Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2008 om 15:46 #17360074
Als ik dan toch aan het uploaden ben:
polen zijn er weer af hoor :P
deze kabels bedoel ik
19 december 2008 om 16:58 #17360075Ik heb nog wel een T stuk, volgens mij zijn allemaal gelijk.Beetje vuil maar goed bruikbaar lijkt me.
Mag je hebben voor het versturen. Stuur maar ff een u2u.Gebruik je standaard trillingdempers?
19 december 2008 om 17:52 #17360076Ziet er goed en degelijk uit allemaal.
Wat voor een accu heb je gebruikt?
Je moet er wel eentje monteren die niet dampt, zoals een gelaccu. Of een accubak om de huidige accu, ook vanwege veiligheid!
En zit er ook een zekering tussen?Nogmaals mooi project, leuke foto’s en geweldig om te volgen :thumbup
19 december 2008 om 19:11 #17360077Op de polen komen nog kapjes, het is wel zo’n gesloten onderhoudsvrije accu, maar ik kan er een slangetje aan maken en door de bodem steken.
Heb de hoofd plus kabel niet afgezekerd, maar ligt van voor tot achter in bescherm slang, dus kan niet doorschuren.
En de trillingsdempers zijn standaard ja, in elke maat te bestellen bij de betere bevestigingsmiddelenzaak :P
19 december 2008 om 19:39 #17360078origineel gepost door Jaydeem
Op de polen komen nog kapjes, het is wel zo’n gesloten onderhoudsvrije accu, maar ik kan er een slangetje aan maken en door de bodem steken.Heb de hoofd plus kabel niet afgezekerd, maar ligt van voor tot achter in bescherm slang, dus kan niet doorschuren.
En de trillingsdempers zijn standaard ja, in elke maat te bestellen bij de betere bevestigingsmiddelenzaak :P
Ik zou persoonlijk de + kabel wel zekeren, want wat als je een ongeluk krijgt??
Gaat ook niet over doorschuren, maar meer als je een ongeval krijgt.
:afro
19 december 2008 om 19:54 #17360079origineel gepost door Sonador
origineel gepost door Jaydeem
Op de polen komen nog kapjes, het is wel zo’n gesloten onderhoudsvrije accu, maar ik kan er een slangetje aan maken en door de bodem steken.Heb de hoofd plus kabel niet afgezekerd, maar ligt van voor tot achter in bescherm slang, dus kan niet doorschuren.
En de trillingsdempers zijn standaard ja, in elke maat te bestellen bij de betere bevestigingsmiddelenzaak :P
Ik zou persoonlijk de + kabel wel zekeren, want wat als je een ongeluk krijgt??
Gaat ook niet over doorschuren, maar meer als je een ongeval krijgt.
:afro
die trillingsdempers zijn die niet te stug?? zodat je dadelijk een steun afscheurt of zo.
21 december 2008 om 19:03 #17360080Een ongeluk krijgen ja, daar had ik nog gen rekening mee gehouden, afzekeren is wel verstandig ja, 300A ofzo?
Heb de accu kabels en benz leidingen in 1 slang onder de auto lopen, lijkt me ook niet echt verstandig kwa brand gevaar, nog maar even veranderen lijkt me.
Volgende week de motorboom, uitlaat, lmmeter, gaskabel, en de pomp nog, en dan starten :)
Wat vinden jullie hier van
groeten
21 december 2008 om 21:20 #17360081Waarom de accu verplaatsen?
23 december 2008 om 22:43 #17360082Toen ik er aan begon dacht ik leuk de accu achterin, paar kilo van voor naar achter :P, maar is wel iets meer werk, en als ik het over zou doen had ik de accu voorin gelaten…. leerlessen, is de eerste auto pas voor me ;)
Heb de motorboom erin zitten, remleidingen klaar met dank aan oly’s t-stuk :), luchtmassa meter met open filter zit erop, morgen nog een beetje prutsen met de bedrading, en zaterdag haal ik een nieuwe uitlaat en heb ik de u kapjes voor de achteras, zie eindelijk snelle vooruitgang, was met het lassen wel anders.
Wat is de ontstekings volgorde eigenlijk? en als cil 1 bovenin staat, moet kabel 1 dan aan waar de rotor dan staat?
