cih 16v

Forumindex Forums Techniek Cih cih 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208161
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    ik zie zo nu en dan wel eens foto’s van cih motoren met een 16 klepper kop
    erg mooie dingen zijn dat
    maar is hier nog ergens aan te komen?
    ik heb er namelijk nog nooit 1 te koop zien staan

    #17451370
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    risse verkoopt kant en klare 16v koppen, maar het opbouwen van zo’n blok gaat snel naar de 10.000 euries, en dan zit ik nog laag met de schatting

    #17451371
    Anoniem
    • Topics 80
    • Reacties 1459
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Reken maar op het dubbele met inbouw. Alleen dat bedrag wordt gehaald als je veel kennis van de zaken hebt en connecties met Risse of andere Duitse CIH16v tuners. Zovierer heeft een 2.5 CIH 16V en koste al meer dan 9000 euro om het aan te passen en die werkt er ;)

    #17451372
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    Is trouwens een OHC ipv CIH…

    #17451373
    GSE
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 2395
    Lid sinds:
    5 August 2006

    DOHC zelfs..

    #17451374
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    uh, ze hebben het toch over een CIH met 16 kleps kop (dus de afgezaagde 24v)?

    #17451375
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    nou ik bedoelde eigenlijk de orginele 16v die je in een manta/ascona 400 vind

    #17451376
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    origineel gepost door larsjeG40
    nou ik bedoelde eigenlijk de orginele 16v die je in een manta/ascona 400 vind

    Denk een spelt in een hooiberg of veel geld:hmmz

    #17451377
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door cuupi

    origineel gepost door larsjeG40
    nou ik bedoelde eigenlijk de orginele 16v die je in een manta/ascona 400 vind

    Denk een spelt in een hooiberg of veel geld:hmmz

    valt mee zijn wel regelmatig te koop
    ;)
    wel veel geld ;);)dat klopt wel inderdaad

    #17451378
    GTvirus
    Bijdrager
    • Topics 19
    • Reacties 135
    Lid sinds:
    29 May 2008

    Lars,
    je hebt toch al een snel blok staan of wil je de boel alweer omgooien gaan?:wtf

    #17451379
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    klopt maar ik vroeg het me alleen af :afro

    #17451380
    cooperdude
    • Topics 11
    • Reacties 308
    Lid sinds:
    18 October 2006

    Zoiets dus, ooit een keer op de oldtimerbeurs in Essen gezien. Weet niet of dit is wat je bedoeld, maar igg mooie plaatjes king:


    Deze stond ernaast

    #17451381
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    die bedoel ik ja
    bij biesheuvel staat een manta met zo’n blok echt mooi

    #17451382
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    ik heb jaren terug bij biesheuvel een compleet 400 blok op een bok gezien….17000 gulden, is nu een koopje:D

    #17451383
    city77
    • Topics 8
    • Reacties 581
    Lid sinds:
    4 July 2004

    dat is een 400 motor, de ingekorte koppen kan ik kopen voor 1000 euro per stuk, blokaanpassingen zijn ook 1000 euro per aangeleverde motor.

    #17451384
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    ok maar is die kop dan “klaar”
    voor die 1000,-

    of is dat enkel het inkorten en dichtmaken van de achterkant
    :hmmz:hmmz

    #17451385
    js 400
    Bijdrager
    • Topics 42
    • Reacties 889
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    ok maar is die kop dan “klaar”
    voor die 1000,-

    of is dat enkel het inkorten en dichtmaken van de achterkant
    :hmmz:hmmz

    die man ken ik ook,hij woond ergens bij breda geloof ik hij hete gabriels geloof ik:o:o en een prutswerk wat die man afleverd pffffffffff
    nouw voor 2000 euro heb je echt zo’n motor niet hoor.

    #17451386
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Als het gabriëls is: Ik ken z’n werk en niet van die geruchten die de ronde deden, maar ik heb het materiaal in m’n vingers gehad, eigenlijk schandalig dat daar nog geld voor gevraagd is.

    Ik ben ook bij de toeleverancier van Risse geweest van die koppen, kop ombouwen kostte vorig jaar 1300 euro incl. toelevering 24V kop.

    Degene die @city bedoeld is een andere persoon, die vraagt voor het klaarmaken van het onderblok en laswerk van Kop en kleppendeksel 2000 euro.
    Maar dan ben je er nog lang niet, de motor moet je dan zelf bouwen, nokkenassen moet gekocht worden, uitlaat spruitstuk, inlaatspruitstukken,….enz.

    Toevallig is dit 1 van z’n projecten:

    Dit reed mee in de rally van Hengelo

    In ieder geval, de goedkoopste versie is de 2.0 (zuigers en drijfstangen 24V in combinatie met een 2.0 krukas) goedkoopste nokkenassen kosten zo’n 850 euro.
    Het is maar net wat je wil, maar als je zo’n 5 a 6000 euro budget hebt en je wil een gegarandeert goede en betrouwbare motor met levensduur, dan is dit bedrag te doen, maar krap. zeker als je niet alle kennis en kunde hebt en je afhankelijk bent van derden. PK’s en vermogen kunnen dan tegenvallen, omdat er hier en daar bezuinigd moet worden om niet het budget te overschrijden.

    Ga je voor meer pk’s e.d. dan klimt het bedrag al vlot tegen een vanaf 8 a 10.000 euro, dit omdat je dan ook veel duurder zit met de uitlaat en inlaat, bovendien komen er dan onderdelen in die vaak 16x aangekocht moeten worden, vaste stoters, klepveren…enz.

