Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2008 om 15:18 #17360049
origineel gepost door 2000
dat wordt een mooie. pas alleen op met de dorpels. Voor je hem helemaal spuit, hang eerst de deuren er in voor de pasvorm. Ik heb de mijn dorpels aardig moeten aanpassen omdat de dorpels in vergelijking met de deuren erg uit stakenKun je best doen als je de drempels er al inlast.
Bij mijn eerste had ik het ook aan de hand,
de deuren kwamen er tegen.
Bij mijn andere heb ik ze aangepast toen ik ze er in laste,
deuren en spatborden ingehangen en drempels inlassen.
Zo moet je achteraf niets of weining aanpassen.
Greetz19 oktober 2008 om 14:40 #17360050Bedankt voor de reacties, ben ook wel een beetje trots op mezelf hoor. Voor deze kadett was ik met een andere kadett bezig, naar mijn inzien was die toen te rot, was ook best slecht maar achteraf gezien wel te redden. Die heb ik dus weg gedaan en deze gekocht, in de veronderstelling dat deze wel hard zou zijn….. tja… haha, ik dacht echt dat ik het blok er zo in kon zetten (vandaar dat de motor al zo lang klaar is).
Voor de lastige stukken zoals de dorpels en wielranden zou ik hulp hebben van een collega (die er erg goed in is), maar die is opgestapt en is voor zichzelf begonnen, dus geen hulp meer haha. Toen ben ik het zelf maar gaan proberen, en valt me niet tegen :)Ben idd vergeten dat steuntje weg te halen, zit toch niet in de weg straks?
En ga sowieso de deuren er nog in hangen voordat hij gespoten wordt, moet de onderkant van de deuren ook nog fixen, is toch een plaat voor te krijgen?
Vandaag nog wat gedaan, tank erin gezet, remcilinder en remleidingen erin gezet, pedalen erin,kabelboom uitgelegd, alle holle ruimtes in de tectyl gezet, en de auto goed droog buiten neer gezet. Over 2 weken verder met de vooras, en dan eindelijk de motor erin :)
zal straks nog wel wat foto’s posten
Groeten
19 oktober 2008 om 15:21 #17360051Wat ik vandaag gedaan heb;
Aansluiting voor brandstof pomp
Had ik al eerder gesoldeerd, lijkt mooi zo
Remcilinder, remleidingen terug gezet, kabelboom uitgelegd
Pedalen terug gezet
De tank :)
Even wat dingetjes die ik al eerder klaar gemaakt heb
:wub
Spal power!
nieuw, over van mijn ex honda
aangepaste koplampsteunen
13″, verbreed, zwart, en chroom :wub
Golf 1 haha
zal straks mooi lijken met de grijze kleur
dat was het voorlopig! Over 2 weken weer verder.
Groeten
19 oktober 2008 om 15:56 #17360052Wordt knap hoor:thumbup
Zeker met de golf koplampjes,
heel knap…19 oktober 2008 om 16:43 #17360053ziet er goed uit maar heb je een toerenteller van een manta??
22 oktober 2008 om 16:30 #17360054hey,
je bent al aardig op weg met je kadettje!
Heb even een vraag ivm je keienvanger.
Zag je dat je dezelfde vraag had maar die van jou hangt er intussen al aan…Ik heb ook mijn keienvanger eraf geslepen om een nieuw expemplaar aan te lassen. Hoe heb jij die van jou vastgelast?
En hoe heb je die gepast? Moet je dan terug je zijschermen, motorkap en deuren bevestigen?ivm bitumen aan de binnenkant, heb al gelezen dat het aardig kan beginnen stinken in de zomer als het wat warm wordt in de kadett…
nog veel succes!
24 oktober 2008 om 15:52 #17360055ik heb de schermen en motorkap terug geplaatst om de keienvanger een beetje recht te krijgen, toen vast gezet met wat parkers en griptangen, schermen er weer af……
Toen uit getekend waar ik kon lassen en boren, keienvanger er weer af, wat stukjes kaal geslepen waar ik moest lassen, en wat gaten geboord.