Heb meer ervaring met diesel motoren ;)24 december 2008 om 07:28 #17360083origineel gepost door Jaydeem
Toen ik er aan begon dacht ik leuk de accu achterin, paar kilo van voor naar achter :P, maar is wel iets meer werk, en als ik het over zou doen had ik de accu voorin gelaten…. leerlessen, is de eerste auto pas voor me ;)Heb de motorboom erin zitten, remleidingen klaar met dank aan oly’s t-stuk :), luchtmassa meter met open filter zit erop, morgen nog een beetje prutsen met de bedrading, en zaterdag haal ik een nieuwe uitlaat en heb ik de u kapjes voor de achteras, zie eindelijk snelle vooruitgang, was met het lassen wel anders.
Wat is de ontstekings volgorde eigenlijk? en als cil 1 bovenin staat, moet kabel 1 dan aan waar de rotor dan staat?
Heb meer ervaring met diesel motoren ;)is toch nie zo veel werk accu achterin ??rekje maken en kabel trekken:hmmz
ontstekingsvollegorde is 1-3-4-2
en als 1 en 4 boven staan moet daar de rotor naar wijzen ligt aan hoe je riempje voor afgesteld is van je ontsteking
kijk even naar je krukaspoelie of die op tijd staat24 december 2008 om 13:39 #17360084ja viel op zich ook wel mee, maar het heeft niet heel veel nut natuurlijk dat de accu achterin staat, maar toch wel leuk :P
Als de merktekens van de disriem goed staan, dan staat het merkteken van de ontsteking ook goed, dus op de merkttekens zetten, en waar de rotor dan staat is kabel nr1?
Vandaag niet zo heel veel gedaan, morgen nog ff met de bedrading verder….. kom er nog niet helemaal uit…. kan iemand misschien een screenshot maken van zijn handboek? Ik weet niet welke draad van de computer naar het contact moet, welke draad er naar de brandstof pomp gaat, en moet er nog een draad naar de d+ van de dynamo?
Groeten
24 december 2008 om 15:40 #17360085heb een schema, is allemaal niet zo moeilijk :)
25 december 2008 om 18:13 #17360086origineel gepost door Sonador
Ziet er goed en degelijk uit allemaal.Wat voor een accu heb je gebruikt?
Je moet er wel eentje monteren die niet dampt, zoals een gelaccu. Of een accubak om de huidige accu, ook vanwege veiligheid!
En zit er ook een zekering tussen?Nogmaals mooi project, leuke foto’s en geweldig om te volgen :thumbup
ik rij al 3 jaar rond met accu’s in mn kofferbak, en ik leef nog hoor.
jammer alleen dat deze accu eigenlijk aan de verkeerde kant staat, beter aan de passagierszijde gezet, ivm compensatie van je eigen gewicht ;)
25 december 2008 om 18:18 #17360087origineel gepost door Leen
origineel gepost door Sonador
Ziet er goed en degelijk uit allemaal.Wat voor een accu heb je gebruikt?
Je moet er wel eentje monteren die niet dampt, zoals een gelaccu. Of een accubak om de huidige accu, ook vanwege veiligheid!
En zit er ook een zekering tussen?Nogmaals mooi project, leuke foto’s en geweldig om te volgen :thumbup
ik rij al 3 jaar rond met accu’s in mn kofferbak, en ik leef nog hoor.
jammer alleen dat deze accu eigenlijk aan de verkeerde kant staat, beter aan de passagierszijde gezet, ivm compensatie van je eigen gewicht ;)
:o weeg jij zo weinig of heb je een acu uit een heftruck:D
26 december 2008 om 12:08 #17360088mooi spul allemaal:jerry
kicku een seh in de c-kadett:thumbup
groeten nick
26 december 2008 om 13:54 #17360089origineel gepost door pipo
origineel gepost door Leen
origineel gepost door Sonador
Ziet er goed en degelijk uit allemaal.Wat voor een accu heb je gebruikt?
Je moet er wel eentje monteren die niet dampt, zoals een gelaccu. Of een accubak om de huidige accu, ook vanwege veiligheid!
