Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE met 'betere' oliepomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2012 om 17:12 #17701850
Alleen de eerste paar XEV blokken hadden nog de pomp met ronde buis, latere kregen allemaal de ovale en de lobben tandwielen. Kun je zo aan de buitenkant zien, want de pompen met ronde buizen hebben M6 op de carterpan en de ovale M8….
Die latere pompen zijn volgens mij kwalitatief op het zelfde niveau als een Z20LET pomp hoor. In elk geval zal dat elkaar stukke minder ver ontlopen als een XE en XEV pomp, die kwaliteit ligt echt mijlen ver uit elkaar….
22 december 2012 om 09:26 #17701851Vinci,
Zou je mij even een whats ap of berichtje willen sturen zodat ik je kan bellen als je dat goed vind want zit nu met de montage nog met een probleempje mijn nummer is: 06-39238085
Erik
25 december 2012 om 14:15 #17701852En, is het nog gelukt?
25 december 2012 om 21:00 #17701853Ja het is gelukt Vinci, :D :D
Hij lekt niet meer en heb goede oliedruk. Hij loopt weer perfect, bedankt dat je zo snel contact opnam en voor je tips.
Fijne dagen!27 december 2012 om 20:22 #17701854Vinci!!,
Heb toch nog een probleempje, na montage van de pomp liep het blok direct als een zonnetje.
Nu een kleine 300 km gereden en mn blok tikt ineens enorm met name stationair en hoe langer hij stationair draaid hoe erger het getik wordt, als ik een eindje heb gereden is het wel weg totdat ik hem weer stationair laat draaien. Mijn oliedruk op mn digidash geeft stationair 2 en soms 3 blokjes zodra ik ga rijden staat hij vol, ben toch bang dat mn oliepomp niet helemaal in orde is want voordat ik de pomp eraf gehaald had was het niet. Hij heeft 2 weken niet gelopen omdat de pomp eraf lag maar de klepstoters moeten toch allang al vol zijn……27 december 2012 om 20:39 #17701855Ja, die klepstoters lopen niet zomaar leeg hoor! Klinkt inderdaad alsof je pomp niet in orde is, maar kan ook nog een verontreiniging zijn. Zit een nieuw filter op neem ik aan?
27 december 2012 om 20:50 #17701856Zit nieuw filter op en is nieuwe olie ingegaan (10w40).
Ik denk ook mn oliepomp maar als ik mn digidash moet geloven zou de druk toch goed moeten zijn, als ik de vuldop eraf haal met draaiende motor zie ik de olie ook goed in de kop rond gaan. Heb nu een reiniger bij de olie gedaan en zal het nog even aanzien, anders toch de pomp maar vervangen…27 december 2012 om 21:12 #17701857Oei, reiniger zou ik nooooooit doen zelf. Niet dat het gegarandeerd ellende geeft, maar het is heel erg lastig weer volledig uit het systeem te krijgen. Probleem met een XE en zeker als die op semi syntheet gereden heeft al een tijd dat er her en der nogal wat donkere koek zit en als dat los komt heb je dikke kans dat je stoters alleen maar meer verstopt/vervuild/stroef raken. Die stoters gaat voornamelijk olie in (heeeeel traag) en blijft daar eigenlijk voor eeuwig, er is niet echt een snelle doorstroom in elk geval…
En dan krijg je weer het klassieke advies om ze handmatig schoon te maken, wat een flinke klus is nog, en dus meestal niet helpt, want het belangrijkste deel kan niet uit elkaar. Dat middelste zuigertje heeft intern een kogeltje en nog een soort zuigertje, en dat zit geborgd. Dingen kun je eigenlijk alleen maar vervangen, en dan voor die van INA (zelfde als originele, alleen die hebben GM logo, maar gemaakt door INA) Kost iets meer geld, maar minder werk…
Als je ze echt stil krijgt met reinigen ben je gewoon een geluksvogel denk ik….en betwijfel of dat dan voor lang zal zijn….
28 december 2012 om 12:11 #17701858Is deze wat dan?
http://www.ebay.de/itm/verstarkte-Olpumpe-MEYLE-Opel-1-8-2-0-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/280885190707?pt=DE_Autoteile&hash=item41660fe033″ onclick=”window.open(this.href);return false;
28 december 2012 om 12:34 #17701859@mark wrote:
Is deze wat dan?
http://www.ebay.de/itm/verstarkte-Olpumpe-MEYLE-Opel-1-8-2-0-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/280885190707?pt=DE_Autoteile&hash=item41660fe033″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is gewoon originele kwaliteit, Meyle is een top fabrikant die ook de spullen voor de grote merken maakt. Net als Febi (die maakt alleen andere dingen)
Wel moet je er een andere keerring in kloppen met groter binnen gat, en de aanzuigbuis is dus de grotere ovale…. Maar verder 100% uitwisselbaar en 100% betere kwaliteit en 100% minder kans op een vastlopende plunjer.
Mooie prijs hoor!
