Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra Turbo
- Dit onderwerp bevat 163 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 april 2017om 10:31 door Sjoerd Roland.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2015 om 14:04 #18263633
Die klem van de homokineet moet je ook met een speciale tang monteren, anders gaat deze weer los.
De firma Midlock maakt cq levert zo eentje.Trouwens…
Nooit geweten dat aluminium kon roesten. ;)Oja,..
Goed bezig. :thumb :thumb25 januari 2015 om 18:48 #18263634alluminium roest altijd, alleen is het zo’n dun laagje en sluit de rest af van zuurstof waardoor het niet verder oxideert, de laklaag hierover is nog weer een extra bescherming
de klem kon je met een nijptang een stukje bij elkaar knijpen zodat hij weer strak zit
heb dit weekend sinds lange tijd ook weer gesneeuwd
kon ik mooi de 4×4 en ABS even testen, moet zeggen dat dit toch heel anders slipt dan een achterwiel aandrijver ;)
28 januari 2015 om 22:06 #18263635vandaag de rubber afdichting van de cardanas vervangen
het rode kleine stukje is van het oude rubber, de rest zat naar binnen gevouwen
origineel niet meer leverbaar dus een nieuwe besteld bij Gema-Motorsport in Duitsland
ook de homokineel moet helemaal uit mekaar en dan borgveer verwijderen van de as en binnenring van homokineet heet stoken en dan er ook af slaan, anders krijg je het rubber er niet op
zo nu kan hij er weer 23 jaar tegen
wat een klusje van een uur leek was bijna een hele dag maar nu is ie ook weer dicht
31 januari 2015 om 19:36 #1826363631 januari 2015 om 19:46 #18263637ja, dat is vet :wors
31 januari 2015 om 20:06 #18263638Je maakt de auto weer netjes :thumb
31 januari 2015 om 22:04 #18263639dank u, ik probeer hem weer in de originele staat te krijgen
4 februari 2015 om 19:44 #18263506volgens mij reed je een paar dagen geleden in Marum met de calibra klopt dat?
4 februari 2015 om 21:28 #18263507Netjes hoor :thumb
4 februari 2015 om 22:27 #18263508@renej wrote:
volgens mij reed je een paar dagen geleden in Marum met de calibra klopt dat?
zondagmiddag was ik met de Calibra bij NCC in Marum
6 februari 2015 om 23:43 #18263640bij de mijne gaat altijd een lampje branden van de rem, 1 keer rem in trappen en hij is uit, is dit er ook uit te halen?
7 februari 2015 om 10:16 #18263641is de controle van de verlichting rem eerst intrappen zodat hij deze kan controleren
7 februari 2015 om 10:23 #18263642Is inderdaad een controle lampje van de verlichting :thumb als je remt en hij blijft aan heb je een lampje kapot :jerry
8 februari 2015 om 14:23 #18263643had op zich ook wel elektronisch gekund, als je met een hoogohmige weerstand spanning op de lamp zetten dan kun je meten of er spanning over de weerstand staat, als de lamp goed is moet er spanning over de weerstand staan.
nu moet je telkens de rem intrappen als je start, is dit er ook uit te programmeren?
Zo kun je bijvoorbeeld het deurslot ook zo programmeren dat hij de ramen automatisch sluit als je de deur op slot doet en de sleutel even beet houd8 februari 2015 om 15:04 #18263644vandaag zag ik je auto in zevenhuizen(gr) bij russchen.
8 februari 2015 om 17:57 #18263645daar kom ik wel vaker :angel
een half uur geleden met de Calibra in Marum bij de oprit A7 wat eten halen en strx naar De Wilp
gister nog een dikke 500 km. met de Calibra gereden met een gemiddeld verbruik van 7.7l/100km.8 februari 2015 om 20:34 #18263646@Duurt wrote:
had op zich ook wel elektronisch gekund, als je met een hoogohmige weerstand spanning op de lamp zetten dan kun je meten of er spanning over de weerstand staat, als de lamp goed is moet er spanning over de weerstand staan.
nu moet je telkens de rem intrappen als je start, is dit er ook uit te programmeren?
Zo kun je bijvoorbeeld het deurslot ook zo programmeren dat hij de ramen automatisch sluit als je de deur op slot doet en de sleutel even beet houdEven inhaken op dit, weet jij of iemand anders hoe je dat programmeerd met die ramen sluiten ?
8 februari 2015 om 21:42 #18263647staat in het instructieboekje, je moet de knop om het raam dicht te doen beethouden tot hij helemaal dicht is en dan meen ik 5 sec. beet blijven houden, zit een veiligheid in dat de motor niet oververhit raakt
als je daarna de deur op slot draait helemaal rechtsom en dan een sec. beet houd gaan ook de ramen dicht
deze instelling onthoud hij ook als je de accu los koppelt
bij die van mij is er later alarm op gebouwd maar als ik hem met de afstandsbediening op slot doe gaan de ramen niet automatisch dicht, ik meen dat je 2 draden moet doorverbinden, (tenminste zo moet het bij de Astra G wel) als ik al een raam vergeten ben doe ik hem alsnog op slot met de sleutel en hou hem even beet en het alarm er op
heb 1 keer vergeten het laatste stukje raam dicht te doen en waaide nogal die nacht, het microfoontje boven bij de deur zorgde er voor dat ik midden in de nacht alsnog het raam dicht kon doen9 februari 2015 om 14:16 #18263648Top :thumb ga ik eens proberen
10 februari 2015 om 08:13 #18263649Dat klopt, knoppen ingedrukt houden voor een aantal seconden!
10 februari 2015 om 20:38 #18263650leuk filmpje over de werking van de 4×4
https://www.youtube.com/watch?v=VtV4TJXizYU&feature=player_embedded” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 februari 2015 om 11:49 #18263651Eindelijk een keer foto’s kunnen kijken, omdat ik die op mijn werk niet kan zien.
Wat een prachtige Calibra Turbo zeg. Echt een mooie en nette auto!! :wors :wors
Gelukkig wordt hij erg goed verzorgd :D
Ga zo door!! :thumbup15 februari 2015 om 12:33 #1826365221 februari 2015 om 21:51 #18263653vandaag de drukbol vervangen en ook gelijk maar de olie van de stuurbekrachtiging vervangen
25 jaar Opel Calibra
http://media.opel.nl/media/nl/nl/opel/news.detail.html/content/Pages/news/nl/nl/2014/opel/09-04-25-years-calibra.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=tL5nwziBrH0″ onclick=”window.open(this.href);return false;4 maart 2015 om 19:56 #18263654 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.