C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 292)
  • Auteur
    Berichten
  • #17360024
    pipo
      Lid sinds:
      5 November 2004

      jep heb hem al bewondert op meeting sevenum:thumbup

      ben zelf nu ook weer een stationneke aant opknappen maar daar moet meer in dan alleen dorpeltjes.en word gewoon conventioneel gelast.dat wat ze in schadebedrijven gebruiken is me net een beetje te veel van het goede maar werkt wel mooi .heb er nog net mee mogen werken bij mijn ouwe baas.maar omdat ik ook wel es wat anders las dan een auto moet je toch gewoone dradd hebben en aan het wisselen hele tijd heb ik geen zin:P

      #17360025
      Jaydeem
        Lid sinds:
        14 January 2007

        Van het weekend bezig geweest met bijwerken van alle lassen, deel onder de auto kaal gemaakt, naden gekit, en alles in een laag menie gezet…. weet niet of het nodig is om alles zo in de menie te zetten, maar omdat de auto steeds naar buiten moet, en ik de auto pas laat spuiten als hij rollend/rijdend is, lijkt me het een goede bescherming.

        Komend weeken rustig aan, alleen ff de vooras uit elkaar halen om naar de straler te brengen, daarna verstevigen en spuiten.

        Trouwens de nieuwe 2.5 inch rims werken goed, heb achter zwenkwieltjes en voor rechte wielen, kan de auto alleen verrijden en het voelt als een hele grote gereedschap kist haha.

        Groeten

        #17360026
        Hulkie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2008

          je kunt er wat moois van maken.
          ik zou hem wel al meteen so strak mogelijk maken dus vlagslijpen bij wielraden en zorgen dat je
          wat met polyester kunt aansmeren anders heb je straks zon golfplaat als hij gespoten is.
          en dan met plamuur en goed schuren

          #17360027
          Jaydeem
            Lid sinds:
            14 January 2007

            Zo weer een weekje vrij genomen, en de andere kant maar aanpakken.
            Van het weekend de vooras uit elkaar gehaald en naar de straler gebracht. Vandaag alle delen eruit geslepen, en morgen weer bakken en braaien (heb een nieuwe betere automatische lashelm nu :))

            kapje er vast op gezet

            een heel stuk kleiner uitgeslepen dit keer

            hoopje oud ijzer

            binnenwielrand is nog een stuk slechter dan de andere kant, maar heb een reparatie randje besteld (14 euro) bij de lokale auto zaak, ik wist niet eens dat dat er was, meende dat er alleen complete binnenwielbakken te krijgen waren, was voor de andere kant ook wel makkelijker geweest!

            Groeten

            #17360028
            Jaydeem
              Lid sinds:
              14 January 2007

              Zoek nog koplampoortjes, weet iemand nog een ander adres als arta? Daar vragen ze 40 euro voor 2 c2 oren, daar kan ik ze zelf ook wel voor maken :hmmz

              En moeten 4 nieuwe fuseekogels echt 200 euro bij elkaar kosten?? Vind het een hoop geld :hmmz
              Groeten!

              #17360029
              Wieleman
                Lid sinds:
                2 August 2008

                origineel gepost door Jaydeem
                Zoek nog koplampoortjes, weet iemand nog een ander adres als arta? Daar vragen ze 40 euro voor 2 c2 oren, daar kan ik ze zelf ook wel voor maken :hmmz

                En moeten 4 nieuwe fuseekogels echt 200 euro bij elkaar kosten?? Vind het een hoop geld :hmmz
                Groeten!

                je kunt eens informeren bij http://www.geevers.org misschien kunnen ze daar voor n leuk prijsje kunnen helpen ;)

                #17360030
                Jaydeem
                  Lid sinds:
                  14 January 2007

                  Vandaag weer druk geweest, alles klaar gemaakt voor het plaatsen van de wielrand en dorpel, maar kan het reparatie randje morgen pas ophalen, dus ook maar aan de voorkant begonnen, die is bijna klaar :)

                  voorste wielheffer ff weggezet, i love my workspace :)

                  motorruime helemaal leeg nu, ook al deels geschuurd

                  best profi, alleen nog ff afwerken

                  rotte hoekjes maar vervangen door 2 mm plaat

                  alles al kaal gemaakt

                  kleine wielrand, en mijn fijne lashelm

                  Schiet aardig op dus, zorg dat ik de motorruimte ook gespoten krijg voordat hij weer naar buiten gaat, desnoods neem ik volgende week nog wat dagen.

                  waar ik nu mee zit (daar is een forum toch voor? ;));
                  – De keienvanger wou ik er pas op zetten als de buitenkant gespoten gaat worden, maar lijkt me handiger om dat nu al te doen, maar hoe gaat dat het makkelijkst?
                  Uitlijnen op de voorschermen neem ik aan? En hoe las ik hem bovenaan vast? Omdat het orgineel met puntlassen zit, daar kom je met een laspistool niet bij, van binnenuit lassen?
                  En dan met de motorruimte mee in kleur spuiten, of alleen gronden en de buitenkant in 1 keer doen?

