CIH 16V (ingekorte 24V)

Forumindex Forums Techniek Cih CIH 16V (ingekorte 24V)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
  • Auteur
    Berichten
  • #17461834
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Volgens mij zijn dat de hoofdinjectoren gewoon, ivm gasklepsysteem…

      Pornoblokje trouwens! :vertag

      #17461835
      hillclimber16V
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 November 2009

        Net voor de cilinderkop zit ook een rij injectoren op dat blok.
        Als je de theorie mag geloven zijn er een aantal redenen.
        Bij lage toeren is het beter dat de injectoren dichter bij de kleppen staan om koppel te ontwikkelen.
        Bij hogere toeren en dus hogere lucht snelheden is er meer afstand nodig om het mengsel goed te vormen.
        Bij zeer hoge vermogens komt ook veel brandstof en moeten dus grote injectoren geplaatst worden
        waardoor er een groot debiet nodig is van de brandstofpomp en grote openings tijden duty cycle genoemd
        nu één maal boven 80% duty staan de injectoren dus zo goed als altijd open wat het moeilijker maakt om het
        mengsel bij te regelen. Als dus twee rijen injectoren opgesteld zijn kan de openingstijd aanzienlijk verkort worden
        en zo wel voldoende brandstof injecteren op hoge toeren.
        Natuurlijk op een 200 pk blok dient dit tot niets. De Risse blokken draaien tot 11000 toeren en dan is de tijd tussen
        injection events steeds korter want je moet ook rekening houden met injector openingstijd en sluitings tijd.
        de tijd dat de injector van dicht naar volledig open gaat levert die niet de volledige capaciteit

        #17461836
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ah, klinkt logisch :thumbup

          #17461837
          hillclimber16V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 November 2009

            Nokkenassen zijn geleverd van Cat cams, snelle jongens daar!

            #17461838
            ckadett16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 August 2005

              Super project!! Veel succes ermee!!

              #17461839
              giuliettaevo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2006

                Met een moderner injectiesysteem is het gebruik van 2 injectoren niet meer zo snel nodig.met oude systemen was het vaak problematisch om grote injectoren kort genoeg aan te sturen voor een goede stationair loop. De moderne injectoren vernevelen ook veel beter als de oude types.

                Ik weet zeker dat je met enkele moderne injectoren en een modern management een beter resultaat haalt als met een oude setup.

              6 berichten aan het bekijken - 51 tot 56 (van in totaal 56)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.