Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › C14nz foutcodes 33 & 75
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2016 om 19:19 #17274822
Goedendag , ik heb sinds kort wat problemen met m’n corsa b c14nz .
Voor de kerstvakantie begon deze opeens slecht te starten s’morgens , moest echt wel een tijdje door starten voor ie aansloeg en dan liep ie erg slecht .
Als ik gas gas leek t wel of ie verzoop maar na een km of 2 te hebben gereden reed ie weer prima en had ik nergens geen last meer van .
Ook Smiddags starten die weer gewoon alsof er niks aan de hand was , maar de volgende ochtend weer t zelfde liedje .
Nou had ik m zo’n anderhalve week niet gebruikt en dacht zal is kijken of ie gewoon start , maar helaas nou sloeg die helemaal niet aan alleen wat ploffen uit de uitlaat en volgens mij ook uit de lucht inlaat .
Heb toen ern nieuwe rotor en verdelerkap erop gezet en meteen starten , alleen blijft ie nou niet mooi lopen en slaat ie uit bij stationair draaien wat die daarvoor dus niet had .
Heb met de paperclipmethode uitgelezen en daar kwamen 2 codes uit , 33 en 75 weet iemand wat ik hieraan kan doen om m weer goed te krijgen .
Het gaat om een corsa b 1.4i automaat met Bosch ontsteking .
Alvast bedankt2 januari 2016 om 19:57 #1830685333 = Intake manifold pressure sensor opem circuit / short to B+
er is geen 75.3 januari 2016 om 08:25 #18306854Ik heb ook even op Google gezocht en kwam deze codes tegen op deze site http://members.home.nl/opeltje/MULTEC.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
33 mapsensor voltage hoog/laag
75 torgue controle voltage laag
Wat iemand of dit de juiste codes zijn en wat ik moet doen om dit weer goed te krijgen ?3 januari 2016 om 08:43 #18306855foutcodes voor een GM multitec CFI ==> voor o.a. een c14nz
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock signal circuit n/a
18 Knock control processor n/a
19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal
21 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) High voltage
22 Throttle Potentiometer Sensor (TPS) Low voltage
24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage
25 Injector valve Low voltage
28 Fuel pump relay contacts Contact problem
29 Fuel pump relay Low voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor High voltage
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle stepper motor Poor or no idle speed control
41 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
42 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) High voltage
43 Primary ignition (distributor systems) High voltage
44 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/Fuel mixture too rich
46 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) High voltage
47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position n/a
49 Battery supply to Engine Control Unit (ECU) High voltage (greater than 17 volts)
51 Engine Control Unit (ECU) Defective ECU (disconnect and reconnect (ECU), then recheck for fault codes). Memory failure
52 Secondary air pump relay Low voltage
53 Secondary air pump relay High voltage
54 Idle Carbon Monoxide (CO) potentiometer n/a
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Air control soleniod Low voltage
57 Air control soleniod High voltage
61 Fuel tank vent valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel tank vent valve (FTVV) High voltage
63 Amplifier control signal, cylinders 2 and 3 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
64 Amplifier control signal, cylinders 1 and 4 (Direct Ignition System (DIS)) Low voltage
65 Primary ignition (distributor systems) Low voltage
66 Throttle position sensor (TPS) Hose broken
67 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Signal is outside normal operation parameters (out of range)
68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency
69 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) (MPi only) High voltage
72 Amplifier (Direct Ignition System (DIS)) control signal (A+B) Lead interruption, open circuit
75 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Low voltage
76 Torque control (Automatic Transmission (AT) only) Continuous
81 Injector valve High voltage
83 Immobiliser No or wrong code
84 Immobiliser No signal
85 Immobiliser Wrong signal
87 Air conditioning cut-off relay Low voltage
88 Air conditioning cut-off relay High voltage
92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit
93 Quad drive module (in ECU) n/acode 75 is voor als je een automaat hebt… heb je die een?? voordat we gaan typen of je de code wel of niet hebt…
code 33 is mass air pressure sensor.. dat is een klein vierkant blokje dat tegen het midden van je schudbord aan zit achter het gasklephuis…
3 januari 2016 om 08:49 #18306856Ja ik heb een automaat
3 januari 2016 om 09:01 #18306857heb dit van een calibra forum die de zelfde aansturen gebruikt maar was in het engels.. dus even kort vertaalt en uitlegt
dan heb je als het goed op je bobine een extra 2tal vierkante connectors zitten…
kort gezegd wordt daar vanuit de ECU een signaaltje door gestuurt om de ontsteking te vertragen/verminderen om de kracht van de turbine en de pomp in je koppelomvormer te verminderen zodat je automaatbak soepeler van versnelling naar versnelling kan schakelen…
ik weet niet of je momenteel een moeizame schakeling voelt tijdens het rijden met deze fout code??3 januari 2016 om 09:06 #18306858Calibra gebruikt NIET de zelfde aansturing.
