C20XE met 'betere' oliepomp?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE met 'betere' oliepomp?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 181)
  • Auteur
    Berichten
  • #17701775
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      origineel gepost door larsjeG40

      origineel gepost door corsaboy
      voor de 20xe is gewoon een goeie kit te bestellen bij duparts.
      Met de juiste keeringen etc..

      http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-kit-20xe-c20xe.html

      is dit er nou 1 als het z20let model of is dit nog het oude model?

      Kun je zo zien op de foto’s, met ovale aanzuigbuis aansluiting is Z20LET stijl…:vertag

      #17701776
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Viel me trouwens op dat die Z20LET pompen soms 7 en soms 8 tands tandwielen gebruiken!:vertag


        En dan vond ik deze nog op het net::cry

        Waarbij de eigenaar schreef dat het blok dit heeft overleefd!!:o

        :wtf

        #17701777
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Ik kan mn oude oliepompje ook wel showen hier :P….

          Breekt me die vent met een bandenlichter een stuk uit de pomp, precies waar de keering moet komen!!!!!! Had ik het maar zelf gedaan, was me dit niet gebeurt.

          #17701778
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Tjongejonge, lekker dom inderdaad!!:thumbdown Moet je toch gewoon doen met een parkertje erin draaien en dan met een tangetje daar aan trekken….:sleeping

            #17701779
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Ok, vandaag de aanzuigbuis op maat gemaakt… ;)

              Het TIG lasapparaat wou niet echt meewerken, geen idee waarom, maar de lasjes werden minder mooi dan anders. Ondanks dat alles goed ingesteld stond en er beschermgas uit het pistool blies en de electrode mooi geslepen was…

              Maar goed, dat heb je ook gauw met zo’n apparaat waar jan en alleman aan zit (op werk)… :vertag

              Het zit dicht, het valt er niet af en je ziet er straks toch niks meer van zullen we maar zeggen…:angel

              (Beugeltje erop moet ik nog een gaatje in boren! En de beugeltjes op het filter moeten er nog af!)

              #17701780
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Originally posted by Vinci
                Ja dat onderwerpje had ik al gelezen inderdaad, maar daar staat inderdaad in de eerste post dat hij hem wel 3-5mm moest inkorten…:vertag

                Geen idee hoor, misschien had hij hem net zo goed een stukje kunnen buigen…
                :afro

                Nou ja, heb net een Z20LET aanzuigbuis besteld…:thumbup

                Je moet dat stukje van het filtertje afhalen, niet uit de buis. :vertag

                #17701781
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  origineel gepost door Corsa_GSi

                  Originally posted by Vinci
                  Ja dat onderwerpje had ik al gelezen inderdaad, maar daar staat inderdaad in de eerste post dat hij hem wel 3-5mm moest inkorten…:vertag

                  Geen idee hoor, misschien had hij hem net zo goed een stukje kunnen buigen…
                  :afro

                  Nou ja, heb net een Z20LET aanzuigbuis besteld…:thumbup

                  Je moet dat stukje van het filtertje afhalen, niet uit de buis. :vertag

                  Ah ok, da’s dan waarschijnlijk om de diameter van het gat groter te krijgen, of niet?
                  :thumbup

                  Heb ik met mijn Z20LET filter geen last van dus….:vertag

                  #17701782
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ok, nieuwe pomp zit er op, wel originele GM krukaskeerring erin gezet want de standaard keerring had een te kleine diameter opening…

                    Nieuwe carterpakking, originele oliepomp pakking er tussen…

                    MAAR VERDOMME NOG STEEDS LEKKAGE!!:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry

                    Ik weet het effe niet meer nu en zit de hele tijd depressief in een hoekje, mijn huwelijk loopt er bekant op stuk. ZIEK ben ik er van ZIEK!!!!!!:swear:swear:swear:swear

                    Wat kan het nou nog zijn??!?!:wtf

                    Toch de kopakking dan?

                    Er ligt dus ook wat olie op de motor steun boven de oliepomp, ook de stuurbekrachtigingspomp ligt weer wat op, het oliefilter aan de achterkant hing weer een druppel aan, aan de voorkant onder de motorsteun liep het langs de carterpan…..:cry:cry:cry:cry

                    #17701783
                    corsaracer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 January 2005

                      kleppendeksel pakking misschien die niet goed afsluit????

