Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra Turbo
- Dit onderwerp bevat 163 reacties, 28 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 april 2017om 10:31 door Sjoerd Roland.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2014 om 23:20 #18263533
Dicky Rukboer haha,
die heeft niet zoveel meer hoor Louwe
13 december 2014 om 12:01 #18263534Hoi ! mooie Calibra … turbo ! komt ie uit de finse fabriek ? zag hem op marktplaats staan, staat er nog op maaar verkocht ! Gr Tol de 3.0 V6 Calibra
man uit FRL13 december 2014 om 20:52 #1826353513 december 2014 om 21:24 #18263536Je kan zien aan het chassis num waar JE Calibra van de lopende band is gekomen ! ergens in de midden staat een letter ! is het bj ! het cijfer daarna is het land waar die is gemaakt ! 9 is Finland de num 1 is Duitsland ! en er zijn nog een aantal landen waar de Calibra vandaan is gekomen .. een 4×4 maakt snelle eerste stappen !! hihi
14 december 2014 om 10:34 #18263537@ANJO TOL wrote:
Je kan zien aan het chassis num waar JE Calibra van de lopende band is gekomen ! ergens in de midden staat een letter ! is het bj ! het cijfer daarna is het land waar die is gemaakt ! 9 is Finland de num 1 is Duitsland ! en er zijn nog een aantal landen waar de Calibra vandaan is gekomen .. een 4×4 maakt snelle eerste stappen !! hihi
Bedankt voor de inf @anjo, het is dus een Duitse :thumbup , waarschijnlijk zijn daarom de spatbordranden achter nog zo goed, in de Mantatijd waren de Duitse ook beter dan die uit Antwerpen kwamen
de eerste stappen van een 4×4 zijn toch niet zo spectaculair, in de eerste versnelling en de achteruit is de turbodruk een stuk lager dan in de andere versnellingen :angel14 december 2014 om 11:55 #18263538Heb er twee 2.0 16V DTM en 3.0 V6 beide van Finse lopende band ! (num 9 in chassis num) zijn behandeld in fabriek, er zullen daar niet snel gaten in de kokerbalken vallen !
Helaas is er aan de Calibra ‘s van Duitse lopende band weinig aan roestbehandeling gedaan ! en zijn de meesten al naar de hoogovens uitgezonderd, een aantal die de Calibra hebben gekoesterd ! en niet door de pekel hebben gereden ! (achterschermen )
Een goede roestbehandeling is b.v het bedrijf (geen aandelen) http://www.goslinga.com
Kijk ook eens bij (C20let !) hier zitten de meeste Turbo Calibra manne14 december 2014 om 13:45 #18263539@Duurt wrote:
Ik dacht dat alle Calibra’s uit de Saab fabriek kwamen en die zat toch in Zweden?
Vandaag olie ververste en bodem getectyleerd, geen rotte plekken tegen gekomen
bekende sticker uit die tijd
Ziet er goed uit :thumb die sticker heb ik ook nog ergens liggen.
@ Anjo, dus je hebt beide Calibra’s nog :thumbup hoe lang heb je die DTM al?
14 december 2014 om 14:33 #18263540Ok 2slow ! beide zijn er nog ! de groene voorzien van een 3.0 ! de uitlaat moet vervangen, en word zelf gemaakt van rvs. alleen moet effe een aktie punt worden ;
De DTM word nu gebruikt, denk dat k hem al een jaar of 6 heb, echter word NU pas door mij in gereden, altijd binnen gestaan ;
Hoe ist daar met de hobby ? Gr Anne
14 december 2014 om 18:00 #18263541Dat van de 3 liter had ik mee gekregen die hangt er alweer een paar jaartjes in geloof ik. Je had ze toen beide mee naar Dokkum, dus was benieuwd of je ze beide nog had. Met mijn hobby gaat goed. Alleen staat nu weer stil voor winterslaap. Dus word pas in maart/ april voor dat die weer op de weg gaat komen. Heb hem inmiddels ook alweer 9 jaar…
@ Duurt, sorry voor de -offtopic
Groeten Xander
14 december 2014 om 19:30 #18263542@2slow wrote:
Dat van de 3 liter had ik mee gekregen die hangt er alweer een paar jaartjes in geloof ik. Je had ze toen beide mee naar Dokkum, dus was benieuwd of je ze beide nog had. Met mijn hobby gaat goed. Alleen staat nu weer stil voor winterslaap. Dus word pas in maart/ april voor dat die weer op de weg gaat komen. Heb hem inmiddels ook alweer 9 jaar…
@ Duurt, sorry voor de -offtopic
Groeten Xander
geeft niet @Xander, dat houd het topic levend haha
Nu nog een temperatuur meter probleem, meter komt bijna niet boven het blauw uit, ook niet als ik even snel gereden heb of als hij een tijdje stationair heeft staan draaien
Ik vermoed dat het de temperatuursensor op de motor is omdat de kachel wel gewoon warm word, ook gaat de ventilator draaien als hij een tijdje stationair loopt, volgens mij zit er dezelfde sensor in als ook in de Manta en Kadett word gebruikt, ik zal hem deze week eens vervangen, zo op het oog hoeft alleen de luchtslang er voor weg zodat je er beter bij kunt.
