cih 16v

Forumindex Forums Techniek Cih cih 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17451394
    m400
      Lid sinds:
      22 November 2004

      origineel gepost door henk 400rr
      Ik weet alleen dat er bepaalde wijzigingen toegestaan zijn buiten de homologatie om, welke precies, dat weten alleen de betrokkenen met meer kennis van zaken. Ik heb wel wat gehoord, maar laat me daar niet over uit.

      Ik krijg een beetje een “deja-vu gevoel” :mad: dus als je wil zeiken, zeuren of zaniken, zoek die lui dan op en bespreek het met hun.

      Jullie moesten eens weten welke auto’s niet geheel conform homologatie gebouwd zijn. Maar als jullie graag willen klagen over deze auto’s en ook daadwerkelijk wat met die kennis willen doen, neem contact op met de KNAF.

      Nou Henk, ik denk wel dat je weet dat mij dat geen drol uitmaakt, ik ga andere hier niet afzeiken. Het zou alleen in mijn voordeel kunnen zijn als er niet zo heel nauwkeurig naar de homolegatie gekeken wordt. Kan ik misschien ook eens met dat ding in Nederland rijden.

      Gr, Marcel

      #17451395
      Jaccoooo
        Lid sinds:
        9 December 2006

        heb ik hier nou ook al een discussie aangezwengeld,met die vraag die ik stelde over een 16v blok op een ander forum:(

        #17451396
        m400
          Lid sinds:
          22 November 2004

          Is toch niet erg, valt er weer eens wat te discuzeuren!!:jerry:jerry

          #17451397
          Jaccoooo
            Lid sinds:
            9 December 2006

            totdat er iemand van de knaf word wakkergeschud:hmmz

            #17451398
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              origineel gepost door js 400

              origineel gepost door m400
              ik vind het nog steedts vreemd dat je er mee mag rijden.

              op de foto zie je een c kadett en die is gehomegeerd geweest met een 16v motor.

              walter Rohl reed in 1976 in een fabrieks kadett-gte met een 20. 16v motor.

              #17451399
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                hmm :hmmz ik reageer wat bot misschien, ik heb daar wel zo mijn redenen voor.

                Nou Henk, ik denk wel dat je weet dat mij dat geen drol uitmaakt, ik ga andere hier niet afzeiken. Het zou alleen in mijn voordeel kunnen zijn als er niet zo heel nauwkeurig naar de homolegatie gekeken wordt. Kan ik misschien ook eens met dat ding in Nederland rijden.

                Gr, Marcel

                Weet ik en mee eens.

                voor de rest: u2u

                origineel gepost door Jaccoooo
                heb ik hier nou ook al een discussie aangezwengeld,met die vraag die ik stelde over een 16v blok op een ander forum:(

                Welnee, zolang het maar niet een “waarom hij wel en ik niet” ellende gaat worden.

                Ik blijf het zeggen, beter kun je dit soort zaken bij de bron zelf halen dan je laten lijden door verhalen van anderen.
                Laat de eigenaar/rijder je het verhaal eens persoonlijk uitleggen, in het verleden deden ze ook niet moeilijk daarover.

                #17451400
                m400
                  Lid sinds:
                  22 November 2004

                  origineel gepost door Jaccoooo
                  totdat er iemand van de knaf word wakkergeschud:hmmz

                  Okee, stoppen we ermee, op naar de volgende!

                  #17451401
                  m400
                    Lid sinds:
                    22 November 2004

                    origineel gepost door jethro

                    origineel gepost door js 400

                    origineel gepost door m400
                    ik vind het nog steedts vreemd dat je er mee mag rijden.

                    op de foto zie je een c kadett en die is gehomegeerd geweest met een 16v motor.

                    walter Rohl reed in 1976 in een fabrieks kadett-gte met een 20. 16v motor.

                    Weet ik ook wel maar het gaat niet alleen om de motor, maar zoals gezegd, geen discussie meer…….

                    #17451402
                    city77
                      Lid sinds:
                      4 July 2004

                      origineel gepost door henk 400rr
                      Als het gabriëls is: Ik ken z’n werk en niet van die geruchten die de ronde deden, maar ik heb het materiaal in m’n vingers gehad, eigenlijk schandalig dat daar nog geld voor gevraagd is.

                      Ik ben ook bij de toeleverancier van Risse geweest van die koppen, kop ombouwen kostte vorig jaar 1300 euro incl. toelevering 24V kop.

                      Degene die @city bedoeld is een andere persoon, die vraagt voor het klaarmaken van het onderblok en laswerk van Kop en kleppendeksel 2000 euro.
                      Maar dan ben je er nog lang niet, de motor moet je dan zelf bouwen, nokkenassen moet gekocht worden, uitlaat spruitstuk, inlaatspruitstukken,….enz.