                      #17701784
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        origineel gepost door corsaracer
                        kleppendeksel pakking misschien die niet goed afsluit????

                        Hmmja, had een vriend van mij ook al gezegd dat die op gemene plaatsen kunnen lekken… Het is zo verdraaid lastig te zien…

                        #17701785
                        Miruni
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2007

                          Toevallig andere nokkenassen erin?
                          Bij sommige loopt het oliekanaal door. Je moet dan een heel
                          klein beetje afdichtingsmiddel aan de nokkenasbout smeren.
                          Kun je ook leuk naar zoeken omdat je niet kan zien waar het vandaan komt.

                          #17701786
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Thanks, maar nee, voor alsnog zie ik één plekje waar het lekt, en inderdaad op de kleppendeksel pakking!! :thumbdown

                            Zag ineens toen ik de distri kap eraf had gehaald een beetje nat hoekje, als de motor lookt druipt er olie langs de achterkant van de distri kap naar beneden, net boven de thermostaat… Is echt heel lastig te zien zeg!! Maar als ik het met een doekje weg haal zit het er zo weer…:cool:

                            Bedankt nog allen voor het meedenken!! :wors Ik ga dit eerst eens fixen en wie wet is de lekkage dan geschiedenis…

                            #17701787
                            TheGeneral
                              Lid sinds:
                              21 February 2010

                              origineel gepost door Vinci
                              Allerlei verhalen en geruchten luiden dat de Z20LET oliepomp veeeel beter is voor een C20XE/C20LET. Er zijn wel wat aanpassingen nodig, zoals de carter pan gaatjes op M8 opboren, de aanzuigbuis aanpassen en mogelijk ook de plunjer(?) Andere kruk as keerring.:vertag

                              Een X20XEV pomp schijnt wel er zo 1 op 1 op te passen, zonder enige aanpassing.:hmmz

                              De tandwielen, daar schijnt het verschil in te zitten… Voor een 20XE bestaan ook race oliepomp tandwielen van staal die sterker zijn, maar die zijn er prijzig…:cry

                              Kan iemand hier er iets meer over vertellen wat nou wijsheid is, ben op zoek naar iets wat degelijk is… En weet iemand welke tandwielen er in de X20XEV pomp zitten? :wors

                              Z20LET pomp:

                              C20XE/C20LET pomp:

                              Mijn maat heeft van de week zo een pomp met aanzuigbuis besteld bij duparts kost wel wat maar past er zonder problemen onder als ik tijd heb zal ik er fotos van maken

                              #17701788
                              cliffvxr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 April 2010

                                zit het een beetje te bekijken maar het binnen werk van de let-pomp ziet er bijna het zelfde uit als het binnen werk van een golf4 1.6 oliepomp (a164€ orgineel en 116€ imitatie) Dus zat te denken als de diameters het zelfde zijn dan alleen nog het as gat uitdraaien en hoppa ben je toch een stukkie minder geld kwijt:hmmz
                                Als iemand de diameters/ breedte maten ed heeft van de let pomp tandwielen,dan kan ik die ff vergelijken met die van de golf pomp.

                                #17701789
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  origineel gepost door cliffvxr
                                  zit het een beetje te bekijken maar het binnen werk van de let-pomp ziet er bijna het zelfde uit als het binnen werk van een golf4 1.6 oliepomp (a164€ orgineel en 116€ imitatie) Dus zat te denken als de diameters het zelfde zijn dan alleen nog het as gat uitdraaien en hoppa ben je toch een stukkie minder geld kwijt:hmmz
                                  Als iemand de diameters/ breedte maten ed heeft van de let pomp tandwielen,dan kan ik die ff vergelijken met die van de golf pomp.

