C20XE met 'betere' oliepomp?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE met 'betere' oliepomp?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 181)
  • Auteur
    Berichten
  • #17701850
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Alleen de eerste paar XEV blokken hadden nog de pomp met ronde buis, latere kregen allemaal de ovale en de lobben tandwielen. Kun je zo aan de buitenkant zien, want de pompen met ronde buizen hebben M6 op de carterpan en de ovale M8….

      Die latere pompen zijn volgens mij kwalitatief op het zelfde niveau als een Z20LET pomp hoor. In elk geval zal dat elkaar stukke minder ver ontlopen als een XE en XEV pomp, die kwaliteit ligt echt mijlen ver uit elkaar….

      #17701851
      littlesuurd
        Lid sinds:
        16 March 2007

        Vinci,

        Zou je mij even een whats ap of berichtje willen sturen zodat ik je kan bellen als je dat goed vind want zit nu met de montage nog met een probleempje mijn nummer is: 06-39238085

        Erik

        #17701852
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          En, is het nog gelukt?

          #17701853
          littlesuurd
            Lid sinds:
            16 March 2007

            Ja het is gelukt Vinci, :D :D

            Hij lekt niet meer en heb goede oliedruk. Hij loopt weer perfect, bedankt dat je zo snel contact opnam en voor je tips.
            Fijne dagen!

            #17701854
            littlesuurd
              Lid sinds:
              16 March 2007

              Vinci!!,

              Heb toch nog een probleempje, na montage van de pomp liep het blok direct als een zonnetje.
              Nu een kleine 300 km gereden en mn blok tikt ineens enorm met name stationair en hoe langer hij stationair draaid hoe erger het getik wordt, als ik een eindje heb gereden is het wel weg totdat ik hem weer stationair laat draaien. Mijn oliedruk op mn digidash geeft stationair 2 en soms 3 blokjes zodra ik ga rijden staat hij vol, ben toch bang dat mn oliepomp niet helemaal in orde is want voordat ik de pomp eraf gehaald had was het niet. Hij heeft 2 weken niet gelopen omdat de pomp eraf lag maar de klepstoters moeten toch allang al vol zijn……

              #17701855
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Ja, die klepstoters lopen niet zomaar leeg hoor! Klinkt inderdaad alsof je pomp niet in orde is, maar kan ook nog een verontreiniging zijn. Zit een nieuw filter op neem ik aan?

                #17701856
                littlesuurd
                  Lid sinds:
                  16 March 2007

                  Zit nieuw filter op en is nieuwe olie ingegaan (10w40).
                  Ik denk ook mn oliepomp maar als ik mn digidash moet geloven zou de druk toch goed moeten zijn, als ik de vuldop eraf haal met draaiende motor zie ik de olie ook goed in de kop rond gaan. Heb nu een reiniger bij de olie gedaan en zal het nog even aanzien, anders toch de pomp maar vervangen…

                  #17701857
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Oei, reiniger zou ik nooooooit doen zelf. Niet dat het gegarandeerd ellende geeft, maar het is heel erg lastig weer volledig uit het systeem te krijgen. Probleem met een XE en zeker als die op semi syntheet gereden heeft al een tijd dat er her en der nogal wat donkere koek zit en als dat los komt heb je dikke kans dat je stoters alleen maar meer verstopt/vervuild/stroef raken. Die stoters gaat voornamelijk olie in (heeeeel traag) en blijft daar eigenlijk voor eeuwig, er is niet echt een snelle doorstroom in elk geval…

                    En dan krijg je weer het klassieke advies om ze handmatig schoon te maken, wat een flinke klus is nog, en dus meestal niet helpt, want het belangrijkste deel kan niet uit elkaar. Dat middelste zuigertje heeft intern een kogeltje en nog een soort zuigertje, en dat zit geborgd. Dingen kun je eigenlijk alleen maar vervangen, en dan voor die van INA (zelfde als originele, alleen die hebben GM logo, maar gemaakt door INA) Kost iets meer geld, maar minder werk…

                    Als je ze echt stil krijgt met reinigen ben je gewoon een geluksvogel denk ik….en betwijfel of dat dan voor lang zal zijn….

                    #17701858
                    mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004
                      #17701859
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        @mark wrote:

                        Is deze wat dan?

                        http://www.ebay.de/itm/verstarkte-Olpumpe-MEYLE-Opel-1-8-2-0-C20LET-C20XE-C20NE-Calibra-Astra-Turbo-/280885190707?pt=DE_Autoteile&hash=item41660fe033″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Dat is gewoon originele kwaliteit, Meyle is een top fabrikant die ook de spullen voor de grote merken maakt. Net als Febi (die maakt alleen andere dingen)

                        Wel moet je er een andere keerring in kloppen met groter binnen gat, en de aanzuigbuis is dus de grotere ovale…. Maar verder 100% uitwisselbaar en 100% betere kwaliteit en 100% minder kans op een vastlopende plunjer.

