating / climate control module will set diagnostic trouble codes B0233 und B0408, possibly B0418, too.
7 februari 2012 om 07:56 #17985912Dat is zeker vervelend heb je een super mooi nieuwe auto, En moet je handmatig de verwarming aanzetten om temperatuur te krijgen. Hoop voor alle Insignia rijders dat dit probleem snel opgelost word.
7 februari 2012 om 18:20 #17985913Service Bulletins
Field Remedy: 2809
Subject: Air conditioning system – Malfunction of the heating and ventilation
Models: Insignia 2011
Engines: All
Option: Air Conditioning (AC),Electronic Climate Control (ECC),Dual Zone Electronic Climate Control
Complaint: Electronic climate control (ECC) module may cause the module’s software diagnostics to disable the mode and temperature change functions of the heating, ventilation and air conditioning system. Loss of the ability to set the mode to the defrost/defog function can decrease the driver’s visibility under certain driving conditions. This condition only occurs if the ignition has been off for 10 – 120 minutes.
Cause: Software weakness.
Production: Affected vehicles are within the following VIN range: –> 1st NOK-BP: W0LGM6EL2B1101156 – 18. January 2011; –> 1st OK-BP: W0LGM8EY3B1129491 – 02. March 2011.
Remedy: In case of customer complaint reprogram the ECC with latest software as of TIS2Web.7 februari 2012 om 18:58 #17985914Dat zijn nog eens berichten waar je wat aan hebt. Nu maar hopen dat de problemen hier mee worden opgelost.
7 februari 2012 om 21:20 #17985915@gerritje71 wrote:
Service Bulletins
Field Remedy: 2809
Subject: Air conditioning system – Malfunction of the heating and ventilation
Models: Insignia 2011
Engines: All
Option: Air Conditioning (AC),Electronic Climate Control (ECC),Dual Zone Electronic Climate Control
Complaint: Electronic climate control (ECC) module may cause the module’s software diagnostics to disable the mode and temperature change functions of the heating, ventilation and air conditioning system. Loss of the ability to set the mode to the defrost/defog function can decrease the driver’s visibility under certain driving conditions. This condition only occurs if the ignition has been off for 10 – 120 minutes.
Cause: Software weakness.
Production: Affected vehicles are within the following VIN range: –> 1st NOK-BP: W0LGM6EL2B1101156 – 18. January 2011; –> 1st OK-BP: W0LGM8EY3B1129491 – 02. March 2011.
Remedy: In case of customer complaint reprogram the ECC with latest software as of TIS2Web.Geldt dit voor alle modellen 2011 of alleen een bepaalde serie? Kan het zo niet 123 uit je post halen. > 1st NOK-BP: W0LGM6EL2B1101156 – 18. January 2011; –> 1st OK-BP: W0LGM8EY3B1129491 – 02. March 2011.
Verder ben ik benieuwd of dit mijn probleem zal oplossen! In elk geval alvast bedankt voor je bericht.
Greets insi-Roel
8 februari 2012 om 08:11 #17985916Kijk eerst eens of je chassisnummer in de range valt:
Eerste die NIET goed is van 18-01-2011 met chassisnummer W0LGM6EL2B110115, eerste die weer WEL goed is van 02-03-2011 met chassisnummer W0LGM8EY3B1129491.
Valt die hier niet tussen dan is deze field remedy niet om jou probleem op te lossen.
8 februari 2012 om 13:06 #17985917@gerritje71 wrote:
Kijk eerst eens of je chassisnummer in de range valt:
Eerste die NIET goed is van 18-01-2011 met chassisnummer W0LGM6EL2B110115, eerste die weer WEL goed is van 02-03-2011 met chassisnummer W0LGM8EY3B1129491.
Valt die hier niet tussen dan is deze field remedy niet om jou probleem op te lossen.
PM gestuurd!!!!
Greetz Roel
10 februari 2012 om 17:12 #17985918Vandaag naar de dealer geweest en trouwens ook telefonisch met Opel Nederland gesproken over mijn verwarmingsprobleem.
Volgens de dealer is deze field remedy niet voor mijn Insignia, Mijn insignia is namelijk modeljaar 2010 (VIN W0LGM8EB2A1110960). Hij tikt het VIN nummer in zijn systeem en ziet dan in 1 oogopslag wat van toepassing is voor de auto. Dealer vindt de verwarmingscapaciteit ook matig, maar dit komt omdat het geen duo zone is. Verder dus helaas geen oplossing volgens hem. Zijn er mensen met een 2010 Insignia, die wel dit probleem hebben opgelost met deze oplossing?