                  – Zijn alle steuntjes voor het gasgeven straks nodig? Heb buiten in kisten wel een kabel en de delen voor het gas geven liggen, kan ik moeilijk bij nu, en weet niet meer hoe het eruit ziet :P

                  #17360031
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Waar heb je die lashelm vandaan? Kosste die?
                    Ik zoek een automatische zoals dat, die nog instelbaar is.
                    Op marktplaats wel wat leuks gezien, maar toch benieuwd waar jij hem vandaan hebt.

                    #17360032
                    Jaydeem
                      Lid sinds:
                      14 January 2007

                      hey,

                      heb hem bij http://www.toolsnmore.nl vandaan.

                      59 euro ex verzenden

                      Werkt erg goed! Gevoeligheid en doorlating kun je instellen.

                      #17360033
                      Jaydeem
                        Lid sinds:
                        14 January 2007

                        Vandaag een radiateur geregeld en de bevestigingspunten erin gelast. Ben maar door gegaan met de voorkant, die is helemaal klaar nu. Morgen begin ik aan de wielrand en de dorpel, zien of dat een beetje wil vlotten.

                        Vandaag ook grondverf, en wat andere verf benodigdheden gehaald, iemand bekend met ami lakken in duiven? Hebben alles, en niet al te duur (denk ik), maar een beetje advies kon er niet af, gast die me de juiste spullen moest verkopen had nog nooit gespoten :S.
                        Voor de grondlaag heb ik, wash etch primer van euro-fill, moet je 1 op 1 aanmaken met een catalyst, volgens de verkoper 2 lagen spuiten en schuren zou niet nodig zijn voor je de lak gaat spuiten :hmmz, ik weet het niet hoor, iemand?

                        #17360034
                        DD1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 April 2005

                          2 lagen grondlak zijn niet nodig als je goed dekkend spuit. nat na schuren van de grondlaag is wel nodig, grondverf kan nogal eens grof aanvoelen. Ik heb zelf met nat 600 nageschuurd en dat gaf een glad resultaat

                          #17360035
                          Jaydeem
                            Lid sinds:
                            14 January 2007

                            ja idd, kon me niet voorstellen dat je zonder schuren een glad resultaat zou krijgen. Voordat je de grondverf spuit, de ondergrond schuren met een grove korrel neem ik aan?

                            Reparatierand was een hele binnenwielbak, en dat voor 17 euro, snap er niks van. Maargoed wielrand en dorpel zijn erin gekomen vandaag, alles al afgelast :)
                            Dus morgen lassen slijpen, kitten, bodem kaal maken, en dan eindelijk eens wat spuiten :)

                            #17360036
                            Jaydeem
                              Lid sinds:
                              14 January 2007

                              Gister avond lang door gegaan en vanavond ook, heb al het laswerk er eindelijk op zitten, alles is afgewerkt, gekit en staat in de menie. Morgen de binnenkant en de onderkant spuiten. Heb maandag en dinsdag om de motorruimte klaar te maken en te spuiten :), moet nog steeds de kleur (kiezen) halen haha

                              iemand nog wat info over mijn vorige vragen, ga maandag ook de keienvanger plaatsen :hmmz

                              foto’s komen nog

                              #17360037
                              Jaydeem
                                Lid sinds:
                                14 January 2007

                                Vandaag de menie geschuurd, ontvet, de boel afgeplakt, en de eerste shutz gespoten. Had maar 3 bussen, en dat is lang niet genoeg haha, morgen vroeg wat bussen erbij halen, en de rest van de bodem in de shutz zetten. Morgen ook de keienvanger erop zetten en de binnenkant helemaal mat zwart spuiten.

                                De werkzaamheden tot zover;

                                foto’s hebben geen uitleg nodig lijkt me, het begint nu echt ergens op te lijken :)

                                #17360038
                                GTS2.2DTI
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 October 2006

                                  Heb je nu de hele kofferbodem ook in de boddy gezet? beetje jammer hoor.