En zit er ook een zekering tussen?Nogmaals mooi project, leuke foto’s en geweldig om te volgen :thumbup
ik rij al 3 jaar rond met accu’s in mn kofferbak, en ik leef nog hoor.
jammer alleen dat deze accu eigenlijk aan de verkeerde kant staat, beter aan de passagierszijde gezet, ivm compensatie van je eigen gewicht ;)
:o weeg jij zo weinig of heb je een acu uit een heftruck:D
nou, ik heb een tijdje met een 108 ah accu rondgereden ja, en je hoeft niet al je gewicht te compenseren, maar alle beetjes helpen he ;)
27 december 2008 om 16:57 #17360090Vandaag een simons uitlaat gehaald, compleet voor 150 euro, moet wel de voorpijp aanpassen, ga ik morgen mee verder. Vandaag alles verder aangesloten, maar startmotor die er nu op zit past niet lekker of werkt niet goed….. morgen ff een andere proberen.
suckie suckie
schiet al aardig op, heb volgende week ook nog vrij dus kan nog ff doorgaan :) (toch nog best veel werk zo’n auto in elkaar zetten :P)
27 december 2008 om 21:53 #17360091Ziet er allemaal zeer goed uit … :agent
Had diegene nog meer van die uitlaten liggen; voor 150,- past mij dat ook wel !!!
Wat heb jij gebruikt om de brandstof-leidingen van te maken !?
Mvg Erik
27 december 2008 om 22:41 #17360092Dank je :)
Nee ze hadden ze nog 1 zo’n uitlaat in het magazijn liggen, ik heb 150 euro geboden, en meteen opgehaald :P, maar met die voorpijp zal nog lastig worden, weinig ruimte wat ik zo zie.
Heb 2 harde kunstof slangen liggen, maar ga het nog veranderen, toevoer is 6 mm binnenwerks, en retour maar 3 of 4 mm, beetje weinig lijkt me of zal het wel gaan?
28 december 2008 om 05:51 #17360093Dat ziet er erg goed uit:thumbup:kewlpics
Betrouwbaarder kan het bijna niet :D
suc6 met de vorderingen……
Gr.kerni
28 december 2008 om 09:41 #17360094mm voorpijp en middenstuk heb je niks aan die moet toch naar de andere kant lopen:hmmz word custommade:P
28 december 2008 om 10:49 #17360095origineel gepost door Jaydeem
Wat is de ontstekings volgorde eigenlijk? en als cil 1 bovenin staat, moet kabel 1 dan aan waar de rotor dan staat?
De ontstekingsvolgorde is inderdaad 1342.
Op de rand van de verdeler waar de verdelerkap op rust zeg maar zit ergens een kerfje,dit kerfje komt overeen met de positie op de verdelerkap waar de kabel van de 1e cilinder moet komen.
Dit gaat natuurlijk alleen op als alles netjes op tijd staat.28 december 2008 om 14:43 #17360096Ziet er allemaal zeer netjes uit :thumbup .Mijn complimenten voor het nette werk en ga zo door.:D
28 december 2008 om 17:05 #17360097Dank voor de complimenten :) Ik ben zelf ook aardig content over mijn eerste project.
Ja de voorpijp wordt nog een heel geknutsel, beetje aan het passen en meten geweest vandaag, maar denk dat ik er wel uit kom. Vanaf het spruitstuk 2 buizen, 1 binnen de stuurstok door en 1 erom heen, daarna de collector, en daarna verder met 1 buis naar de rest. Beetje krap allemaal maar gaat net. koppelingskabel zit ook aan deze kant, als die er niet had gezeten was het makkelijker geweest.
Vandaag andere starter klaar gemaakt, de andere is overleden, is een koolborstel losgeschoten en afgefikt. Heb het blok ff rond laten gaan, en heb olie druk, en een vonk op de bougies :)
Morgen verder met de uitlaat, als die klaar is ga ik hem starten :)
Kan iemand me hier mee helpen?;
– Ik heb nog steeds de 2 U-kapjes nodig voor de tussenas, bij wie moet ik zijn?
– Heb een langere km teller kabel nodig, nieuw vrij prijzig denk ik? Of iemand een adres?
– Welke olie moet er in de versnbak en achteras? Gewone bakolie of wat?Dat was het, Groeten!
28 december 2008 om 18:37 #17360098Kreeg zelf voor die beugels de volgende tip; Opel GT parts
Kabel —>>> zou je waarschijnlijk voor een Manta een kabel nodig zijn, maar welke .. !? :hmmz
Olie zou ik zo niet weten; misschien ff op Kroon-olie zoeken !?
Mvg Erik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.