Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Circuit Kadett E GSi C20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2008 om 16:24 #17402361
dat klopt ook er zitten enkele onderdelen van een autokrik in verwerkt. Voor mij was het voldoende om mijn wielkasten uit te rollen. Als je nog beter wil maken moet je een kleinere rol hebben en zorgen dat je die kunt verstellen.
9 december 2008 om 18:01 #17402362Heerlijk geluidje zit er in:wub
9 december 2008 om 18:52 #17402363Mooi !!!
Nu nog de buitenkant in het wit met de Opel kleuren erover. Zoals de Kadett-E’s vroeger in de DTM…
24 december 2008 om 11:06 #17402364Misschien voorlopig maar even zo laten.. wit zie je zo snel het vuil op :P
14 juli 2009 om 09:40 #17402365Hier nog een aantal foto’s van de aanpassingen die in de loop der tijd nog zijn gebeurd aan mijn race kadett.
Na een dagje racen op Zolder kwam ik uit een bocht net niet in de 4de versnelling volgas en hoorde ineens iets tikken. Dacht dat klinkt niet goed en aantal seconden daarna maar grote klappen en was de aandrijfas gesneuveld einde rijden.
Omdat na enige tijd de orginele koppelingplaat het had begeven en vooral bij drukken boven de 1 bar begon door te slippen maar een nieuw setje van sachs besteld.
Verschil tussen nieuw en oud
Compleet gemonteerd.
Voorbumper voorzien van zwart gaas en verder beetje opgeknapt
De ijzeren plaatjes hebben plaats gemaakt voor polyester koplampen met één opening voor het luchtfilter.
Op de rollenbank bij JV-Engineering / jve-webshop.com
Vermogens uitdraai, de turbodruk bij de tweede run stond op 1,1bar. De druk kon nog wel hoger maar vond twee run’s voldoende.
Nieuwe aandrijfas van M-Tech, klem was losgekomen tijdens het rijden. Gelukkig zag ik het op tijd en heb ik tijdig een andere aandrijfas kunnen monteren zodat de schade minimaal bleef.
15 juli 2009 om 08:51 #17402366Mooi project man ! :thumbup
Ziet er allemaal goed uit ! Mooi sleutel werk ook, en een mooi foto overzicht.
gtz.
15 juli 2009 om 10:22 #17402367geweldige topic:wors
zal wel een dure hobby zijn
23 februari 2010 om 11:12 #17402368Na lange tijd nog eens een update.
In december ben ik samen met mijn maat (Ford Sierra 2.0 met MegaSquirt) nog een paar uurtjes op Zolder gaan rijden.
Op zich was het weer niet super slecht, het had smorgens best veel geregend maar toen we aankwamen werd de baan wel ronde na ronde beter. Het blijft natuurlijk de kunst om op de baan de blijven en beheerds te rijden, voor de gelenheid had ik de turbo druk nog wat hoger gezet. Dit was eigenlijk meer om te proberen, maar ik kwam erachter dat de auto dan inhield iets wat ik niet verwachte.
Vervolgens verder niet meer naar de auto gekeken en in de garage gezet. Afgelopen week toch eens gaan kijken wat er nog aan verbeterd kon worden. In ieder geval was heel mijn koelvloeistof reservoir leeg en zater resten van olie drap in. Ik weet nog niet waar dit vandaan komt maar daarom ga voor de zekerheid de motor voor een groot deel uit elkaar.Gisterenavond een begin gemaakt aan het strippen van de motor.
Ik had een tijdje geleden al een inlaat nokkenas van een c20xe gekocht om in de let te monteren, er gaan verhalen dat dit niet iets beter zou zijn dus vandaar dat ik dat ook wel wil ervaren.
Tevens ben ik nog op zoek naar een brandstof druk regelaar die je rechstreeks op de inlaat gallerij kunt plaatsen. Weet iemand waar ik deze kan bestellen, zonder dat ik mijn huidige moet opsturen enzo?
19 november 2010 om 12:08 #17402369AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nog updates ??
14 juli 2011 om 10:10 #17402370Na lange tijd een update.
Na de race in december is de motor deels uit elkaar gegaan. Er is een inlaat nokkenas van een c20xe in gemonteerd + nieuwe distributieriem waterpomp etc.
Na alles gemonteerd te hebben was het tijd voor een run op de vermogensbank. Tijdens de run is de krukaspoelie losgekomen en is bij ongeveer 7500 rpm kapot gegaan.
Branstofdrukregelaar gemonteerd om de brandstof druk te regelen.
Na lange tijd niks aan de racer gedaan te hebben, de racer in de nieuwe werkplaats gezet.
De uitlaat die eronder zat was niet naar mijn zin meer vandaar een nieuwe met flensen eronder gemaakt.
Zodat er met open pijp en met gedempte pijp op de circuit gereden kan worden aangezien ik regelmatig een zwarte vlag kreeg voor teveel geluid.Momenteel is de auto weer terug in de stalling gegaan om 27 juli te gaan racen op Zolder.
14 juli 2011 om 12:56 #17402371Dikke wagen. Alleen zag net op wat oudere foto’s dat je aardig wat haarscheurtjes had zitten in dat vliegwiel. Die dingen willen nog wel eens kapot klappen dan namelijk. Maar wie weet is er in de loop van de tijd wel een nieuwe op gekomen :D.
Heb de schade van een geklapte vliegwiel gezien namelijk en dat was niet eens op volle toeren… Ik werd er eng van…. Niet om je af te kraken, het is maar een tip en van levensbelang!!!!!Groetjes Ram
18 april 2012 om 12:51 #17402372Afgelopen maandag op circuit Folembray gereden met de Kadett.
[youtube:1l15kzjm]http://www.youtube.com/watch?v=K5fTddgSlRM&feature=youtu.be[/youtube:1l15kzjm]
18 april 2012 om 15:48 #17402373Dat gaat, wat een power. Vette hobby :thumbup
18 april 2012 om 15:52 #17402374Gaat lekker!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.