Alle Calibra’s draaien op een Bosch Motronic systeem.
De C14NZ op een GM Multec systeem
Volgens jouw lijst zou de auto een automaat noeten hebben, dat is een vraag voor de topicstarter.
Heeft deze auto een Automaatbak??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 januari 2016 om 09:07 #18306859@wim-v6 wrote:
Calibra gebruikt NIET de zelfde aansturing.
Alle Calibra’s draaien op een Bosch Motronic systeem.
De C14NZ op een GM Multec systeem
Volgens jouw lijst zou de auto een automaat noeten hebben, dat is een vraag voor de topicstarter.
Heeft deze auto een Automaatbak??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ja heeft hij…
en jouw correctie van de ecu aansturing klopt.. mijn fout
3 januari 2016 om 09:25 #18306860Ja ik heb idd een automaat .
Ik heb niet het gevoel dat ie moeizaam schakelt maar heb er ook niet echt hele stukken mee gereden omdat ie niet echt lekker liep .
De foutcodes zijn er ook ingekomen nadat ie een tijdje (1,5week) stil heeft gestaan en ik m met starten niet aan de praat kreeg .
Weet niet of t kan helpen als ik de ecu reset , maar dat lijkt me niet ?3 januari 2016 om 09:31 #18306861ik denk dat de fout code een combinatie vormt waardoor je motor niet goed start….
je map sensor deels i.v.m. je benzine lucht mix , aangezien je geen conventionele luchtmassa meter hebt die bij andere in de lucht inlaat buis zit tussen de luchtfilter en gasklephuis bij andere opel modellen
en de torque control ( op je bobine) kan de ontsteking verstoren door onvoldoende onsteking te geven of door de onsteking (kort) te onderbrekenecu resetten kan maar ik denk dat dan de codes terug komen als je problemen hebt met starten…
3 januari 2016 om 09:31 #18306862ECU reset werkt niet, er is een elektrisch storing, ecu reset doet nix. Of map sensor broke.
3 januari 2016 om 09:54 #18306863Torque Control op de automaat is je koppelregeling.
Deze word verstoord door de motorstoring.
Luchtmassameter heeft deze niet en dat zegt de andere storing ook al.
Deze storing zegt dat de MAP sensor niet goed functioneerd.
Meestal is de stekker hiernmvan kapot, deze heeft vaak kabelbreuk direct op de sensorstekker.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 januari 2016 om 09:59 #1830686433 hoog spanning, kan dat map leiding lek.
3 januari 2016 om 11:29 #18306865@bart-gsi wrote:
ik denk dat de fout code een combinatie vormt waardoor je motor niet goed start….
je map sensor deels i.v.m. je benzine lucht mix , aangezien je geen conventionele luchtmassa meter hebt die bij andere in de lucht inlaat buis zit tussen de luchtfilter en gasklephuis bij andere opel modellen
en de torque control ( op je bobine) kan de ontsteking verstoren door onvoldoende onsteking te geven of door de onsteking (kort) te onderbrekenecu resetten kan maar ik denk dat dan de codes terug komen als je problemen hebt met starten…
Na t vervangen van de rotor en verdelerkap start ie weer gewoon prima in 1 keer , alleen hij loopt heel even een paar seconde goed en dan gaat ie schommelen en slaat ie uit .
En dat gebeurt in alle standen van de automaat .3 januari 2016 om 11:34 #18306866@wim-v6 wrote:
Torque Control op de automaat is je koppelregeling.