Toen de keienvanger weer terug gezet met parkers en vast gelast :)Heb wat gaten geboord waar hij normaal bovenaan gepuntlast zit, en van binnenuit vast gelast.
En binnen in de auto zit geen bitumen, dit is de harde overspuitbare shutz (zit nog een zwarte lak overheen), dus zal met het stinken wel meevallen.
Vandaag 4 nieuwe fuseekogels geregeld, en volgende week de vooras van de straler ophalen!
Groeten
26 november 2008 om 20:20 #17360056Zo weer eens begonnen :P
Heb de vooras nu helemaal klaar, van het weekend de bak en blok samenbouwen, en dan is alles klaar om in te bouwen :)
Foto’s!
Ik moet alleen nog motorrubbers hebben, hoe hoog moeten die zijn? Rond de 5 cm hoog?
En er komt een getrag achter de seh, moet ik de pook verplaatsen of niet? De motor rubbers komen in de voorste gaten van de vooras.
Neem binnenkort weer een week vrij om alles in te bouwen, en wil alles goed voorbereid hebben, zodat alles er snel in zit, en loopt, maar of dat haalbaar is in een week…. maakt ook niet uit, ik heb geen haast :)
Groeten!
28 november 2008 om 11:55 #17360057Ben vandaag vrij, in mijn getrag zat nog een scheur bij een bevestigingsoor, deze net laten lassen door iemand die met tig om kan gaan :)
Morgen blok en bak klaar maken voor inbouw, hoeveel cm moet ik de pook verplaatsen? Of kan ik beter even in de auto meten, die staat buiten goed ingepakt dus als iemand het zo kan zeggen…..
En welke motorrubbers gebruiken jullie?
Groeten
28 november 2008 om 22:34 #17360058ik heb rechts een rubber van een omega, en links een rubber van een 1600 kadett
29 november 2008 om 16:38 #17360059hoe hoog zijn die rubbers dan?
1 december 2008 om 13:23 #17360060weet ik niet, maar in combinatie met een manta 1.8s en een omega rubber weet ik wel dat ie precies recht staat
1 december 2008 om 14:08 #17360061word denk ik een heel mooi kadettje!
Echt goed bezig. ( maar hij word dus grijs….ik dacht he? eerst creme achtige grondverf en dan grijze grond verf!!! :D
keep u the good work!!! :thumbup
1 december 2008 om 19:49 #17360062De status zover:
nieuwe koppeling
naaldlager
hij is mooi vind ik zelf :)
trio
pompje
en de radiateur ook maar vast van de spal voorzien
wil hier de rubbers bestellen, dacht zelf aan 70mm diameter en 45 mm hoog :hmmz
Denk dat ik over 2 weken wat vrije tijd opneem om te beginnen :)
Groetjes
1 december 2008 om 19:53 #17360063ziet er netjes uit zo allemaal.:wors:wors
1 december 2008 om 20:00 #17360064als ik naar m’n eigen foto’s kijk nu, ben ik toch van plan om het uitlaatspruitstuk er ff af te halen, iets cleanen en zwart hittebestendig hamerite spuiten (prima spul laat niet los), vind dat roestige kleurtje niet echt mooi :P
1 december 2008 om 22:34 #17360065Hardstikke mooi weer :D
14 december 2008 om 14:36 #17360066Eindelijk begint het dan weer een beetje op een auto te lijken, de aandrijving heb ik er dit weekend in gelepeld, volgende week ben ik vrij, dus heb dan genoeg te doen!
Weer foto’s
eerst achteras er ff ondergehangen
blok en bak op de vooras gezet
deze motorsteun opgevuld met bussen, blok staat mooi in het midden van de vooras nu (andere kant is een stalen steun)
auto half in de kraan gehangen
blokkie eronder
met de heftruck overgenomen, side shift is handig :P
tadaaa
pook zit bijna in het midden zonder de steun aan te passen, hij staat nog wel wat laag, dat komt omdat de bak op een tijdelijke steun staat, komt nog hoger dus, en het blok komt dan ook iets rechter te staan.
