Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE vonkt maar op 2 cilinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2014 om 13:25 #17266705
Ik ben dus bezig met een C20XE in een Corsa A, nu is alles aangesloten.
Motor gaat rond, maar vonkt maar op 2 cilinders, iemand dit ooit eerder meegemaakt?3 juli 2014 om 14:38 #18240718dis motor ?
3 juli 2014 om 15:44 #18240719Ik heb mijn (dis) bobine een keer laten vallen, was één cilinder kwijt. Overigens zitten dezelfde (dis) bobines ook in een Frontera, lastig te vinden.
3 juli 2014 om 16:52 #18240720Zal geheid bobine zijn.
3 juli 2014 om 19:33 #18240721M2.8 zal het wel een Bobine zijn als je verdeler kap en kabels goed zijn
3 juli 2014 om 20:04 #18240722@kiyamizio wrote:
M2.8 zal het wel een Bobine zijn als je verdeler kap en kabels goed zijn
Verdelerkap, bij een 2.8???
:wtf3 juli 2014 om 20:09 #18240723denk dat het een m2.5 is ,,,, dan zal de verdeler kap of twee bougie kabels slecht zijn denk ik
4 juli 2014 om 05:46 #18240724Het is trouwens een m2.5
Snap er geen zak meer van, was eigenlijk aan het testen of ie wel of niet vonkte voor ik de brandstofpomp daadwerkelijk liet draaien. Had maar op 2 cilinders een vonk.
Verdelerkap, rotor en bougiekabels gewisseld.
Alles aangesloten, toch geprobeerd, 1x rond en hij liep king:Het enige wat me nu opvalt, de ene keer slaat ie direct aan, de andere keer blijft ie rond gaan zonder aan te slaan. Van contact af, nogmaals starten. Dan slaat ie wel gelijk aan.
4 juli 2014 om 19:09 #18240725Rot benzinepomp relais lijkt mij dan de oorzaak. Dan zijn de contacten gaar en gaat hij bij een tweede poging nog eens los en weer vast en dan maakt hij weer effe contact. Staan ze ook bekend om. Doe jezelf een lol en maak er twee aparte relais van, ben je van het gezeik af…
4 juli 2014 om 22:11 #18240726origineel lag er een 1.0 in die corsa toch? meet dan eens de voltage van je bobine. een 1.0 heeft een weerstandsdraad naar de bobine waar maar 8volt op staat en dat veroorzaakt dus ook het probleem van slecht starten :thumb
5 juli 2014 om 07:27 #18240727Ik zal het relais eens wisselen, kijken of het verschil maakt.
Spanning zal ik ook even nameten
5 juli 2014 om 10:12 #18240728@lemmuh wrote:
Ik zal het relais eens wisselen, kijken of het verschil maakt.
Spanning zal ik ook even nameten
Je kan hem ook voor de test gewoon overbruggen. Moet je gewoon de drie dikke contacten met mekaar kortsluiten. Ik denk dat het tweede contact naar de pomp trouwens niet het probleem zal zijn, maar eerder die klik doet op contact. Die voedt namelijk zowat alles wat maar met motormanagement temaken heeft, injectoren, LMM, lambda, stappenmotor etc. etc….
12 juli 2014 om 15:26 #18240729Helaas, een ander relais en doorverbinden lossen het af en toe niet aanslaan niet op. Spanning op de bobine is gewoon gelijk aan de accuspanning.
12 juli 2014 om 19:22 #18240730Kan zo veel zijn… Massakabeltje op injectorrail die beetje rot is bijv. of een ander minescuul draadbreukje, of loszittend contactje….
12 juli 2014 om 19:54 #18240731Daarom, opzich heb ik er weinig last van. Zolang die maar start, eerst zorgen dat ie verder klaar is en RDW gekeurd. Dan ga ik me eens verdiepen in die storing…
13 juli 2014 om 07:32 #18240732als je voor de auto staat met de kap open zie je tegen het schutbord
bij de bobine een module zitten met twee stekkers haal de stekker eens en verbind ze met elkaar kan je zo
in elkaar schuiven kijk dan eens hoe die loopt
gr kees13 juli 2014 om 07:49 #18240733Stekkers waarvan? Motor hangt in een A Corsa, kabelboom is niet helemaal origineel meer…
16 juli 2014 om 11:18 #18240734Nou, ik ben erachter waarom hij af en toe niet aanslaat. Zodra de accuspanning onder de 11,4V komt tijdens het starten slaat hij niet aan. Hang ik er de startbox bij, zodra de spanning de 11,4V of hoger aantikt slaat hij direct aan… Al diverse accu’s geprobeerd, maar ook allemaal moeite om boven de 11,4V te blijven tijdens het starten…
Spanning gemeten op de accu, ik ga nu nog even op de ecu en op de centrale stekker meten.