28 december 2012 om 17:02 #17701860ja dat begreep ik, maar vond het zelf ook niet verkeerd ga die denk ik halen voor de c20xe in de cabrio, altijd lekker een frisse oliepomp
28 december 2012 om 18:27 #17701861volgens mij zijn de aanzuigbuizen er weer ?
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/aanzuigbuis/” onclick=”window.open(this.href);return false;28 december 2012 om 18:42 #17701862@mark wrote:
volgens mij zijn de aanzuigbuizen er weer ?
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/aanzuigbuis/” onclick=”window.open(this.href);return false;Yep, alleen ook die moet iets verlengd worden, is wel veel makkelijker aan te passen, maar geen 100% kant en klare oplossing! :vertag
Vind hem dan toch ook prijzig, kan je net zo goed een 2e hands ZLET pijpje pakken en even omsolderen of lassen….
28 december 2012 om 19:10 #17701863deze buis hoef je alleen te verlengen + montage steun er aan te fixxen?
meende dat de dealerprijs zowat de helft was voor die buis? of zijn die amper meer te leveren?
28 december 2012 om 20:22 #17701864@sw16v wrote:
deze buis hoef je alleen te verlengen + montage steun er aan te fixxen?
meende dat de dealerprijs zowat de helft was voor die buis? of zijn die amper meer te leveren?
Jep, geen idee of de dealer ze nog (weer? Al die tijd al??) heeft (gehad). Vaak weten ze het zelf niet eens omdat ze op de verkeerde auto aan het zoeken zijn, Opel kent vele identieke onderdelen die voor elk model een ander nummer krijgen en dan weten ze zelf niet eens dat het ook gewoon past! :???: Was voor mijn Kadett op zoek naar draagarm bouten en na ‘nee’ bij de dealer weken aan het zoeken geweest, toen op een Russische site een doorverwijzing zien staan naar de nummers voor de Lanos. Bleek de dealer (ook Chevrolet) ze al die tijd al gewoon op de plank gehad te hebben!! :swear Ondertussen allerlei mensen voor jan met de korte achternaam er naar laten zoeken!!
28 december 2012 om 20:44 #17701865Volgens mij kan je net zo goed een V6 pijp pakken en verlengen…
http://www.ebay.co.uk/itm/OIL-PICK-UP-PIPE-VAUXHALL-OMEGA-3-0-V6-/400172013746?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d2c1c58b2″ onclick=”window.open(this.href);return false;28 december 2012 om 20:48 #17701867ja maar van welke opel zijn ze origineel afkomstig dan? z20let?
28 december 2012 om 20:53 #17701868die pijp die je net aangaf op duparts? zijn kwa vorm van een 1.7D zoals eerder in dit topic ook word aangegeven.
alleen zijn de originele opelnummers wel verschillend?van die v6 had ik iets gelezen dat die begin bocht te ruim is en weer niet in een carterpan van c20xe/let past. dus alleen de flens kan gebruiken…. oftewel de hele buis moet maken op de flens na.
28 december 2012 om 21:00 #17701866Origineel van een diesel wat ik weet, maar ken ze ook niet allemaal… Staat er niet overal bij ook….
Opel nummers zijn ooit over gegaan naar nummers die met een 9 beginnen. Die buis boven is de zelfde als 9157644
Inderdaad lijkt me de eerste bocht bij de V6 wat ruim, maar daar kun je zo een stukje tussen uit halen en aan mekaar tiggen….
28 december 2012 om 21:06 #17701869owkee , bedoelde idd origineel van de opel want als ze daar de helft goedkoper zijn , haal ik ze natuurlijk liever bij de opel
28 december 2012 om 21:23 #17701870vond net nog een briefje met een prijs van een 1.7d pijp, 62euro maar zal wel EX btw zijn geweest. dan zou de prijs nog niet zo heel gek zijn. (had een prijs van 45euro in me hoofd….)
maar de Z20LEH pomp tref ik overal nog duurder dan ik hem bij de dealer kan krijgen??? niet dat het om de laatste 10euro over gaat maar verschil is groter.
28 december 2012 om 21:33 #17701871sja op ebay staat tie voor 269 , hoeveel is die bij de opeldealert dan?
28 december 2012 om 21:51 #17701872Die LEH pomp is volgens mij niet of weinig beter dan die XEV pomp hoor… Alles voor turbo’s is gewoon gelijk dik duur…
28 december 2012 om 21:56 #17701873@vinci daar heb je gelijk in en word daar ook niet vrolijk van :thumbdown maar goed tis wel rete vet turbo :thumbup
28 december 2012 om 22:05 #17701874mark heeft al pm over de prijs.
maar als de LEH pomp iets meer opbrengst heeft brengt het alleen maar ten goede bij een turbomotor. sowieso turbo zit er als extra op wat gesmeerd moet worden.
maar ik laat nog zuigerbodem koeling plaatsen, daarom focus ik mij op de z20leh pomp ipv z20let…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.