Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE met 'betere' oliepomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2010 om 07:53 #17701775
origineel gepost door larsjeG40
origineel gepost door corsaboy
voor de 20xe is gewoon een goeie kit te bestellen bij duparts.
Met de juiste keeringen etc..http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-kit-20xe-c20xe.html
is dit er nou 1 als het z20let model of is dit nog het oude model?
Kun je zo zien op de foto’s, met ovale aanzuigbuis aansluiting is Z20LET stijl…:vertag
3 augustus 2010 om 21:29 #17701776Viel me trouwens op dat die Z20LET pompen soms 7 en soms 8 tands tandwielen gebruiken!:vertag
En dan vond ik deze nog op het net::cry
Waarbij de eigenaar schreef dat het blok dit heeft overleefd!!:o:wtf
3 augustus 2010 om 21:37 #17701777Ik kan mn oude oliepompje ook wel showen hier :P….
Breekt me die vent met een bandenlichter een stuk uit de pomp, precies waar de keering moet komen!!!!!! Had ik het maar zelf gedaan, was me dit niet gebeurt.
4 augustus 2010 om 05:47 #17701778Tjongejonge, lekker dom inderdaad!!:thumbdown Moet je toch gewoon doen met een parkertje erin draaien en dan met een tangetje daar aan trekken….:sleeping
18 augustus 2010 om 18:37 #17701779Ok, vandaag de aanzuigbuis op maat gemaakt… ;)
Het TIG lasapparaat wou niet echt meewerken, geen idee waarom, maar de lasjes werden minder mooi dan anders. Ondanks dat alles goed ingesteld stond en er beschermgas uit het pistool blies en de electrode mooi geslepen was…
Maar goed, dat heb je ook gauw met zo’n apparaat waar jan en alleman aan zit (op werk)… :vertag
Het zit dicht, het valt er niet af en je ziet er straks toch niks meer van zullen we maar zeggen…:angel
(Beugeltje erop moet ik nog een gaatje in boren! En de beugeltjes op het filter moeten er nog af!)
19 augustus 2010 om 13:03 #17701780Originally posted by Vinci
Ja dat onderwerpje had ik al gelezen inderdaad, maar daar staat inderdaad in de eerste post dat hij hem wel 3-5mm moest inkorten…:vertagGeen idee hoor, misschien had hij hem net zo goed een stukje kunnen buigen…
:afroNou ja, heb net een Z20LET aanzuigbuis besteld…:thumbup
Je moet dat stukje van het filtertje afhalen, niet uit de buis. :vertag
19 augustus 2010 om 14:11 #17701781origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by Vinci
Ja dat onderwerpje had ik al gelezen inderdaad, maar daar staat inderdaad in de eerste post dat hij hem wel 3-5mm moest inkorten…:vertagGeen idee hoor, misschien had hij hem net zo goed een stukje kunnen buigen…
:afroNou ja, heb net een Z20LET aanzuigbuis besteld…:thumbup
Je moet dat stukje van het filtertje afhalen, niet uit de buis. :vertag
Ah ok, da’s dan waarschijnlijk om de diameter van het gat groter te krijgen, of niet?
:thumbupHeb ik met mijn Z20LET filter geen last van dus….:vertag
8 september 2010 om 09:04 #17701782Ok, nieuwe pomp zit er op, wel originele GM krukaskeerring erin gezet want de standaard keerring had een te kleine diameter opening…
Nieuwe carterpakking, originele oliepomp pakking er tussen…
MAAR VERDOMME NOG STEEDS LEKKAGE!!:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry:cry
Ik weet het effe niet meer nu en zit de hele tijd depressief in een hoekje, mijn huwelijk loopt er bekant op stuk. ZIEK ben ik er van ZIEK!!!!!!:swear:swear:swear:swear
Wat kan het nou nog zijn??!?!:wtf
Toch de kopakking dan?