16 juli 2014 om 11:39 #18240735Nou, net nog eens gemeten. Met lopende motor heb ik op de accu 13,4V, echter op de geschakelde + naar de ECU en op de bobine meet ik met lopende motor tussen de 11,9V en 12,3V. Is dit een speciale afgeregelde spanning of hoort dit ook gewoon 13,4V te zijn?
Jeroen
16 juli 2014 om 12:01 #18240736Rotte massa, alle massa moet onderling onder belasting nul volt meten. Zo kun je de zwakste schakel in de massa redelijk snel vinden, door tactisch, tijdens bijv starten de massa’s onderling in de ‘ketting’ te meten. Zelfde geldt voor rotte + overigens…
Twijfel je, smijt er maar eens her en der een startkabel overheen, als je zo ineens wel d juiste spanning hebt kun je door de overbugging steeds te verplaatsen zo ontdekken waar het slecht contact maakt. In het ergste geval, of voor nood zo even de overbrugging laten zitten…
16 juli 2014 om 12:11 #18240737Duidelijk, maar +30 is die afgeregeld naar 12V of hoort dit gewoon laadspanning te zijn? Voor +15 eigenlijk hetzelfde, is deze afgeregeld naar 12V of hoort dit ook laadspanning te zijn?
Ik vergeet te vermelden, alles hangt in een A Corsa, en er is niets met relais geschakeld. Waar ik eigenlijk op doel, als ik zelf een relais inbouw waarop ik de +15 voor de motorelektronica schakel, dan heb ik zeker een goede voeding op de motor, origineel lag er een 1.0S in. Deze had enkel een geschakelde plus voor de bobine nodig.
En als ik een startbox over de accu heen zet, dan zakt mijn spanning net iets minder ver terug waardoor de motor wel iedere keer aanslaat.
Jeroen
16 juli 2014 om 12:31 #18240738Geen relais is erg gevaarlijk, want dan blijft de pomp ook bij een ongeluk doorpompen, zo heb je voor je het weet een vuurzee van jewelste veroorzaakt.
Een extra starthulp accu er op maskeert enkel het probleem, er zit gewoon ergens een slechte verbinding… Alles krijgt gewoon laadspanning normaliter…
16 juli 2014 om 13:16 #18240739Nee ik wil sowieso het originele brandstofrelais laten zitten, maar wat ik bedoelde was dat het origineel een erg dun draadje +15 is wat de bobine van spanning hoort te voorzien. Nu zit op datzelfde dunne draadje de complete motorelektronica, nu was mijn plan om met dit draadje een relais aan te sturen zodat ik een fatsoenlijke voeding op mijn ECU kan zetten.
Alleen wilde ik zeker weten of de ECU geen speciale afgeregelde voeding heeft.Maar ik ga eerst eens even meten hoeveel verlies ik meet van accu naar contactslot, en van contactslot naar motorkabelboom en meteen de massa even controleren.
16 juli 2014 om 13:31 #18240740Nou, zojuist gemeten.
Over massa accu naar massa op verschillende willekeurige plaatsen op de motor 0V verlies.
Met lopende motor ruim 1,5V verlies over de voeding gemeten op uitgang contactslot naar motorkabelboomstekker.16 juli 2014 om 13:45 #18240741Nou, net ging de motor weer rond maar sloeg niet aan. Kabel van accu + rechtstreeks naar de motorkabelboomstekker, motor slaat meteen aan. Dus ik ga toch mijn geschakelde + naar de motor via een relais laten lopen, hierdoor hoef ik de Corsa kabelboom niet helemaal te opereren en blijven toch alle veiligheidsfuncties van het originele brandstofrelais aanwezig!
@Vinci, bedankt voor de info!!!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.