Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE met 'betere' oliepomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2012 om 22:18 #17701875
@sw16v wrote:
mark heeft al pm over de prijs.
maar als de LEH pomp iets meer opbrengst heeft brengt het alleen maar ten goede bij een turbomotor. sowieso turbo zit er als extra op wat gesmeerd moet worden.
maar ik laat nog zuigerbodem koeling plaatsen, daarom focus ik mij op de z20leh pomp ipv z20let…
Als een C20LET motor het altijd goed gedaan heeft met een dun pijpje en eigenlijk zelfde pomp als een XE denk ik echt niet dat je met de XEV pomp tekort gaat komen hoor! Ik ben zelf van een XE pomp naar XEV overgestapt en had met de krukassensor los met enkel op de startmotor draaiend al na een paar seconden oliedruk, met de XE pomp duurde dat een eeuw langer. Echt een zeer duidelijk verschil.
Je zou het moeten meten, maar ik heb beide pompen vele malen open gezien en de binnenwerken zijn identiek, volume tussen de tandwielen is identiek. Ik zeg oliedruk is ook identiek. Meeste pompen produceren sowieso meer dan nodig en worden omlaag gereguleerd door de plunjer.
5 januari 2013 om 15:20 #17701876Vinci,
Ik nog heb de plunjer van de oliepomp schoongemaakt en oliedruk is goed.
Vandaag mijn kleppendeksel eraf gehaald en de klepstoters gecontroleerd, heb 5 klepstoters die ik met de hand snel in kan drukken en hoor met de hand ook tikken bij het snel achter elkaar indrukken, de rest heb ik echt gereedschap nodig om de klepstoter naar beneden te krijgen. Het lijkt mij dat je ze niet zo goed ingedrukt zou moeten kunnen krijgen, dus wil de klepstoters gaan vervangen alleen zal ik alleen die 5 of alle 16 vervangen. Via mijn leverancier kosten ze 26 Euro p/st en zou dik 400 Euro gaan kosten, ik weet dat je er wat voor over moet hebben maar als alleen die 5 vervangen geen probleem moet geven dat hou ik het liever bij die 5.
5 januari 2013 om 15:51 #17701877Nee man, INA stoters zijn al voor een bedrag van 130-140 euro de 16 te kopen, dat zijn gewoon de originele….
Neem die van een XEV, die hebben een verbeterd ontwerp en betere doorstroom.
Inderdaad is het niet goed dat je ze snel kan indrukken, alleen kan dat ook komen doordat ze geen olie krijgen, kan nog best zo zijn dat je een verstopt olie kanaaltje hebt ergens… Nokkenassen bijv. willen wel eens verstoppen, maar de olie voor de stoters zelf komt echt uit de boringen waar ze in zitten in de kop.
Als je riem er af ligt en de kleppen allemaal mooi bovenin staan en de ontsteking er af ligt enz. kun je de motor op de startmotor rond laten draaien en kijken (met de stoters en bougies er uit) of er olie uit die kanaaltjes komt.
5 januari 2013 om 16:17 #17701878kwam nog een aanzuigbuis tegen in de schuur, vraag me af waar die vanaf komt… zelfde vorm als de c20xe/let die er onder ligt op de foto, alleen dan 24mm dik.
hier zou dus eventueel een andere flens opgelast kunnen worden en passen met Z20LEx pomp.
5 januari 2013 om 16:29 #17701879Heb je toch niet echt veel aan denk ik, die flens is het hem nou juist. Bij een originele ovale zit de buis er een stukje door en dan een rubber o ring er om om hem goed af te sluiten. Dit is niet iets om risico’s mee te gaan lopen op lekkage.
13 maart 2013 om 18:23 #17701880X20xer pomp
http://www.ebay.de/itm/Olpumpe-Opel-Astra-G-2-0-16V-OPC-160-Ps-X20XER-oval-/380374315822?pt=DE_Autoteile&hash=item589013732e” onclick=”window.open(this.href);return false;
137,27 en ziet dr toch allemaal hetzelfde uit al een z20leh …
alleen idd zelf ff olieaanvoerpijp opzoek en pas maken.13 maart 2013 om 19:13 #17701881@Noordpoolgsi wrote:
X20xer pomp
http://www.ebay.de/itm/Olpumpe-Opel-Astra-G-2-0-16V-OPC-160-Ps-X20XER-oval-/380374315822?pt=DE_Autoteile&hash=item589013732e” onclick=”window.open(this.href);return false;
137,27 en ziet dr toch allemaal hetzelfde uit al een z20leh …
alleen idd zelf ff olieaanvoerpijp opzoek en pas maken.Dat ziet er tot op het detail identiek uit als die pomp die ik bij VCP vandaan had en die was omgerekend wel goedkoper… Precies die gare papieren pakking in het zelfde vieze blauw/groenige kleurtje er bij….
Die pakking overigens ALTIJD omwisselen voor de stalen pakking van Opel zelf!
