Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra Turbo
- Dit onderwerp bevat 163 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 april 2017om 10:31 door Sjoerd Roland.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2015 om 21:00 #1826365527 maart 2015 om 18:28 #18263656
Nou ja een zich een rappe auto om een achtervolging mee te doen ;)
28 maart 2015 om 19:20 #18263657Snel er af :hmmz
11 april 2015 om 14:19 #18263658opeens loopt de motor slecht, bij koude start loopt hij 2 sec. normaal en slaat dan af, hou je hem op toeren blijft hij wel doorlopen maar heeft geen kracht, als de motor warm is loopt hij wel stationair maar houd soms ook even in, bij de laatste bougie zat wat rommel tussen de punten, ik heb de bougies inmiddels al vervangen maar heeft niet geholpen.
het motorstoringslampje brand trouwens nietheeft iemand een idee?
16 april 2015 om 16:11 #182636593 mei 2015 om 20:03 #18263660@Duurt: Mooie Calibra Turbo :thumbup
Alle links over een Turbo die te koop staan op dit forum zijn dood, verkocht helaas…
Dus kan ik ook niet zien wat zo een auto mag kosten.Iemand een idee wat de prijzen doen voor een originele onverprutste Turbo?
4 mei 2015 om 08:20 #18263661Is net wat de gek geeft en je hebt verkoop waarde + de waarde die mensen er echt voor geven.
Een goede nette turbo zonder roest koop je vanaf een goeie 4 duizend euro en meer is mijn mening4 mei 2015 om 08:45 #18263662ok, want ik weet een auto van 3e eigenaar origineel, niet verherbouwd, 1500km verderop voor net geen 3k.
Auto is veel aan gedaan en geen roest volgens de verkoper en zou iets meer dan 100k hebben gelopen.
Ik hik een beetje tegen de afstand aan :hmmzAls ik een turbo hier makkelijk weer kwijt kan (voor als het niet echt mijn type auto blijkt) voor 4k dan is het het proberen wel waard.
Of zijn turbo’s nog niet zo gewild omdat het een Opel (Calibra) is en geen BMW of MB?
4 mei 2015 om 10:04 #18263663Calibra turbo is wel gewild maar een echte orginele en ook hier in Nederland op papier raak je sneller kwijt als pas een ingevoerde auto dan hebben mensen meestal wat vraagtekens.
En wat de mensen zeggen van heb dit en dat er wel voor over maar zolang ze niks betalen heb je niks :jerry
4 mei 2015 om 10:12 #18263664zo denk ik er ook over, maar een nette originele is schaars aan het worden.
Een paar jaar in de schuur en de waarde gaat wel omhoog :)4 mei 2015 om 21:16 #18263665thanx Astra G X1.6SZR
volgens een oldtimercatalogus gaat de waarde van een Turbo alleen maar omhoog, je kunt het ook zien als (leuke) belegging, bij de bank krijg je ook niet veel rente en als je boven een bepaald bedrag zit moet je zelfs 4% belasting betalen, oldtimers worden gelukkig nog niet belast, dit in tegenstelling tot Frankrijk, daar word de waarde als vermogen gezien
Als je wel 1 koopt moet je goed controleren of de 4×4 en de turbo niet rookt als hij warm is, bij de mijne zat een hele onderhoud historie aan rekeningen, hier kon ik uit opmaken dat de drukbol de laatste 6 jaar niet vervangen was dus die gelijk maar vervangen (dit staat ook op de sticker aan de voorkant bij de radiateur)
onderhoud aan een 4×4 is een stuk meer dan een gewone Calibra je hebt meer bewegende delen en je kunt ook overal slechter bij, als je alles zelf kan doen is het wel te overzien maar als je alles in de garage moet laten doen kan het een dure hobby worden maar dan heb je ook iets leuks voor de deur
ook de wielranden bij de achterspatborden willen wel doorroesten evenals het blik onder de achterbumper, de mijne heeft vroeger gelukkig een behandeling gehad waardoor bijvoorbeeld de deuren ook aan de binnenkant nog lekker plakkerig aanvoelenfoto, na regen komt zonneschijn
4 mei 2015 om 21:37 #18263666Ha, ik heb nog geen idee waar je het allemaal over hebt, interessant is het wel.
Van de auto is dat drukding van de 4×4 (hoe dat zit en werkt, geen idee) 3 jaar oud volgens de eigenaar.Wat zegt jouw catalogus dan over de huidige waarde van een turbo en over de waardeontwikkeling?
5 mei 2015 om 07:18 #18263667waar je ook even op moet letten zijn ook de banden, als je vol wilt gaan zijn ZR banden nodig en ook mag er niet te veel verschil tussen het profiel voor en achter zijn
de drukbol is om de hydraulische druk voor stuur-, rembekrachtiging en 4×4 bak op druk te houden, de 4×4 aandrijving word uitgeschakeld als je remt, dit is voor de veiligheid voor als er bijvoorbeeld een wiel geen grip zou hebben en zou blokkeren. bij het optrekken is de 4×4 ingeschakeld maar als de druk te laag is doordat er bijvoorbeeld ook flink aan het stuur word gedraaid zou de koppeling kunnen slippen en verbranden10 april 2017 om 10:31 #18341887mooi
leuk gedaan -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.