Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE met 'betere' oliepomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2010 om 17:48 #17701750
ik had eerst vol synteeth 5w30 (ad eigen merk olie)….dit heeft er nog geen 2000km in gezeten, het kwam overal tussen uit. Alle keerringen waren nieuw. Op de ring van de oliepomp 1 klein spoortje.
Vliegwielkeering durfde ook te lekken dus vervangen weer. Alleen dit keer niet zo diep er in geslagen ivbm eventeel slijtspoor.Nu gooi ik er 10w40 van mn werk in, Mobil halfsynteeth. Geen lekkage meer, maar ik raak het nu kwijt door een lekke klepseal/zuigerveren oid :P
Mijn oliepompje doet het prima verder:P Ik zal is kijken of die opelboer nog adverteert op marktplaats.
22 juli 2010 om 18:42 #17701751Ik heb er nu Emperol 5W40 in zitten, ook volsyntheet… Misschien toch maar Castrol 10W40 erin mikken…:swear
23 juli 2010 om 21:28 #17701752origineel gepost door Vinci
origineel gepost door youri_corsa_gsi
Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pompIk kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro…king:
Dat heeft toch niks te maken met die ”race” oliepomp tandwielen? Neem aan dat die niet in een originele XEV pomp zitten :hmmz
24 juli 2010 om 05:03 #17701753origineel gepost door youri_corsa_gsi
origineel gepost door Vinci
origineel gepost door youri_corsa_gsi
Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pompIk kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro…king:
Dat heeft toch niks te maken met die ”race” oliepomp tandwielen? Neem aan dat die niet in een originele XEV pomp zitten :hmmz
Een Z20LET pomp is standaard sterker dan een C20XE/LET pomp, of je er nou mee gaat racen of niet. En zo’n tandwielen setje vind ik ook nog knap prijzig met 200 euro…:cry
Weet nog steeds niet welke tandwielen er nou in die XEV pomp gebruikt worden, zou leuk zijn als die net zo’n constructie hebben als de Z20LET pomp…:vertag
Maar goed, als de pomp binnen is draai ik wel even het plaatje los en post ik hier wel ff een foto van de ingewanden!:agent
24 juli 2010 om 06:17 #17701754Originally posted by ckadett16v
origineel gepost door corsaboy
87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
of er moet er 1tje liggen uit een rest partijdat zijn geen normale verkoop prijzen..
heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…Ook al is het een restpartij, wie weet hoe lang
de pomp bij de dealer al in het grote magazijn
heeft gelegen. Als het origineel is en het heeft
droog gelegen en zit nog mooi in het vetpapier
dan zou ik het geen ebay rommel noemen. Je
bent toch geen dief van je eigen portomenee.Ik denk dat jij me een beetje totaal niet begrijpt.
Ik heb dus op ebay de immitatie zooi gezien voor zon kleine 80 – 90 pond..Maar als iemand 10 pompen verkoopt voor 87 pond stuk geloof ik niet dat dat allemaal orginele pompen zijn.
Geen enkele dealer heeft er zoveel op voorraad gehad..24 juli 2010 om 10:23 #17701755origineel gepost door corsaboy
Maar als iemand 10 pompen verkoopt voor 87 pond stuk geloof ik niet dat dat allemaal orginele pompen zijn.
Geen enkele dealer heeft er zoveel op voorraad gehad..Deze zullen bij een magazijn vandaan komen, niet bij een dealer. Gelijk een verklaring er voor dat het er meer dan 10 zijn….:vertag
Overproductie komt wel vaker voor en op een gegeven moment kost langer opslaan ook veel, dus wordt het gedumpt. Vaak met prachtige kwaliteit spullen, te veel is te veel…:cool:
27 juli 2010 om 14:50 #17701756Pomp is nog niet binnen, maar zie inmiddels wel een plaatje erbij staan op die site. Ziet er uit als een Z20LET constructie, in elk geval zal ik nog wel even moeten zoeken naar een passende aanzuigbuis die op een ovale flens past…
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html
27 juli 2010 om 14:55 #17701757ik zie alleen nergens staan dat dit een genuine deel is..
Dat zie ik wel bij heel veel andere parts staan van hun….ben benieuwd als je hem wat wat er allemaal op de pomp staat :D
keep us up to date
27 juli 2010 om 15:02 #17701758FF goed zoeken op google, vind je zo welke aanzuigbuis je nodig hebt.
Tis geen rocketscience.27 juli 2010 om 15:08 #17701759origineel gepost door corsaboy
ik zie alleen nergens staan dat dit een genuine deel is..
Dat zie ik wel bij heel veel andere parts staan van hun….ben benieuwd als je hem wat wat er allemaal op de pomp staat :D
keep us up to date
Dit heeft mij ook heel even bezig gehouden ja, en ben nog steeds benieuwd. :hmmz Maar goed, in de email hebben ze me beloofd dat alles origineel is tenzij er ‘aftermarket’ bij staat. Bovenaan hun site staat toch ook heel duidelijk ‘Genuine Vauxhall Spare Parts’…:vertag
Het is ook een bekend partnummer van Opel trouwens, maar dan zonder de ‘N’….
