Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › C20XE met 'betere' oliepomp?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2010 om 20:44 #17223730
Allerlei verhalen en geruchten luiden dat de Z20LET oliepomp veeeel beter is voor een C20XE/C20LET. Er zijn wel wat aanpassingen nodig, zoals de carter pan gaatjes op M8 opboren, de aanzuigbuis aanpassen en mogelijk ook de plunjer(?) Andere kruk as keerring.:vertag
Een X20XEV pomp schijnt wel er zo 1 op 1 op te passen, zonder enige aanpassing.:hmmz
De tandwielen, daar schijnt het verschil in te zitten… Voor een 20XE bestaan ook race oliepomp tandwielen van staal die sterker zijn, maar die zijn er prijzig…:cry
Kan iemand hier er iets meer over vertellen wat nou wijsheid is, ben op zoek naar iets wat degelijk is… En weet iemand welke tandwielen er in de X20XEV pomp zitten? :wors
Z20LET pomp:
C20XE/C20LET pomp:
21 juli 2010 om 05:55 #17701726Ik heb vorige week zo’n LET pomp besteld.
Het enige wat je moet doen is de gaatjes van de carterpan, incl. de pakking opboren.
De rest is plug and play.Ohja, er zitten 2 keerringen bij die pomp. In de pomp zelf zit er een met een klein gat, die wat erbij zit heeft een groter gat.
Bij mij heb ik die ook even om moeten zetten.Voor de rest is het gewoon monteren en klaar!:thumbup
21 juli 2010 om 09:53 #17701727voor de 20xe is gewoon een goeie kit te bestellen bij duparts.
Met de juiste keeringen etc..http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-oliepomp-kit-20xe-c20xe.html
21 juli 2010 om 10:28 #17701728Ik heb een XEV pomp…..das ook 2x m8 door je carterpan…en een ander keerinkje.
Te gebruiken met de originele aanzuigbuis en bij mij zat er al een keering in. (nieuwe pomp gekocht toen)
21 juli 2010 om 13:32 #17701729Bedankt voor de reacties mannen! :wors
Die Duparts kit is vast heeeeel goed, voor die prijs!:o
:hmmz;)
Hey Fearless, heb je toevallig ook gekeken wat voor tandwielen er in zaten? Ik ben erg benieuwd of die lijken op de org. XE of dat het meer lijkt op de Z20LET pomp tandwielen….
@ GSI racer: Op de foto’s die ik heb gezien is de aansluiting van de aanzuigbuis op de pomp toch flink anders. Of heb jij het over een C20LET pomp? De Z20LET pomp heeft in elk geval een veel groter ovaal gat….en onder een andere hoek enzo….
21 juli 2010 om 13:55 #17701730Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pomp
21 juli 2010 om 15:26 #17701731origineel gepost door youri_corsa_gsi
Ik was volgens mij 200 euro ofzo kwijt voor die gesmede tandwielen voor een originele xe pompIk kan een originele X20XEV pomp kopen nieuw voor net effe meer dan 100 euro…king:
21 juli 2010 om 16:12 #17701732De xev pomp die ik kocht koste me 150 euro en een flink stuk rijden. (moest met spoed een pomp hebben)
Als ik me niet vergis was die inwendig ook gewoon het zelfde als de Xe pomp.
We hadden ze naast elkaar gehouden om geen miskoop te doen.
21 juli 2010 om 16:17 #17701733Originally posted by Vinci
Bedankt voor de reacties mannen! :worsDie Duparts kit is vast heeeeel goed, voor die prijs!:o
:hmmz;)
Hoezo, dealer is nog veel duurder…
Dit is orgineel NIEUW SPUL. Geen Immitatie rotzooi21 juli 2010 om 16:31 #17701734is dat van duparts dan helemaal pasklaar voor op c20xe/let? aanzuigbuis e.d. past ook? want die moet anders aangepast worden oid?
21 juli 2010 om 17:32 #17701735Ik heb die ook van Duparts besteld.
Er staat wel oliepompkit 20XE/C20XE bij, maar het is toch echt wel een pomp van een Z20LET.