13 maart 2013 om 19:17 #17701882En goedkoper geworden…
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/Vauxhall-Oil-Pump—90541510N.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
13 maart 2013 om 19:44 #17701883Pakking metaal hier een stuk of 4 van liggen :)
Alles zon beetje op voorraad waarom geen idee eigenlijk hahaZelf een x20xer pomp met 100.000 achter de kiezen na laten meten bij OMR.
Minimale slijtage 25 1000ste dat is vrij minimaal. (vraag me niet hoe ze aan die schaalverdeling komen denk met een mini hubble ofzo :P)
Deze komt dus met een c20xe krukaskering op mn toekomsige Spitznagel c21xe :ass
Oliebuis ovaal zat er ook bij zal maar niet vertellen dat ik er op de sloop 40 euro voor heb betaalt.13 maart 2013 om 19:56 #17701884Ik had mijn aanzuigbuis van een sloop Z20LET van iemand voor 10 euro. Voor dat geld kon ik er wel eventjes wat aan lassen…
Die pompen zijn PRIMA! Ik rij er nu al een goede halve ton mee en heb hem kort geleden nog gecheckt toen ik hem op een andere motor heb overgezet en zag er nog uit als nieuw.
Inderdaad even andere keerring van een paar euro in kloppen, aanzuigbuis zou ik vandaag de dag lekker solderen van koper (met de uiteindes van een bestaande buis) en verder moet je even wat langere M6 boutjes pakken en een moertje op de rand leggen om het M8 draad ‘probleem’ op te lossen. Is echt een fluitje van een cent voor de handige harry….
13 maart 2013 om 20:01 #17701885Ho effe, hij is nog goedkoper zelfs die ik heb!!
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
14 maart 2013 om 15:20 #17701886Dat van die link is dat imitatie?
14 maart 2013 om 16:02 #1770188729 april 2013 om 19:13 #17701888kan iemand voor mij ff uitzoeken wat voor pomp dit is of waar die origineel op hoort? is er een met ovale aansluiting ala z20lex etc. alleen kan het nummer nergens herleiden.
671600751
9129094is een SHW pomp bedoelt voor nieuw type distributie.
29 april 2013 om 21:36 #17701889Is dat niet eentje van een 1.7 diesel??
29 april 2013 om 21:38 #17701890http://www.totalparts.nl/zoek/Opel/Astra/G/Van/1.7/DTL/%28X17DTL%29/OLIEPOMP/1999/671600751/9129094/1233A0122/90322485/R67/1600752/” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 februari 2014 om 22:48 #17701891Even ter aanvulling:
viewtopic.php?p=2407915#p2407915
viewtopic.php?p=2407671#p240767112 februari 2014 om 23:07 #17701892Geheime tip! ;)
De aanzuigbuis die het meest geschikt is is de GM 90500410, Opel nr. 0648372 van een X17DTL, deze buis heeft de juiste flens, en de juiste vormen, hoeft enkel een stukje pijp ter verlenging tussen gesoldeerd/gelast te worden. Kun je zo bij de dealer kopen, of hier:
http://www.original-genuine-spare-parts.com/a/opel/905_/90500410-saugrohr-oelpumpe_%28opel___gm%29.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 februari 2014 om 23:25 #17701893ik heb hier een x20xer pomp liggen afkomstig van mijn OPC.
het is mij opgevallen dat er een aantal gegoten nrs. zijn weggeslepen en nieuwe d.m.v. graveren aangebracht :hmmz
dit heb ik bij alle varianten die voorbij zijn gekomen niet gezien?
http://i1335.photobucket.com/albums/w673/nofear1696/WP_001065_zpsa472f100.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i1335.photobucket.com/albums/w673/nofear1696/WP_001066_zps47db5821.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://i1335.photobucket.com/albums/w673/nofear1696/WP_001067_zpscfa2c2b3.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
13 februari 2014 om 10:00 #17701894Vreemd, maar wellicht iets te maken met garantie, en dan om later weer de juiste te kunnen bestellen het nummer er in wat bij deze auto hoort.
1 april 2014 om 14:33 #17701895nu ook zo voor de originele buis?
http://www.ebay.de/itm/SET-verstarkte-Olpumpe-Opel-1-8-2-0-16V-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/271371690503?pt=DE_Autoteile&hash=item3f2f036207″ onclick=”window.open(this.href);return false;1 april 2014 om 14:36 #17701896@mark wrote:
nu ook zo voor de originele buis?
http://www.ebay.de/itm/SET-verstarkte-Olpumpe-Opel-1-8-2-0-16V-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/271371690503?pt=DE_Autoteile&hash=item3f2f036207″ onclick=”window.open(this.href);return false;Helaas gaat dat gepaard met de hoekige tandjes en oud type regulator. Deze pomp is dus eigenlijk nog slechter dan de goedkoopste uit Engeland met ronde tanden…
1 april 2014 om 14:47 #17701897Ok dacht al to good to be true
26 juni 2014 om 16:06 #17701898Het is wel zo dat de xev pomp stationair 1 bar minder oliedruk heft dan een c20let of xe pomp, ik weet niet hoe dit is met hogere toerentallen..
26 juni 2014 om 16:22 #17701899Welke dev pomp is dat, een originele??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.