Stelde allemaal niks voor zo, handig al dat takel gereedsschap :)
Morgen weer verder, nog genoeg te doen komende week;
– remleidingen
– brandstofleidingen
– accu kabels
– gas/kopp/km kabel
– motorkabelboom/computer
– tussenasKrijg hem voor het nieuwe jaar vast wel aan het lopen.
Groeten!
14 december 2008 om 14:44 #17360067Heeeel mooi allemaal,
Wat voor kleur wordt het geheel? zoals de motorruimte?
14 december 2008 om 14:45 #17360068Begint al weer ergens op te lijken hè ;)
14 december 2008 om 16:28 #17360069heel erg netjes allemaal, en wat handig die ruimte en gereedschap, zit er verder niemand aan jou spullen gezien dat het langs de kant ligt.
goed bezig14 december 2008 om 17:02 #17360070Mooi werk !! heb je btw een foto van die steunen die op de wielheffers zit ??
Die wielheffers hebben we ook op het werk kan alleen men 14” wiel past er niet in.
14 december 2008 om 20:56 #17360071De hele auto moet dezelfde grijs worden als de motorruimte ja, ga van te voren de voorkant wel ff afbouwen om te kijken hoe de kleur lijkt….. had hem eigenlijk iets donkerder willen hebben ahum :hmmz, maar het is wel een appart kleurtje haha
Tja de hulpmiddelen zijn ideaal, echt fijn werken zo, maar het nadeel is wel dat het elke keer 30km rijden is naar m’n werk.
Die wielheffers gebruiken we normaal voor trailers, maar aangezien we ook aan busjes en bestelwagens werken hebben we er 2 setjes wielverkleiners bij gekregen, 1 set tot 16″ en de andere tot 13″ :) daar kan dus alles op staan, van de week makkelijk om alles onder de auto klaar te maken. Ik zal nog wel een foto maken van die verkleiners.Ben nog op zoek naar een uitlaatpijp en eventueel mooie dempers, voor de 2l kan ik zo geen uitlaat bestellen, op marktplaats wel een complete set gezien voor 300+ euro, iemand een alternatief?
Groeten
14 december 2008 om 21:19 #17360072ik heb zelf een 1800 ohc ingebouwd(gte)
heb voorpijp van manta 1800 aangepast.
stukjes in verstek gezaagd en zo omgelegd.
wel gezorgd dat stukje bij elkaar bleven ivm gelijke lengte buizen.
mijn stuurstang loopt tussen de pijpen door.
is wel een flink klusje.
als dempers heb ik standaard 2.0e 45mm
succeswat voor radiateur heb je trouwens gebruikt?
john
19 december 2008 om 14:24 #17360073Van de week goed opgeschoten;
– remleidingen liggen grotendeels
– accu/accu kabels aangesloten
– pomp en filter geplaatst en aangesloten
– brandstofleidingen liggen er
– nieuwe baksteun gemaakt met shok mounts
– gereviseerde dynamo gefikst
– handrem en koppelings kabel klaarVandaag een luchtmassa meter geregeld, en morgen de motor verder aansluiten, volgende week starten :)
Moet nog steeds een uitlaat regelen, en ik stap misschien van de 13″ ats af en koop misschien 14″ borbet velgen, lijkt me toch iets prettiger rijden dan de 13″
Zit nog met het volgende;
– ik kan de 2 kapjes die de kruiskoppeling op de achteras vast houden niet meer vinden :(, iemand iets liggen? heb geen zin om een andere achteras te kopen
– ik heb ook geen T-stuk voor de remleidingen op de achteras, iemand iets liggen, of dat moet toch ergens te bestellen zijn? kan het bij de dealer niet krijgen…. onzin lijkt me
– iemand een schema van een 2.0 draadboom? die ronde stekker zijn toch de verbindingen naar het contact e.d.? Wil graag weten welke draad waar voor is, zal zo nog wel een foto plaatsen.Groeten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.