                      Toevallig is dit 1 van z’n projecten:

                      Dit reed mee in de rally van Hengelo

                      In ieder geval, de goedkoopste versie is de 2.0 (zuigers en drijfstangen 24V in combinatie met een 2.0 krukas) goedkoopste nokkenassen kosten zo’n 850 euro.
                      Het is maar net wat je wil, maar als je zo’n 5 a 6000 euro budget hebt en je wil een gegarandeert goede en betrouwbare motor met levensduur, dan is dit bedrag te doen, maar krap. zeker als je niet alle kennis en kunde hebt en je afhankelijk bent van derden. PK’s en vermogen kunnen dan tegenvallen, omdat er hier en daar bezuinigd moet worden om niet het budget te overschrijden.

                      Ga je voor meer pk’s e.d. dan klimt het bedrag al vlot tegen een vanaf 8 a 10.000 euro, dit omdat je dan ook veel duurder zit met de uitlaat en inlaat, bovendien komen er dan onderdelen in die vaak 16x aangekocht moeten worden, vaste stoters, klepveren…enz.

                      Vindt je dit veel of is het onzeker dat je deze ombouw kan betalen, doe het dan niet, goedkoper is een 2.4 bij een tuner op de balie te zetten met de boodschap “maak r maar wat van” dat kost zo’n 4,500 euro maar dan heb je ook echt wat.

                      Het is echt zonde als je halverwege dit moet laten schieten dat geld krijg je er nooit meer uit.

                      Voor diegene die een kop gekocht hebben of laten maken, pers zo’n ding af of laat het doen, het kost even geld, maar het bespaart echt erg veel geld als blijkt dat hij niet dicht is.

                      Laat je goed informeren of zoek goede info hoe zo’n motor opgebouwd is en weet ook waar je op moet letten zoals o.a. de afstelling van de nokkenassen hoogstwaarschijnlijk staan er merktekens op de tandwiellen van de 6 cilinder versie en die zijn dus anders dan voor de 4 cilinder versie.
                      Wees er ook bewust van dat deze koppen al behoorlijke km’s en draaiuren hebben, veel zal dus in ieder geval gecontroleerd en zelfs vervangen moeten worden, slijtage punten zijn vaak klepgeleiders en vervang zeker de distributiekettingen en geleiders, niet alle geleiders zijn nog verkrijgbaar, dus dat is al 1 probleem waar je rekening mee moet houden.

                      Pas je budget aan, aan je wens als je die mogelijkheid hebt of pas je wens aan aan je budget. Als je revisie al duur vindt van een gewone cih, moet je hier echt niet aan beginnen. qua kosten is dit geen lollig projekje.

                      Dit even ter informatie voor diegenen die niet alle ins en outs kennen.

                      dit is de beste man, heb em gesproken op de rally in hengelo en ga em binnenkort ff met een bezoekje verrassen en ga dan ff een totaalplaatje maken van wat het allemaal gaat kosten en in hoeverre ik het zelf klaar kan mekn, ben zelf namelijk voorzien van 2 rechterhanden gelukkig.
                      het mooiste is dat de andere c kadett die meerijdt van erik brounius is en dat is een oude baas van mij, die heb ik toen dat adres van gabriels gevenen en die heeft een kennis van erik een motor verkocht voor 10000 euro en die heeft maar 10 minuten gelopen.
                      dus gabriels is een dikke knooierd en das uit zeeer betrouwbare bron.
                      maar misschien binnenkort meerking:

                      #17451403
                      city77
                        Lid sinds:
                        4 July 2004

                        owja en de geleiders kan je allemaal nog bestellen bij de dealer, heb er net allemaal nieuwe in mijn senator zitten :P

                        #17451404
                        henk 400rr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          origineel gepost door city77
                          owja en de geleiders kan je allemaal nog bestellen bij de dealer, heb er net allemaal nieuwe in mijn senator zitten :P

                          Klopt, die nog wel, de bovenste geleider niet meer en er zijn 2 types 3.0 24V, de ene had andere geleiders dan de bekendere c30se.

                          #17451405
                          city77
                            Lid sinds:
                            4 July 2004

                            ja je hebt de c30se en de c30sej volgens mij, krukasbout kan je ook niet meer bestellen :P die waar je grote poelie mee vast zit:cool:

                            #17451406
                            Manta 24V
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 September 2004

                              Geleiders heb ik een tydje geleden nog te pakken weten te krijgen via een ”omweg” vanuit duitsland. Als er nog mensen zoekende zijn wil ik nog wel eens de moeite doen om het eea te bemachtigen. (ze waren alleen niet goedkoop :cry) is alwel een 1 1/2 jaar geleden.