Er ligt dus ook wat olie op de motor steun boven de oliepomp, ook de stuurbekrachtigingspomp ligt weer wat op, het oliefilter aan de achterkant hing weer een druppel aan, aan de voorkant onder de motorsteun liep het langs de carterpan…..:cry:cry:cry:cry
8 september 2010 om 12:22 #17701783kleppendeksel pakking misschien die niet goed afsluit????
8 september 2010 om 13:47 #17701784origineel gepost door corsaracer
kleppendeksel pakking misschien die niet goed afsluit????Hmmja, had een vriend van mij ook al gezegd dat die op gemene plaatsen kunnen lekken… Het is zo verdraaid lastig te zien…
8 september 2010 om 14:33 #17701785Toevallig andere nokkenassen erin?
Bij sommige loopt het oliekanaal door. Je moet dan een heel
klein beetje afdichtingsmiddel aan de nokkenasbout smeren.
Kun je ook leuk naar zoeken omdat je niet kan zien waar het vandaan komt.8 september 2010 om 14:46 #17701786Thanks, maar nee, voor alsnog zie ik één plekje waar het lekt, en inderdaad op de kleppendeksel pakking!! :thumbdown
Zag ineens toen ik de distri kap eraf had gehaald een beetje nat hoekje, als de motor lookt druipt er olie langs de achterkant van de distri kap naar beneden, net boven de thermostaat… Is echt heel lastig te zien zeg!! Maar als ik het met een doekje weg haal zit het er zo weer…:cool:
Bedankt nog allen voor het meedenken!! :wors Ik ga dit eerst eens fixen en wie wet is de lekkage dan geschiedenis…
8 september 2010 om 20:57 #17701787origineel gepost door Vinci
Allerlei verhalen en geruchten luiden dat de Z20LET oliepomp veeeel beter is voor een C20XE/C20LET. Er zijn wel wat aanpassingen nodig, zoals de carter pan gaatjes op M8 opboren, de aanzuigbuis aanpassen en mogelijk ook de plunjer(?) Andere kruk as keerring.:vertagEen X20XEV pomp schijnt wel er zo 1 op 1 op te passen, zonder enige aanpassing.:hmmz
De tandwielen, daar schijnt het verschil in te zitten… Voor een 20XE bestaan ook race oliepomp tandwielen van staal die sterker zijn, maar die zijn er prijzig…:cry
Kan iemand hier er iets meer over vertellen wat nou wijsheid is, ben op zoek naar iets wat degelijk is… En weet iemand welke tandwielen er in de X20XEV pomp zitten? :wors
Z20LET pomp:
C20XE/C20LET pomp:
Mijn maat heeft van de week zo een pomp met aanzuigbuis besteld bij duparts kost wel wat maar past er zonder problemen onder als ik tijd heb zal ik er fotos van maken
11 september 2010 om 21:04 #17701788zit het een beetje te bekijken maar het binnen werk van de let-pomp ziet er bijna het zelfde uit als het binnen werk van een golf4 1.6 oliepomp (a164€ orgineel en 116€ imitatie) Dus zat te denken als de diameters het zelfde zijn dan alleen nog het as gat uitdraaien en hoppa ben je toch een stukkie minder geld kwijt:hmmz
Als iemand de diameters/ breedte maten ed heeft van de let pomp tandwielen,dan kan ik die ff vergelijken met die van de golf pomp.12 september 2010 om 06:22 #17701789origineel gepost door cliffvxr
zit het een beetje te bekijken maar het binnen werk van de let-pomp ziet er bijna het zelfde uit als het binnen werk van een golf4 1.6 oliepomp (a164€ orgineel en 116€ imitatie) Dus zat te denken als de diameters het zelfde zijn dan alleen nog het as gat uitdraaien en hoppa ben je toch een stukkie minder geld kwijt:hmmz
Als iemand de diameters/ breedte maten ed heeft van de let pomp tandwielen,dan kan ik die ff vergelijken met die van de golf pomp.Lijkt me een link experiment, want bij hoge toeren vervormen de onderdelen vaak dusdanig dat ze vast kunnen slaan.:o De passing moet dus met uiterste precisie uitgevoerd worden, te ruim is net als een versleten pomp slecht voor de functie, te krap en het slaat eerder vast…:hmmz
12 september 2010 om 21:17 #17701790Daar komt bij dat de tandwielen niet je enigste probleem zijn bij een oude pomp;)
Het gedeelte waar je plunjer in loopt is vaak ook ovaal/versleten of waar je tandwielen tegen lopen.