                        Mooie prijs hoor!

                        #17701860
                        mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          ja dat begreep ik, maar vond het zelf ook niet verkeerd ga die denk ik halen voor de c20xe in de cabrio, altijd lekker een frisse oliepomp

                          #17701861
                          mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            volgens mij zijn de aanzuigbuizen er weer ?
                            http://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/aanzuigbuis/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #17701862
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              @mark wrote:

                              volgens mij zijn de aanzuigbuizen er weer ?
                              http://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/aanzuigbuis/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Yep, alleen ook die moet iets verlengd worden, is wel veel makkelijker aan te passen, maar geen 100% kant en klare oplossing! :vertag

                              Vind hem dan toch ook prijzig, kan je net zo goed een 2e hands ZLET pijpje pakken en even omsolderen of lassen….

                              #17701863
                              sw16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                deze buis hoef je alleen te verlengen + montage steun er aan te fixxen?

                                meende dat de dealerprijs zowat de helft was voor die buis? of zijn die amper meer te leveren?

                                #17701864
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  @sw16v wrote:

                                  deze buis hoef je alleen te verlengen + montage steun er aan te fixxen?

                                  meende dat de dealerprijs zowat de helft was voor die buis? of zijn die amper meer te leveren?

                                  Jep, geen idee of de dealer ze nog (weer? Al die tijd al??) heeft (gehad). Vaak weten ze het zelf niet eens omdat ze op de verkeerde auto aan het zoeken zijn, Opel kent vele identieke onderdelen die voor elk model een ander nummer krijgen en dan weten ze zelf niet eens dat het ook gewoon past! :???: Was voor mijn Kadett op zoek naar draagarm bouten en na ‘nee’ bij de dealer weken aan het zoeken geweest, toen op een Russische site een doorverwijzing zien staan naar de nummers voor de Lanos. Bleek de dealer (ook Chevrolet) ze al die tijd al gewoon op de plank gehad te hebben!! :swear Ondertussen allerlei mensen voor jan met de korte achternaam er naar laten zoeken!!

                                  #17701865
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Volgens mij kan je net zo goed een V6 pijp pakken en verlengen…
                                    http://www.ebay.co.uk/itm/OIL-PICK-UP-PIPE-VAUXHALL-OMEGA-3-0-V6-/400172013746?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d2c1c58b2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    #17701867
                                    mark
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      ja maar van welke opel zijn ze origineel afkomstig dan? z20let?

                                      #17701868
                                      sw16v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        die pijp die je net aangaf op duparts? zijn kwa vorm van een 1.7D zoals eerder in dit topic ook word aangegeven.
                                        alleen zijn de originele opelnummers wel verschillend?

                                        van die v6 had ik iets gelezen dat die begin bocht te ruim is en weer niet in een carterpan van c20xe/let past. dus alleen de flens kan gebruiken…. oftewel de hele buis moet maken op de flens na.

                                        #17701866
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Origineel van een diesel wat ik weet, maar ken ze ook niet allemaal… Staat er niet overal bij ook….

                                          Opel nummers zijn ooit over gegaan naar nummers die met een 9 beginnen. Die buis boven is de zelfde als 9157644

                                          Inderdaad lijkt me de eerste bocht bij de V6 wat ruim, maar daar kun je zo een stukje tussen uit halen en aan mekaar tiggen….

                                          #17701869
                                          mark
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            owkee , bedoelde idd origineel van de opel want als ze daar de helft goedkoper zijn , haal ik ze natuurlijk liever bij de opel

                                            #17701870
                                            sw16v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              vond net nog een briefje met een prijs van een 1.7d pijp, 62euro maar zal wel EX btw zijn geweest. dan zou de prijs nog niet zo heel gek zijn. (had een prijs van 45euro in me hoofd….)

                                              maar de Z20LEH pomp tref ik overal nog duurder dan ik hem bij de dealer kan krijgen??? niet dat het om de laatste 10euro over gaat maar verschil is groter.

                                              #17701871
                                              mark
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                sja op ebay staat tie voor 269 , hoeveel is die bij de opeldealert dan?

                                                #17701872
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Die LEH pomp is volgens mij niet of weinig beter dan die XEV pomp hoor… Alles voor turbo’s is gewoon gelijk dik duur…

                                                  #17701873
                                                  mark
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    @vinci daar heb je gelijk in en word daar ook niet vrolijk van :thumbdown maar goed tis wel rete vet turbo :thumbup

                                                    #17701874
                                                    sw16v
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      mark heeft al pm over de prijs.

                                                      maar als de LEH pomp iets meer opbrengst heeft brengt het alleen maar ten goede bij een turbomotor. sowieso turbo zit er als extra op wat gesmeerd moet worden.

                                                      maar ik laat nog zuigerbodem koeling plaatsen, daarom focus ik mij op de z20leh pomp ipv z20let…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 181)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.