Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE met 'betere' oliepomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2012 om 09:41 #17701806
Hmm vreemd, maar goed ze kunnen die pomp losleveren. De keerring en de pakkingen ook wel. Dan moet je alleen nog op zoek naar een juiste aanzuigbuis. :hmmz
5 januari 2012 om 13:00 #17701807Heb nog even wat kritischere vragen neergelegd en kreeg toen dit:
“Goede morgen,
Als u besluit de pomp te bestellen is het verstandig om dan alle delen die er bij horen mee te bestellen:
Pomp: 19235081
Pakking: 27365044
Keerring: 27365031
Aanzuigbuis (deze dan verbouwen): 16235027
Aanzuigbuispakking: 27366056Met vriendelijke groet,
Fred Steinmetz.
“6 januari 2012 om 09:53 #17701808:thumb
12 maart 2012 om 17:34 #17701796hoe is het plaatsen verlopen? Tevreden??
12 maart 2012 om 21:03 #17701799@yves475 wrote:
hoe is het plaatsen verlopen? Tevreden??
Bedoel je nou mijn pompje? Tja prima, nadat de aanzuigbuis klaar was ging het plaatsen van deze pomp heel makkelijk eigenlijk!
Ik heb de M8 gaten voor de carterpan met een moertje bovenop gedaan, maar daar zou ik nu netjes M6 draadbussen voor gepakt hebben, maar da’s een klein detail….
Inmiddels al weer heel wat kilometers verder trouwens en laat ik het afkloppen, maar die pomp doet het prima!
13 maart 2012 om 10:38 #17701798aanzuigbuis moet je dus nog zelf maken??
13 maart 2012 om 12:58 #17701797@yves475 wrote:
aanzuigbuis moet je dus nog zelf maken??
Niet bij dat setje van Duparts, maar mijn pomp heb ik los gekocht in Engeland en bleek ook de ovale aansluiting te hebben, en ja die buis moest ik dus zelf gaan maken…
Staat allemaal al in het topic hoor… :vertag
14 maart 2012 om 21:33 #17701795hoe kan ik bij duparts bestellen??
14 maart 2012 om 21:55 #17701794Duparts is van naam verandert. Is nu fsrs-opelwebshop.nl en dan mail je ff of ze.de olie pomp kit hebben
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
12 juni 2012 om 19:22 #17701810heb alles besteld en ontvangen maar de meegeleverde aanzuigbuis past dus NIET!
12 juni 2012 om 19:58 #17701811wat past er niet dan??
14 juni 2012 om 07:25 #17701812Dat staat er toch ook?
Aanzuigbuis (deze dan verbouwen): 16235027
De passende is niet meer leverbaar, staat meer als genoeg in dit topic vermeld.
14 juni 2012 om 21:19 #17701813maar nergens foto’s van de aanpassing??
17 juni 2012 om 21:37 #17701814Hoeft alleen maar een stukje langer, niks an…
21 juni 2012 om 19:18 #17701815Dacht ik even makkelijk een oliepomp te kopen zonder aanpassingen, het type met “M6 gaatjes”.
dit is het oude type met tandwielpomp, is de X20XEV dan uitgevoerd met 2 verschillende oliepompen?21 juni 2012 om 20:04 #17701816Nee, die pomp van Duparts is een Z20LET pomp, mijne een X20XEV pomp… Pompmechanisme is vergelijkbaar van deze twee, met ronde tanden dus. En de aanzuigbuis aansluiting is ook identiek. En beide pompen zijn met M8 draad voor de carterpan. Het enige werkelijke verschil tussen beide is dat de krukas keerring van de Z20LET ook past voor de C20XE en C20LET, maar die van de XEV heeft een kleiner gat. Maar als je hem er uit wipt en voor een paar euro bij de dealer een XE of LET keerring haalt dan klop je die er zo in, twee seconden werk…
De aanpassingen zijn werkelijk zeer minimaal hoor, maar het is inderdaad geen plug en play. Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn wie je de aanzuigbuis kunt toesturen en aangepast en wel retour krijgt. In Engeland ken ik er wel een paar, maar denk dat Andre Botter het ook wel doet voor je. En als je nou niemand vindt kan ik het evt. ook wel doen voor je. Maar dan moet ik wel even je pomp ook hebben, want heb wel een onderblok staan die open ligt om alles op pasklaar te maken, maar geen pomp met ovale aansluiting…
En dan die M8 draad, pak gewoon twee iets langere M6 boutjes, leg een ring en moertje bovenop de flens van de pomp en je bent klaar zonder al te veel gezeik. Is de makkelijkste en ook goed werkende opplossing…
22 juni 2012 om 17:51 #17701817ok maar welk bestelnummer moet ik dan hebben?
want ik heb namelijk deze mail ontvangen:
Hallo Wesley,Volgens ons is de 646067 ook gewoon een tandwielpomp.
Bedoel je niet de 646063, van een Z20LET?
Deze wordt vaker gebruikt om een C20XE om te bouwen…Met vriendelijke groet,
Fred Steinmetz
nu weet ik het ook niet meer, welke heeft tandwiel en welke lobben? :hmmz
ben niet van plan om 300 euro uit te geven aan een z20let pomp.
bvd23 juni 2012 om 07:20 #17701818Heb even geen epc hier, maar voor zover ik weet hebben alleen pompen met ronde aanzuig buis aansluiting de tandwielen…
5 juli 2012 om 17:44 #17701819Nou eindelijk heb ik de goeie pomp!
De 646067 oliepomp van fsrs – opelwebshop is het lobbenpomp, oftewel het type met ronde tanden.
ik hoop het gezeik en verwarring dat ik gehad heb hiermee, anderen te besparen.Gr Wesley
10 juli 2012 om 17:00 #17701820en die lobbenpomp is dan de goede? Maar dit is tch geen versterkte pomp toch? Of begrijp ik het nu verkeerd
10 juli 2012 om 21:30 #17701821Lobbenpompen leveren makkelijker de benodigde druk, dat heeft niks met versterkt te maken verder, maar ze schijnen ook duurzamer te zijn. (dat laatste vind ik alleen altijd zon verhaal als zeggen dat nieuwere auto’s veel beter zijn, want de tand des tijds zal het leren)
11 juli 2012 om 21:28 #17701822owkee maar das geen dure pomp op zioch toch? Past die ook op de c20let dan ?
11 juli 2012 om 21:55 #17701823Je het ze al vrij voordelig, maar originele kosten wel wat. Mijne was ongeveer 120 euro op de deurmat. Voor een originele moet je minimaal op 200 euro rekenen. Hangt van koersen af ed. als je hem uit het buitenland haalt, hier betaal je per definitie nog meer dan dat….
14 juli 2012 om 12:12 #17701824@vinci jij rijd ook met zo’n pomp toch? En je druk blijft goed ook na een serieus stuk knallen? Want denk dat ik er mezelf dan ook eentje ga aanschaffen dan, want das niet al te duur, die verstekte pomp en buis kosten zo rond de 350 euro zag ik, en als deze ook goed is , rijd toch maar met fase 1chip en niet meer .
14 juli 2012 om 14:12 #17701825Ik rij nog met een ‘goedkoop’ pompje van een XEV, die ZLET pomp is zelfs nog beter volgens de meesten. Heb met mijn pomp nog nooit oliedruk problemen gehad in de zin van dat het lampje gaat branden oid, maar heb er ook geen drukmeter op zitten (nog)… Maar het is bekend dat ze beter druk leveren en zouden ook duurzamer moeten zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.