Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE vonkt maar op 2 cilinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2014 om 14:39 #18240742
@lemmuh wrote:
Nou, net ging de motor weer rond maar sloeg niet aan. Kabel van accu + rechtstreeks naar de motorkabelboomstekker, motor slaat meteen aan. Dus ik ga toch mijn geschakelde + naar de motor via een relais laten lopen, hierdoor hoef ik de Corsa kabelboom niet helemaal te opereren en blijven toch alle veiligheidsfuncties van het originele brandstofrelais aanwezig!
@Vinci, bedankt voor de info!!!!Prima oplossing hoor, makkelijk en doeltreffend!
16 juli 2014 om 19:17 #18240743Nou, de gouden oplossing met het relais was toch niet zo’n gouden oplossing… Auto slaat meteen aan, maar als ik deze van het contact afzet blijft de motor lopen. Nu heb ik gewoon de draad vanaf het contactslot afgetakt, zekering ertussen en deze naar voren gelegd en dit werkt 100% king:
Jeroen
16 juli 2014 om 19:25 #18240744Raar, als je het relais bekrachtigd met de geschakelde + uit het contactslot zou hij echt af moeten slaan als je hem uit zet. Zonder relais loop je kans dat je het contactslot overbelast misschien.
Ik heb zo de zwart/rode naar mijn startmotor lopen over een relais. Relais spoel op massa, + van de spoel vanuit contactslot en het contact van het relais pakt direct via een zekering van 20A spanning van de accu, en weer op de oorspronkelijke zwart/rode naar de startmotor. Zo hoeft het contactslot bijna niks te doen. Die staan er bekend om om wel eens uit te roken op 3e contact, 2e contact weet ik alleen niet wat ze kunnen hebben en wat het precies trekt…
Wel mooi een stap verder gekomen in elk geval zo! Beetje verder knutselen en dan moet de RDW keuring morgen toch wel gaan lukken denk ik?
16 juli 2014 om 20:44 #18240745Tsjah, ik vond het ook vreemd. Misschien een slecht relais bedenk ik me nu net, heb geen andere geprobeerd :hmmz best stom eigenlijk…
Maar inderdaad, ik had +15 naar 85, massa naar 86, kabel vanaf accu naar 30 en vanaf 87 naar motorkabelboom. Aanraken en lopen, alleen uitzetten moest ik 1 v/d draden van het relais loshalen.
Ik vermoed dat als ik het contact afzette er nog ergens iets van spanning op een +15 bleef hangen waardoor het relais bekrachtigd bleef en zichzelf zo bekrachtigd hield. (nu ik dit aan het typen ben, ik had er ook een diode tussen kunnen zetten om dit te voorkomen)
Maar in ieder geval, het werkt en als ik het contactslot verbrand… tsjah dan is dat maar zo en ga ik dan wel het een en ander veranderen.23 september 2014 om 13:48 #18240746Nou, na een tijdje rondgereden te hebben begin ik me toch flink te ergeren aan een aantal dingen.
* Lekkende carterpakking
* Lekkende kleppendekselpakking
* Motor bokt tussen de 2.000rpm – 3.000rpm, volgas loopt ie lekker maar in deellast bokt en schokt die toch teveel naar mijn zin. Net alsof ie zich een keer verslikt.Pakkingen vervangen is niet zo spannend, dat bokken, iemand toevallig iets soortgelijks gehad?
Jeroen
23 september 2014 om 16:54 #18240747dunne slangetje van de carter ventilatie nog open ?
23 september 2014 om 21:18 #18240748Als ik het slangetje aan de kleppendeksel loshaal hoor en voel je het zuigen, dus lijkt mij in orde.
Zou het kunnen zijn dat een LET branstofpomp een te hoge opbrengst heeft? Voor de rest heb ik rotor, verdeler en bougies vervangen. Bougiekabels gewisseld om te checken of dit verschil maakte.Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.