Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2008 om 18:52 #17360099
Over het algemeen wordt de km teller kabel van een Kadett C (1.2) automaat gebruikt, is langer als van een handbak, maar heb ook gezien bij ombouw naar 2.0S CIH met 5-bak dat originele kabel gebruikt is, door deze anders te verleggen paste het net.
29 december 2008 om 14:49 #17360100Heb de uitlaat in orde, mooi knutsel werkje geworden :) moet alleen nog een flexibel en een stuk buis hebben, dat haal ik morgen.
Km teller kabel heb ik anders gelegd, maar wordt wel heel krap, probeer toch een langere te regelen.
Bel morgen ff met suselbeek, zien of ze die kapjes hebben, en misschien een km kabel.
En dan vrijdag of zaterdag weer verder, nu heb ik ff vakantie :P
Groeten
4 januari 2009 om 15:18 #17360101Ik ben nu bezig met de auto, benz leidingen klaar, uitlaat zit eronder.
Maar krijg hem niet aan het lopen :hmmz
Heb een vonk op de bougies, als de merk tekens goed staan, dan zit kabel 1 aan waar de rotor dan staat, dat moet toch goed zijn. (zie geen kerf in de verdelerkap)
Hoor alleen een hoop geplof.Iemand misschien een foto van zo’n omgebouwde ontsteking???
Cilinder 1 is toch de Distributie kant?? (is bij diesels altijd wel zo)
Hoop dat iemand ff snel kan helpen, wil hem zo nog horen lopen.
Groeten
4 januari 2009 om 15:29 #17360102origineel gepost door Jaydeem
Ik ben nu bezig met de auto, benz leidingen klaar, uitlaat zit eronder.Maar krijg hem niet aan het lopen :hmmz
Heb een vonk op de bougies, als de merk tekens goed staan, dan zit kabel 1 aan waar de rotor dan staat, dat moet toch goed zijn. (zie geen kerf in de verdelerkap)
Hoor alleen een hoop geplof.Iemand misschien een foto van zo’n omgebouwde ontsteking???
Cilinder 1 is toch de Distributie kant?? (is bij diesels altijd wel zo)
Hoop dat iemand ff snel kan helpen, wil hem zo nog horen lopen.
Groeten
Je moet idd tellen vanaf de distributie kant.. Met de omgebouwde ontsteking heb ik geen ervaring.
4 januari 2009 om 16:07 #17360103dan heb je hem denk ik 180 graden verkeerd staan.:hmmz
klopt de draairichting ook met de ontstekingsvollegorde4 januari 2009 om 16:54 #17360104draairichting klopt ja…..
Ik ga nu de riem eraf halen, krukas 1 omw draaien, dan riem er weer op, en dan weer proberen, dan heb ik de boel toch 180gr verdraaid?
4 januari 2009 om 18:22 #17360105neiet je kruk as maar je onsteking.
4 januari 2009 om 19:16 #17360106ja duh natuurlijk dom van me, krukas draaien heeft weinig zin.
Nokkenasriemwiel kun je 180 graden draaien toch? Dat morgen maar proberen.
4 januari 2009 om 19:28 #17360107origineel gepost door Jaydeem
ja duh natuurlijk dom van me, krukas draaien heeft weinig zin.Nokkenasriemwiel kun je 180 graden draaien toch? Dat morgen maar proberen.
uuhh steek effe je bougiekabels om das nog simpeler:P
1 op 4 en zo verder
4 januari 2009 om 19:49 #17360108o ja dat is een goede, kan ik ook doen, is makkelijker! Klopt ook wel, want de kortste bougie kabel is eigenlijk net te kort, vond het al raar, maar als de kabels anders zitten past hij wel (heb de orginele kabels die bij die 1.8 ontsteking horen), dat ik daar niet meteen aan dacht.
Het probleem zal idd wel zijn dat ik het huis van de onsteking verkeerd om er op gezet heb, ben benieuwd morgen :)
Denk dat het ook verstandiger is om de kappen om de dis riem te zetten he? Lijkt wel mooier zo, maar hoe gaat dat in de regen enzo?
Vandaag ook de brandstofslangen aangepast, heb ze appart van de accukabels gelegd, en 2 gelijke diameters genomen, 2 harde slangen van 8 mm.
Als ik hem lopend heb ga ik de radiateur inbouwen, de stoelen, tussenas moet er nog steeds tussen, olie in de bak en as, en dan ff proefritje maken op het industrie terein, moet volgende week wel lukken :P
4 januari 2009 om 22:09 #17360109Ik zou voor het starten olie in de bak doen. Zonder tussenas draait de hele boel in de bak mee, vooral als de koppeling niet ingetrapt is.
5 januari 2009 om 12:09 #17360110hij loopt nog steeds niet, distributie helemaal los gehad, en alles staat echt goed.
Maar had erg veel benzine in de cilinders staan :hmmz, ik heb tussen de pomp en de rail geen druk regelaar meer zitten, moet dat wel? Op de rail zit ook een regelaar, wat doet die??
5 januari 2009 om 13:58 #17360111Tussen de pomp en de rail zit dacht ik alleen een soort demper om de brandstofdruk constant te houden, die op de rail zit is de eigenlijke drukregelaar. De plas benzine in de cilinders is simpelweg omdat ie verzopen is.
5 januari 2009 om 15:16 #17360112Hmmm het moet dus wel gaan zo?
Volgens collega’s kon hij nooit zo erg verzuipen, omdat je altijd een spoeling hebt door je uitlaat…..
De koelwater temp sensor klopt ook niet helemaal, net ff een nieuwe gehaald bij de dealer.
Hopen dat hij morgen wil starten.
Groeten
5 januari 2009 om 15:21 #17360113In principe moet het gewoon gaan nu ja.