Waarom het wiel uitvinden als het voor weinig te koop is.24 oktober 2010 om 22:02 #17701791De X22XE olie pomp is die ook met ronde pomp tanden ?
25 oktober 2010 om 20:11 #17701792Wie weet of de X22XE olie pomp gelijk is aan een Z20LET pomp ?
26 oktober 2010 om 06:31 #17701793origineel gepost door freek corsa
Wie weet of de X22XE olie pomp gelijk is aan een Z20LET pomp ?Is volgens mij toch een andere, heeft ook een ander nummer…
4 januari 2012 om 16:00 #17701800Eventjes voor de goede orde voor ik ga bestellen bij duparts,
volgende link is de pomp waarover we het hier hebben dacht ik hé?
Als iemand dit kan bevestigen?http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-z20let-oe-ref-646063.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Alvast bedankt!
4 januari 2012 om 16:37 #17701801dat is hem ja!
Top pompje.
Heb hem bij mij ook erop :thumb4 januari 2012 om 18:31 #17701802Ik ben ook van plan deze pomp te bestellen, maar even voor de duidelijkheid. Er is dus geen kant en klare olieaanzuigpijp te bestellen? Welke moet ik dan bestellen om aan te passen?
Jeroen
4 januari 2012 om 19:05 #17701803Duparts heeft de Z20LET pomp ook in een ombouwset voor de C20XE / C20LET, zodat alle juiste onderdelen erbij zitten (pakkingen, olieaanzuigbuis etc.).
4 januari 2012 om 23:56 #17701804Pompje valt me nog steeds niks tegen trouwens…. Heb inmiddels ook een oliedruk meter er op van een Corsa GSI, ben die hele tellerbak aan het ombouwen om in de Kadett te zetten in de toekomst.
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Enige nadelen van de pomp zijn:
1. De twee carter bouten zijn op M8 geboord. Simpel op te lossen door er M6 moertjes bovenop te leggen.
2. De keerring heeft een kleinere diameter inwendig, voor de XEV natuurlijk, is eenvoudig op te lossen door er een XE keerring in te zetten van 5 euro….
3. De adapterplaat van de oliekoeler paste er niet sluitend op omdat er een iets te kleine diameter op is gevlakt, kan makkelijk opgelost worden door een klein stukje van de rand van de adapter af te vijlen. Heb zelf de hele adapter en oliekoeler weggelaten. Toch nergens voor nodig voor een weg-auto.
4. Uiteraard is het met de aanzuigbuis knutselen, maar niet al te ingewikkeld als je een 1.7D aanzuigbuis weet op de kop te tikken.
5. Er zit geen fatsoenlijke pakking bij, maar zo’n papieren snert ding.
Hou er rekening mee dat vooral punt 4 wel een tientje of vijf kan kosten, en punt 2 en 5 kosten ook weer wat, dus daarmee verspeel je al een stukje van het prijs voordeel.
Conclusie is dat je als je jezelf een hoop gezeik wilt besparen en een goede pomp zoekt je zeker goed die van Duparts kunt nemen.
5 januari 2012 om 07:35 #17701805Wel raar, heb antwoord van Duparts ontvangen op mijn vraag over de oliedruk van de Z20LET pomp en krijg dit:
“Goede morgen,
De oliepompset voor de C20XE verkopen wij niet meer omdat de aanzuigbuis niet meer leverbaar is.
Het onderdeelnummer waar u op reageert is alleen een oliepomp voor een Z20LET en past niet op de C20XE.Overigens is de druk van de 2 pompen gelijk.
Met vriendelijke groet,
Fred Steinmetz
Dupartswebwinkel.nl” -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.