Geen probleem overigens.Het enige wat je moet doen is de gaten van de carterpan opboren naar 8mm. (alleen die waar de oliepomp mee vast zit uiteraard)
Voor de rest is het gewoon plug and play21 juli 2010 om 17:39 #17701736origineel gepost door Fearless
De xev pomp die ik kocht koste me 150 euro en een flink stuk rijden. (moest met spoed een pomp hebben)Als ik me niet vergis was die inwendig ook gewoon het zelfde als de Xe pomp.
We hadden ze naast elkaar gehouden om geen miskoop te doen.
Ja, ok, maar een Z20LET pomp is als je het niet openschroeft optisch ook identiek…
origineel gepost door corsaboy
Hoezo, dealer is nog veel duurder…
Dit is orgineel NIEUW SPUL. Geen Immitatie rotzooiJa, heb je gelijk in hoor, maar die XEV pomp die ik kan kopen is ook nieuw en origineel en toch minder dan een derde van die prijs….
origineel gepost door GSI Racer
Er staat wel oliepompkit 20XE/C20XE bij, maar het is toch echt wel een pomp van een Z20LET.
Geen probleem overigens.Het enige wat je moet doen is de gaten van de carterpan opboren naar 8mm. (alleen die waar de oliepomp mee vast zit uiteraard)
Voor de rest is het gewoon plug and playOk, ja een Z20LET pomp schijnt wel het beste te zijn. En zo te zien heeft Duparts er een aangepaste aanzuigbuis voor geregeld, want die schijnt origineel niet in een C20XE/LET te passen..
XEV pompen schijnen trouwens in beide varianten te bestaan wat betreft M6/M8 in de carterpan… Tandwielen ben ik nog steeds niet achter…
21 juli 2010 om 17:45 #17701737nog even een aanvulling:
Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup
21 juli 2010 om 18:22 #17701738Ik kocht mijne via marktplaats bij een opeldealer boven in het land. Is dan ook een origineel Gm product.
Als ik dit zo lees dan heb ik geluk gehad met mijn pompje voor 150.21 juli 2010 om 18:22 #17701739origineel gepost door GSI Racer
nog even een aanvulling:Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup
Ja, dat weet ik, dat zei corsaboy ook al, maar bij Vauxhall-car-parts.com verkopen ze ook origineel. En zo niet, dan staat het er ook bij….
Alleen gezien de prijzen moeten het wel restpartijen zijn of iets dergelijks, of B-keus? Geen idee, maar die pomp vind ik wel een erg aantrekkelijke deal. :vertag
Nogmaals geen sneer naar Duparts, prima tent, maar de keus lijkt me begrijpelijk…:angel
Kijk hier bijvoorbeeld, als het om een aftermarket part gaat staat het er duidelijk bij:
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL___BEDFORD_FRONT_ENGINE_MOUNT_-_8827188.htmlMaar bij verreweg de meeste onderdelen staat duidelijk ‘NEW’ en ‘VAUXHALL’…. en kun je dus ook zoeken op het GM nummer:
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/Master_.htmlEn zie je ook op foto’s verpakkingen met GM en op onderdelen duidelijk GM staan…
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/VAUXHALL_OIL_FILTER_-_metric_thread_-_93156954N.html#a93156954NDus ZEKER GEEN IMMITATIE ROTZOOI lijkt mij….
21 juli 2010 om 18:23 #17701740Originally posted by GSI Racer
nog even een aanvulling:Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup
idd :wors
21 juli 2010 om 18:33 #17701741origineel gepost door corsaboy
Originally posted by GSI Racer
nog even een aanvulling:Wat je bij Duparts besteld is allemaal orgineel GM, geen made in China troep:thumbup
idd :wors
Ja ok, punt gemaakt jongens…-offtopic
;)
Nogmaals bij die toko waar die pomp voor 87 pond ligt is volgens mij ook alles ook origineel tenzij anders vermeld… Zie overal opel nummers op staan en GM logo’s of Vauxhall logo’s…
Maar goed, laten we een beetje bij de leest blijven. -offtopicHeb nu al medelijden met degene die straks een oliepomp zoekt voor zijn/haar C20XE en hier allemaal doorheen moet ploeteren om de informatie te krijgen waar hij/zij naar zoekt…..:angel
21 juli 2010 om 18:35 #17701742hoezo je wilt een betere pomp voor je motor..