Als ie benzine krijgt, compressie heeft en op het juiste moment een vonk krijgt moet ie het gewoon doen.Ja, die spoeling is er wel maar nooit zoveel dat alle benzine verdwijnt.
Er zal altijd wel wat achter blijven en als jij ff een paar keer aan het starten bent geweest komt er stiekem toch wel een flinke plens benzine naar binnen.
Voor je het weer probeert moet je wel de bougies even goed zuiver maken,
deze zullen waarschijnlijk “vet” geslagen zijn.5 januari 2009 om 15:22 #17360114origineel gepost door Jaydeem
Hmmm het moet dus wel gaan zo?Volgens collega’s kon hij nooit zo erg verzuipen, omdat je altijd een spoeling hebt door je uitlaat…..
De koelwater temp sensor klopt ook niet helemaal, net ff een nieuwe gehaald bij de dealer.
Hopen dat hij morgen wil starten.
Groeten
laat hem dan eerst maar eens zonder bougie s draaien dat de overtollige benziene er uit is dan nog je pomp even geen spanning er op en dan bougie s er in starten dan zal die wel een keer aan willen slaan.en dan je pomp weer aansluiten dan moet hij lopen
5 januari 2009 om 22:12 #17360115ik ga morgen weer een poging doen, had de cilinders al droog geblazen met lucht, maar ben niet verder gegaan omdat ik niet wist hoe het zat met de brandstof druk.
Na een jaar werk gaat het wel op de zenuwen werken dat hij niet meteen wil lopen ;), maar zal morgen wel goed komen.
Groeten
6 januari 2009 om 10:06 #17360116Wel ff wat olie op de zuigers doen. Suc6 ermee!
6 januari 2009 om 15:07 #17360117Vandaag weer een poging gedaan, starte wel maar liep slecht, net of hij een cilinder miste, stonk ook naar benzine….. Dacht eerst dat er iets met de onsteking zou zijn, maar alle 4 vonken ze goed.
Hierna de brandstof rail met injectoren eruit gehaald, en gekeken wat de injectoren deden, er lekte er eentje door, ook niet echt bevordelijk dus.
Straks naar de sloop geweest, ff 4 erbij gehaald. Met 8 injectoren naar van silfhout geweest, alle 8 getest, de 4 beste uitgezocht en die ook ultrasoon gereindigd, en dat voor totaal 32 euro :) (ik ken die man die daar werkt)Morgen of overmorgen de injectoren terug zetten, en dan hopen dat hij eindelijk goed loopt!
Groeten
1 ps’je nog, de bougie kabels die ik heb zijn van een 1.8, en hebben een weerstand van 3-4k ohm, is dat normaal?
6 januari 2009 om 21:55 #17360118Waarom haal je nie gewoon even nieuwe kabels? Sluit je dat al uit. ATU heb ze volgens mij en nie zo duur…
7 januari 2009 om 08:07 #17360119ja laat ik er maar meteen nieuwe kabels opzetten ja, kan vast geen kwaad.
7 januari 2009 om 20:22 #17360120heb het ding eindelijk fatsoenlijk aan het lopen!
7 januari 2009 om 20:42 #17360121En nog problemen tegen gekomen of was het starten lopen?
11 januari 2009 om 14:26 #17360122Zo weer eens een kleine update.
– Eindelijk de U beugeltjes geregeld, en de tussenas opnieuw gespoten en er tussen gezet, was me aan het klooien vandaag zeg, toen ik de as er tussen wilde zetten schoot er 1 lagerkapje af en lagen alle naaldjes op de grond….. grrrr, de boel schoongemaakt opnieuw ingevet en in elkaar gezet, daarna tape erom gedaan zodat ze er niet weer af konden schieten met monteren :P
– Olie in de bak en as gedaan, kreeg het nogal moeilijk uit de fles gedrukt, de flessen olie ff in heet water laten staan, en daarna ging het als een tiet :)
– Koelsysteem zit er helemaal in, maar de radiateur is lek, altijd wat met zo’n project, kan ik morgen een andere radiateur halen en de boel weer loshalen.
– heb ook al booskijkers aan de motorkap gelast, donderdag komt de spuiter ff kijken of hij het wel wil doen, omdat hij op het moment nogal druk is :(
– En heb nieuwe stoelen binnen gekregen, zwart leder (look) recardo kuipen :), zijn wel iets aan de brede kant, moet ze wel wat ophogen, daar ga ik morgen mee verder, nog 1 weekje mijn uren op maken en dan is de auto ook klaar om gespoten te worden, dan ga ik het ook wat rustiger aan doen. (wil toch pas rijden met het mooie weer ;))
Foto’s volgen van de week nog!
13 januari 2009 om 18:02 #17360123Ik had de motor laatst heel even laten lopen en het leek oke, maar gaat nog niet helemaal lekker. Vandaag koelsysteem afgemaakt, dus dacht buiten ff warm draaien……. maar hij loopt nog niet goed.
Als ik de brandstofpomp loshaal loopt de motor redelijk, loopt moeilijk stationair, en rookt erg, zodra je iets gas geeft gaat het redelijk, maar loopt niet heel mooi.
Het rare is, zodra je de brandstofpomp aan zet, slaat de motor meteen af, verzuipt, stinkt naar benzine……
En hij is dan alleen aan de praat te krijgen als je de brandstofpomp er weer af haalt, en starten met de gasklep helemaal open.Er zit dus iets niet goed, heb een vonk op alle bougies, timing goed, injectoren gereinigd, heb een druk meter op de toevoer leiding gezet en heb een brandstofdruk van 40psi ofwel 2.75 bar, dat moet mooi zijn.
Hoop dat iemand me verder kan helpen…….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.