                                  Lijkt me een link experiment, want bij hoge toeren vervormen de onderdelen vaak dusdanig dat ze vast kunnen slaan.:o De passing moet dus met uiterste precisie uitgevoerd worden, te ruim is net als een versleten pomp slecht voor de functie, te krap en het slaat eerder vast…:hmmz

                                  #17701790
                                  stoppelflieger
                                    Lid sinds:
                                    14 January 2007

                                    Daar komt bij dat de tandwielen niet je enigste probleem zijn bij een oude pomp;)
                                    Het gedeelte waar je plunjer in loopt is vaak ook ovaal/versleten of waar je tandwielen tegen lopen.
                                    Waarom het wiel uitvinden als het voor weinig te koop is.

                                    #17701791
                                    freek corsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 December 2004

                                      De X22XE olie pomp is die ook met ronde pomp tanden ?

                                      #17701792
                                      freek corsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 December 2004

                                        Wie weet of de X22XE olie pomp gelijk is aan een Z20LET pomp ?

                                        #17701793
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009
                                          #17701800
                                          red_maniac
                                            Lid sinds:
                                            2 August 2005

                                            Eventjes voor de goede orde voor ik ga bestellen bij duparts,
                                            volgende link is de pomp waarover we het hier hebben dacht ik hé?
                                            Als iemand dit kan bevestigen?

                                            http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-z20let-oe-ref-646063.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            Alvast bedankt!

                                            #17701801
                                            GSI Racer
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 June 2009

                                              dat is hem ja!
                                              Top pompje.
                                              Heb hem bij mij ook erop :thumb

                                              #17701802
                                              lemmuh
                                                Lid sinds:
                                                29 July 2005

                                                Ik ben ook van plan deze pomp te bestellen, maar even voor de duidelijkheid. Er is dus geen kant en klare olieaanzuigpijp te bestellen? Welke moet ik dan bestellen om aan te passen?

                                                Jeroen

                                                #17701803
                                                Corsa_GSi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Duparts heeft de Z20LET pomp ook in een ombouwset voor de C20XE / C20LET, zodat alle juiste onderdelen erbij zitten (pakkingen, olieaanzuigbuis etc.).

                                                  #17701804
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Pompje valt me nog steeds niks tegen trouwens…. Heb inmiddels ook een oliedruk meter er op van een Corsa GSI, ben die hele tellerbak aan het ombouwen om in de Kadett te zetten in de toekomst.

                                                    http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    Enige nadelen van de pomp zijn:

                                                    1. De twee carter bouten zijn op M8 geboord. Simpel op te lossen door er M6 moertjes bovenop te leggen.

                                                    2. De keerring heeft een kleinere diameter inwendig, voor de XEV natuurlijk, is eenvoudig op te lossen door er een XE keerring in te zetten van 5 euro….

                                                    3. De adapterplaat van de oliekoeler paste er niet sluitend op omdat er een iets te kleine diameter op is gevlakt, kan makkelijk opgelost worden door een klein stukje van de rand van de adapter af te vijlen. Heb zelf de hele adapter en oliekoeler weggelaten. Toch nergens voor nodig voor een weg-auto.

                                                    4. Uiteraard is het met de aanzuigbuis knutselen, maar niet al te ingewikkeld als je een 1.7D aanzuigbuis weet op de kop te tikken.

                                                    5. Er zit geen fatsoenlijke pakking bij, maar zo’n papieren snert ding.

                                                    Hou er rekening mee dat vooral punt 4 wel een tientje of vijf kan kosten, en punt 2 en 5 kosten ook weer wat, dus daarmee verspeel je al een stukje van het prijs voordeel.

                                                    Conclusie is dat je als je jezelf een hoop gezeik wilt besparen en een goede pomp zoekt je zeker goed die van Duparts kunt nemen.

                                                    #17701805
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Wel raar, heb antwoord van Duparts ontvangen op mijn vraag over de oliedruk van de Z20LET pomp en krijg dit:

                                                      “Goede morgen,

                                                      De oliepompset voor de C20XE verkopen wij niet meer omdat de aanzuigbuis niet meer leverbaar is.
                                                      Het onderdeelnummer waar u op reageert is alleen een oliepomp voor een Z20LET en past niet op de C20XE.

                                                      Overigens is de druk van de 2 pompen gelijk.

                                                      Met vriendelijke groet,

                                                      Fred Steinmetz
                                                      Dupartswebwinkel.nl”

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 181)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.