Dan wil je toch gewoon net spul….en geen rotzooi waardoor het blok in puin lopt..
Heb hier een onderblok staan met schade door een defecte pomp..
Kan je wel foto’s maken om te zien wat er gebeurt met een slechte pomp…21 juli 2010 om 18:36 #1770174387 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
of er moet er 1tje liggen uit een rest partijdat zijn geen normale verkoop prijzen..
heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…21 juli 2010 om 18:55 #17701744origineel gepost door corsaboy
87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
of er moet er 1tje liggen uit een rest partijdat zijn geen normale verkoop prijzen..
heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…Lijkt me inderdaad een restpartij, zoals alle onderdelen in die webwinkel… Ik had al eens gehoord dat ze in Engeland goedkoper waren, maar dit slaat inderdaad werkelijk alles!
En tja wat betreft het ‘betere’ aan de pomp, dat weet ik zeker voor de Z20LET pomp, die Duparts voor de prijs verkoopt van een halve Kadett, maar niet voor die pomp van 87 pond… Maar lijkt me dat er ook niet veel mee mis is, is altijd beter dan de pomp die er nu al 20 jaar op zit…
:jerryPunt is dat mijn blok nu olie lekt op de oliepomp pakking en de krukas keerring, dus het moet toch allemaal los. Zat gewoon te overwegen gelijk zo’n nieuwe pomp er op te zetten als het toch zo betaalbaar is….:angel
21 juli 2010 om 22:12 #17701745Ok, ik heb net de pomp gekocht, ik laat wel wat plaatjes zien als hij aangekomen is…:thumbup
22 juli 2010 om 08:51 #17701746hou ons op de hoogte :thumbup
22 juli 2010 om 16:34 #17701747origineel gepost door corsaboy
87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
of er moet er 1tje liggen uit een rest partijdat zijn geen normale verkoop prijzen..
heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…Ook al is het een restpartij, wie weet hoe lang
de pomp bij de dealer al in het grote magazijn
heeft gelegen. Als het origineel is en het heeft
droog gelegen en zit nog mooi in het vetpapier
dan zou ik het geen ebay rommel noemen. Je
bent toch geen dief van je eigen portomenee.22 juli 2010 om 16:38 #17701748origineel gepost door Vinci
origineel gepost door corsaboy
87 pond voor een orginele pomp is onmogelijk….
of er moet er 1tje liggen uit een rest partijdat zijn geen normale verkoop prijzen..
heb die rotzooi ook wel eens gezien op ebay…Punt is dat mijn blok nu olie lekt op de oliepomp pakking en de krukas keerring, dus het moet toch allemaal los. Zat gewoon te overwegen gelijk zo’n nieuwe pomp er op te zetten als het toch zo betaalbaar is….:angel
Dat pleurisblok van mij lekte ook als een gek op de nieuwe keerringen. kwam mede door de gebruikte olie en ingesleten delen….
Ook dat rondsel op je oliepomp slijt in op de keering van de pomp.22 juli 2010 om 17:27 #17701749origineel gepost door Fearless[/]
Dat pleurisblok van mij lekte ook als een gek op de nieuwe keerringen. kwam mede door de gebruikte olie en ingesleten delen….
Ook dat rondsel op je oliepomp slijt in op de keering van de pomp.Welke olie gaf problemen dan? Dat vind ik wel interessant!:vertag
Maar goed, tja het blijft oud spul en je weet natuurlijk maar nooit, ik probeer ook het beste te doen wat mijn budget en kunde toelaat… Wie weet is er bij eerdere keerring demontage een kras in de krukas ontstaan ofzo, er kan vanalles mis aan zijn…maar je moet ergens een grens trekken, anders kun je net zo goed ergens een showroom in lopen en een of ander drie jaren plan beginnen…:puke
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.