                              Wat betreft de SE en de SEJ zit het em in die 4 PK. De SEJ lag in de laatste 24v voertuigen zeg maar en deze koppen en spruitstukken zouden niet nabewerkt zijn. Ook hebben deze dus de DIKKE ketting die niet breekt. Deze dikkere kettingen zijn trouwens gebruikt vanaf motornummer C30SE (J) 010675 (zo uit mijn hoofd)

                              #17451407
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Het verschil zit um alleen in de uitlaad:
                                De SEJ lag alleen in de caravans van de Ommie A en deze hadden een iets dunnere uitlaad en zodoende is 4pk minder opgegeven aldus een bekende van die al veel van die motoren in de handen heeft gehad

                                Hier nog een link:
                                http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=44525

                                Klepgeleiders kan elke fatoenlijke motorrevisie op maat maken.

                                Net als harde klepzittingen deze kan ook elke fatsoenlijke motorrevisie maken en erin persen.
                                (kop warmstoken en klepzitting in vloeibare stikstof afkoelen en er dan in persen)

                                #17451408
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  En wat beterft kettingen die breken na het eerste productie jaar ofzo (vrijsnel na uitkomen 24V zijn hier precies dezelfde kettingen opgekomen tot einde productie)

                                  De motoren met de slechte kettingen heeft het maar ff gegeven en zijn zijn nu bijna allemaal overleden.

                                  Der waren al slechte kettingen bij die na 10.000km knapte en aangezien een 24V een geen vrijloper is was het dan vaak compleet blok vervangen bij de garage vanwege:
                                  kleppen zuigers en drijfstangen die bijna 100% zeker kapot waren,en de rest wat ik nog niet noemde….

                                  #17451409
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    Ik bedoel de slechte kettingen heeft het maar een jaar ofzo gegeven en toen zijn er goede opgekomen.

                                    Ze zijn maar een jaar of zoiets gemaakt.

                                    En die blokken met die slechte kettingen zijn nu zowat allemaal dood.

                                    #17451410
                                    m400
                                      Lid sinds:
                                      22 November 2004

                                      origineel gepost door Manta 24V
                                      Geleiders heb ik een tydje geleden nog te pakken weten te krijgen via een ”omweg” vanuit duitsland. Als er nog mensen zoekende zijn wil ik nog wel eens de moeite doen om het eea te bemachtigen. (ze waren alleen niet goedkoop :cry) is alwel een 1 1/2 jaar geleden.

                                      Wat betreft de SE en de SEJ zit het em in die 4 PK. De SEJ lag in de laatste 24v voertuigen zeg maar en deze koppen en spruitstukken zouden niet nabewerkt zijn. Ook hebben deze dus de DIKKE ketting die niet breekt. Deze dikkere kettingen zijn trouwens gebruikt vanaf motornummer C30SE (J) 010675 (zo uit mijn hoofd)

                                      Nou, dat betwijfel ik, dat die in de laatste types lag. M’n Omegaatje heeft ook een sej erin en is toevallig ook een station dus voor zover ik weet lag een sej idd alleen in een station. Deze heeft ook een iets andere uitlaat.

                                      #17451411
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Het had er ook mee te maken dat in DE een station tot 200pk goedkoper te verzekeren was of zoiets en daarom hebben ze het vermogen iets lager aangegeven.

                                        Maar technisch zijn de blokken 100% identiek ook het injectie gedeelte enkel de uitlaad is bij een station iets anders gevormt..En ik dacht plaatselijk iets dunner.

                                        #17451412
                                        Manta 24V
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2004

                                          origineel gepost door m400

                                          origineel gepost door Manta 24V
                                          Geleiders heb ik een tydje geleden nog te pakken weten te krijgen via een ”omweg” vanuit duitsland. Als er nog mensen zoekende zijn wil ik nog wel eens de moeite doen om het eea te bemachtigen. (ze waren alleen niet goedkoop :cry) is alwel een 1 1/2 jaar geleden.

                                          Wat betreft de SE en de SEJ zit het em in die 4 PK. De SEJ lag in de laatste 24v voertuigen zeg maar en deze koppen en spruitstukken zouden niet nabewerkt zijn. Ook hebben deze dus de DIKKE ketting die niet breekt. Deze dikkere kettingen zijn trouwens gebruikt vanaf motornummer C30SE (J) 010675 (zo uit mijn hoofd)

                                          Nou, dat betwijfel ik, dat die in de laatste types lag. M’n Omegaatje heeft ook een sej erin en is toevallig ook een station dus voor zover ik weet lag een sej idd alleen in een station. Deze heeft ook een iets andere uitlaat.

                                          Hmmm tsja het is mij ook ooit maar vertelt maar idd een wat mindere auspuff kan al 4 pk schelen ja,’ en in mijn aatje ligt immers een SEJ

                                          #17451413
                                          golfkiller
                                            Lid sinds:
                                            27 March 2005

                                            [img]i400.jpg
                                            [img]Irmscher16v20-04.jpg
                                            [img]Kaiman16vcrossflow01.jpg

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.