                                  Verder net werk man:thumbup

                                  #17360039
                                  pipo
                                    Lid sinds:
                                    5 November 2004

                                    origineel gepost door GTS2.2DTI
                                    Heb je nu de hele kofferbodem ook in de boddy gezet? beetje jammer hoor.

                                    Verder net werk man:thumbup

                                    ja das wel jammerdie bodyshuts. glad is mooier.
                                    enne da gashendeltje van de 1,2 heb je da nog nodig want het word toch een dikke motor??
                                    en welke radiateur gebruik je??

                                    #17360040
                                    Jaydeem
                                      Lid sinds:
                                      14 January 2007

                                      Hoezo jammer dan? Komt toch een mdf plaat in de kofferbak te liggen, zie je er niks van, en de shutz dempt nog een beetje. Ik vind het niet erg in ieder geval.

                                      Radiateur is van een golf 2 diesel, iets dikker koelblok dan de benzine versie, die fan gebruik ik trouwens niet, komt een dikke spal op (handig als je in de koeltechniek werkt ;))

                                      #17360041
                                      Jaydeem
                                        Lid sinds:
                                        14 January 2007

                                        Sjonge jonge, ik ben druk geweest! Eindelijk schot in de zaak, deze hele week ook nog maar vrij genomen (kom ik een keer van m’n uren af).

                                        Deze week gedaan;
                                        – Voorfront gepast en erin gelast
                                        – gaten in voorfront aangepast voor witte knipperlichten
                                        – onderkant, en voorschermen in bitumen gespoten
                                        – binnenkant helemaal zwart gespoten
                                        – motorruimte geschuurd
                                        – motorruimte in wash etch primer gezet
                                        – voorfront in spuitplamuur gezet en geschuurd
                                        – gisteravond de motorruimte in kleur gespoten!
                                        – pedalen, handrem, benz tank ook gespoten
                                        – vandaag de eerste delen terug gezet

                                        Zondag nog wat delen monteren, en dan gaat hij weer een tijdje naar buiten :(, kan ik me richten op de vooras klaar maken!

                                        De foto’s! :)

                                        #17360042
                                        Opel_Bjorn
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 May 2008

                                          Begint steeds meer en meer terug op een echte kadett c te lijken!! Als ik dat zo allemaal zie heb ik gewoon zin om zelf ook weer eentje op te maken. Maar heb geen plaats :(

                                          #17360043
                                          GTS2.2DTI
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 October 2006

                                            Ziet er allemaal zeeeer netjes uit hoor, heb alleen geen gevoel bij de kleur die je in de binnen kant hebt gespoten, wellicht als het straks één geheel is dat het goed lijkt..

                                            Voor de rest ziet het er top uit:thumbup

                                            #17360044
                                            dussel32
                                              Lid sinds:
                                              30 August 2006

                                              jonge ik heb alleen maar bewondering voor jou werk,voor het eerst lassen en dan al zulk werk leveren :thumbup
                                              ik heb voor mijn c kadett bijna alle plaatwerk binnen en dan kan ik ook beginnen met me c kadett coupe,haal volgende week een hagel nieuwe deur op en spatscherm ook nieuw en alles orgineel,zal binnen kort foto`s maken van mijn coupe en dan maak ik wel ff een toppic in restauratie

                                              #17360045
                                              DenDet
                                                Lid sinds:
                                                10 July 2008

                                                Vind het kleurtje wel iets hebben,
                                                komt zeker en vast in orde:thumbup
                                                Keep up the good work.

                                                #17360046
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  dat wordt een mooie. pas alleen op met de dorpels. Voor je hem helemaal spuit, hang eerst de deuren er in voor de pasvorm. Ik heb de mijn dorpels aardig moeten aanpassen omdat de dorpels in vergelijking met de deuren erg uit staken

                                                  #17360047
                                                  pipo
                                                    Lid sinds:
                                                    5 November 2004

                                                    hee 2,0 motor er in waarom heb je die 1,2 gashendel laten zitten??

                                                    #17360048
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      origineel gepost door pipo

                                                      origineel gepost door 2000
                                                      dat wordt een mooie. pas alleen op met de dorpels. Voor je hem helemaal spuit, hang eerst de deuren er in voor de pasvorm. Ik heb de mijn dorpels aardig moeten aanpassen omdat de dorpels in vergelijking met de deuren erg uit staken

                                                      hee 2,0 er in waarom heb je die 1,2 gashendel laten zitten??

                                                      ?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 292)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.