En wat betreft de aanzuigbuis, het is misschien geen rocket science, maar ik ken mezelf, ik heb hier straks vier aanzuigbuizen liggen die allemaal net niet passen waardoor ik mezelf mijn lasapparaat alweer uit de kast zie trekken….:angel
27 juli 2010 om 15:29 #17701760Ok, ik kan iedereen hier ook gelijk uit de droom helpen…:(
Alle partnummers eindigend op “N” zijn GEEN originele onderdelen op die site!! Erg fijn altijd om zo iets achteraf te lezen…Hoewel het er duidelijk staat, noem mij maar een rund!:swear
27 juli 2010 om 16:25 #17701761kan de beste overkomen..
Pas wel op met immitatie pompen..Like said ben er zelf geen voorstander van.
Maar dat is persoonlijk27 juli 2010 om 16:47 #17701762Tja, nou zit ik met het dilemma houden of verkopen…
Hoe herken je of het een beetje kwaliteit is?:cool:
Laat ik voorop stellen dat ik niet het circuit op ga met deze auto. Ik hou wel eens een keertje van effe lekker optrekken voor het stoplicht, maar ga er niet dagelijks over de 200km/u mee karren…:sleeping
Ik zal als de pomp binnen is in elk geval eens de tandwielen bekijken.:vertag
Ben toch geneigd de pomp te gaan gebruiken aangezien ik niet zwem in het geld, de pomp geen competitie prestaties neer hoeft te zetten en ik 330 euro gewoon echt te veel geld vind… De keus is voor mij eerder tussen de immitatie pomp of mijn 20 jaar oude pomp reviseren….:hmmz
29 juli 2010 om 12:54 #17701763Net de pomp binnen gekregen… Helaas heb ik geen slagschroevendraaier, dus ik krijg het luikje naar de tandwielen niet open. Wel kan ik door het gat van de aanzuigbuis heen zien dat de tandwielen Z20LET stijl zijn uitgevoerd:thumbup… Zo dus:
En niet met de fijne puntige vertanding die standaard is bij een C20XE….:vertag
De gaten voor de carterpan zijn trouwens ook gewoon M6 draad, dus ik hoef niet te boren. :thumbup
Zo op het zicht ziet het er wel goed uit… Ga ook nog even de plunjer er uit halen om te bekijken…:agent
29 juli 2010 om 16:28 #17701764ik heb die oliepomp van mij open gekregen zonder slagschroevendraaier.
Gewoon met een normale kruis.Wel zorgen dat je goede grip hebt.
29 juli 2010 om 18:33 #17701765origineel gepost door GSI Racer
ik heb die oliepomp van mij open gekregen zonder slagschroevendraaier.
Gewoon met een normale kruis.Wel zorgen dat je goede grip hebt.
Ok, maar was dat een nieuwe met verse locktite of een oude die al heel wat olie en hitte voor z’n kiezen heeft gehad?:hmmz
29 juli 2010 om 19:00 #17701766Ok, met de ratel, bitje wat goed paste is het gelukt.:agent Die andere schroevendraaier paste niet lekker en ik wil natuurlijk geen schroeven rond draaien in mijn net nieuwe pomp…:angel
Hier dan de ingewanden:
Ziet er toch goed uit of niet soms?king:
30 juli 2010 om 14:30 #17701767welke aansluiting voor de aanzuig buis heeft die?
oude c20xe of z20let style.30 juli 2010 om 14:53 #17701768origineel gepost door jason
welke aansluiting voor de aanzuig buis heeft die?
oude c20xe of z20let style.Z20LET style… Groot en ovaal dus… staat ook een paar posts terug al…:vertag
30 juli 2010 om 14:56 #17701769origineel gepost door Vinci
Pomp is nog niet binnen, maar zie inmiddels wel een plaatje erbij staan op die site. Ziet er uit als een Z20LET constructie, in elk geval zal ik nog wel even moeten zoeken naar een passende aanzuigbuis die op een ovale flens past…http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_PUMP_-_24406585N.html
Hier dus…:vertag
30 juli 2010 om 15:26 #17701770origineel gepost door Vinci
origineel gepost door jason
welke aansluiting voor de aanzuig buis heeft die?
oude c20xe of z20let style.Z20LET style… Groot en ovaal dus… staat ook een paar posts terug al…:vertag
:sleeping
als het de z20let aansluiting is?
is deze geen optie dan: Ölansaugrohr 1.7 Diesel OpelNr: 6 48 372 (Ölansaugkragen um ca. 3-5mm abschneiden)zie website: http://www.kadett-forum.de/thread.php?threadid=48519&sid=
30 juli 2010 om 15:36 #17701771Ja dat onderwerpje had ik al gelezen inderdaad, maar daar staat inderdaad in de eerste post dat hij hem wel 3-5mm moest inkorten…:vertag
Geen idee hoor, misschien had hij hem net zo goed een stukje kunnen buigen…
:afroNou ja, heb net een Z20LET aanzuigbuis besteld…:thumbup
In elk geval denk ik dat dit pompje genoeg olie gaat pompen voor mijn C20XE, gezien deze dikkere aanzuigbuis…:thumbup
30 juli 2010 om 15:41 #17701772hou ons op de hoogte.:P
30 juli 2010 om 17:42 #17701773origineel gepost door jason
hou ons op de hoogte.:PAls altijd!:thumbup
31 juli 2010 om 07:36 #17701774origineel gepost door corsaboy
voor de 20xe is gewoon een goeie kit te bestellen bij duparts.
Met de juiste keeringen etc..http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-kit-20xe-c20xe.html
is dit er nou 1 als het z20let model of is dit nog het oude model?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.