Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2009 om 22:14 #17360124
weet bij de cih motoren met l-jettronik dat als je de temp sensor van de injectie verwiselt met de andere sensor die er langs zit hij ook belabbert loopt.en je hebt ook de goede lmm bij de goede injectie
want je luchtmassameter is niet stuk??ooit backfire gehad14 januari 2009 om 11:27 #17360125de injectoren worden al open gestuurd zonder dat de motor loopt, dus op contact al. Hoe kan dat dan??
14 januari 2009 om 11:43 #17360126origineel gepost door Jaydeem
de injectoren worden al open gestuurd zonder dat de motor loopt, dus op contact al. Hoe kan dat dan??mm iets verkeerd aangesloten want ze mogen pas aangestuurt worden als ze een puls van de bobiene krijgen
verkeerde kabel aangesloten of kortsluiting ergens
:hmmzkabel van de injectie op de bobine op de verkeerde kant aangesloten?? op 15+bobine ipv 1 die aan de andere kant zit??:hmmz weet niet exact hoe dat bij een ohc zit ben meer bekent met cih
14 januari 2009 om 13:59 #17360127Snap er niks van, heb de bedrading gecontroleerd, en klopt allemaal volgens schema. De injectoren zijn massa geschakeld? Als ik hem op contact zet krijg ik 12v op de injectoren, en dus ook een massa. Beide komen direct van de stuurunit af.
De stationair regeling schakeld ook al als ik hem op contact zet.Hier stukje schema:
14 januari 2009 om 14:26 #17360128origineel gepost door Jaydeem
Snap er niks van, heb de bedrading gecontroleerd, en klopt allemaal volgens schema. De injectoren zijn massa geschakeld? Als ik hem op contact zet krijg ik 12v op de injectoren, en dus ook een massa. Beide komen direct van de stuurunit af.
De stationair regeling schakeld ook al als ik hem op contact zet.Hier stukje schema:
zou het is bij het motorgedeelte vragen ohc die hebben er genoeg ingebouwd dus zullen het wel weten:hmmz
14 januari 2009 om 14:33 #17360129Ja daar heb ik mijn vraag ook neergezet, en ook op problemcar. Hopen dat iemand me verder kan helpen, wordt een beetje wanhopig na al die tijd haha.
14 januari 2009 om 14:41 #17360130origineel gepost door Jaydeem
Ik had de motor laatst heel even laten lopen en het leek oke, maar gaat nog niet helemaal lekker. Vandaag koelsysteem afgemaakt, dus dacht buiten ff warm draaien……. maar hij loopt nog niet goed.Als ik de brandstofpomp loshaal loopt de motor redelijk, loopt moeilijk stationair, en rookt erg, zodra je iets gas geeft gaat het redelijk, maar loopt niet heel mooi.
Het rare is, zodra je de brandstofpomp aan zet, slaat de motor meteen af, verzuipt, stinkt naar benzine……
En hij is dan alleen aan de praat te krijgen als je de brandstofpomp er weer af haalt, en starten met de gasklep helemaal open.Er zit dus iets niet goed, heb een vonk op alle bougies, timing goed, injectoren gereinigd, heb een druk meter op de toevoer leiding gezet en heb een brandstofdruk van 40psi ofwel 2.75 bar, dat moet mooi zijn.
Hoop dat iemand me verder kan helpen…….
Retourleiding wel goed aangelegd?
En de overdrukklep op de brandstofgalerij wel goed?Klinkt mij als een niet goed aangesloten brandstoftoevoer.
Welke kleur rook komt eruit?
14 januari 2009 om 14:46 #17360131leidingen zijn wel goed. Dacht eerst ook dat het iets met de brandstoftoevoer zou zijn, maar het is niet goed dat mijn injectoren open staan.
14 januari 2009 om 14:57 #17360132als hij met op contact al begint te spuiten is er gewoon een kabel die meteen stroom krijg ipv een puls van de bobine dus daar zal de fout ergens moeten zitten in de spanningskabel die de injectoren aanstuurt:vertag
14 januari 2009 om 16:23 #17360133Geen sluiting naar aarde? Kijk maar in het schema: de plus komt via het relais met rood/blauw. Spuiten ze ook met de ECU eruit en het relais overbrugt?
14 januari 2009 om 23:01 #17360134Ja het moet iets met de aarde zijn, ff kijken wat er achter stekker X9 zit. Ik kan natuurlijk alle injectoren loshalen, en dan meten op aansluiting 14 van de regeleenheid, dan moet ik geen verbinding hebben met de massa.