Ik hoor het graag, want dan ga ik weer terug.
Het gesprek met Opel Nederland had trouwens helemaal geen nut!
Wel heeft de dealer mijn trailer module opnieuw geprogrammeerd, waardoor ik nu de optie ‘parkeersensor met trekhaak’ heb :D
10 februari 2012 om 17:26 #17985919@doornob wrote:
Vandaag naar de dealer geweest en trouwens ook telefonisch met Opel Nederland gesproken over mijn verwarmingsprobleem.
Volgens de dealer is deze field remedy niet voor mijn Insignia, Mijn insignia is namelijk modeljaar 2010 (VIN W0LGM8EB2A1110960). Hij tikt het VIN nummer in zijn systeem en ziet dan in 1 oogopslag wat van toepassing is voor de auto. Dealer vindt de verwarmingscapaciteit ook matig, maar dit komt omdat het geen duo zone is. Verder dus helaas geen oplossing volgens hem. Zijn er mensen met een 2010 Insignia, die wel dit probleem hebben opgelost met deze oplossing?
Ik hoor het graag, want dan ga ik weer terug.
Het gesprek met Opel Nederland had trouwens helemaal geen nut!
Wel heeft de dealer mijn trailer module opnieuw geprogrammeerd, waardoor ik nu de optie ‘parkeersensor met trekhaak’ heb :D
is een bekend verhaal dat opel bellen geen zin heeft!!
ook het verhaal van deze modeficatie geld niet voor uw auto want dat is bv maar van chass nr tot chass nr vind ik rare onzin!!
gaat toch nergens over als jou auto niet in de lijst staat dat er dan ook maar niks aangedaan wordt!!
wat een onzin.
als dit probleem zich ook bij jou auto voor doet moeten ze het gewoon oplossen en niet zeggen van ja deze modefactie is niet voor uw auto omdat uw auto niet van dat bouwjaar is of niet dit chass. nr heeft.heb hetzelfde met b.v.het trillen van de voorwielen met 18 inch velgen.
omdat mijn auto niet tussen een bepaald chass. nr valt, valt deze buiten een modificatie en wordt er niks aan gedaan.
gaat toch nergens over.13 februari 2012 om 15:52 #17985920Zojuist telefoontje gehad van Opel Nederland. Ze hebben contact gehad met o.a. mijn dealer en het schijnt toch zo te zijn dat het probleem erkenning gaat krijgen (nu de oplossing nog). Opel NL zal zich zsm bij mij melden over hoe ze één en ander willen gaan (proberen) op te lossen.
Wordt vervolgd!!!!!!!!!!!!!!!
Greetz Roel
14 februari 2012 om 17:37 #17985921Hallo Opel-limbo,
Probeerde jou een PM te sturen, lukt om de een of andere reden niet????
Kan jij mij a.u.b een PM sturen met de contactpersoon bij Opel die jij hebt gesproken. Ik ben namelijk afgewimpeld met de mededeling dat het ligt aan het feit dat ik geen duo zone heb. Met jou gegevens wil ik de zaak wederom aanhalen bij Opel. Hoe meer mensen klagen, hoe meer energie wordt gestoken in de oplossing. Ik hoor het graag.
15 februari 2012 om 07:19 #17985922@doornob wrote:
Hallo Opel-limbo,
Probeerde jou een PM te sturen, lukt om de een of andere reden niet????
Kan jij mij a.u.b een PM sturen met de contactpersoon bij Opel die jij hebt gesproken. Ik ben namelijk afgewimpeld met de mededeling dat het ligt aan het feit dat ik geen duo zone heb. Met jou gegevens wil ik de zaak wederom aanhalen bij Opel. Hoe meer mensen klagen, hoe meer energie wordt gestoken in de oplossing. Ik hoor het graag.
PM ontvangen dus je hebt het goed gedaan. Je hebt ook PM terug.
Greets Roel
22 februari 2012 om 10:03 #17985923Afgelopen vrijdag telefoontje gehad van GM NL. Ze willen voorstellen om de auto naar de dealert te brengen zodat deze samen met de Technische Afdeling van GM de auto kan onderzoeken. Nou ja, daar had ik wel oren naar. Kon alleen nog geen dag afspreken daar ik mijn agenda even moest doorspitten. Ik kon hen terugbellen voor een afspraak te maken.