Deze word verstoord door de motorstoring.
Luchtmassameter heeft deze niet en dat zegt de andere storing ook al.
Deze storing zegt dat de MAP sensor niet goed functioneerd.
Meestal is de stekker hiernmvan kapot, deze heeft vaak kabelbreuk direct op de sensorstekker.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Oké dus als die storing op de mapsensor weg is is die andere waarschijnlijk ook gelijk opgelost ?
Zal zo weer is even gaan kijken of er wat met de stekker aan de hand is .
Wel raar eigenlijk omdat ie alleen slecht starten en verder niks aan de hand was dat dan nou opeen een storing heb op me mapsensor pffff dacht t even makkelijk optelissen door een nieuwe rotor en verdelerkap maar helaas !!3 januari 2016 om 11:35 #18306867de bobine zit niet in je verdelerkap en is ook niet de rotor…
de bobine zit als het goed is aan de bestuurderskant tegen de chassisbalk naast de wielkast vast met een paar boutjes/moertjes
dit staat los van de verdeler en verzorgt alleen de hoogspanning zodat je bougie een vonk kan laten overslaan tussen de 2 punten van de bougie… dit is overigens geen 12v wat naar de verdeler en bougies gaat3 januari 2016 om 11:41 #18306868@bart-gsi wrote:
de bobine zit niet in je verdelerkap en is ook niet de rotor…
de bobine zit als het goed is aan de bestuurderskant tegen de chassisbalk naast de wielkast vast met een paar boutjes/moertjes
dit staat los van de verdeler en verzorgt alleen de hoogspanning zodat je bougie een vonk kan laten overslaan tussen de 2 punten van de bougie… dit is overigens geen 12v wat naar de verdeler en bougies gaatMijn bobine weet ik wel te vinden maar kan dit ook de aanstichter zijn waardoor de mapsensor niet goed functioneert ???
3 januari 2016 om 11:45 #18306869map sensor staat daar los van… mapsensor geeft waardes door aan de ECU naarmate de hoeveelheid lucht er je motor ingaat en door je sensor berekend wordt… daar past de ECU het inspuit moment van je injector in je gasklephuis op aan.. jouw motor is een single point injectie en is best wel basic qua techniek
3 januari 2016 om 12:03 #18306870@jopiejo wrote:
dit ook de aanstichter zijn waardoor de mapsensor niet goed functioneert ???
Realistische spreken, kunt u het probleem op te lossen?
3 januari 2016 om 12:09 #18306872@liviu ik heb zelf 2 jaar die motor in een corsa b gehad met een handbak (1e auto)… dus alleen dat automaat is beetje zoek werk voor mij.. maar dat was mijn eerste LEGO® auto :P die motor bleef in weer en wind werken en gaf het pas op bij 260.000 km door een kapotte koppakking
3 januari 2016 om 12:16 #18306873Realistische spreken, kunt u het probleem op te lossen?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt :???:
3 januari 2016 om 12:17 #18306871Kunt u een rubberen slang controleren als het lekt?
3 januari 2016 om 12:17 #18306874@bart-gsi wrote:
@liviu ik heb zelf 2 jaar die motor in een corsa b gehad met een handbak (1e auto)… dus alleen dat automaat is beetje zoek werk voor mij.. maar dat was mijn eerste LEGO® auto :P die motor bleef in weer en wind werken en gaf het pas op bij 260.000 km door een kapotte koppakking
Ja ik heb hiervoor een opel kadett gehad met t zelfde type blok maar dan ook handgeschakeld alleen wat ik nu heb heb ik daarmee niet gehad .
3 januari 2016 om 12:19 #18306875@jopiejo wrote:
Realistische spreken, kunt u het probleem op te lossen?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt :???:
liviu can you translate to english for the topicstart… he kind of got lost in what you mean after using a translater..
3 januari 2016 om 12:20 #18306876Heb net even de ecu gereset en opnieuw uitgelezen maar nogsteeds dezelfde foutcodes , heb gelijk even een filmpje gemaakt van t starten en uitslaan .
https://youtu.be/FAOhxOFy9Ws” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.