Als dat het ook niet is zal de regeleenheid wel overleden zijn :hmmz
Morgen weer even kijken, komt vast goed :P
15 januari 2009 om 19:26 #17360135Had idd een massa sluiting op de injectoren, heb draad 5 van stekker X9 doorgeknipt en toen liep hij als een zonnetje :D Wel een opluchting zeg.
Vandaag ook ff een stukje gereden, viel me niks tegen haha, wel wat probleempjes tegengekomen, carterpan pakking lekte, zo’n klote rubberen pakking…. carterpan losgehaald en dicht gekit met motorafdichting, morgen nieuwe olie erin want deze stonk behoorlijk naar benzine :P en kijken of de boel dicht is.
En m’n tank filter zit al verstopt of kan niet tegen benzine, morgen de tank aftappen en filter eruit schroeven.15 januari 2009 om 20:55 #17360136:wors Toppie gelukkig maar , nu goed afbouwen en dan kan het grote genieten beginnen :D
17 januari 2009 om 14:48 #17360137Weer een update met foto’s, heb de auto vandaag weer buiten onder zeil gezet, even kijken nog wanneer ik weer verder ga. Moet alleen de deuren nog repareren, en dan kan het voorbereiden voor het spuiten beginnen.
foto’s!
tussenas gespoten
voorschem gefixt
alles werkend :)
druk metertje ertussen gelaten, vind het wel mooi.
koude motor
de stoelen :wub
booskijkers
Schiet al aardig op! Vanmorgen nog een paar rondjes op het industrie terein gedaan (leeg en verlaten), en het voelt allemaal best comfortabel en strak aan, en lekker vlot :)
Groeten
17 januari 2009 om 14:58 #17360138gaaf man !
king:
18 januari 2009 om 11:59 #17360139Zeer mooi!! Alleen vind ik het persoonlijk jammer van de booskijkers..
18 januari 2009 om 12:15 #17360140mooie stoelen, ik heb de zelfde er in zitten alleen vond ik de rugleuning een beetje hoog, verder goed bezig
18 januari 2009 om 13:24 #17360141leuke stoelen, ook in hardenberg gekocht? bij Taptap?
18 januari 2009 om 13:37 #17360142leuk projectje.
dat is wel de kortste pook die ik ooit gezien heb.:P:jerry18 januari 2009 om 13:42 #17360143Ja ben ook erg tevreden met m’n stoelen, ik ben nogal lang en ik zit er erg comfortabel in :)
Ik heb ze van maxi cartuning in hengelo, vind ze nog best betaalbaar.
Heb ook nog een filmpje van mijn motortje:
Filmpje…..12 februari 2009 om 16:57 #17360144Even een tijdje niks gedaan. Vorig weekend het laatste laswerk aan de kofferbak gedaan, had wat schade, en de naden waren aan het roesten. Heb de naden maar dichtgelast.
De auto is nu klaar voor het schuren, heb ook 2 andere deuren gepast die iets beter zijn.
hier nog een plaatje gezet
stoelen veilig op zolder staan
Over 2 weken haal ik de auto weg van m’n werk, en zet ik hem achterthuis neer, zodat ik thuis kan gaan schuren! Zo hoef ik niet steeds naar m’n werk.
14 maart 2009 om 08:36 #1736014515 maart 2009 om 13:03 #17360146Mooie parkeerplek :jerry
15 maart 2009 om 17:42 #17360147Wil toch nog wat dingen weten voordat ik met schuren begin.
Wat is nou de juiste volgorde?
Was eerst van plan om de auto helemaal kaal te maken mbv afbijt, maar gister was er iemand hier en die zei dat het niet perse nodig is…. de bestaande lak opschuren tot de blanke lak laag weg is en dan in de primer, dit scheeld wel het 1 en ander aan werk.
Beginnen met schuren korrel ….?
Plamuur schuren met korrel ….?
Eerste laag grondverf schuren met korrel 400?
tweede laag grondverf schuren met korrel 800?En kan de menie blijven zitten?
22 maart 2009 om 07:47 #17360148Oke ben nu bezig met schuren, spuiter is hier geweest, en ga de boel alleen opschuren, en het gronden en strak maken laat ik aan hem over…. zodat het straks wel een strak bakkie wordt….. kost wat, maarja als ik hier op bezuinig krijg ik er vast spijt van.
De binnenkant, de schermen, motorkap, kofferdeksel worden allemaal mat zwart van binnen, kan ik zelf allemaal doen.
Nu het einde dichterbij komt (duurd nog wel ff maargoed) begin ik me zorgen te maken of het straks wel de weg op mag, herkeuren kost bij elkaar 700 euro, is dat nodig voor een c-kadett?? Aangezien ik geen cilinderinhoud en vermogen op mijn kenteken zie staan….. wil straks geen gezeik hebben met de verzekering.
Gr Wouter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.