Toen ik thuis was ging wederom de telefoon, GM NL nog eens aan de lijn. Meneer was vergeten te melden dat de dealert voor de onderzoekstijd kosten in rekening kan brengen!!!! Nou ja, heb ik nu garantie of niet??? Medewerker vertelde dat dit mogelijk was omdat het nog geen definitief “defect” aan de auto is en er dus eerst een diagnose gesteld moet gaan worden. Of ik zou naar de dealert moeten gaan waar ik de auto gekocht heb. Jah, da’s 160 km verderop. Pffff, GM is nie goe bezig in mijn ogen!!!!
Anders moet ik maar gewoon de verwarming op 26 zetten!
Greets Roel
22 februari 2012 om 10:12 #17985924Al geprobeert de zon licht sensor af te dekken?
Rode bolletje boven op dashboard. Als die veel licht krijgt verlaagd hij de verwarming.
22 februari 2012 om 19:13 #17985925Aan de andere kant, niet goed is niet goed. Je bent overtuigd van het niet goed functioneren. Dan kan er toch snel worden vast gesteld dat e.e.a. wel defect is. Niet goed functioneren is immers ook defect. Definitief defect duidt erop dat men bedoelt dat er iets niet functioneert. Dat is heel wat anders. Daarnaast moet elke opel dealer je helpen. Je hebt immers recht op garantie. Als men aan de andere kant kan aantonen dat er geen probleem is door middel van bijvoorbeeld temperatuurmetingen dan mogen ze de kosten (onderzoek) in rekening brengen. Heb jezelf bijvoorbeeld al eens de temperatuur in de auto gemeten? En dan bedoel ik uiteraard niet de temperatuur welke uit de roosters komt, maar de temperatuur ter hoogte van bijvoorbeeld het eigen lichaam op borst / hoofd hoogte. De tempertuur meten moet je dan ook uiteraard wel doen met een goede (b.v. digitale thermometer).
1 maart 2012 om 17:20 #17985926Zie onderstaande teleurstellende reactie van Opel, “I give up!”:
Naar aanleiding van ons telefoongesprek eerder vandaag , schrijven wij u deze e-mail.
Wij hebben naar aanleiding van uw opmerking over de climate controle van uw Opel Insignia opnieuw contact gezocht met de Service Manager xxxxxx, werkzaam bij uw Opel dealer xxxxxxxxx.
De heer xxxxxxx informeerde ons dat zij met u hebben gesproken over de werking van de climate controle van uw Opel Insignia met kenteken xxxxx. Zij hebben geconstateerd dat uw climate controle functioneert zoals u dat bij aflevering uit de fabriek mag verwachten en er geen sprake is van een technisch of mechanisch defect. Het vervangen van bepaalde onderdelen of een andere afstelling zal hieraan dan ook niets verbeteren.
Daar u hiervan op 10 februari reeds door ons bent geïnformeerd van deze diagnose, willen wij u hierbij laten weten geen reden te zien ons eerder genomen standpunt te wijzigen. Een verdere bijdrage vanuit General Motors B.V. is in deze zaak helaas niet mogelijk. Daarom willen wij u hierbij laten weten dat wij uw dossier met nummer 489214-481356293 hebben gesloten. Voor verdere vagen verwijzen wij u door naar de verkopende partij. General Motors B.V. is in deze niet uw aanspreekpunt.
Wanneer u andere vragen heeft, kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen en helpen wij u graag verder.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Mevr. M. xxxxxxx
Opel Klantenservice
Tel: +31 (0)76 5448300
Fax: +31 (0)76 5448821
2 maart 2012 om 07:32 #17985927Nou lekker dan. Opel Nederland begin steeds meer op Pon te lijken zeg.
2 maart 2012 om 19:19 #17985928Onbegrijpelijk dat ze de climatronic en verwarming niet fatsoenlijk kunnen laten werken. :swear Mijn vorige auto was een Vectra en daar werkte alles super. Nu hebben we een duurdere auto en moeten we hem eigenlijk op handbediening zetten om het een beetje warm te krijgen. Dit en een hoop andere dingen hebben mij wel doen besluiten dat mijn volgende auto in ieder geval geen Opel/GM meer wordt.
7 maart 2012 om 20:27 #17985904De aanhouder wint. Als je overtuigd ben het niet correct functioneren moet je zeker niet opgeven. Er is een hoop geld voor de auto betaald en dat mag je er van uit gaan dat alles naar behoren functioneerd. Je kan de auto ook eens door een andere dealer laten nakijken. Deze hebben immers de verplichting om jouw ook te helpen. Wellicht dat zij wel een gebrek constateren. Je hebt nog mogelijkheden zat om je te laten helpen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.