    Vindt je dit veel of is het onzeker dat je deze ombouw kan betalen, doe het dan niet, goedkoper is een 2.4 bij een tuner op de balie te zetten met de boodschap “maak r maar wat van” dat kost zo’n 4,500 euro maar dan heb je ook echt wat.

    Het is echt zonde als je halverwege dit moet laten schieten dat geld krijg je er nooit meer uit.

    Voor diegene die een kop gekocht hebben of laten maken, pers zo’n ding af of laat het doen, het kost even geld, maar het bespaart echt erg veel geld als blijkt dat hij niet dicht is.

    Laat je goed informeren of zoek goede info hoe zo’n motor opgebouwd is en weet ook waar je op moet letten zoals o.a. de afstelling van de nokkenassen hoogstwaarschijnlijk staan er merktekens op de tandwiellen van de 6 cilinder versie en die zijn dus anders dan voor de 4 cilinder versie.
    Wees er ook bewust van dat deze koppen al behoorlijke km’s en draaiuren hebben, veel zal dus in ieder geval gecontroleerd en zelfs vervangen moeten worden, slijtage punten zijn vaak klepgeleiders en vervang zeker de distributiekettingen en geleiders, niet alle geleiders zijn nog verkrijgbaar, dus dat is al 1 probleem waar je rekening mee moet houden.

    Pas je budget aan, aan je wens als je die mogelijkheid hebt of pas je wens aan aan je budget. Als je revisie al duur vindt van een gewone cih, moet je hier echt niet aan beginnen. qua kosten is dit geen lollig projekje.

    Dit even ter informatie voor diegenen die niet alle ins en outs kennen.

    #17451387
    m400
    • Topics 5
    • Reacties 518
    Lid sinds:
    22 November 2004

    ik vind het nog steedts vreemd dat je er mee mag rijden.

    #17451388
    js 400
    Bijdrager
    • Topics 42
    • Reacties 889
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door m400
    ik vind het nog steedts vreemd dat je er mee mag rijden.

    op de foto zie je een c kadett en die is gehomegeerd geweest met een 16v motor.

    #17451389
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Maar wel met een ander soort 16V kop, is het van belang dat het onderblok standaard is (dus CIH) en de kop 16 kleppen heeft (maar of dit dan een 400 kop, ingekorte 24v of een andere kop met 16 kleppen is) dan maakt het niet uit?

    #17451390
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door m400
    ik vind het nog steedts vreemd dat je er mee mag rijden.

    Ik had het laatst ook al gezegd: Pas geleden een ascona B gezien met veel te grote webers en een sequentiele 6-bak, en die reed ook gewoon mee :o klopt ook geen bal van:thumbdown

    #17451391
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Ik weet alleen dat er bepaalde wijzigingen toegestaan zijn buiten de homologatie om, welke precies, dat weten alleen de betrokkenen met meer kennis van zaken. Ik heb wel wat gehoord, maar laat me daar niet over uit.

    Ik krijg een beetje een “deja-vu gevoel” :mad: dus als je wil zeiken, zeuren of zaniken, zoek die lui dan op en bespreek het met hun.

    Jullie moesten eens weten welke auto’s niet geheel conform homologatie gebouwd zijn. Maar als jullie graag willen klagen over deze auto’s en ook daadwerkelijk wat met die kennis willen doen, neem contact op met de KNAF.

    #17451392
    Manta-aero
    Bijdrager
    • Topics 18
    • Reacties 843
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Zo bedoel ik het in iedergeval niet, ik ben gewoon benieuwd wat de speelruimte is binnen een homologatie.

    #17451393
    dennisthemenace
    • Topics 0
    • Reacties 55
    Lid sinds:
    1 June 2005

    origineel gepost door henk 400rr
    Ik weet alleen dat er bepaalde wijzigingen toegestaan zijn buiten de homologatie om, welke precies, dat weten alleen de betrokkenen met meer kennis van zaken. Ik heb wel wat gehoord, maar laat me daar niet over uit.

    Ik krijg een beetje een “deja-vu gevoel” :mad: dus als je wil zeiken, zeuren of zaniken, zoek die lui dan op en bespreek het met hun.

    Jullie moesten eens weten welke auto’s niet geheel conform homologatie gebouwd zijn. Maar als jullie graag willen klagen over deze auto’s en ook daadwerkelijk wat met die kennis willen doen, neem contact op met de KNAF.

    Heb je gelijk in, alleen word er wel met 2 maten gemeten door Theo en dat is
    nou ook weer niet de bedoeling:thumbdown.
    Spreek helaas uit ervaring.
    Onze auto is in Veenendaal door een teamgenoot naar de keuring gebracht.
    Daar werd door Theo een opmerking gemaakt over de hoofdremcilinder die niet conform de homologatie zou zijn.
    Auto verschijnt al sinds de jaren 90 met deze setup aan de start.
    Nu ineens mag het niet meer. Zo heeft hij wel eens vaker dingen. Regels zijn regels, maar dan wel voor iedereen.

    En nee, ik ga niet andere erbij naaien.
    Vind het veel te leuk om naar te kijken !!
    Doel nu echt op de hoofd technische commissie.

    Ik zal verdere details maar besparen.
    Degene die rallyrijden weten ook wel beter hoe het er soms aan toe gaat.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.