C20XE met 'betere' oliepomp?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE met 'betere' oliepomp?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 176 tot 181 (van in totaal 181)
  • Auteur
    Berichten
  • #17701900
    kiyamizio
      Lid sinds:
      5 February 2010

      jongens, is dit te vertrouwen voor een LET, nieuwe LET of LEH pomp is er prijzig

      http://www.ebay.de/itm/SET-verstarkte-Olpumpe-Opel-1-8-2-0-16V-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/271371690503?pt=DE_Autoteile&hash=item3f2f036207″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      #17701901
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        @kiyamizio wrote:

        jongens, is dit te vertrouwen voor een LET, nieuwe LET of LEH pomp is er prijzig

        http://www.ebay.de/itm/SET-verstarkte-Olpumpe-Opel-1-8-2-0-16V-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/271371690503?pt=DE_Autoteile&hash=item3f2f036207″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        Kort antwoord is nee.

        A. het is geen originele pomp
        B. het is een pomp met hoekige tanden

        Het lijkt nog heel wat, maar ik vind het voor wat het werkelijk is nog fors aan de prijs. Veel beter kun je gaan voor een niet originele pomp met ronde tanden en ovale aansluiting. De buis kun je zo fabriceren uit een late X20XEV/Z20LET/LEH buis door die om te (laten) lassen. Ben je minder kwijt als je het goed doet en heb je meer kwaliteit.

        #17701902
        renej
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 October 2007

          nu heb ik dit onderwerp doorgelezen en snap er eigenlijks helemaal niks meer van.

          Wat is nu een goeie originele GM oliepomp die ik rechtstreeks op een C20xe Dis motor kan zetten zonder buizen etc aan te passen.
          ik heb na zoekwerk alleen opel nummer 646042 gevonden voor de eerste X20XEV motors.

          Welke pomp kan ik zo kopen en monteren?

          #17701903
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Ik snap best dat je dit helemaal niet wilt horen, maar dit topic is niet voor niks zo lang en ingewikkeld. Als er een bolt-on pomp bestond, voor de ronde buis, die als probleemloos gold, dan had het daar in de eerste pagina gestopt in de discussie en had er gestaan je moet gewoon deze pakken.

            Helaas is het niet zo eenvoudig, en helaas is de buis van het makkelijk om te bouwen type gelijk groot ingekocht/opgekocht door een kluit geldwolven die nu de prijs van de pomp vragen voor een omgebouwde originele buis met enkel een stukje rechte pijp er tussen gelast. :fy1

            Ik heb serieuze stappen ondernomen om offertes aan te vragen bij fabrikanten om een batch goed passende buizen te vervaardigen om die voor een tientje of 7 aan te bieden. Voor zo iets moet je alleen eerst een paar duizend investeren, en maar hopen dat het loopt daarna. Wat twijfelachtig is, mijn ervaring is dat er door de meeste liever iets gebeund wordt dan geld uitgegeven. Zo ben ik zelf ook wel namelijk, dus is geen verwijt verder. Jij bent denk ik meer een uitzondering op de regel…. En dan nog, voor puristen zoals jij is zo’n buis dan ook niks meer dan een ‘immitatie’ buis…

            #17701904
            rabbitopc
              Lid sinds:
              31 July 2008

              hier nog een pomp aangeboden door m-tech volgens mij zijn die foto’s hetzelfde als een pomp die hier al staat uit duitsland.

              http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=100007&hid=1155&lhid=&lvid=&mid=183

              maar wat is nu de eind conclusie ?

              misschien handig om in de begin post een lijst te maken ?

              xev pomp later type met m8 gaten

              of z20let / leh pomp met aanpassing van de aanzuigbuis.

              aangezien ik een c20xe met 1.8s carter heb voor achterwiel aangedreven moet ik de buis sowieso aanpassen.

              #17701905
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Dat is de zelfde pomp als op eBay, en die is op een plek versterkt wat helemaal niet de oorzaak is. En hij is ook veel te duur. Koop je in England die pomp van vijf tientjes, waar je dan wel een aangepaste buis voor moet hebben, dan heb je al veel meer kwaliteit te pakken.

              6 berichten aan het bekijken - 176 tot 181 (van in totaal 181)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.