15 december 2014 om 16:34 #18263543weer een vraagje, ik wilde de 4×4 emblemen er weer op plakken, kan iemand mij ook vertellen hoe ver hij van de voor en benedenkant van de deur zit?
bij voorbaat dank
15 december 2014 om 22:13 #18263544De mijne heb ik zonder te meten geplakt.Gewoon vergelijken met een foto en gaan.
Als je die 4×4 emblemen er weer opzet zou ik ook het turbo embleem op de kofferbak er weer opzetten.
Dan is het helemaal af :wors15 december 2014 om 22:54 #18263545allen een paar letters van het turbo embleem zaten er nog bij, het turbo embleem heb ik in bestelling staan, bij de Opel dealer zeiden ze dat Calibra en Turbo een embleem was en dus aan elkaar zat, ik heb de losse turbo besteld, plakt wel zo gemakkelijk
vanavond de temperatuursensor vervangen en meter staat nu bij eerste streepje, als hij een tijdje stationair staat met groot licht aan, gaat hij naar 90 en gaat de ventilator draaien en koelt hij weer naar het eerste streepje
volgens mij is het weer goedals hij een tijdje stationair draait ruik je een heel klein beetje koelvloeistof, misschien uit de kachelradiateur, maar heb al gezien dat het een hele klus word om die te vervangen
16 december 2014 om 08:33 #18263546nu kan ik nieuwe Hella koplampen kopen maar daar kunnen geen stelmotoren in, zijn deze ook om te zetten en bijvoorbeeld de achterkant van mijn huidige Hella’s weer te gebruiken?
17 december 2014 om 18:23 #18263547Dat zou ik wel verwachten. Heb ze nooit zover uit elkaar gehad. Maar ze kunnen redelijk goed uitelkaar. Dus gewoon ff voor gaan zitten. maar als het goed is zit er een handstel wiel in. Die moet er gewoon uit kunnen en de stelmotor er voor teug geplaatst worden. Dat heb ik wel eens gedaan.
17 december 2014 om 20:38 #18263548we gokken het er wel op, mocht het niet willen dan moet het knopje voor het stellen er voor de apk gewoon uit, auto is van 93 en was toen nog niet verplicht :angel
eerst maar even met de radio aan de gang, het ontvangst is niet zo goed, als ik een schroevendraaier in de antanne aansluiting steek heb ik beter ontvangst als met de standaard antenne, kan het zijn dat er een versterker bij de antenne zit die gevoed word met 12 V?
18 december 2014 om 06:49 #18263549Je ziet gauw genoeg of het uitwisselbaar is.
Krijg je je motortje er makkelijk uit (kwart slag draaien en beetje trekken), dan kan je hem zo uitwisselen. Anders niet.18 december 2014 om 09:13 #18263550de nieuwe koplampen zal ik dit weekend ophalen, ik zal zien of ze uit elkaar zijn te halen en dat ik desnoods alleen de collector en lens omzet, stond trouwens ook nog een setje met Xenon op MP maar ga toch liever voor origineel http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m880468313-set-xenon-angel-eyes-koplampen-opel-calibra-bj-90-t-m-97.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
weet iemand toevallig of er ook een versterkertje in de dakantenne zit? de dak bekleding zit wel los en ik voel ook wel een dun kabeltje maar kan het niet zien, als ik met een Ohm meter tussen antennestekker en het puntje meet waar je de antenne op schroeft is hij onderbroken
18 december 2014 om 09:58 #18263551Mooie Calibra Duurt!
Sent from my iPhone using Tapatalk
18 december 2014 om 10:42 #18263552@marcohgd wrote:
Mooie Calibra Duurt!
Sent from my iPhone using Tapatalk
heb je hem al in het echt gezien?
weet je toevallig nog wat slopers in de buurt te staan?
bij v d Ploeg staat er 119 december 2014 om 14:15 #18263553Zo die Duurt aan de CALLI. :thumb :thumb
Heb zelf ook een CALLI TURBO gehad, was toen nog geen 3 jaar oud en van eerste eigenaar. ;)
Deze koste destijds nieuw bijna 90.000,- guldens.Weet niet meer wie of wat het riep, maar het is deze: Laat de TURBO staan en koop de V6.
Was het Autovisie of Top Gear?19 december 2014 om 17:34 #18263554ach ik heb hem gewoon voor de fun en ik ben ook een techniekfreak en maag graag zien hoe iets in elkaar zit, de Manta blijft wel mijn ding maar qua techniek ben je daar wel eerder op uitgekeken :thumbup
19 december 2014 om 18:09 #18263555Je hebt ook een manta dus? Een Manta A TE?
19 december 2014 om 21:04 #18263556Klopt en een Kadett Bieber maar die staan binnen vanwege de ophokplicht voor oldtimers :cry
Calibra staat nu ook binnen, ik ben er achter dat de antenne niet goed is, een andere ook met ruitesproeier van de sloop gehaald en die was ook niet goed, stond ook nog een Astra met net zo’n antenne, misschien dat ik die nog ga proberen, ik had begrepen dat ze nieuw niet meer leverbaar zijn
20 december 2014 om 11:49 #18263557Mooie Manta, heb ik denk ik wel in Dronten zien staan of niet? Stond deze ook niet in een Autovisie een paar jaar geleden. Een stukje over sportieve Opels op circuit Assen (ook een Calibra turbo trouwens).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.